LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi: Eindeloos Online & annulering abonnement, wat een drama!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
girlgonebad
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:56

Hi: Eindeloos Online & annulering abonnement, wat een drama!

Ongelezen bericht door girlgonebad »

In oktober kreeg ik een telefoontje van een medewerkster van Hi of ik niet een maandje Eindeloos Online wilde proberen. Na veel wikken en wegen heb ik hier aan toegegeven. En nu weet ik dus dat dit de grootste fout is geweest die ik ooit kon maken...
Ik had al uitgezocht dat de Eindeloos Online dienst niet vanzelf stopgezet werd en dat er één maand opzegtermijn op zat, dus enkele dagen na het aangaan van de overeenkomst heb ik op 21 oktober weer teruggedraaid via de website.
Inmiddels zijn we bijna 5 maanden, en vele opzeggingen, zowel via de website als via de klantenservice, verder en ik betaal nog steeds voor deze dienst terwijl ik er geen gebruik van maak. Vorige maand heb ik al een officiële klacht bij hun neergelegd, maar daar heb ik tot op heden geen reactie op gehad.

Nou kon ik in februari mijn abonnement verlengen. Ik heb nog sterk zitten twijfelen om over te stappen, maar ik heb toch de gok weer gewaagd en via de website heb ik een abbo + nieuw toestel besteld. Dit heeft me ook 3 dagen bloed, zweet en tranen gekost omdat de order tot 2x toe niet te vinden was in het systeem! Maar goed, na 3 dagen kwam de telefoon binnen en moest ik €49,95 bijbetalen aan de deur, omdat de iDeal-functie op hun website niet werkte. Dit heb ik netjes gedaan, maar na een half uur had ik al in de gaten dat dit toestel niet deed wat hun website mij vertelde. Ik heb netjes gebeld dat ik de telefoon retourneerde. Geen probleem, ik kreeg een antwoordnummer en kon zo de telefoon kostenloos terugsturen (op de website staat namelijk alleen een postbusnummer). Ook had ik met de medewerker afgesproken dat ik een begeleidende brief erbij zou doen met de klacht en dat ik mijn geld terug wilde.
Na enkele dagen kreeg ik netjes, zowel via mail als sms, de bevestiging dat het pakket was aangekomen. Dit is inmiddels een maand geleden, maar verder heb ik nog geen enkel teken van leven ontvangen van hun.

Gisteren was de maat vol en heb een officiële klacht ingediend via de website. Het hele verhaal heb ik uitgelegd en heb geëist dat ze PER DIRECT Eindeloos Online stopzetten en dat ze tot de volgende factuur de tijd hebben om het hele bedrag (inmiddels meer dan €100,=!) terug te storten. Mochten zij dit niet doen, ga ik zelf de kosten verrekenen met mijn volgende facturen en betaal ik niet totdat ik mijn geld eruit heb.

Mocht dit niet helpen, ga ik het toch via de juridische weg proberen, want ik word hier gewoon gek van!

Branziej
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:36

Re: Hi: Eindeloos Online & annulering abonnement, wat een drama!

Ongelezen bericht door Branziej »

Wat ik je wil aanraden: Lees voortaan een contract door.

Wat kan je doen? Stuur HI even een aangetekende brief met handtekening retour, geef ze in deze brief 14 dagen de tijd. :)

girlgonebad
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:56

Re: Hi: Eindeloos Online & annulering abonnement, wat een drama!

Ongelezen bericht door girlgonebad »

Die aanrader van je, begrijp ik niet helemaal.

Bij Eindeloos Online heb je normaal 1 maand opzegtermijn, dat vond ik ook geen probleem, maar als ik een dienst OPZEG, moet dit toch gewoon doorgevoerd worden? Daar hoef ik toch geen tig keer contact voor op te nemen met hun om 5 maanden later alsnog te moeten betalen voor de dienst?

Trouwens, een aangetekende brief met handtekening kost ook weer €8,=... Als ik de telefoonrekeningen bij elkaar optel van de afgelopen 5 maanden zit ik rond de €30,=. Hoeveel geld moet ik dan nog uitgeven voordat die flappies daar eens snappen dat ze hun afspraken na moeten komen?

Branziej
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:36

Re: Hi: Eindeloos Online & annulering abonnement, wat een drama!

Ongelezen bericht door Branziej »

Je hebt een jaar contract of twee jaar contract met een opzegtermijn van 1 maand dus als jij 10 maanden verstreken hebt kan jij de 11e opzeggen en dan hoeft het niet de 8e/9e maand.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi: Eindeloos Online & annulering abonnement, wat een drama!

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Branziej schreef:Je hebt een jaar contract of twee jaar contract met een opzegtermijn van 1 maand dus als jij 10 maanden verstreken hebt kan jij de 11e opzeggen en dan hoeft het niet de 8e/9e maand.
Opheffen Hi abonnement:
Vanaf vijf maanden voor de einddatum kun je je abonnement op gaan zeggen. Het opzegtermijn is één maand. Ik adviseer je hiervoor contact op te nemen met de Telefonische Klantenservice via 1200. Bel je vanaf een ander toestel, toets dan 06 1200 1200. Kies vervolgens optie 2, optie 3 om direct verbonden te worden met de juiste afdeling.

Opheffen Hi Eindeloos Online:
Wanneer je een Hi Eindeloos Online bundel afsluit bij de overeenkomst van je mobiele aansluiting zit hier een contracttermijn aan verbonden van 1 of 2 jaar. Dit is afhankelijk van het door jouw gekozen abonnement. Het is niet mogelijk de Hi Eindeloos Online bundel eerder te beëindigen dan de einddatum van het contract.

Het is ook mogelijk de Hi Eindeloos Online bundel later af te sluiten met een looptijd van een maand. Deze bundel wordt iedere maand stilzwijgend verlengd indien je deze niet opheft. Wanneer je de Hi Eindeloos Online bundel opheft duurt deze opheffing 24 uur.

Ik adviseer je hiervoor contact op te nemen met de Telefonische Klantenservice via 1200. Bel je vanaf een ander toestel, toets dan 06 1200 1200. De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur.

Je kunt de Hi Eindeloos Online bundel aanvragen of opheffen via de website van Hi via onderstaande link.

https://www.hi.nl/Klantenservice/Hi-Mob ... gevens.htm

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

Gesloten