Vorig jaar heb ik een abonnement afgesloten voor mijn zoon bij HI via GSM wijzer.nl.
Ik heb daarbij nummerbehoud aangevraagd. Half november kreeg ik een brief van KPN dat het nummerbehoud afgewezen is omdat ik het simnummer niet of niet juist had ingevuld.
Nadat ik de brief had gelezen nam ik aan dat ik daarop niet hoefde te reageren omdat ik het niet nodig vond het oude nummer perse te behouden en het nieuwe nummer van KPN zou gaan gebruiken vanaf 8 januari. ( ik ben van mening dat KPN had moeten vermelden dat het niet alleen ging om het afwijzen van het nummerbehoud maar ook dat ik op een 0 euro abonnement zou worden gezet en dat de kosten van het smsen en internetten doorberekend zouden worden )
Ik had een abonnement afgesloten met onbeperkt internet voor 10 euro per maand met 190 belminuten of sms. ( het staat volgens mij ook niet in verhouding dat je voor 10 euro per maand onbeperkt kan internetten en als je dat niet afsluit je dus voor 14 dagen € 700.00 betaald )
Mijn zoon heeft dus vanaf 8 januari dan ook gebruik gemaakt van internet in de veronderstelling dat dat onbeperkt kon. Tot ik op 22 januari de eerste rekening kreeg van
€ 335.49. Toen ik naar de klantenservice belde bleek dus dat ik op een 0 euro abonnement was gezet totdat ik aan zou geven met welk nummer mijn zoon zou gaan bellen. Daarvan was mij dus niets bekent en ik wist niet beter dat het nummerbehoud niet lukte en ik dus besloten heb om dan maar met het nieuwe nummer te gaan bellen. Vervolgens bleek dat de rekening was berekend TOT 15 januari en ik rekening pas 22 januari kreeg dus dat er ook nog een rekening achteraan kwam van 15 tot 22 januari die uiteindelijk dus € 570.29 was. Bij elkaar een rekening van € 905.78!!!! Op 22 januari is dus ook mijn bel/mail- traject ingegaan.
Uiteindelijk een klacht ingediend via mail waarop ik in eerste instantie geen reactie kreeg en zelf nog een keer contact moest zoeken om een antwoord te krijgen. Weer 1 ½ week verder….
Vervolgens weer gebeld omdat ik een herinnering kreeg dat ik het te betalen bedrag voor 21 februari moest voldoen anders zou ik worden afgesloten. Daar werd in het gesprek tegen mij gezegd dat ik nog wel even kon wachten met betalen omdat het sowieso nog wel 46 dagen zou duren voordat ik uiteindelijk afgesloten zou worden. Die dag ook weer een officiële klacht in gediend en daar zou ik binnenkort wat van horen omdat het een spoedklacht was. Vervolgens hoorde ik weer niks en werd de telefoon op 4 maart eenzijdig afgesloten. Weer gebeld met KPN die mij doorverwezen naar de debiteurenafdeling. Daar vertelde ze mij dat een klacht een doorlooptijd had van 4 weken en dat er tot die tijd niks voor mij kon worden gedaan. ( ze hebben dus blijkbaar zoveel klachten dat het 4 weken moet duren voordat mijn klacht behandeld kan worden )
5 maart kreeg ik een brief dat ik het bedrag voor 12 maart betalen moet anders word ik totaal afgesloten en worden mijn gegevens doorgespeeld aan stichting preventel en bij de BKR. Dat terwijl er een officiële klacht nog in behandeling is en hun 4 weken tijd nodig hebben om een reactie te kunnen geven. De enige manier om de vermelding van wanbetaler op mijn naam te voorkomen is dus gewoon eerst te betalen en als hun zo ver zijn en tijd hebben om mijn klacht te behandelen ik misschien het geld wel weer terug krijg!
Dit is volgens mij totaal de omgekeerde wereld en trek je als gewone burger weer aan het kortste eind!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN
Re: KPN
verkeerde voorlichting daar zijn ze goed ik bij kpn en over de rug van de nederlandse burger rijk worden ook
een criminele organisatie is het dat hele kpn en als ik je raad mag geven
alle diensten die je af neemt van kpn opzeggen zodat dit bedrijf naar de verdoemenis gaat dat is de enige manier om ze wakker te schudden
en er zijn er al heel veel voor u gegaan want betalen moet je toch
gr
sjaak
een criminele organisatie is het dat hele kpn en als ik je raad mag geven
alle diensten die je af neemt van kpn opzeggen zodat dit bedrijf naar de verdoemenis gaat dat is de enige manier om ze wakker te schudden
en er zijn er al heel veel voor u gegaan want betalen moet je toch
gr
sjaak