LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging LeenBakker

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Hannie84
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2010 12:38

Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door Hannie84 »

Hallo,

Ik heb een vraag over de bezorging van Leenbakker.
Afgelopen maandag zou ik twee tuinsets bezorgd krijgen die ik had besteld via Leenbakker. De sets zouden tussen 13.00 en 16.00 bezorgd worden. Nu begrijp ik dat daar een marge in kan zitten dus ik heb ervoor gezorgd dat ik 's avonds ook thuis was. Tegen half acht ben ik boven naar het toilet gegaan en toen ik net boven was hoorde ik de deurbel twee keer en de brievenbus. Toen ik twee minuten later beneden kwam was de chauffeur weg en lag er een briefje op de mat dat als wij de spullen nog bezorgd willen krijgen wij opnieuw bijna 50 euro moeten betalen.
Ik heb al contact gehad met de leenbakker maar zij vinden dat ik de deur maar open had moeten doen, maar ja dat wordt nogal lastig als je op het toilet zit.......
Leenbakker wil absoluut niet toegeven of meedenken in een oplossing....

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan?

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Bestelling annuleren en elders tuinsetjes kopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door crazyme »

Leenbakker werkt met een externe transporteur. Zij doen dit dus niet zelf.

Ik zou vragen naar de bedrijfsleider, dat is meestal ook de meest snuggere en heeft ook nog enige beslissingsbevoegdheid.

Het lijkt mij nogal logisch dat wanneer je een tijd afspreekt er ook binnen die tijden wordt afgeleverd. Wanneer je 's middags een afspraak hebt, dan verwacht je de bezorgers toch niet 's avonds ?

Wanneer u kunt annuleren zou ik ze lekker laten zitten met die meubels. Ik ben alleen bang dat u alles al heeft betaald ?

Hannie84
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2010 12:38

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door Hannie84 »

Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties. Mijn eerste gedachte was ook dan annuleer ik de besteling zodat ik mijn geld terug krijg en dan koop ik die tuinsets wel ergens anders. Helaas moesten wij een gedeelte aanbetalen en als ik de bestelling wil annuleren dan gaan van dit bedrag de bezorgkosten en de annuleringskosten af. Dat blijft er dus van dat aanbetaalde bedrag weinig over.

Ondertussen heb ik weer contact gehad met Leenbakker maar deze willen absoluut niet toegeven.

Hoe zou ik dit probleem nog meer op kunnen lossen?

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door xnez »

Ze zouden komen tussen 13 en 16 uur.
Ze kwamen om 19.30,dan is er toch duidelijk wie er zijn afspraken niet nakomt.
Hadden ze geen telefoonnummer van u om u in te lichten dat het wat later werd?

Ik vindt het schandalig dat ze de fout nu bij u neerleggen :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ze behoren inderdaad niet de fout bij u neer te leggen, hun
hebben zich niet aan de gemaakte afspraken gehouden,
ze zouden tussen 13.00-16.00 bij u komen bezorgen.
Dat u s'avonds op de wc zit of u was helemaal niet thuis aanwezig
dat is hun verantwoording dat hun toch de gok nemen of u thuis
bent ja of nee.

Paradiso
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:37

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door Paradiso »

Tsja, voor beiden is wat te zeggen lijkt me.

Dat u niet opendoet als er wordt aangebeld, komt bij de bezorger over als 'niet thuis'. Dus ik kan me wel voorstellen dat Leen Bakker weigert de spullen nogmaals kosteloos te brengen.

Dat de bezorgers zo veel te laat zijn, is natuurlijk zeer slecht. Heeft u na 16:00 nog met Leen Bakker gebeld waar de bezorgers bleven? Zo ja, dan is het bij hun dus bekend dat u geen rekening konden houden met het feit dat de bezorgers pas om half acht kwamen.

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door 16again »

Verwijs naar CBW voorwaarden!
Zelfs na 1e keer niet aanvaarden van de levering heb je recht op 2e levering, zonder meerkosten.
Geef tevens aan dat er overigens bij eerste levering door consument niets fout gedaan is, omdat de vervoerder niet binnen de afgesproken tijdsperiode arriveerde.

Nodig LeenBakker dus uit voor maken van kosteloze vervolg afspraak voor levering.
Geef aan dat dit binnen 1 maand dient te gebeuren, anders ontbind je op grond van de CBW voorwaarden de overeenkomst, en heb je recht op reeds aanbetaald geld terug.

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door xnez »

[quote="Paradiso"]Dat u niet opendoet als er wordt aangebeld, komt bij de bezorger over als 'niet thuis'.quote]

Als ik lekker met mijn krantje op de wc zit,zal ik geen haast maken hoor,ik verwacht toch niemand.En ik neem aan dat er wel een lampje had gebrand rond 19.30,dus 2 keer bellen of 3 keer had best gemogen.

chillingden
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2010 12:30

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door chillingden »

16again schreef:Verwijs naar CBW voorwaarden!
Zelfs na 1e keer niet aanvaarden van de levering heb je recht op 2e levering, zonder meerkosten.
Geef tevens aan dat er overigens bij eerste levering door consument niets fout gedaan is, omdat de vervoerder niet binnen de afgesproken tijdsperiode arriveerde.

Nodig LeenBakker dus uit voor maken van kosteloze vervolg afspraak voor levering.
Geef aan dat dit binnen 1 maand dient te gebeuren, anders ontbind je op grond van de CBW voorwaarden de overeenkomst, en heb je recht op reeds aanbetaald geld terug.
Dus jij wilt zeggen als de eerste levering niet is aanvaard de vervoerder gratis de 2de levering komt brengen!!!!!!!

emielvanderlinden
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2010 19:08

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door emielvanderlinden »

als ik zo brutaal mag zijn
in welke regio woon je c
dit i.v.m. de transporteur die ik weet zodat je rechtstreeks je klacht bij de vervoerder kunt neer leggen
want dit vindt ik (ook een chauffeur) een slechte zaak van de chauffeur

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door 16again »

CBW art 9.1
Ingeval de overeengekomen zaken na aanbieding tot levering op de afgesproken leverdatum niet worden aanvaard, anders dan wegens gebrekkige levering dan wel omdat de afnemer de zaken niet wil aanvaarden, zal de ondernemer binnen een redelijke termijn een tweede levering doen. De ondernemer is na weigering dan wel na tweede levering gerechtigd opslagkosten en eventuele verdere aantoonbare schade en redelijke kosten aan de afnemer in rekening te brengen.
Dus jij wilt zeggen als de eerste levering niet is aanvaard de vervoerder gratis de 2de levering komt brengen!!!!!!!
Zoals ik art 9.1 lees dient de meubelwinkel volgens CBW voorwaarden het product voor 2e keer aan te bieden. Indien de meubelwinkel het transport niet zelf verzorgt maar uitbesteedt, dan komen extra transportkosten voor rekening van de meubelwinkel.

witte angora
Berichten: 31244
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door witte angora »

@ allen,

Ik heb ook een vraagje. Het lijkt er op dat je de oorzaak van het probleem door een aantal posters een beetje af wordt geschoven op de te late bezorging door Leen Bakker, danwel de transporteur.

Stel dat de bezorger wel op de afgesproken tijd kwam, laten we zeggen om 15.00 uur, en Hannie zat op dat moment boven op de wc, en kon op dat moment niet opendoen? Om dan even later een soortgelijk briefje in de bus te vinden als wat ze nu heeft?

Wat zou jullie reactie dan zijn? En hoe zou je het dan opgelost willen hebben?

Ik denk dat voor Hannie de enige mogelijkheid bestaat uit informatie in winnen bij de branchevereniging waar LeenBakker bij aangesloten is. De branchevereniging zal hier ongetwijfeld vaker mee te maken hebben gehad, en zal dus ook precies kunnen vertellen hoe het zit en wat Hannie het beste kan doen.

Hannie84
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2010 12:38

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door Hannie84 »

Hoi,

Ik woon in de regio Twente, en heb ook al contact gehad met de transporteur zelf... deze blijven aangeven dat zij er niks aan kunnen doen en dat maar iemand de deur open had moeten doen.

Ondertussen heb ik de meubels toch maar laten bezorgen omdat ik er geen stuk mee verder kom en toch al een groot gedeelte had aanbetaald. Daarnaast was ik bang dat de tafels met glasplaat de opslag niet zouden "overleven".

Afgelopen woensdag zijn de meubels bezorgd(ze zouden tussen 8.00 en 20.00 uur komen). En geloof het of niet de chauffeur stond deze keer om 7.30 voor de deur. Toevallig dat mijn man zich had verslapen en daarom nog thuis was anders waren wij ze dus weer weggereden!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dus hebben ze zich weer niet aan de bezorgtijden gehouden ! :evil:

willemnaber
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2013 17:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bezorging LeenBakker

Ongelezen bericht door willemnaber »

Ik denk dat er in de loop der tijd veel is verandert in de bezorging service van tuinsets en loungesets van webwinkels.

Webwinkels werken nu een stuk efficiënter. U besteld en u kunt aangeven wanneer u graag uw bestelling wilt ontvangen. Wanneer zij gaan bezorgen, geven zij een tijdsplan aan bijvoorbeeld tussen 12:00 en 14:00 gaan wij bezorgen. Wanneer u niet thuis bent, dan wordt er vaak nog even naar het telefoonnummer gebeld welke u heeft achter gelaten bij uw bestelling.

Bent u dan nog niet bereikbaar, dan wordt er een niet thuis bericht achtergelaten. U kunt dan zelf een nieuwe afspraak maken met het transport bedrijf, die gratis uw bestelling opnieuw aanbied.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Willem

Gesloten