LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetsnelheden

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Frank86
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:22

Internetsnelheden

Ongelezen bericht door Frank86 »

Hallo allemaal,
De discussie over internetsnelheden komt de laatste tijd vaker voorbij in de media, maar er lijkt vooralsnog verdraait weinig mee te gebeuren. Nu toch maar eens een vraag. Bij KPN heb ik een 20mb ADSL abonnement afgesloten, met interactieve TV en de hele reut. Toch red ik qua downloadsnelheid Maximaal 1,6mb per seconden. Is dat normaal? En wat kun je hieraan doen?

update:
Volgens ADSL speedtest krijg ik de volgende resultaten:
http://www.speedtest.nl/ADSL/default.as ... ode=7887AR

Ik zou slechts 502 meter van de centrale zitten, dus veel meer moeten hebben?

stofzuigertje

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Slechte draden kunnen ook dit veroorzaken.
Zowel Uw eigen kabels als de kabels van KPN kunnen schade hebben.

Een signaalsterkte meting kan bepalen of er een weerstand ergens zit.

Ook zijn er modems en/of computers die maar 4 van de 8 draden gebruiken en dit soms veroorzaken.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ook kun je beter in de modem inloggen en kijken wat daar de snelheid is. Speedtests zeggen niet wat de modem ontvangt en daar gaat het over. Verdere verlies is draadloos afstand/objecten/kanaal. Slechte draad naar pc/bagger pc/spyware etc.

ST780 - 192.168.1.254
TG787/TG789 - 192.168.2.254
Breedbandverbinding scherm

Frank86
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:22

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door Frank86 »

Ik gebruik Wlan dus hws zal dit niets te doen hebben met de kwaliteit van de draden. De modem zegt however dat hij 16,4Mb/s ontvangt. Wat kan dit nog meer zijn?

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door SirPeter »

Dan is het probleem draadloos.
Gebruik de ip adres om in te loggen in de modem -thuisnetwerk - klik wlan:bladiebla - configureren(rechtsboven) - kanaalselectie op handmatig en andere kanaal kiezen (niet boven kanaal 11).

Afstand van modem naar pc/laptop.
Objecten tussen modem en pc/laptop.

S_b_187
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2010 16:16

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door S_b_187 »

Misschien dat dit wat opheldering geeft:
De meeste providers die 20Mb(Mbits) ADSL aanbieden kunnen deze snelheid niet eens waarmaken. Daarbij komt er nog eens bij dat die 20Mb(Mbits) vaak misleidend is ivm de werkelijke download snelheid omdat het hier om Mbits gaat en niet om Mbytes.
FF snel rekenen wat het maximale is wat je lijn kan geven =
8 bits gaan er in 1 byte. (20/8)x1024 = 2,56Mbytes zou je maximale download snelheid moeten zijn (wat overigens ongeacht afstand tot de centrale bijna nooit berijkt wordt). Aangezien je ook nog interactieve tv hebt snoept dat ook aardig wat van je bandbreedte af.

Dus achteraf gezien vind ik dat je het nog netjes doet met die 1,6Mbyte per seconde. Alleen jammer dat deze informatie niet verstrekt wordt.

Hoop dat ik hiermee iets heb kunnnen verduidelijken en anders mijn excuses ervoor.

Groeten,

edit:
Ik gebruik Wlan dus hws zal dit niets te doen hebben met de kwaliteit van de draden. De modem zegt however dat hij 16,4Mb/s ontvangt. Wat kan dit nog meer zijn?
De 16,4Mbits is de daadwerkelijke verbinding die je binnen krijgt en komt neer op een download snelheid van 2Mbyte/s, die andere 400kb/s zal dus wel gebruikt worden voor interactieve tv.

Branziej
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:36

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door Branziej »

Beste Frank,

Hoelang is de kabel van uit de meterkast naar de modem? Indien deze langer is al 1 meter stoort de internet snelheid.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door renegade66 »

Beste Frank,

Hoelang is de kabel van uit de meterkast naar de modem? Indien deze langer is al 1 meter stoort de internet snelheid.
misschien een betere vraagstelling?
hoe is je modemsituatie ten opzichte van het isra punt?

is alles door een monteur aangesloten of heb je dit zelf gedaan?

angels45
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:05

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door angels45 »

Mijn internet aanbieder heeft mij belooft snelheid van Mb. (telfort) Maar tot dag van vandaag heb ik ellende mee gemak. Elke dag wat. Nooit heb ik op normale manier aangemeld.Als ik hun bellen om te vragen,dan moet ik 0900 nr bellen, net voor dat ik hun aan lijn krijg word opgehangen.Paar keer heb ik dit mee gemak.
Ook als ik hun aan de lijn krijg,word de probleem nooit opgelost.
Ik kan nooit op skype met iemand chatten.Maar als ik mij video aanzet dan heb ik geen verklaring hele skype gaat vast zitten .Skype zegt dat mijn internet verbinding is laag wat! zie ik. 20mb is laag. kom op nu.
In ander worden telfort zit te liegen tegen mijn.
Hebben jullie oplossing voor dit.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door renegade66 »

@angels45,

wat bedoel je nu precies?
vind jij 20mb te laag? en telfort liegt daar over?

misschien dat je iets duidelijker kan uitleggen?
wat voor modem heb je?
hoe is die aangesloten?
wat voor computer heb je?

het kan aan heel veel dingen liggen.

bdrenth
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:06

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door bdrenth »

Ik zelf heb tele2 20mb abonnement, en haal thuis maar 8,5 mb.
Nu is er afgelopen week een monteur geweest, en die zei dat uit de wijkcentrale maar 15 mb verstuurd werd.
Ik had op dat moment een download van 10mb voor de modem, op mijn laptop rechtstreeks aangesloten op de modem maar 8,5 mb.

Gelukkig heb ik geen tv van tele2 want die pakt automatisch 8mb dan had ik nog maar 0,5 over voor mijn telefoon.

Met al andere woorden al die mooie tele2 reclame zijn bedrog, ze kunnen geen 20mb halen, al zit je rechtstreeks aangesloten op de wijkcentrale....

Dus wil je internet, tv en telefonie in Den Haag neem geen tele2...

Met vriendelijke groet,
Bert Drenth

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door renegade66 »

wat jij dus bedoelt is: je hebt een intrainsnelheid van 10 mb, je haalt iets minder via je laptop, dat is redelijk normaal ligt ook een beetje aan je configuratie. maar als blijkt dat ze maar vanuit de centrale 15 mb versturen zit er ten eerste iets verkeerd in de bekabeling vanuit de centrale of je zit er ver vandaan. ten 2de als ze maar echt 15 mb uitsturen zou ik een klacht indienen, want ze zijn verplicht het uiterste uit te sturen.

ik had laatst hetzelfde probleem met concepts ict, die gaven maar 12 mb, met de smoes dat dit was omdat er niet meer kon vanwege instabiele kabels vanuit de centrale, vond ik heel knap, omdat ik ook telfort heb gehad via hetzelfde bbned netwerk en die haalde wel 17 á 18 mb.
komt er een monteur voor een lijnmeting blijkt dat concepts maar een contract met bbned had voor insturing van 12 mb.
ik dus volledig over de rooie en heb gezegd tegen concepts ict dat ze heel rap de boel opendraaien anders gaat er een hele ferme brief naar de opta. en ik wil de helft van mijn abbogeld terug hebben.

volgende week heb ik dus volledige snelheid. (hoop ik :( )

bdrenth
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:06

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door bdrenth »

Hoi,
Ik heb vandaag het zelfde gedaan, tele2 belde of de snelheid nu goed was.
En allemaal smoesjes van het ligt aan je kabels.
Ik meteen verteld dat de monteur zij dat alles netjes aangesloten was, en dat hij in de centrale maar 15 mb gemeten heeft, bij mij thuis voor de modem 10 mb, en als ik rechtstreeks op de modem check is het 8,5 mb.

Nu zouden ze maandag het hoofdkantoor bellen om het te overleggen.
Ik vindt het ook schandalig als je t/m 20mb aangeeft moet de wijkcentrale die wel versturen.

Soms is de internetsnelheid lager, bijvoorbeeld als iedereen thuis is, dus rondt 1700.

Ik ben benieuwd met welke reactie ze komen, gelukkig hoef ik niet zolang meer, dus stap ik over.

Met online was mijn snelheid hoger dan tele2.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door renegade66 »

enfin, maar even een update van mijn reactie van 14 maart.
volgens Concepts ICT zou mijn snelheid deze week volledig opengezet gaan worden.

Nou niet dus :evil:
ik heb al weer diverse keren gebeld en elke keer komen ze weer met een k**smoes aan. eerst was er een storing bij BBned nu zeggen ze weer dat er bij BBned administratief een probleem is.
ik word constant aan het lijntje gehouden en ben het al helemaal zat.
nu zit ik er hard over te denken om maar de helft van de abbo kosten te betalen.
maar kan ik dit zomaar doen, zij zijn in gebreke tenslotte, ik krijg maar de helft van de snelheid dan wil ik ook maar de helft betalen.

voordat er gezeurd gaat worden over afstan, kwaliteit kabels, enz. enz.
dit is allemaal dik in orde ten eerste ben ik zelf adsl monteur, ten tweede is alles doorgemeten bij mij thuis door een monteur van Nacap Telecom.
hij en bbned hebben beide aangegeven dat er wel degelijk meer mogelijk is maar dat Concepts ICT maar 12Mb hebben ingekocht bij BBned.

hoever kan ik nu gaan en welke stappen kan ik verder nemen.

aapinator
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2010 11:42

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door aapinator »

Er zit een verschil in kilobits en kilobytes.

Type in Google bijvoorbeeld '20 megabits in megabytes' (zonder de ') in, en klik op zoeken. U krijgt dan de snelheid in bytes. Downloaden gaat in bytes, en niet in bits. Veel mensen worden makkelijk verleid met internet aansluitingen van 20MB/s terwijl ze daarmee gewoon een 2.5 MB/s downloadsnelheid mee krijgen. Misschien is het een idee om voortaan de kleine lettertjes te lezen, en te zien of het nou om bits of bytes gaat.

Ook hebben de meeste internet providers een kleine regel die hen toe staat om bijvoorbeeld minimaal 60% van de beloofde snelheid te leveren.

Ik hoop dat ik u hier mee help.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ook hebben de meeste internet providers een kleine regel die hen toe staat om bijvoorbeeld minimaal 60% van de beloofde snelheid te leveren
sorry maar daar ben ik het niet mee eens, dat is een vorm van misleiding, net als dat ze zeggen TOT 20mb.

het is nog altijd zo dat een provider al het mogelijke moet doen om de uiterste snelheid aan te leveren. natuurlijk moet er door de consument wel rekening gehouden worden met de bekabeling en enig verlies door afstand.

met het regeltje 60% in hun voorwaarden komen ze echt niet weg.

bdrenth
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:06

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door bdrenth »

Ik heb zelf Tele2 en er is al een paar keer een monteur vanwege een te trage download 7,7 mb, op een afstand van 960meter van de wijk-centrale.
Nu zei de monteur van KPN dat alle 20mb verbindingen van tele2 maar eigenlijk 15mb zijn, in de wijkcentrale vanwege de stabiliteit.
Dus al sluit jij je pc rechtstreeks aan op de centrale zou je nooit de 20mb halen.

Eigenlijk is het gewoon een t/m 15mb aansluiting......

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door renegade66 »

dan zou ik ook alleen maar betalen voor een 15mb snelheid, daarbij hoe kun je maar 7,7mb hebben op een afstand van nog geen 1km?
dit zou ongeveer 12 mb moeten zijn.

ik hoop voor je dat dit inmiddels is opgelost.

en het verhaaltje van instabiele verbinding en daarom maar 15mb is onzin, dit hebben ze bij mij ook geprobeerd maar als je ruismarge boven de 6db blijft is er niets aan de hand.
ik zou er op staan om dit uit te laten proberen. ze zijn verplicht hieraan mee te werken.

aapinator
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2010 11:42

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door aapinator »

renegade66 schreef:
Ook hebben de meeste internet providers een kleine regel die hen toe staat om bijvoorbeeld minimaal 60% van de beloofde snelheid te leveren
sorry maar daar ben ik het niet mee eens, dat is een vorm van misleiding, net als dat ze zeggen TOT 20mb.

het is nog altijd zo dat een provider al het mogelijke moet doen om de uiterste snelheid aan te leveren. natuurlijk moet er door de consument wel rekening gehouden worden met de bekabeling en enig verlies door afstand.

met het regeltje 60% in hun voorwaarden komen ze echt niet weg.
Kan je het mee eens zijn of niet, zo is het eenmaal. Misschien is 60% iets overdreven, maar zoals je in een post onder mijn vorige post kan lezen krijg iemand anders ook maar 15 van de beloofde 20MB. 75% dus.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Frank86,

Probeer eens een andere speedtest,

Met de jouwe haal ik ook nooit de beloofde snelheid van mijn pakket,

www.Speedtest.net is een betere en zal een betrouwbare meting geven,

Zelf heb ik een kabelabonnement 20Mbit, hier blijft netto gemiddeld 18 tot 19 Mbit van over, iets dat je met ADSL nooit zal halen,

Het is wat duurder maar je krijgt meestal wel wat meer voor je geld,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten