LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassade Oordijk Leeuwarden

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jan.Do
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:09

Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Jan.Do »

Wat een vreselijk bedrijf en zeer zeer onvriendelijk. Beseft dit bedrijf wel dat ze hun inkomsten halen uit onbetaalde rekeningen van derden? Nu geniet ik een uitkering waar ze beslag op hebben gelegd. Op zich niets nieuws in Nederland want ik zal zeer zeker niet de enigste zijn. Heb geen aankondiging gehad of whatever. Nee, kreeg een brief van de sociale dienst met daarin bovenstaande feit. Ben gelijk aan het bellen gegaan met bovengenoemd bedrijf en willen ze onder geen beding het beslag van de uitkering halen. Zelfs niet als ik per maand meer wil gaan betalen dan wat ze maandelijks via de uitkering gaan ontvangen.
:"kijk mijnheer,, wij hebben een vonnis en dit vonnis voeren wij uit. Tja, wij zijn niet verplicht u vooraf van een derdenbeslag op de hoogte te stellen.
Nu is mijn vraag, klopt dit?
En mocht Incassade meelezen, ooit gehoord van klantvriendelijkheid door mee te denken aan een passende oplossing?
Laatst gewijzigd door Jan.Do op 04 mar 2010 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Als er een vonnis is, moet dit vonnis aan jou zijn betekend (afgegeven) met bevel om binnen twee dagen te betalen. Als je aan dat bevel geen gevolg geeft, mag er (inderdaad zonder verdere aankondiging) beslag gelegd worden. Overigens moet dat beslag ook binnen acht dagen nadat het beslag is gelegd aan jou zijn overbetekend.

Ik begrijp uit jouw reactie dat je nog van niets wist totdat je met het beslag werd geconfronteerd. Ik zou dan bij de deurwaarder een kopie van de dagvaarding, het vonnis en van de betekening opvragen. Dan kun je nakijken of die stukken inderdaad op het juiste adres zijn betekend. Ik neem aan dat je wel woont op het adres waar je in de GBA staat ingeschreven?

Als jet het niet met de vordering eens zijn, kun je nog binnen 4 weken nadat je erachter bent gekomen dat er een vonnis is, in verzet gaan. Let op deze termijn, want als je die laat verlopen, is het vonnis onherroepelijk.

Jan.Do
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:09

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Jan.Do »

Hallo Deurwaarder Mark.

Nu moet ik wel eerlijk blijven door te zeggen dat ik het vonnis niet betwist. Nu ben ik enige tijd geleden opgenomen en behandeld ivm een hersenprobleem. Geen depressie oid. Hierdoor heb ik zwarte gaten in mijn geheugen. In die periode is mijn huis opgezegd ( ivm langdurige opname ) en was ik niet meer woonachtig op het toenmalig adres. We hebben het over 2008-2009. Vorig jaar ontslagen uit het ziekenhuis en met behulp van uitkering met frisse moed opnieuw begonnen. Nu blijkt dat dit vonnis uit 2007 afkomstig is en hebben ze op 26 februari jl beslag laten leggen wat ik via de SD aan de weet moest komen door een brief die ik vandaag ( 4 maart ) heb ontvangen. Geen kenmerk of dossier vermelding aangezien dit geen schrijven van incassade is. Mag ik vragen wat u bedoeld met: binnen 8 dagen overbetekenen? zijn dit werkdagen of 8 kalenderdagen en indien dit verstrijkt wat kan ik dan gaan doen?

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

OK, dus het vonnis dateert van vóór de periode van de problemen? Dan had je de dagvaarding en de betekening van het vonnis dus moeten ontvangen, toch? Dan zou ik toch eens navragen hoe een en ander is verlopen!

Overbetekening van het beslag betekent dat de deurwaarder binnen acht dagen nadat het beslag is gelegd een kopie van het procesverbaal van beslag aan jou moet afgeven (overbetekenen). Dat zijn kalenderdagen. Als het beslag gelegd is op 26-02 gelegd is, is maandag 08-03 de laatste dag waarop overbetekening kan plaatsvinden. De termijn van 8 dagen eindigt namelijk op zaterdag 06-03, en een (wettelijke) termijn die eindigt op zaterdag, zondag of een feestdag, wordt verlengd tot de eerste dag die dat niet is (maandag dus). De deurwaarder heeft dus nog even de tijd.

Als die termijn verstrijkt zonder dat er tijdig is overbetekend, zou je voorzieningenrechter kunnen vragen om het beslag op te heffen (zie wettekst hieronder). In de praktijk heb je daar niets aan, omdat de rechter eerst zal kijken of je benadeeld bent (en dat is vrijwel nooit het geval), en ás het beslag al zou worden opgeheven, kan de deurwaarder direct weer opnieuw beslag leggen.
Artikel 475i Rv.:
De executant is verplicht om binnen acht dagen na het leggen van het beslag het beslagexploit aan de geëxecuteerde te doen betekenen bij gebreke waarvan de voorzieningenrechter van de rechtbank het beslag op vordering van de geëxecuteerde kan opheffen.

Jan.Do
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:09

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Jan.Do »

Tja, dan is het overbetekenen voor mij dus een dom begrip. Kan het zo zijn dat indien deze termijn verloopt en ik de nota in z'n geheel betaal ik de beslagkosten in mindering kan brengen? Dit is volgens incassade € 180 euro.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Nee, helaas. Die kosten zien puur op het leggen van het beslag, als er niet zou worden overbetekend zou je dat zelfs geld besparen, want die overbetekening kost ook zo'n € 70,00.

Veenje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:39

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Veenje »

Veel mensen hebben slechte tot zeer slechte ervaringen met dit bedrijf. Surf maar eens rond en je komt allerlei klaagliederen tegen. Wat je bij een ander deurwaarderskantoor wel bereikt lukt je bij incassade echt niet. Ze zijn arrogant en dulden geen tegenspraak!! Nu zullen vaaks wel in hun gelijk staan maar kijken naar een passende oplossing ho maar. Ik hoop van ganse harte dat deze toko onder leiding van dhr Otter eens goed door het systeem aangepakt worden. Dit bedrijf krijgt van mij een dikke nul!!

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Veenje schreef:Ik hoop van ganse harte dat deze toko onder leiding van dhr Otter eens goed door het systeem aangepakt worden.
Wat bedoel je hier mee?

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Pavlova »

Veenje schreef:Veel mensen hebben slechte tot zeer slechte ervaringen met dit bedrijf. Surf maar eens rond en je komt allerlei klaagliederen tegen. Wat je bij een ander deurwaarderskantoor wel bereikt lukt je bij incassade echt niet. Ze zijn arrogant en dulden geen tegenspraak!! Nu zullen vaaks wel in hun gelijk staan maar kijken naar een passende oplossing ho maar. Ik hoop van ganse harte dat deze toko onder leiding van dhr Otter eens goed door het systeem aangepakt worden. Dit bedrijf krijgt van mij een dikke nul!!
Google elk deurwaarderskantoor en je vindt klachten. Hoe groter het kantoor hoe meer klachten natuurlijk. Wat iemand wel en niet kan bereiken wat betreft afspraken maken hangt niet zozeer van het deurwaarderskantoor af maar van de opdrachtgever die erachter zit. Zij zijn vaak degenen die het deurwaarderskantoor instructies geven met welke betalingsvoorstellen akkoord gegaan mag worden, of er wel of niet uitstel verleend mag worden enz enz.

Incassade
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2009 11:59

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Incassade »

Incassade heeft kennis genomen van hetgeen Veenje en Jan.Do op dit forum hebben aangevoerd.

In de verwijten die worden gemaakt, herkent Incassade haar werkwijze niet.
Incassade benadrukt dat zij gehouden is aan de regelgeving voor gerechtsdeurwaarders. Daarnaast onderschrijft zij de uitgangspunten voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Incassade hecht er dan ook aan om haar klanten (in dit geval de schuldenaren) op een correcte en faire wijze te behandelen.

Wij willen om deze reden graag onderzoeken, of er dingen fout zijn gegaan in de zaken van Veenje en Jan.Do. Hierbij nodigen wij hen derhalve uit, om aan te geven welk dossier het betreft en wat er concreet is gebeurd. Om de privacy van de betrokkenen te waarborgen, stellen wij voor deze discussie eerst 1 op 1 te voeren, buiten dit forum om. Een reactie kan worden gezonden naar Incassade, afdeling Juridische Zaken, postbus 1216 (8900 CE) in Leeuwarden, of naar [email protected].

Incassade

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Incassade schreef: In de verwijten die worden gemaakt, herkent Incassade haar werkwijze niet.
Dit is een politieke standaard reactie die al bij voorbaat klagers als leugenaars afschilderd.

Een betere manier van verwoorden zou zijn:
Wij betreuren de ervaring van de klagers, en verzoeken hen contact op te nemen met ons om een onderzoek naar de gang van zaken te gaan doen.

Hiermee geef je nog niets toe, maar zet je ook de klagers niet direct neer als mensen die onzin verkondigen.

Jan.Do
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:09

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Jan.Do »

@Incassade. Aangezien U via dit medium wilt laten doen overkomen alsof U wilt luisteren naar klachten omtrent uw handelswijze wijs ik naar het land der fabelen. Tevens merk ik op dat een telefonische discussie met uw bedrijf onmogelijk blijkt te zijn. Uw personeel duldt simpelweg geen tegenspraak en wordt de verbinding verbroken. Dit feit behoort U niet vreemd over te komen aangezien U hier eerder door anderen op aangewezen bent. Toen was uw reactie dat U niet twijfelt aan de correcte professionele werkwijze van uw medewerkers. Daarom heeft klagen aan uw adres totaal geen nut. Nu ben ik geen persoon die bij voorbaat iets heeft tegen een incasso en/of deurwaardersbedrijf immers moeten rekeningen betaald worden. Wel keur ik het feit af dat je als debiteur door uw bedrijf in een hoekje wordt gezet. U heeft een behoorlijke plaat voor de kop als U durft te schrijven dat U zich niet herkent in deze handelswijze terwijl U meerdere malen hierop gewezen bent en ja door diverse debiteuren. Daarom heeft klagen naar uw e-mailadres totaal geen nut.

karnie
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:05

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door karnie »

Graag deel ik ook even mijn ervaring met dit bedrijf.

In januari 2010 een vonnis gekregen van de rechtbank om ruim 1300,- te betalen. Omdat ik toen het geld niet had, is het bedrag via loonbeslag, in 2 termijnen van ruim 600,-, ge-ind.

Afgelopen week stond er wederom een deurwaarder van dit bedrijf op de stoep met de mededeling dat er nog steeds niet betaald was en dat er wederom loonbeslag, met extra kosten natuurlijk, zou volgen.
Hierop heb ik direct telefonisch contact gezocht want ik kon aan de hand van mijn loonstrookjes aantonen dat het bedrag in 2 termijnen betaald was. Toch hielden ze vol dat het geld er niet was. Hun rekeningnummer klopte wel, maar het geld was er niet. Via de mail heb ik op hun verzoek mijn loonstrookjes gestuurd, zodat zij een en ander konden uitzoeken.

10 minuten later belden ze terug dat het geld terecht was, dit stond nog steeds op een tussenrekening.
Om de zaak voor mij af te sluiten, heb ik gevraagd om een schriftelijke bevestiging dat deze zaak nu gesloten was.
Deze zou ik binnen enkele dagen krijgen.

Vandaag vond ik een brief in de bus van dit bedrijf.
Dit was geen afsluiting van de zaak, maar een mededeling dat er nog ruim 300,- open stond en dat ik deze voor 15 augustus dien te betalen. Dit bedrag is totaal niet gemotiveerd en dus voor mij een raadsel waar dit vandaan komt.

Jammer is het dan ook dat ze deze brief op vrijdag laten bezorgen, en als je dan zoals vandaag, laat thuis bent, pas maandag kan reageren.....

Wordt vervolgd...

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Guusje61 »

de veroordeling van € 1300,00 is dat inclusief de kosten of komen die er nog bij?

naast de veroordeling komen er nog kosten bij. Omdat ik de eisende partij niet ken vermeld ik de bedragen exclusief 19% BTW.
betekening vonnis € 71,12
beslag loon € 110,23
betekening beslag € 62,56
Deze kosten moet je optellen bij de bedragen waarvoor je in het vonnis veroordeeld bent.

De betaling kan eventueel op de tussenrekening zijn gezet omdat het betalingskenmerk niet goed was vermeld. En als jouw naam en/of dossier nummer niet vermeld is dan is het lastig zoeken.

Wat mij bevreemd is dat zij 2x een bedrag via de werkgever hebben ontvangen en vervolgens het beslag opheffen, tenminste via de werkgever wordt er dus niet meer betaald. Vraag aan je werkgever of ze zwart op wit hebben of en waarom het beslag is opgeheven.
Is dat niet gebeurd dan is het beslag nog steeds van toepassing en moet je werkgever nog steeds aan de deurwaarder betalen.
Omdat het restant lager is dan 600,00 die je de twee maanden hebt betaald is het slim om je werkgever aan de deurwaarder een brief te laten sturen met het verzoek van opgave van het restant zodat de vordering afgedaan kan worden.

Opnieuw beslag leggen zou dan geen zin hebben en alleen maar kostenverhogend werken.

Raadzaam om zelf hierin actie te ondernemen.

karnie
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:05

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door karnie »

Veroordeling is inclusief kosten.

Het vreemde is ook dat de vandaag ontbangen brief vermeld dat ik nu ruim 1400 euro betaald heb, en er dan nog ruim 300 euro open staat.
Tevens was de beslaglegging over een bedrag van 1322 euro en die is in 2 termijnen betaald.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Guusje61 »

inclusief kosten in het vonnis betekent kosten van de rechtbank.
de kosten die ik genoemd heb komen er dan nog wel bij, en eventueel de BTW.

als het goed is dan heb je na het gelegde beslag op je loon een exploot ontvangen met daarachter een kopie van het beslagexploot bij je werkgever.
daar moet een opgave staan van de vordering en een vermelding van de kosten van het beslag.

Op afstand zonder papieren te zien is het niet makkelijk om uitleg te geven.
Bel maandag naar de deurwaarder en vraag aan de dossierbehandelaar om uitleg van de opbouw van de vordering.

karnie
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:05

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door karnie »

Bedankt Guusje, dat je je er even over wilt buigen :)

Ik heb de papieren er wel even bijgepakt:

Op zeven mei 2010 heb ik een afschrift ontvangen van het gelegde beslag van 13 april 2010.
Dit was als volgt opgebouwd:
Hoofdsom 682,66
rente 57,19
proceskosten 345,93
Overige executiekosten 84,63
informatiekosten 21,02
Beslag periodieke bet. 110,23
Art. 10 Btag 20,94

totaal: 1322,60

In dit afschrift wordt een referentienummer genoemd dat mijn werkgever gebruikt heeft bij de uitvoer van het loonbeslag. Dit referentienummer staat ook foutloos op mijn loonstrookjes.

Afgeschreven in april: 659,64
Ageschreven in mei: 662,96
totaal afgeschreven: 1322,60

Nu ontvang ik 28 juli een afschrift van 21 juli 2010, over hetzelfde vonnis als vorig afschrift. (29 januari 2010).
Deze is al volgt opgebouwd:

Hoofdsom 450,00
incassokosten 178,50
rente 57,30
proceskosten 364,93
beslagkosten 205,62
Overige executiekosten 84,63
informatiekosten 41,11
Beslag periodieke bet. 110,23
Art. 10 Btag 20,94

totaal: 1513,26

In dit afschrift is mijn referentienummer veranderd in mijn BSN
Opvallend hierbij is dat de hoofdsom anders is en dat er een andere opbouw van de kosten is.

In de brief van gisteren wordt gemeld dat ik nu 1412,60 heb betaald en dat er nog ene bedrag van 339,87 openstaat.
1412,60 + 339,87 = 1752,47. Geen idee hoe ze dan aan dit bedrag komen.

Nu dit allemaal zo bekeken te hebben, heb ik het idee dat Incassade er administratief een beetje een potje van gemaakt heeft. Ik zal maandag contact met ze opnemen. Alles wat in het eerste afschrift staat, is betaald. Ik ben benieuwd hoe ze dit uitleggen.

Voor alle duidelijkheid: de zaaknummers zijn bij beide afschriften hetzelfde. Er zijn dus geen 2 aparte zaken...

karnie
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:05

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door karnie »

Vanochtend uitermate vriendelijk geholpen op kantoor van Incassade te Leeuwarden.

Ik had alle papieren meegenomen en om uitleg gevraagd.

Uiteindelijk mocht ik het 2e afschrift als niet verzonden beschouwen.
Van het eerste afschrift stond nog 75 euro aan Overbetekening diverse beslagen (incl. BTW) open.
Deze had de werkgever vergeten te betalen. Dit kon ik ter plekke voldoen en is nu het dossier gesloten, met excuses van de werknemer.

Blij dat dit zo allemaal is afgehandeld.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Guusje61 »

een misverstand gelukkig opgelost.
eind goed, al goed. gefeliciteerd

Tuttyfrutty
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2012 14:54

Re: Incassade Oordijk Leeuwarden

Ongelezen bericht door Tuttyfrutty »

Het is een oud bericht waar ik op reageer maar ik heb precies het zelfde probleem

Alleen ik moest 1113 euro betalen. eerst een bericht gekregen van mijn baas dat ze een bericht hadden onvangen van incassade dat ze loon beslag zullen leggen. ik Incassade bellen en betalings regeling getroffen. Ik het bedrag in 1 keer betaald...en ze hadden me toe gezegd dat ik dan de zelfde middag nog her aangesloten zou worden van me water...niet gebeurd. een maand later ongeveer 5 weken later kijk ik op me bank en zie ik dat Incassade het hele bedrag heeft terug gestort op me rekening met ovm betaling/ref niet bekent. let wel ik heb het refnummer gekregen van me baas en ook met dat nummer hun gemaild en telefonische gesproken en ze hebben zelf gezegd dat ik dat nummer moest vermelden in me betaalkenmerk. iedergeval ik vermeld dit bij me advocaat en die zegt stuur het nogmaals op en stuur gelijk kopie mee van betaling. dus ik geb dat afgelopen vrijdag de 14de gedaan...maar niks van Incassade vernomen en ook nog niet her aangesloten.
Nu de 18de krijg ik weer bericht van mijn baas dat Incassade 600 euro per maand van mijn loon zal inhouden tot het bedrag voldaan is.....terwijl ik het bedrag al heb betaald en zelfs door hun 1 keer is terug geboekt om me rekening,
Vandaag weer met cc-tje naar me Advocaat kopie van betaling gestuurd en met daar in dat ik eis morgen her aangesloten te worden.
en Het loonbeslag mogen ze nu toch niet meer uitvoeren aangezien ik het op de gestelde termijn die ikmet ze had afgesproken had betaald alleen hun ( beetje erg laat van hun) 5 weken na dato het terug boekte. en ik nog voor me baas de brief binnen krijgt van hun. alles het openstaande bedrag voldaan heb.

Dus Incassade bij jullie administratie ie het nog steeds een war boel. en zeker als iemand een kopie van betalingbewijs twee keer aan toe mee stuurd en vervolgens jullie alsnog loon beslag willen leggen...terwijl de fout bij jullie ligt en terwijl het bedrag al in eens voldaan is.
Dus dat blijkt maar weer wat voor uitstekende incassobureau het is....ze zouden naar dit bedrijf gewoon eens ex tern onderzoek moeten doen. klopt niks van dit hele bedrijf niet.

Reageer maar eens op dit bericht!!

Gesloten