| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenconcurent stom stom stom
-
richard224
Keukenconcurent stom stom stom
Wij zijn al een tijdje bezig met het orienteren van een eventueel nieuwe keuken. We waren al bij twee keuken zaken geweest, todat we telefonisch werden benaderd door de Keukenconcurent. Ach dachten wij zondag is er een koopzondag, laten we daar maar eens gaan kijken. Het gaat hier om het filiaalin Doetinchem. Na een 15 minuten in de zaak te hebben rond gekeken, werden wij benaderd door een verkoper. Wij vertelden dat we ons aan het orienteren waren voor een eventuele nieuwe keuken. Hij gaf aan omdat het nu zondag was en het erg druk was een vervolg afspraak te maken, maar daarvoor had hij wel even een aantal gegevens van ons nodig. Hij pakte een blok papier erbij en begon hierop een aantal dingen te noteren. Hij noteerde onze adres gegevens en gaf ons aan dat we gebruik konden makenvan de actie en dan 50% korting op de apparatuur konden krijgen en hij wilde dit wel zwart wit voor ons noteren. Hij vroeg wat ons budget was, waarop ik antwoorde, maak eerst maar eens een offerte, dan kunnen wij altijd nog bepalen of dit binnen ons eventuele budget gaat passen. Maar hij dringde op ons door en stelde voor om van een budget van € 6000,- uit te gaan en noteerde dit op het zelfde formulier. Vervolgens voegde hij eraantoe dat we nog even een paraafje moesten zetten voor de actie en onze vervolg afspraak. Waarop wij aan de verkoper vroegen, hoezo tekenen? Ach zij hij dat is om de actie- en onze vervolg afspraak vast te zetten, verder niets om zorgen over te maken, je zit ook nergensaan vast zei hij. Achteraf er dom van ons, maar we hebben een paraaf onder het formulier gezet.
Hierna, door ons goede vertrouwen, thuis niet eens het formulier doorgelezen. Todat de dag van de afspraak wij gebeld werden met het verzoek om de afspraak nog een week door te schuiven. Waarop wij aangaven, vanwege onze vrij genomen middag, hier niet akkoord mee te gaan en toch de afspraak willen laten doorgaan. en zo toch die middag bij de Keukenconcurent aangeschoven. Er werd een keuken uitgerekend met een totaal bedrag van € 15000,- waarop we nog korting kregen en zouden uitkomen op € 10000,-. Vervolgens aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en aangegeven dat we andere prijzen bij andere keuken leveranciers hadden gekregen. Vervolgens vroeg de verkoper of hij een kopietje van onze andere offerte mocht maken om zodoende te kunnen gaan kijken of hij dezelfde keuken voor dezelfde prijs of lager kon leveren. Hierna 1 1/2 week niets van ze gehoord, nogmaals zelf contact opgenomen en we kregen te horen dat de verkoper een vrije dag had en mij de volgende ochtend voor 10:00 terug zal bellen, de volgende dag tot 17:00 niets gehoord, toch zelf nog maar eens gebeld en jawel daar was hij. Hij stelde voor een vervolg afspraak te maken voor vrijdag 5 maart. Hierop heb ik eens gestemd. Toen wij afgelopen zondag nog een andere keukenzaak bezochten, kwam ter sprake dat wij ook al eens bij de keukenconcurent waren geweest. Waarop deze keukenzaak vroeg of wij bij keukenconcurent iets hadden getekend. Hierop liet ik het formulier zien, ach zei deze beste man, het heeft al geen zin meer voor ons om een aanbieding te maken, want je hebt immers al een keuken bij Keukenconcurent gekocht. Waarop wij zeer verontwaardigd het formulier van de Keukenconcurent bekeken. let wel op dit deden wij pas naar dat wij dit formulier al 3 weken in onsbezit hadden. Wij hadden immers niet het idee iets contractueels bij de Keukenconcurent te hebben getekend!? Het ging er immers alleen om, om onze vervolg afspraak vast te zetten. Hierna schrokken wij ons wezenloos toen we het formulier van de Keukenconcurent gingen doorlezen. We hadden immers een order bevestiging van een keuken getekend met een budget van € 6000,-.
Wat nu? Alleen al door deze handelswijze willen wij al helemaal geen keuken meer van de Keukenconcurent, wij voelen ons echt opgelicht! De verkoper heef tegen ons gelogen en heeft ons zodoende iets laten tekenen waar we helemaal niet van bewust waren. Pure Dwaling is dit! Nadat ik vandaag heb gebeld met de Keukenconcurent, was de verkoper niet aanwezig, waarop ik heb aangegeven de afspraak voor vrijdag a.s. te willen annuleren. Waarop de dame aan de andere kant van de lijn antwoorde dat wij de actie hadden vast gelegd. Dus...., antwoorde ik, maar ik voelde de narigheid al beginnen. Zij vertelde mij dat de verkoper nog contact met mij op zal nemen. Vervolgens op het internet gaan kijken en ja hoor, wat lezen we een narigheid over de Keukenconcurent.
Maar nu voel ik mij echt beroerd, met name over de wellicht zwakke positie waarin wij verkeren. We hebben immers iets ondertekend.
Heeft iemand nog advies aan mij hoe ik hiermee om kan gaan en hoe nu te handelen?
PS. wij wisten nog niet eens of we uberhaupt wel een nieuwe keuken zouden kopen, we wilde alleen eerst maar eens orienteren.
Een radeloze, maar te goed van vertrouwen zijnde consument.
Hierna, door ons goede vertrouwen, thuis niet eens het formulier doorgelezen. Todat de dag van de afspraak wij gebeld werden met het verzoek om de afspraak nog een week door te schuiven. Waarop wij aangaven, vanwege onze vrij genomen middag, hier niet akkoord mee te gaan en toch de afspraak willen laten doorgaan. en zo toch die middag bij de Keukenconcurent aangeschoven. Er werd een keuken uitgerekend met een totaal bedrag van € 15000,- waarop we nog korting kregen en zouden uitkomen op € 10000,-. Vervolgens aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en aangegeven dat we andere prijzen bij andere keuken leveranciers hadden gekregen. Vervolgens vroeg de verkoper of hij een kopietje van onze andere offerte mocht maken om zodoende te kunnen gaan kijken of hij dezelfde keuken voor dezelfde prijs of lager kon leveren. Hierna 1 1/2 week niets van ze gehoord, nogmaals zelf contact opgenomen en we kregen te horen dat de verkoper een vrije dag had en mij de volgende ochtend voor 10:00 terug zal bellen, de volgende dag tot 17:00 niets gehoord, toch zelf nog maar eens gebeld en jawel daar was hij. Hij stelde voor een vervolg afspraak te maken voor vrijdag 5 maart. Hierop heb ik eens gestemd. Toen wij afgelopen zondag nog een andere keukenzaak bezochten, kwam ter sprake dat wij ook al eens bij de keukenconcurent waren geweest. Waarop deze keukenzaak vroeg of wij bij keukenconcurent iets hadden getekend. Hierop liet ik het formulier zien, ach zei deze beste man, het heeft al geen zin meer voor ons om een aanbieding te maken, want je hebt immers al een keuken bij Keukenconcurent gekocht. Waarop wij zeer verontwaardigd het formulier van de Keukenconcurent bekeken. let wel op dit deden wij pas naar dat wij dit formulier al 3 weken in onsbezit hadden. Wij hadden immers niet het idee iets contractueels bij de Keukenconcurent te hebben getekend!? Het ging er immers alleen om, om onze vervolg afspraak vast te zetten. Hierna schrokken wij ons wezenloos toen we het formulier van de Keukenconcurent gingen doorlezen. We hadden immers een order bevestiging van een keuken getekend met een budget van € 6000,-.
Wat nu? Alleen al door deze handelswijze willen wij al helemaal geen keuken meer van de Keukenconcurent, wij voelen ons echt opgelicht! De verkoper heef tegen ons gelogen en heeft ons zodoende iets laten tekenen waar we helemaal niet van bewust waren. Pure Dwaling is dit! Nadat ik vandaag heb gebeld met de Keukenconcurent, was de verkoper niet aanwezig, waarop ik heb aangegeven de afspraak voor vrijdag a.s. te willen annuleren. Waarop de dame aan de andere kant van de lijn antwoorde dat wij de actie hadden vast gelegd. Dus...., antwoorde ik, maar ik voelde de narigheid al beginnen. Zij vertelde mij dat de verkoper nog contact met mij op zal nemen. Vervolgens op het internet gaan kijken en ja hoor, wat lezen we een narigheid over de Keukenconcurent.
Maar nu voel ik mij echt beroerd, met name over de wellicht zwakke positie waarin wij verkeren. We hebben immers iets ondertekend.
Heeft iemand nog advies aan mij hoe ik hiermee om kan gaan en hoe nu te handelen?
PS. wij wisten nog niet eens of we uberhaupt wel een nieuwe keuken zouden kopen, we wilde alleen eerst maar eens orienteren.
Een radeloze, maar te goed van vertrouwen zijnde consument.
Re: Keukenconcurent stom stom stom
Geen zorgen, je hebt een leeg contract getekend, hier maakt elke rechtsbijstandverzekering korte metten mee.
Aangetekende brief sturen, gooi het op dwaling en dat je rechtsbijstand hebt ingeschakeld.
laat je in ieder geval niet bang maken door claims en dergelijke. KC trekt zich wel terug, hier lopen ze steeds meer tegen aan.
Stom is het natuurlijk, maar dat geef je zelf al aan.
Zie het als
LEERMOMENTJE

En het zou TROS Radar sieren als ze eens een voorbeeld brief over dit onderwerp plaatsen op site.
Of is dan het hemd nader dan de rok ?
Belangenverstrengeling noemt men dit in de wandelgangen, want dan zijn de familiereunies minder gezellig.
Aangetekende brief sturen, gooi het op dwaling en dat je rechtsbijstand hebt ingeschakeld.
laat je in ieder geval niet bang maken door claims en dergelijke. KC trekt zich wel terug, hier lopen ze steeds meer tegen aan.
Stom is het natuurlijk, maar dat geef je zelf al aan.
Zie het als
En het zou TROS Radar sieren als ze eens een voorbeeld brief over dit onderwerp plaatsen op site.
Of is dan het hemd nader dan de rok ?
Belangenverstrengeling noemt men dit in de wandelgangen, want dan zijn de familiereunies minder gezellig.
-
gwendoline
Ja je hebt een leeg contract!!! Hier hebben wij ook last van gehad. Ga niks annuleren A.U.B Hun printen namelijk een formulier waarvan hun zeggen dat het om te annuleren is om deze op te sturen naar hun hoofdkantoor, maar als je goed leest staat er order annulering en aangezien jij geen order heb bevestig je door te tekenen dat je er wel 1 heb. Let aub op en teken niks wat hun geven. Je moet idd een brief schrijven en hun adres op internet opzoeken aangezien het adres dat op hun zogenaamde orderovereenkomst staat niet klopt want ze zitten helemaal niet in woerden maar in waalwijk. Succes en voorla niks tekenen meer bij hun overal zit wat achter. Hun zijn zo VIES bezig!!!!!
Ik ga daar zondag ook eens kijken en nadien bij keukenkampioen?Wil nog wel eens zien dat ik wat dan ook teken.
ik ben deze zomer ook al daar geweest en toen hadden ze ook een speciale actie lopen,alleen dat weekend als je tekend krig je alles aan deze actie.Wel deze belg is niet dom!en doet ook geen stomme dingen.Ik teken nooit een contract zonder dat mee naar huis te nemen en eens goed door te lezen,wat wettelijk gezien altijd mag.
Deze belg gaan ze niet liggen hebben.
En dan noemen de nederlanders belgen dom,ik heb hier op dit forum al wat anders ontdekt.Wat zijn jullie nederlanders naief!!
ik ben deze zomer ook al daar geweest en toen hadden ze ook een speciale actie lopen,alleen dat weekend als je tekend krig je alles aan deze actie.Wel deze belg is niet dom!en doet ook geen stomme dingen.Ik teken nooit een contract zonder dat mee naar huis te nemen en eens goed door te lezen,wat wettelijk gezien altijd mag.
Deze belg gaan ze niet liggen hebben.
En dan noemen de nederlanders belgen dom,ik heb hier op dit forum al wat anders ontdekt.Wat zijn jullie nederlanders naief!!
-
richard224
En toen, zijn jullie er uiteindelijk vanaf gekomen?
gwendoline schreef:Ja je hebt een leeg contract!!! Hier hebben wij ook last van gehad. Ga niks annuleren A.U.B Hun printen namelijk een formulier waarvan hun zeggen dat het om te annuleren is om deze op te sturen naar hun hoofdkantoor, maar als je goed leest staat er order annulering en aangezien jij geen order heb bevestig je door te tekenen dat je er wel 1 heb. Let aub op en teken niks wat hun geven. Je moet idd een brief schrijven en hun adres op internet opzoeken aangezien het adres dat op hun zogenaamde orderovereenkomst staat niet klopt want ze zitten helemaal niet in woerden maar in waalwijk. Succes en voorla niks tekenen meer bij hun overal zit wat achter. Hun zijn zo VIES bezig!!!!!
-Reageer allereerst schriftelijk, bewaar kopie. (of email/ fax met ontvangstbevestiging naar betreffende filiaal. fax nr op kaartje verkoper??)
-Geef aan dat je niet wilt ingaan , op het tijdens het eerste bezoek gedane aanbod om later een keuken aan te schaffen. Geef aan dat je beseft dat je daardoor geen gebruik meer kunt maken van de besproken speciale kortingstarieven.
Geef tevens aan dat de door KC niet nagekomen vervolgafspraak hierin als niet correct ervaren is, maar niet van doorslaggevend belang is bij deze beslissing.
Zo begin je met dossiervorming, meld je je netjes af, en tussen de regels verkondig je je standpunt dat er nog geen overeenkomst gesloten is. Vervolgens is het wachten op reactie KC. Blijft die langer dan een maand uit, dan zou ik me geen zorgen meer maken.
-Geef aan dat je niet wilt ingaan , op het tijdens het eerste bezoek gedane aanbod om later een keuken aan te schaffen. Geef aan dat je beseft dat je daardoor geen gebruik meer kunt maken van de besproken speciale kortingstarieven.
Geef tevens aan dat de door KC niet nagekomen vervolgafspraak hierin als niet correct ervaren is, maar niet van doorslaggevend belang is bij deze beslissing.
Zo begin je met dossiervorming, meld je je netjes af, en tussen de regels verkondig je je standpunt dat er nog geen overeenkomst gesloten is. Vervolgens is het wachten op reactie KC. Blijft die langer dan een maand uit, dan zou ik me geen zorgen meer maken.
Richard,
Kijk ook even op www.consuwijzer.nl over keukens daar verwijzen ze ook door naar de wet oneerlijke handelspraktijken daar heb je wel wat aan. Onze brief hebben ze in begin januari ontvangen en KC hult zich in stilzwijgen tot nu toe.
Overgens als je de orderannulering aangeboden hebt of nog krijgt zoals Gwendoline ook zei niet tekenen maar ook geen bezwaar maken als ze je een kopie van het ongetekende document meegeven, voor de dossier opbouw!!!
Kijk ook even op www.consuwijzer.nl over keukens daar verwijzen ze ook door naar de wet oneerlijke handelspraktijken daar heb je wel wat aan. Onze brief hebben ze in begin januari ontvangen en KC hult zich in stilzwijgen tot nu toe.
Overgens als je de orderannulering aangeboden hebt of nog krijgt zoals Gwendoline ook zei niet tekenen maar ook geen bezwaar maken als ze je een kopie van het ongetekende document meegeven, voor de dossier opbouw!!!
Neem altijd in de brief een passage op, waarin je een redelijke termijn (bijv 3 weken) stelt voor schriftelijk antwoord, en bij geen reactie veronderstel je dat tegenpartij stilzwijgend accoord gaat met.....(hier kostenloos ontbinden van contract).KC hult zich in stilzwijgen tot nu toe
Niet juridisch waterdicht, maar tegenpartij doet eigen zaak zekergeen goed door niet te reageren
-
richard224
Onderstaande tekst had ik in een aangetekende brief verzonden:
Betreft: vernietiging overeenkomst wegens misleiding en dwaling
........., 3 maart 2010
Geachte heer ......,
Op 31 januari hadden wij een afspraak gemaakt voor een vervolg afspraak.
Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een afspraak vast gezet te hebben om een vrijblijvende offerte te laten maken.
Als ik had geweten hoe de situatie werkelijk betrof, had ik geen overeenkomst gesloten. Ik beroep mij dan ook op misleiding en dwaling en vernietig de gesloten overeenkomst.
Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen twee weken te bevestigen, indien wij voor 17 maart geen reactie van u hebben mogen ontvangen dan gaan wij ervan uit dat hiermee de overeenkomst wederzijds is vernietigd.
Met vriendelijke groet,
Betreft: vernietiging overeenkomst wegens misleiding en dwaling
........., 3 maart 2010
Geachte heer ......,
Op 31 januari hadden wij een afspraak gemaakt voor een vervolg afspraak.
Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een afspraak vast gezet te hebben om een vrijblijvende offerte te laten maken.
Als ik had geweten hoe de situatie werkelijk betrof, had ik geen overeenkomst gesloten. Ik beroep mij dan ook op misleiding en dwaling en vernietig de gesloten overeenkomst.
Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen twee weken te bevestigen, indien wij voor 17 maart geen reactie van u hebben mogen ontvangen dan gaan wij ervan uit dat hiermee de overeenkomst wederzijds is vernietigd.
Met vriendelijke groet,
-
richard224
En hebben jullie in tussentijd nog elders een keuken besteld, of dient er eerst een reactie van Keukenconcurent te worden afgewacht?mb200 schreef:Richard,
Kijk ook even op http://www.consuwijzer.nl over keukens daar verwijzen ze ook door naar de wet oneerlijke handelspraktijken daar heb je wel wat aan. Onze brief hebben ze in begin januari ontvangen en KC hult zich in stilzwijgen tot nu toe.
Voor ons betekend dit momenteel flinke uitstel, wij willen imers bij een andere zaak de keuken bestellen, wij waren er immersal een tijdje uit.
-
stofzuigertje
1 Van €15.000,- naar €10.000,- is geen 50% maar 33,3% korting dus niet volgens afspraak.
2 Datum verzetten mag alleen als U hier ook mee akkoord zou gaan.
3 €6.000,- is een afwijkend bedrag waar ze niet graag voor leveren, gezien eerdere uitspraken en misleiding is vrijspraak bij rechtbank mits U alle bewijzen verzamelde erg groot.
4 Probeer en gelijkwaardige online (gratis en vrijblijvend) bij Ikea te maken.
Dus zelfde opstelling en apparaten en U ziet gelijk of dit een redelijke prijs was of veel te duur.
2 Datum verzetten mag alleen als U hier ook mee akkoord zou gaan.
3 €6.000,- is een afwijkend bedrag waar ze niet graag voor leveren, gezien eerdere uitspraken en misleiding is vrijspraak bij rechtbank mits U alle bewijzen verzamelde erg groot.
4 Probeer en gelijkwaardige online (gratis en vrijblijvend) bij Ikea te maken.
Dus zelfde opstelling en apparaten en U ziet gelijk of dit een redelijke prijs was of veel te duur.
Ik heb 2 brieven geschreven 1 waarin ik het verhaal uiteen zet waar een reactie op is gekomen dat wij wel een overeenkomst hebben met KC en dat wij annuleringskosten moesten betalen. Hierop heb ik een tweede brief gestuurd, waarin ik stel dat ze aan hget document een andere inhoud geven dan afgesproken, dwaling en misleiding, en met diverse wetsartikelen die, naar ons inziens, door KC overtreden worden. In beide brieven heb ik KC een termijn van 14 dagen gegeven om schriftelijk te reageren en als ze dat niet doen dat ze instemmenen met het nietig verklaren van de overeenkomst. Op de laatste brief hebben ze dus niet gereageerd. Het is wel zo dat wij nog niet eens een keuken uit hadden gezocht wij hadden dus echt een leeg contract.
Alle brieven zijn aangetekend verstuurd met bevestiging van ontvangst.
We hebben KC nu inmiddels genoeg tijd gegeven om toch nog met een reactie te komen en wij handelen nu naar ons laatste schrijven.
Alle brieven zijn aangetekend verstuurd met bevestiging van ontvangst.
We hebben KC nu inmiddels genoeg tijd gegeven om toch nog met een reactie te komen en wij handelen nu naar ons laatste schrijven.