Dat kan nú wel zijn , maar we zijn bijna 2 maanden verder, de pagina's kunnen inmiddels aangepast zijn.
Deze pagina zag je toen echt niet niet als je de links van Viola (zie ergens hierboven) volgde, vanuit Google volgde je een ander traject naar een specifieke test met een andere aanmeldpagina.
Vlak nadat dit topic startte heb ik de 3 links uit de reactie van Viola bekeken en het bedrag van 58 euro stond er alleen onopvallend en makkelijk te missen.
Het zoekresultaat bij Google (1e link) is nu niet meer te reproduceren, er wordt niet meer verwezen naar de test van de CB, de tweede link werkt nog wel maar daar staat geen enkele verwijzing naar betalen en de laatste link van Viola die naar de definitieve aanmeldpagina verwijst is inmiddels niet meer bereikbaar. (kennelijk heeft de CB e.e.a. aangepast)
Hierop stond ergens in de kleine letters wel een bedrag maar zeker niet opvallend.
Gezien het feit dat je je in veel (gratis!) fora e.d. eerst moet registreren (om b.v. spam te voorkomen) volg je deze procedure, omdat je aanneemt de de CB betrouwbaar is durf je ook je n.a.w. gegevens in te vullen, maar leest er overheen dat je je abonneert op een betaald abonnement.
Ik heb toen de betreffende pagina's wel gezien en kan me voorstellen dat er mensen overheen lezen.
Het zou de Consumentenbond sieren als men de paar klanten die men op deze manier "geworven" heeft het voorrecht van de twijfel zou gunnen en het geld zou retourneren.
Immers, als die mensen er op uit waren een test gratis te lezen, dan hadden ze gewoon even naar de Bibliotheek kunnen gaan, daar staan de Consumentengidsen gratis ter inzage.
Ik heb zelf een paar jaar geleden mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik het een uiterst commerciële instelling vond geworden, deze opstelling bewijst dit nogmaals.