LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stichting Incassoleed Den Haag
-
Stichting Incassoleed Den Haag
Ik heb slechte ervaringen met de Stichting Incassoleed in Den Haag.
Mijn ervaring is dat ze hun afspraken niet nakomen en je aan het lijntje proberen te houden.
Ik heb 40 euro entreegeld betaald om mijn dossier te laten scannen. Daarna kwam er geen enkel zinvol advies. Voor verdere "adviezen" moest ik opnieuw 40 euro per uur betalen.
Het is buitengewoon bedroevend dat er in deze tijd mensen zijn die geld willen verdienen over de ruggen van anderen. Vooral omdat deze anderen over het algemeen erg kwetsbaar zijn.
Mijn ervaring is dat ze hun afspraken niet nakomen en je aan het lijntje proberen te houden.
Ik heb 40 euro entreegeld betaald om mijn dossier te laten scannen. Daarna kwam er geen enkel zinvol advies. Voor verdere "adviezen" moest ik opnieuw 40 euro per uur betalen.
Het is buitengewoon bedroevend dat er in deze tijd mensen zijn die geld willen verdienen over de ruggen van anderen. Vooral omdat deze anderen over het algemeen erg kwetsbaar zijn.
-
Re: Stichting Incassoleed Den Haag
Hoi
Juist degenen die hard steun nodig hebben zijn het meest kwetsbaar, zoals je zo raak op merkt. En er valt weinig aan te doen, vrees ik. Wat je kon doen heb je gedaan: hier even een berichtje plaatsen, zodat anderen die vergelijkbare hulp nodig hebben er opnieuw op geattendeerd worden dat ze niet met iedereen in zee moeten gaan.
Sterkte, hopelijk vindt je gauw iemand/een bedrijf/instantie waar je wel wat aan hebt.
Als je trouwens algemeen advies kunt gebruiken, dan kun je mischien op zoek gaan naar onze 'huis'-deurwaarder' op het forum: deurwaarder Mark. Ook Pavlova kan mischien zinvolle adviezen geven.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Geen idee om wat voor soort kwestie het gaat (laat je op het forum ook niet verleiden daarover dingen te vertellen als je dat niet wilt!!), maar het is een feit dat er nogal wat figuren rondlopen wiens enige deskundigheid erin bestaat de portemonnee van anderen lichter te maken.Het is buitengewoon bedroevend dat er in deze tijd mensen zijn die geld willen verdienen over de ruggen van anderen. Vooral omdat deze anderen over het algemeen erg kwetsbaar zijn.
Juist degenen die hard steun nodig hebben zijn het meest kwetsbaar, zoals je zo raak op merkt. En er valt weinig aan te doen, vrees ik. Wat je kon doen heb je gedaan: hier even een berichtje plaatsen, zodat anderen die vergelijkbare hulp nodig hebben er opnieuw op geattendeerd worden dat ze niet met iedereen in zee moeten gaan.
Sterkte, hopelijk vindt je gauw iemand/een bedrijf/instantie waar je wel wat aan hebt.
Als je trouwens algemeen advies kunt gebruiken, dan kun je mischien op zoek gaan naar onze 'huis'-deurwaarder' op het forum: deurwaarder Mark. Ook Pavlova kan mischien zinvolle adviezen geven.
Volgens de website van de Stichting Incassoleed gaat het om een organisatie die in het leven is geroepen om buitensporig opgevoerde incassokosten tegen te gaan. Ook als iemand is gedagvaard treden ze (tegen vergoeding natuurlijk) namens de gedaagde op.
Ik moet zeggen dat ik niet erg bekend ben met de stichting. En het verhaal van TS is net iets te summier, ik nodig TS Thgiwd Aibesi dan ook uit meer te vertellen. Dit forum kan ook hele nuttige adviezen geven (o.a. diverse ervaringsdeskundigen, 2 echte deurwaarders en ondergetekende, zijnde medewerkster van een gerechtsdeurwaarderskantoor en behept met enige bescheiden kennis) en deze zijn helemaal gratis!.
Ik moet zeggen dat ik niet erg bekend ben met de stichting. En het verhaal van TS is net iets te summier, ik nodig TS Thgiwd Aibesi dan ook uit meer te vertellen. Dit forum kan ook hele nuttige adviezen geven (o.a. diverse ervaringsdeskundigen, 2 echte deurwaarders en ondergetekende, zijnde medewerkster van een gerechtsdeurwaarderskantoor en behept met enige bescheiden kennis) en deze zijn helemaal gratis!.
Correctie: Guusje61 is ook deurwaarder, dus we hebben er zelfs twee!witte angora schreef:Als je trouwens algemeen advies kunt gebruiken, dan kun je mischien op zoek gaan naar onze 'huis'-deurwaarder' op het forum: deurwaarder Mark.
Ik hoop hetwitte angora schreef: Ook Pavlova kan mischien zinvolle adviezen geven.
-
Gratis voor jullie dan, laat mijn baas het maar niet horen!
Ik werk in de Haagse regio, desondanks ben ik die stichting ook nog nooit tegengekomen. Helaas is er veel kaf onder het koren...
Ik werk in de Haagse regio, desondanks ben ik die stichting ook nog nooit tegengekomen. Helaas is er veel kaf onder het koren...
-
Als dan het inscannen van het dossier al 40 euro kost, en een aanvullend advies nog eens 40 euro per uur... plus wat er daarna nog bijkomt...Volgens de website van de Stichting Incassoleed gaat het om een organisatie die in het leven is geroepen om buitensporig opgevoerde incassokosten tegen te gaan.
Ik denk, gezien de meeste topics over incassokosten op het forum, dat de kosten van de Stichting Incassoleed in veel gevallen wel eens hoger kunnen zijn dan wat er bespaard wordt op de incassokosten.
-
Wat erg triest is, is dat ze het logo van "Radar" op hun website hebben geplaatst.
Ik vraag me af of "Radar" hiervan op de hoogte is en zo niet (wat ik verwacht) welke maatregelen Radar tegen Stichting Incassoleed kan nemen.
Ik vraag me af of "Radar" hiervan op de hoogte is en zo niet (wat ik verwacht) welke maatregelen Radar tegen Stichting Incassoleed kan nemen.
je bedoeld deze site?
http://www.incassoleed.nl/wat_kost_u_dat.html
Wat kost u dat?
U betaalt een eenmalig instaptarief van € 40,-- waaruit wij alle kosten voldoen welke worden gemaakt ivm correspondentie (portokosten, aangetekende verzendingen, dossierkosten enz.). Mocht u inmiddels terecht zijn gekomen in een procedure dan kunnen wij alsnog voor u optreden. Afhankelijk van de zaak en uw situatie kan het zo zijn dat u aan ons minimale kosten verschuldigd bent als uw zaak en u voor de rechter komen.. Dit bekijken wij per zaak waarbij wij uw financiële situatie uiteraard niet uit het oog verliezen. De ervaring leert ons dat de meeste incassozaken schriftelijk worden afgehandeld en niet voor de rechter komen.
Ik kan nergens een kvk nummer vinden op hun site.
Dus mensen wees gewaarschuwd!
Als ik dan toch bezig ben, € 40,00 is nogal een bedrag, kan je ook aan bieden in vier termijnen om iets af te lossen aan de schuldeiser.
Laat je niet strikken en los het zelf op, met bedrijven of incasso bureaus, of deurwaarders.
Deurwaarders zijn trouwens meestal schappelijker als incasso bureau's! Maar voor als nog kan je nog altijd eerst beter contact opnemen met de leverancier.
Ik los een schuld af met €5.00 per maand, dus moet je nagaan!
Ook de deurwaarders werken nu eigenlijk voor gods gratie, pffffff wat een land is dit geworden!
http://www.incassoleed.nl/wat_kost_u_dat.html
Wat kost u dat?
U betaalt een eenmalig instaptarief van € 40,-- waaruit wij alle kosten voldoen welke worden gemaakt ivm correspondentie (portokosten, aangetekende verzendingen, dossierkosten enz.). Mocht u inmiddels terecht zijn gekomen in een procedure dan kunnen wij alsnog voor u optreden. Afhankelijk van de zaak en uw situatie kan het zo zijn dat u aan ons minimale kosten verschuldigd bent als uw zaak en u voor de rechter komen.. Dit bekijken wij per zaak waarbij wij uw financiële situatie uiteraard niet uit het oog verliezen. De ervaring leert ons dat de meeste incassozaken schriftelijk worden afgehandeld en niet voor de rechter komen.
Ik kan nergens een kvk nummer vinden op hun site.
Dus mensen wees gewaarschuwd!
Als ik dan toch bezig ben, € 40,00 is nogal een bedrag, kan je ook aan bieden in vier termijnen om iets af te lossen aan de schuldeiser.
Laat je niet strikken en los het zelf op, met bedrijven of incasso bureaus, of deurwaarders.
Deurwaarders zijn trouwens meestal schappelijker als incasso bureau's! Maar voor als nog kan je nog altijd eerst beter contact opnemen met de leverancier.
Ik los een schuld af met €5.00 per maand, dus moet je nagaan!
Ook de deurwaarders werken nu eigenlijk voor gods gratie, pffffff wat een land is dit geworden!
Ook ik had tot vandaag nog nooit gehoord van deze stichting.
Mijn werkgever weet dat ik op het forum zit en ook in real live (buiten werktijd) gratis adviezen geef. En hij heeft daar (gelukkig) geen probleem mee.
Voor mijn echtgenoot is het soms lastig, want ik ben hierdoor weleens later thuis en dan staat mijn eten weer eens koud op tafel te wachten. Maar voor het goede doel neemt ook hij hier genoegen mee.
Volgens mij kunnen betrokkenen dit zelf heel goed beoordelen.Wij kijken ook of het aan u geëiste geldbedrag klopt
Ik ben benieuwd welke rechtsmiddelen zij hiervoor kunnen inzetten, en welke kosten ze hiervoor in rekening brengen naast hun kantoorkosten, salaris gemachtigde, vastrecht etc. Dat wordt een flinke rekening, ik denk namelijk niet dat zij Pro Deo werken.Wij gaan dus door waar anderen ophouden.
Als ik dit zo lees ben ik ongeveer 25% van mijn tijd 'zogenaamd' aan het werk.... Gelukkig betaalt mijn werkgever niet zogenaamd mijn salaris. Anders zal ik hier voor mijn adviezen rekeningen moeten sturen .U kunt bij ons terecht niet alleen als u een brief heeft gekregen van een incassobureau maar ook als u een zogenaamde “dagvaarding’ heeft ontvangen van een deurwaarder. Wij zullen het dus niet alleen bij een klacht laten zoals anderen wel doen, maar wij pakken voor u door en zullen er voor zorgen dat uw rechten optimaal worden beschermd in een incassoprocedure.
Mijn werkgever weet dat ik op het forum zit en ook in real live (buiten werktijd) gratis adviezen geef. En hij heeft daar (gelukkig) geen probleem mee.
Voor mijn echtgenoot is het soms lastig, want ik ben hierdoor weleens later thuis en dan staat mijn eten weer eens koud op tafel te wachten. Maar voor het goede doel neemt ook hij hier genoegen mee.
-
Gezien het tijdstip van je post hoop ik niet dat je echtegenoot nog met warm eten op je zat te wachten...
Overigens is het woordje "zogenaamde" op de website in dit verband letterlijk te nemen (het stuk wat dagvaarding genaamd wordt), en niet figuurlijk (een niet authentieke). Dan klopt het weer wel.
Overigens is het woordje "zogenaamde" op de website in dit verband letterlijk te nemen (het stuk wat dagvaarding genaamd wordt), en niet figuurlijk (een niet authentieke). Dan klopt het weer wel.
-
Ik kan het logo van Tros Radar nergens vinden op de site, waar staat dat dan?Thgiwd Aibesi schreef:Wat erg triest is, is dat ze het logo van "Radar" op hun website hebben geplaatst.
-
Gelezen op hun website:
Eens kijken of er hier ook iemand namens hen komt antwoorden...Ook Incassoleed.nl dupe van mailings
Het team van Incassoleed.nl behartigt de belangen van vaak kleine partijen die recht tegenover grotere partijen staan. Hierdoor bevinden deze kleine partijen, vaak genoeg particulieren en kleine ondernemers, zich vaak in een onmogelijke en oneerlijke strijd. Incassoleed.nl is echter in staat om tegenwicht te geven tegen deze grote partijen. Inmiddels worden alternatieve instrumenten door bepaalde grote partijen bedacht om organisaties als Incassoleed.nl te bestrijden. In de maand maart 2010 zijn enkele e-mailberichten opgedoken die organisaties als Incassoleed.nl in een negatief daglicht zetten. Incassoleed.nl is samen met andere gelijksoortige instanties een inventarisatie aan het maken van de verzenders van deze mailings en deze vervolgens via juridische weg te manen te stoppen met deze praktijken.
Voor uw informatie: Stichting Incassoleed opereert zelfstandig en onafhankelijk en communiceert uitsluitend via deze website of de nieuwsbrief. Uiteraard staat ons team tot uw beschikking om uw vragen te beantwoorden.
-
Volgens hun site niet...Eens kijken of er hier ook iemand namens hen komt antwoorden...
Dus ik ben ook wel erg benieuwd.Stichting Incassoleed opereert zelfstandig en onafhankelijk en communiceert uitsluitend via deze website of de nieuwsbrief.
-
@ Deurwaarder Mark, Guusje61 en Pavlova
Het idee achter die stichting is ergens niet eens zo gek, alleen... het kost zoveel duiten. Probleem is natuurlijk dat veel mensen die met incassokosten te maken krijgen vaak geen idee hebben waar ze aan toe zijn, hoe de procedures in hun werk gaan, wat de normbedragen zijn die de rechter hanteert, enzovoorts.
Is er niet ergens een website, of is het niet mogelijk een website op te zetten waar al deze informatie gratis toegankelijk is? Gerund door vrijwilligers, en desnoods gesponsord door een of andere rechtsbijstandsverzekeraar? Of desnoods gesponsord door jullie kantoren/maatschappen/hoe je het ook noemt? Zonder forum uiteraard.
Feitelijk zou zo'n website op heel veel terreinen informatie kunnen verschaffen als het om juridsche zaken gaat. Dan zou het, als het heel breed zou worden, desnoods bekostigd kunnen worden door het ministerie van Justitie.
Willen jullie daar eens over brainstormen?
Het idee achter die stichting is ergens niet eens zo gek, alleen... het kost zoveel duiten. Probleem is natuurlijk dat veel mensen die met incassokosten te maken krijgen vaak geen idee hebben waar ze aan toe zijn, hoe de procedures in hun werk gaan, wat de normbedragen zijn die de rechter hanteert, enzovoorts.
Is er niet ergens een website, of is het niet mogelijk een website op te zetten waar al deze informatie gratis toegankelijk is? Gerund door vrijwilligers, en desnoods gesponsord door een of andere rechtsbijstandsverzekeraar? Of desnoods gesponsord door jullie kantoren/maatschappen/hoe je het ook noemt? Zonder forum uiteraard.
Feitelijk zou zo'n website op heel veel terreinen informatie kunnen verschaffen als het om juridsche zaken gaat. Dan zou het, als het heel breed zou worden, desnoods bekostigd kunnen worden door het ministerie van Justitie.
-
Het logo van Radar staat op de homepage van Incassoleed: www.incassoleed.nl.
Ik hoop dat Incassoleed zelf wil reageren want dat is hun goed recht.
Is niet meer nodig, een collega deurwaarder heeft al een informatiesite opgezet:witte angora schreef: Is er niet ergens een website, of is het niet mogelijk een website op te zetten waar al deze informatie gratis toegankelijk is? Gerund door vrijwilligers, en desnoods gesponsord door een of andere rechtsbijstandsverzekeraar? Of desnoods gesponsord door jullie kantoren/maatschappen/hoe je het ook noemt? Zonder forum uiteraard.
http://www.deurwaarderspagina.nl/
-
Ik ben blind, blijkbaar... Het logo staat bij het filmpje van Radar over incassokosten, dus dat is óf toeval, óf heel slim...Thgiwd Aibesi schreef:Het logo van Radar staat op de homepage van Incassoleed: http://www.incassoleed.nl.
Zou inderdaad leuk zijn als ze zelf met een inhoudelijk reactie komen, misschien hebben zij ervaringscijfers waaruit blijkt dat zij hun geld toch waard zijn.
@ witte angora: het is heel lastig om een site te creeëren die een goed antwoord geeft de vragen zoals ze hier op het forum leven. Er zijn wel een aantal goede informatieve site's, zoals Guusje hiervoor ook aangeeft, alleen voor de meeste mensen is dat soort informatie niet genoeg om er iets mee te kunnen.
De meeste zaken zijn zo casuïstisch dat er toch een specifiek op die zaak toegespitst antwoord gegeven moet worden. Dan volstaat een website al snel niet, dan is een persoonlijk contact nodig. Dan komen dus de rechtsbijstandsverzekeraars, advocaten, juridische loketten en dit soort stichtingen weer in beeld.
@ witte angora: Ik ben het helemaal met Mark eens. Ik verwijs meestal mensen ook door naar het juridisch loket voor advies. Verder blijf ik gewoon dit forum in de gaten houden natuurlijk.
-
Reactie Stichting Incassoleed Den Haag
Ik ben vandaag door een collega gewezen op het feit dat onze Stichting Incassoleed in dit forum wordt genoemd. Met stijgende verbazing heb ik een aantal commentaren gelezen. Ik heb ook gelezen dat een aantal forum bezoekers vraagt om een inhoudelijke reactie van Stichting Incassoleed.
Stichting Incassoleed zal met een uitgebreide reactie komen en ingaan op verwijten en vragen. U kunt de reactie nog deze week tegemoet zien. Wel willen wij nu al mededelen dat Thgiwd Aibesi Bij ons in het geheel niet bekend is. Stichting Incassoleed heeft geen dossier van Thgiwd Aibesi en behartigd ook niet de belangen van Thgiwd Aibesi. Wij vermoeden dat deze persoon of personen er voor verantwoordelijk is (zijn) dat wij op onze site melding moesten maken van het in omloop brengen van valse e-mails aan netwerkpartners en klanten.
Verder wijzen wij forumbezoekers als deurwaarder Mark en anderen op de mogelijkheid ons vragen te stellen (we zijn tenslotte goed en makkelijk te bereiken) voor dat zij stellingen innemen en met verwijten komen. Als gezegd zullen wij nog deze week ingaan op de stellingen als vermeld in dit forum
Stichting Incassoleed
Ik ben vandaag door een collega gewezen op het feit dat onze Stichting Incassoleed in dit forum wordt genoemd. Met stijgende verbazing heb ik een aantal commentaren gelezen. Ik heb ook gelezen dat een aantal forum bezoekers vraagt om een inhoudelijke reactie van Stichting Incassoleed.
Stichting Incassoleed zal met een uitgebreide reactie komen en ingaan op verwijten en vragen. U kunt de reactie nog deze week tegemoet zien. Wel willen wij nu al mededelen dat Thgiwd Aibesi Bij ons in het geheel niet bekend is. Stichting Incassoleed heeft geen dossier van Thgiwd Aibesi en behartigd ook niet de belangen van Thgiwd Aibesi. Wij vermoeden dat deze persoon of personen er voor verantwoordelijk is (zijn) dat wij op onze site melding moesten maken van het in omloop brengen van valse e-mails aan netwerkpartners en klanten.
Verder wijzen wij forumbezoekers als deurwaarder Mark en anderen op de mogelijkheid ons vragen te stellen (we zijn tenslotte goed en makkelijk te bereiken) voor dat zij stellingen innemen en met verwijten komen. Als gezegd zullen wij nog deze week ingaan op de stellingen als vermeld in dit forum
Stichting Incassoleed
Ik ben benieuwd.