LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

de klachten stapelen zich hier op over tele 2, heb vandaag al twee keer naar tele2 gebeld, maar ze laten je niet uit praten en willen gewoon niet luisteren

volgens tele2 ben ik verplicht hun een machtiging te geven voor automatische incasso??? Op zich vind ik een incasso prima, maar dan moeten ze wel je abonnement afboeken als je salaris is gestort, bij tele2 is het heel gewoon om het geld eraf te willen boeken als het hun uitkomt, de ene keer is dat de 9de, dan weer de 15de of 20ste van de maand, maar het is ook heel normaal voor tele2 om twee maanden op te sparen en dan het bedrag af te houden.
Nu gaan ze zo ver om mij een brief te sturen van een factuur van DECEMBER!!, hallo we zitten nu in maart. In de brief staat dat ik een herrinnering heb gehad, nee die heb ik niet gehad, en ook geen sms-jes van hun, gewoon bam een laatste herrinnering en vandaag betalen anders word je gewoon afgesloten!
Ze zeggen ook nog zo mooi dat dit ging om een rekening van december terwijl in de brief een datum van 23 januari staat terwijl ik op 20 januari 101 euro heb betaald, ja jullie lezen het goed, het bedrag was zo hoog omdat ik veel naar tele2 heb moeten bellen ivm een kapot toestel!! Maar ze geven me geen gelijk, ik moet gewoon 58,12 betalen anders sluiten ze twee mobiele nummers af!

Ik heb gevraagd of ik elke maand een papieren nota kan krijgen, dat kon maar ik kon niet zo elke maand zelf betalen, ik ben verplicht een automatische incasso af te geven.

nu hebben we er helaas nog een mobiele abonnement erbij afgesloten, krijg ik de spullen thuis, telefoon heeft wel geluid geen beeld, eindelijk na een week wachten kan ik het toestel terug sturen, krijg ik vandaag te horen dat het drie weken duurd voordat het toestel met tnt daar bij tele2 op de juiste plaats is! Dus het gaat nog heel lang duren voordat ik gebruik kan maken van dit abonnement, maar je moet wel gewoon betalen!!! Dit noem ik zeker geen service, stuur dan gewoon meteen een ander werkend toestel

Ik heb spijt dat ik hier een paar abonnementen heb lopen, dit ga ik zeker niet verlengen. En ook wij zouden een half jaar korting krijgen, dit zou in december al ingaan, maar helaas, we betalen het volle pond.

wie kan mij vertellen of ik inderdaad verplicht ben om tele2 te machtigen voo incasso

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Mallet »

Voor zover ik weet is men verplicht om akkoord te gaan met de automatische incasso van Tele2. Zelf ben ik al 1,5 jaar klant bij Tele2 en heb onlangs mijn abonnement verlengd. Achteraf heb ik hier toch wel spijt van.

Ik heb mijn abonnement verlengd onder, voor zover ik dat wist, dezelfde voorwaarden als voorheen. Ik koos er alleen voor om een iets zwaardere bundel te nemen. Aangezien ik veel sms dacht ik dat een smsbundel van 50 wel handig zou zijn als extra. Ik zou dan 200 belminuten / smsjes hebben + 50 extra. Vervolgens kreeg ik mijn eerste rekening van mijn nieuwe abonnement, van wel EUR 58. Nu blijkt dat sinds september 2009 de belminuten + smsjes gescheiden zijn van elkaar en NIET meer verrekend worden. Ik heb nu dus maar 50 smsjes binnen de bundel en betaal er buiten EUR 0,25 per sms. Belachelijk! Ik heb nu dus eigenlijk min of meer noodzakelijk de bundel van 50 naar 100 moeten zetten. Nu kan je misschien denken dat het mijn eigen schuld is om me hier niet eerst in te verdiepen, maar je verwacht gewoon niet dat ze dit opeens allemaal hebben aangepast. Ik wilde gewoon verlengen, omdat ik tevreden was, en nu heb ik dit!

Het verzenden van de facturen op verschillende data is ontzettend vervelend. Ik heb geprobeerd via de klantenservice de 2-maandelijkse incasso op maandelijks te zetten. Kon niet. Maar mijn facturen werden wel altijd op dezelfde datum verzonden. NIET DUS. Ik heb met die e-mail als bewijs opnieuw gemaild naar de klantenservice, maar hier kan niks aan worden gedaan. Heel teleurstellend allemaal.

Daarnaast vind ik het bijzonder vervelend dat ik niet mijn saldo kan opvragen. Ja door naar de klantenservice te bellen om vervolgens in de wacht te worden gezet.. Dag belminuten.

majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

klopt, ook ik ben gewoon veel geld kwijt aan het bellen naar tele 2, nu kreeg ik gisteren een mailtje van tele2 dat ik online mijn facturen kon bekijken, terwijl ik het op papier wil elke maand, dus ik beantwoorde de mail, helaas kon dat niet ik moest telefonisch contact met hun opnemen, maar dat is zo jammer van mijn belminuten
angel

Branziej
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:36

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Branziej »

Beste,

Zover ik weet is Tele2 lokaal tarief + evt. mobiele kosten?

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Goedemiddag Majora en Mallet,

Graag wil ik jullie klachten met betrekking mobiele telefonie in behandeling nemen. Hiervoor heb ik wat gegevens van jullie nodig zoals een klantnummer of postcode en huisnummer. Zouden jullie dit naar mij willen sturen per e-mail? Mijn e-mailadres is [email protected]

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

@Branziej wat jij aangeeft klopt, ons klantenservice nummer is een 0900 nummer maar tegen een lokaal tarief.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik heb de Tele2 Webcare een e-mail gestuurd. Het zou fijn zijn als ze wat voor me kunnen betekenen.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik vind het ook,we begonnen afgelopen dec dan 3 jaar terug met tele 2,de afschrijvingen kwamen rond de 13de...en toen rond de 6de...toen de 1ste en nu krijg je al een factuur op de 26ste ....en nu deze maand weer een andere datum,er zijn mensen die kienen alles uit en willen weten wanneer iets precies afgeschreven wordt!!!
ik ben een keer geskimd en boek nu alles zelf over! niks geen incasso meer sinds 1,5 jr..heb het deze mnd voor het eerst weer geprobeerd en er gebeurde niks rond de eerste geld weer weggehaald en op de spaarreking gezet.
als je eens goed geskimd ben,ben je bang om je geld op je rekening te laten staan man! dus tot op 20 euro na alles naar spaar en gaan we weg,dan boek ik even geld over ....genoeg en skimmen ze dat jammer dan...

maar belangrijkste dus...waarom verschuift de datum zo?straks zitten we op een dubbele betaling???
kijk eens goed...zeg gewoon de 1ste klaar uit...
verder niks te klagen ,alles loopt verder goed!!

majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

helemaal mee eens maar dubbele betalingen kennen ze ook hoor, want vinden ze je abonnementskosten van die maand te laag, dus je hebt te weinig gebeld, dan boeken ze niks af maar boeken ze het een maand later dubbel
wij hebben twee abonnementen op 1 factuur en zelfs dat maandbedrag vinden ze soms te laag.
ik heb iemand van de consubond gesproken en die vertelden dat ze verplicht zijn tot acceptgiro maar voor die acceptgiro moet je dan wel betalen, want ze zijn verplicht 1 gratis betaling te bieden en dat is de automatische incasso

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Mallet »

Oh een acceptgiro zou ik zoveel fijner vinden! Dat dubbel afschrijven is trouwens echt ontzettend vervelend. Eind januari kreeg ik een factuur van december. Deze werd een paar dagen later afgeschreven.

08/02 "Er staat een nieuwe factuur online!" Van wel 58,88(!). Ook deze werd kort daarna afgeschreven. De reden waarom dit bedrag zo hoog was staat in mijn eerste reactie uitgelegd. Allemaal door de minimale smsbundel van 50 en het niet meer verrekenen van minuten/smsjes.

Reactie klantenservice:
"Het klopt inderdaad dat er 2 facturen vlak na elkaar zijn verzonden en zijn afgeschreven, dit kan soms helaas voorkomen. Hier is echter geen wijziging op aan te passen zodat ze op vaste data worden afgeschreven."

Reactie klantenservice van een eerder verzoek om de incasso vast op maandelijks te zetten:
"U ontvangt elke 2 maanden gratis een gespecificeerde factuur van Tele2. Op deze manier houdt Tele2 de kosten laag en kunnen wij u spraakmakend lage tarieven blijven bieden! Uw facturen zullen altijd rond dezelfde datum aan u worden verzonden."

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ben op zoek naar een andere provider en wilde overstappen op Tele-2
maar ik denk dat ik nog even verder zoek.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou ik moet zeggen verder heb ik geen problemen met tele 2...
moet je luisteren ze kunnen zeggen wat ze willen,maar ik betaal wanneer ik dat wil....zei houden zich ook niet aan de afspraak,op het bandje dat opgenomen is staat ,u gaat akkoort dat het rond de 13de afgeschreven wordt(zoiets)ja heb ik toen gezegd..dus houden zei zich aan hun woord?nee..ik betaal,wanneer ik de factuur online zie...en automatisch jammer dan...

dan moeten ze zich maar aan de regels houden,
maar verder kwa problemen absoluut niet...goede verbindingen enz..! als ik bel wordt ik wel altijd netjes te woord gestaan!!

majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

dat de verbinding goed is moet ik bevestigen, wij hebben ook altijd bereik, maar als ze geen geld kunnen afhouden, dan blokkeren ze gewoon je toestel, hun trekken toch aan het kortste eindje.

over het toestemming geven wat opgenomen word op een bandje, in augustus vorig jaar werd ik gebeld of ik een totaal pakket wilde van tele2, ach dacht ik, dat is makkelijk, alles bij 1 provider, dus alles doorgenomen en opgenomen op het bandje, na 10 dagen nog geen bevestigingsbrief gehad, dus ik bellen naar tele2, was er helemaal niks bekend daar, ik zeg hoe kan dat nu, ik heb moeten bevestigen op een bandje?? O zegt tele2 dan is dat mislukt geweest en dan is het hier niet meer bekend.

maar dat ik twee keer gebeld heb vorige week naar tele2 , waren ze helemaal niet zo vriendelijk, ik mocht mijn verhaal niet volledig vertellen, omdat ze me niet lieten uitpraten

majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

zoals beloofd heeft tele2 mij een papieren factuur gestuurd over mijn twee abonnementen, maar de gesprekken naar tele2 zelf moet je gewoon betalen en is echt niet gratis
Op het nieuwe abonnement die we afgesloten hadden, kreeg ik een factuur via de mail, omdat hun telefoon die ze gestuurd hebben het niet doet (nu inmiddels een maand geleden) moet ik wel 28,91 betalen, voor iets waar ik geen gebruik van kan maken!! Ik wacht dus nog steeds op een nieuw toestel, de afspraak was dat ik die kosten niet hoefde te betalen, maar dus wel. Eigenlijk moet ik dus weer gaan bellen met tele 2 maar dat is me te duur, zonde van mijn beltegoed, dus ga ik die danielle maar eens mailen, maar denk dat het weinig zin heeft, als klant heb je gewoon niks te vertellen. Wel een voordeel dat mailen, je kunt je verhaal doen en ze laten je uitpraten, dat is telefonisch niet het geval

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Mallet »

12 maart heeft Danielle aangegeven dat ze mijn klacht in behandeling heeft genomen en er zo spoedig mogelijk bij me op terug zou komen. Ik heb helaas tot dusver nog niets van haar vernomen. Ik heb één keer een privéoproep gemist, maar geen voicemailbericht.

majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

hoi mallet, ik had ook niet anders verwacht, dan heb ik ook nog even de tijd om mijn mail te tikken

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik heb gisteren een e-mail naar Danielle van Tele2 gestuurd om te vragen hoe het met mijn klacht stond.

Vandaag ben ik telefonisch benaderd en is mij aangeboden om de samenstelling van mijn huidige abonnement te veranderen. Ik betaal nu nog steeds hetzelfde, maar heb 50 belminuten moeten inleveren en daar staat tegenover 1000 smsjes in plaats van 100. Ik ben er erg blij mee.

majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

hoi
ik heb net mijn mail geschreven naar danielle, ze kan mij niet bellen want ik heb nog steeds geen goedwerkende telefoon ontvangen van tele2, ze hebben wel het maandelijkse bedrag afgehouden terwijl ik er geen gebruik van kan maken, dus dat heb ik terug gevorderd, ik wacht nu al meer dan een maand op een goed werkend toestel.
Wat betreft de automatische incasso, dat kunnen ze je dus niet verplichten vetrteld de consumentenbond, tele 2 moet je twee opties geven waarvan er 1 gratis moet zijn, dus automatische incasso wat gratis is, of een acceptgiro waar ze geld voor mogen vragen
als ik weer beter ben ga ik hier zeker verder achteraan
ik wacht nu dus op een mailtje van danielle retour en op een goed werkend toestel

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Majora,

Ik heb begrepen dat je mijn collega hebt gesproken en dat er het volgende is afgesproken. De openstaande factuur voor aansluit- en verzendkosten wordt gesloten. De maand maart wordt op de eerstvolgende factuur tegengeboekt. De aansluit- en verzendkosten worden opnieuw in rekening gebracht. De LG POP Silver telefoon wordt binnenkort door TNT bij je afgeleverd. Ik hoop je hiermee voldoende van dienst te zijn geweest en ik hoor graag van je of de klacht naar behoren is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

majora
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2010 14:22

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door majora »

hoi danielle
ik heb je collega gesproken inderdaad, we zouden helemaal opnieuw beginnen als de nieuwe telefoon binnen is, ik ben benieuwd
toch bedankt voor het snelle oplossen, dit gaat sneller dan als je belt naar tele2, en een voordeel is dat je met 1 persoon te maken hebt en niet met 3 verschillende

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: klachten over tele 2

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik wacht nog even af tot ik mijn nieuwe factuur krijg of de samenstelling van mijn huidige abonnement conform de afspraken is aangepast, maar ik verwacht niet dat dat problemen gaat opleveren. Dan is mijn klacht ook naar tevredenheid opgelost.

Gesloten