LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN Utrecht, in naam der koningin

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Branziej schreef:GGN is een lachertje en dat dwangbevel helemaal, communicatie binnen GGN is niet geweldig je moet wachten tot de zaak behandelaar je ooit een keer belt. :x
Of je GGN serieus neemt, moet je uiteraard zelf weten. Maar een dwangbevel of vonnis niet serieus nemen is gewoon oerstom... er is dan immers reeds een executoriale titel, zodat er beslag gelegd kan en mag worden.

Als er een dwangbevel uitgevaardigd is of een vonnis gewezen is, kun je maar beter actie ondernemen: betalen als de vordering terecht is, of een rechtsmiddel instellen als de vordering onterecht is.

Branziej
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:36

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door Branziej »

Deurwaarder Mark schreef:
Branziej schreef:GGN is een lachertje en dat dwangbevel helemaal, communicatie binnen GGN is niet geweldig je moet wachten tot de zaak behandelaar je ooit een keer belt. :x
Of je GGN serieus neemt, moet je uiteraard zelf weten. Maar een dwangbevel of vonnis niet serieus nemen is gewoon oerstom... er is dan immers reeds een executoriale titel, zodat er beslag gelegd kan en mag worden.

Als er een dwangbevel uitgevaardigd is of een vonnis gewezen is, kun je maar beter actie ondernemen: betalen als de vordering terecht is, of een rechtsmiddel instellen als de vordering onterecht is.
Dat snapt ik ook wel. Maar GGN komt met zulke brieven terwijl je bij brief 1 netjes belt en antwoorden krijgt: Nee, de zaak behandelaar is niet aanwezig kan zij u terug bellen? Ja hoor. Dit gebeurd vervolgens niet en blijft brieven ontvangen zonder even telefonisch contact te hebben gehad.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Dat is niet netjes en niet zoals het hoort. Misschien eens proberen te bellen en de teamleider of leidinggevende te pakken zien te krijgen? Hopelijk helpt dat dan wel.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

snepke schreef:Sorry Guusje maar ik heb geen al te beste ervaringen met incassomedewerkers.Ik geef gewoon mijn mening,zoals ik het ervaren heb.En ik heb goede adviezen van deurwaarder Mark en Pavlova gehad en daar waren geen foute adviezen bij.

Je mag je mening zeggen hoor en al zeker als je geen goede ervaringen hebt
gehad en blij bent met mensen hier op het forum, waardoor je wordt
geholpen met goede adviezen. :D
Het is een feit, dat er mensen zijn die denken alles te weten en die al zeker
niet tegen kritiek kunnen en dat is jammer. :(

Dan haken ze maar af, want anders krijg je maar weer van die vervelende
dingen op het forum en daar wordt niemand vrolijk van toch? :cry:

boom3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:56

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door boom3 »

hoi :twisted: :evil:
ik wil ook even iets kwijt over GGN incasso
er valt niets mee te regelen ,ben helemaal wanhopig ervan
ze zeggen gewoon iedre maand 175 euro te willen hebben dit kan ik niet missen.heb ook nog andere vaste lasten verdien net 820 euro ,per maand.
met twee kinderen alleen ,ik heb gezegt dat ik wil en bereid ben te betalen maar dat dat hoge bdrag ,het moet zeggen ze anders weer een rechtzaak,dus weer kosten ,kan niemand hier iets aan helpen ,die behoren toch te kijken wat een mens aan inkomen heeft ,en wat ik dan zou kunnen missen,word er gek van.zie geen uitweg meer.
ze blijven hard nekkig.
gr famke :evil:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door JtC »

Hoe erg dat ook voor u is: het maandbedrag doet me vermoeden dat het verschuldigde bedrag niet zomaar een paar honderd Euro zal zijn. U kunt met GGN best wat afspreken qua betalingsregeling, echter moet dat wel enige zoden aan de dijk zetten. Zover ik weet is een incassobureau niet verplicht een betalingsregeling met u proberen aan te gaan. Dus als ze dan toch een regeling met u willen treffen, is dat uit coulance (of hoe je het ook wilt noemen). Kijk, als het openstaande bedrag inmiddels € 10.000 is en u wilt een betalingsregeling, dan lijkt het me nogal logisch dat een incassobureau geen genoegen neemt met 25 Euro per maand.

Als u er niet uitkomt, dan denk ik toch dat u uw heil moet trachten te vinden in schuldhulpbemiddeling... sterkte.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door witte angora »

verdien net 820 euro ,per maand.
met twee kinderen alleen
Een paar vraagjes:
820 euro netto is te weinig, is er geen mogelijkheid om een aanvullende uitkering te krijgen tot het minimum? Of moet je meerdere schulden aflossen, en is die 820 euro wat er dan overblijft? Zou het in dat geval niet beter zijn de schuldsanering in te gaan? Ook al duurt dat een tijdje voor het rond is?

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door Waterlelie »

witte angora schreef:
verdien net 820 euro ,per maand.
met twee kinderen alleen
Een paar vraagjes:
820 euro netto is te weinig, is er geen mogelijkheid om een aanvullende uitkering te krijgen tot het minimum? Of moet je meerdere schulden aflossen, en is die 820 euro wat er dan overblijft? Zou het in dat geval niet beter zijn de schuldsanering in te gaan? Ook al duurt dat een tijdje voor het rond is?
Volgens mij vraagt de deurwaarder 175,00 euro aan de hand van de hoogte van de vordering, het moet natuurlijk wel een reëel voorstel zijn ten aanzien van het openstaand bedrag. Verder zou ik zeggen kijk maar of je in aanmerking komt voor huur en zorgtoeslag aangezien je niet veel verdient. En voor de rest, bij meerdere schulden hulp zoeken bij een schuldhulpverlenende instantie die lid is van de NVVK.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt waterlelie, ik stel alleen vragen over de hoogte van het inkomen, dat klopt namelijk niet. 820 Euro is het ongeveer minimum voor een alleenstaande zonder kinderen. TS vertelt twee kinderen te hebben.

Huur- en zorgtoeslag heb ik niet eens genoemd, ik ga ervan uit dat TS dat wel krijgt, is ook geen deel van het inkomen. Zelfde geldt voor kinderbijslag. Verder is er ook nog het vakantiegeld, dat komt er binnenkort ook weer aan.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door elmo43 »

Zelfde geldt voor kinderbijslag.
Kinderbijslag mag nooit mee berekend worden als inkomsten, dus mag de deurwaarder of incassobureau dit geld ook niet gebruiken voor de aflossing.

boom3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:56

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door boom3 »

hoi
mijn betalingachterstaand bdraagt bij GGN
1200 euro,,,en daar moet ik van hun 175 euro aan aflossen.
het kan niet lager.
ik ken nog iemand die twee zaken bij ggn had,,,ze legde voor eentje in een keer loonbeslag ,600 euro zo ineens,maar die andere vordering had hij ook een regeling voor,dus vroeg hij voor die een maand uitstel daarop...omdat hij geen geld meer had daarvoor door dat loonbeslag,nee zij ggn niks mee te maken,je moet deze maand gewoon betalen,nou hij kon dat niet,,,en dreigen hem nu voor de rechtbank terwijl hij netjes aangaf dat een maand later te betalen en dan ook nog van twee keer
gr ...

boom3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:56

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door boom3 »

en ja 820 is het minium,,ik heb twee kinderen eentje 19 en 23 zonder werk komen te zitten ,,,toen zij 18 werden kreeg ik minder uitkering want de toeslag vervalt dan,ze denken dioe kinderen hoeven niet meer te eten als ze 18 worden,,,maar ik zelf werk wel ,,maar kan niet fultime omdat ik ziekelijk ben,,,daarom partime,,daarom ook zon laag inkomen.
mijn kids zijn hard bzig werk te zoeken,maar het lukt nog niet echt,,en uitkering hebben ze geen recht op,want dat is veranderd,krijg je pas met 27 jaar nu..dus ook zij krijgen achterstand en schulden bij ziekenfonds.
diep triest ik slaap hier niet meer van.
je word gewoon een kant op gedwongen in dit land
gr boom

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door JtC »

Op zich zou ik zo zeggen dat de betalingsregeling niet vreemd is. In 7 termijnen terugbetalen, daar kun je verder natuurlijk ook weinig kwaads over zeggen. Kijk, dat u misschien onmogelijk kunt betalen, daar kan GGN uiteindelijk ook weinig aan doen. GGN zelf is natuurlijk niet de veroorzaker van uw achterstand. Daarbij, hoe ver moet een gerechtsdeurwaarder zijn coulance tonen? Zij moeten ook hun grenzen stellen. En ik had het elders op het forum ook al aangegeven: als je een schuld hebt van pak em beet 10.000 Euro, dan moet je natuurlijk niet verwachten dat een gerechtsdeurwaarder genoegen neemt met een betalingsregeling van 25 Euro per maand.

Sterkte ermee.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door witte angora »

ze denken dioe kinderen hoeven niet meer te eten als ze 18 worden
Nee, die kinderen worden geacht zelf voor inkomsten te zorgen.

Jolanda Looze
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2010 08:22

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door Jolanda Looze »

Mijn oom is verhuisd naar Duitsland, dit is doorgegeven aan ELECTRABEL, we hebben ook een eindafrekening gekregen, maar omdat mijn oom op 26 oktober officieel is verhuisd en hij in november Electrabel af heeft gezegd heeft hij toch nog een voorschotnota gekregen over november. In december heeft hij nog geld teruggestort gekregen en in januari krijgen we bericht van de bovengenoemde DEURWAARDER dat hij zijn voorschot niet betaald heeft en dus incassokosten moet betalen. Ik heb toen netjes een berichtje gezonden naar de deurwaarder dat het voorschot waarschijnlijk naar zijn oude adres is gegaan en misschien ook wel de aanmaningen, die overigens niet aangetekend zijn verstuurd en dat hij nu zo maar de deurwaarder op bezoek krijgt, die overigens wel zijn nieuwe adres kan achterhalen en dat kon electrabel niet terwijl dit al in november is doorgegeven!!! Ik heb toen een berichtje terug ontvangen dat ik het maar moest uitzoeken met Electrabel, toen heb ik gezegd dat het hun klant was en hun zomaar op mijn dak werden gestuurd en wij hun ook extra moesten betalen terwijl wij nog nooit eerder met een deurwaarder te maken hebben gehad, dat was op 1 februari 2010, nooit 1 reactie terug ontvangen en dan nu op 28 april krijg ik een brief dat ik vandaag voor 12.00 uur moet betalen!!! Een grote schande!!!

Miranda63
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 nov 2009 13:00

Re: GGN Utrecht, in naam der koningin

Ongelezen bericht door Miranda63 »

boom3 schreef:en ja 820 is het minium,,ik heb twee kinderen eentje 19 en 23 zonder werk komen te zitten ,,,toen zij 18 werden kreeg ik minder uitkering want de toeslag vervalt dan,ze denken dioe kinderen hoeven niet meer te eten als ze 18 worden,,,maar ik zelf werk wel ,,maar kan niet fultime omdat ik ziekelijk ben,,,daarom partime,,daarom ook zon laag inkomen.
mijn kids zijn hard bzig werk te zoeken,maar het lukt nog niet echt,,en uitkering hebben ze geen recht op,want dat is veranderd,krijg je pas met 27 jaar nu..dus ook zij krijgen achterstand en schulden bij ziekenfonds.
diep triest ik slaap hier niet meer van.
je word gewoon een kant op gedwongen in dit land
gr boom
dit klopt dus niet..er is een wetsverandering in de maak of misschien is die al rond en vorig jaar heeft de minister alle gemeentes alsvast opgeroepen om ouders met kinderen boven de 18 die nog op school zitten en/of nog niet werken, de toeslag voor alleenstaand ouder door te betalen tot de kinderen zelf inkomsten hebben...dit kun u dus weer aanvragen bij de gemeente en ook met terug werkende kracht aangezien ze dit hadden moeten weten...verder mag een deurwaarder maximaal 10% in beslag nemen van een minima uitkering dus als het naar de rechtbank gaat krijgen ze van de rechter te horen dat deze 175 eisen belachelijk is en er dus helemaal geen rechtszaak nodig was geweest...bij GGN kennen ze deze regels ook heel goed maar ze proberen toch mensen onder druk te zetten...zolang u een alleenstaande uitkering heeft is 80 euro per maand betalen dan ook genoeg...ga in ieder geval vast betalen wat je kan missen om de goede wil te tonen...

Gesloten