LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online blijft geld afboeken

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TeeSee64
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2010 03:51

Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door TeeSee64 »

Hallo,

Wie kan mij adviseren?

Ik heb vorig jaar maart een abonnement afgesloten bij Online.nl
Na een aantal weken ontving ik netjes een installatie pakket met modem.

Meteen aan de slag gegaan en de boel aangesloten. Helaas werkte het niet. Eerst nog een paar dagen gewacht maar na ruim 1 week werkte mijn internet verbinding nog steeds niet. Dus contact opgenomen met online via de website. Na een week kreeg ik een email terug met daarin het verzoek om een ander ader paar te proberen en dan zou het moeten werken. Ik ben vervolgens 2 weken bezig geweest met alle draadjes in alle mogelijke combinaties te proberen maar nog steeds werkte het niet.

Weer contact opgenomen met online en weer hetzelfde advies gekregen. Ik moest een ander ader paar hebben. Een kennis van mij werkt bij kpn en deze heeft voor mij gekeken naar de aansluiting. Wat bleek, er kwamen in ons huis maar 2 draden binnen. Rood en Blauw. De rest was niet aangesloten. Deze draden geprobeerd maar het wilde niet werken.

Weer contact opgenomen met online. Nu bleek opeens mijn probleem bij hun geregistreerd te staan als zijnde opgelost. Ik heb daarover een klacht ingediend en meteen nogmaals het verzoek gedaan om mijn internet aansluiting werkend te maken.

Ik moet hierbij opmerken dat er inmiddels 2 maanden verstreken waren en men bij online wel beide maanden het abonnementsgeld van mijn bankrekening heeft afgeschreven. Dat werkte blijkbaar wel!

Toen kreeg ik van online een email met het verzoek telefonisch contact op te nemen om een oplossing te zoeken voor mijn probleem. Ondanks dat ik duidelijk vermeld had dat telefoneren voor mij niet mogelijk is vanwege een gehoorbeschadiging. Dus weer een email gestuurd en tot mijn stomme verbazing kreeg ik een mail terug dat mijn probleem wederom als zijnde opgelost in het systeem stond.

Weer email gestuurd en daarna niets meer gehoord.

Na 5 maanden besloot ik dat het welletjes was geweest. en heb het abonnement opgezegd en de bank machtiging ingetrokken.

Sindsdien ontvang ik iedere maand nog steeds een rekening, wordt er met geen woord gerept over het beeindigen van het abonnement en wordt er op email niet meer gereageerd.

Eindelijk na 8 maanden werd er geen geld van mijn bank afgeschreven, dus ik dacht er van af te zijn. Het geld wat inmiddels van mijn bank was afgeschreven heb ik nog steeds niet terug en nog steeds wordt er niet gereageerd op email. Inmiddels heb ik internet via een andere provider, wat overigens binnen 2 weken aangesloten werd en perfect werkt. Waarom online dit niet lukte is mij een groot raadsel!

Tot mijn stomme verbazing zie ik deze week dat online alsnog het abonnement geld van 2 maanden in 1 keer van mijn bankrekening heeft afgeschreven.

Wat kan ik doen tegen dit, zonder mijn toestemming afschrijven van geld van mijn bankrekening? De machtiging had ik immers maanden geleden al ingetrokken en internet is door online nooit geleverd. Ze hebben dus helemaal geen enkel recht op dit geld.

Uiteraard ga ik mijn bank verzoeken om dit geld terug te boeken maar kan online dit ongestraft zomaar doen? Kan ik aangifte doen van diefstal?

Graag advies hierover.

Bij voorbaat vriendelijk dank!

Groet,
Theo

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Athoz »

Aangifte doen bij politie helpt niet. Emailen helpt ook niet, evenals brieven naar het hoofdkantoor, want hun fouten erkennen ze nooit.. Heb je Online per aangetekende brief in gebreke gesteld?

Aangetekend versturen naar:

Online Breedband BV
Postbus 10241
1001 EE Amsterdam

Geloof me, het zal een hele kluif worden om je geld terug te krijgen, maar houd alle emails bij de hand en maak na de ingebreke stelling je klacht aanhangig bij de geschillencommissie. Vraag bij je bank ook na of Online inderdaad geblokkeerd is voor automatische incasso, en storneer de laatste betalingen als dat nog mogelijk is.
Alle geschillencommissies zijn te bereiken op:
http://www.degeschillencommissie.nl
Postbus 90600

2509 LP Den Haag

Tel. algemeen: 070-3105310 (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00 uur)

Fax algemeen: 070-3658814

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door oppie11 »

Als er is opgezegd, wat alleen telefonisch of schriftelijk, niet via email kan dan moet daar uiteraard een bevestigingsbrief over komen. Er is een contract aangegaan van 1 of 2 jaar dus het einde van die periode is dan ook de eerst mogelijke datum om het contract stop te zetten, uitzonderingen daargelaten. Schrijf anders een brief naar het klachtenteam van online met daarin het hele verhaal dan zal ernaar gekeken worden en er contact op worden genomen. Eventueel kan dan het abonnement stop worden gezet en kunnen zij overgaan tot teruggave van abonnementsgeld.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Athoz »

Online Breedband BV
53.86.53.167

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Athoz »

Geen probleem ;)

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door devious »

..ik voel de problemen al aankomen voor klaas...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ TeeSee.
Volgens mij heb je een fout gemaakt door 'op te zeggen'.

Aan de hand van jouw verhaal is het dus blijkbaar nooit werkend geweest.
Dan is er niet sprake van opzeggen, maar van ontbinding ivm wanprestatie.

Zeker als bestaande problemen in het systeem als 'opgelost' worden gemeld, terwijl niets is opgelost.

Dus - stuur een aangetekend schrijven waarin je kort en bondig de geschiedenis uitlegt, en aangeeft dat je vanwege aanhoudend niet leveren het contract als ontbonden beschouwd in verband met wanprestatie.
Kijk dan hoeveel men heeft afgeschreven - en vorder dat bedrag (min wat je zelf al gestorneerd hebt) terug, plus kosten voor telefoon, en aangetekend verzenden (7 euro, geloof ik).

Stel trouwens een redelijke termijn voor het terugbetalen - en eis een schriftelijke bevestiging binnen diezelfde termijn (14 dagen is mooi zat).

Print alle mailtjes en antwoorden uit, en bewaar alles bij elkaar. (dus, kopie brief, bevestiging aangetekend, en de retour handtekening)

Succes.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Klaas,

Wat mag ik me voorstellen van de minimum down- en uploadsnelheden?, een "20Mbit" abonnement zal nooit de 20Mbit halen,

Zelf mag je blij wezen wanneer je 16- of 17Mbit netto halen kan, vooral met een wireless verbinding kan de snelheid nog lager zijn, test de boel grondig,

Vooral wanneer je een wireless verbinding hebt kan de snelheid nog lager uitvallen, zonder dat de provider hier schuldig aan is,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Online blijft geld afboeken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wat u hier schrijft is helaas de praktijk met internet providers,

Het wordt tijd dat er snel verandering komt in deze opgaves van te behalen snelheden voor download en upload,

Een eerlijke snelheid is de netto snelheid die u krijgt aan het modem, hier kunt u wat mee,

Helaas kom je deze verlakkerij ook tegen bij andere computer componenten, zoals geheugen en harddisk voor de computer, de opgegeven waarden zal je nooit halen, er gaat altijd wat vanaf, het verschil tussen bruto en netto is helaas ook hier van toepassing, :?

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten