LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 1 malige machtiging
-
1 malige machtiging
Een bedrijf zou binnen 45 dagen geld van mijn rekening halen wegens geleverde diensten.( zijn hun eigen termijnen staan zwart op wit )
Nu is dat bedrijf de rekening kwijt en gaan ze die termijn van 45 dagen niet redden.
het zijn 45 dagen die hun hanteren mogen ze bijvoorbeeld na 80 dagen nog steeds die 1 malige machteging gebruiken??? Omdat ze de rekening gevonden hebben.
Of moeten ze mij een nieuwe rekening sturen???
Mijn bank weet t ook niet lol ( rabobank )
Niet dat ik niet wil betalen maar wat zijn mijn rechten na die 45 dagen.
met vriendelijke groet
blinkiebil
Nu is dat bedrijf de rekening kwijt en gaan ze die termijn van 45 dagen niet redden.
het zijn 45 dagen die hun hanteren mogen ze bijvoorbeeld na 80 dagen nog steeds die 1 malige machteging gebruiken??? Omdat ze de rekening gevonden hebben.
Of moeten ze mij een nieuwe rekening sturen???
Mijn bank weet t ook niet lol ( rabobank )
Niet dat ik niet wil betalen maar wat zijn mijn rechten na die 45 dagen.
met vriendelijke groet
blinkiebil
Re: 1 malige machtiging
Als er diensten geleverd zijn denk ik gewoon betalen zou wel even opletten of er als er een nieuwe rekening zou komen er niet de eenmalige machtiging alsnog geincasseerd word.
Nu ik dit typ zie ik toch wel twijfels over de machtiging ik hou dit topic toch maar even in de gaten
Nu ik dit typ zie ik toch wel twijfels over de machtiging ik hou dit topic toch maar even in de gaten
-
Ik wil best betalen dat is t probleem niet
Maar het bedrijf is de factuur x kwijt
stel dat ze na 90 dagen dat ze factuur x vinden mogen ze dan nog steeds die 1 malige machteging gebruiken???
Terwijl de termijn die het bedrijf zelf hanteerd van 45 dagen is verstreken.
stel dat ze na 90 dagen dat ze factuur x vinden mogen ze dan nog steeds die 1 malige machteging gebruiken???
Daarom hou ik dit even in de gaten, tussen mogen en doen zit ook nog weleens verschil. Stel dat je betaald en dan na 14 dagen halen hun het er ook weer af vanwege die machtiging, denk dat als zoiets gebeurt geen poot heb om op te staan of weer elle lange brieven en emails over en weer, zie dan maar te bewijzen dat er 2 x betaald isblinkiebil schreef:Ik wil best betalen dat is t probleem niet
-
ik doe nu ff niks omdat ik idd geen 2 x wil betalen
-
Ik zou dan wel even in de gaten houden dat de betalingstermijn van de nieuwe factuur niet verloopt. Als jullie uitdrukkelijk overeengekomen zijn dat die machtiging maar 45 dagen geldig is, mogen ze die nu niet meer gebruiken. Maar tussen mogen en kunnen zit een groot verschil... Je kunt er, als je de nieuwe factuur krijgt, even een mailtje aan wagen waarin je aangeeft handmatig te zullen betalen en waarbij je dan tevens aangeeft dat de eenmalige machtiging dus niet meer geldig is en niet meer gebruikt mag worden.
-
ik heb nog geen nieuwe factuur omdat ze de 1e kwijtzijn en daar pas achter zijn gekomen na mijn tele foontje.( ze wisten tot afgelopen donderdag niet eens dat ze mij een dienst geleverd hadden )
Gaat bij hun ergens iets niet helemaal goed
En het bedrijf hanteerd standaard de 45 dagen termijn
Het gaat er mij meer om dat als ze die factuur pas over een halfjaar vinden of ze dan die machteging nog mogen gebruiken die ik ooit gegeven hebt.
( ik heb begin januari een nieuwe accu gekocht via de anwb en de afwikkeling van die accu gebeurt vervolgens het bedrijf club logistics services )
Gaat bij hun ergens iets niet helemaal goed
En het bedrijf hanteerd standaard de 45 dagen termijn
Het gaat er mij meer om dat als ze die factuur pas over een halfjaar vinden of ze dan die machteging nog mogen gebruiken die ik ooit gegeven hebt.
( ik heb begin januari een nieuwe accu gekocht via de anwb en de afwikkeling van die accu gebeurt vervolgens het bedrijf club logistics services )
-
Je laat gewoon een selectieve incassoblokkade op je rekening zetten. Je geeft het rekeningnummer van het bedrijf door aan je eigen bank en je bank zet een blokkade op je rekening waardoor dit bedrijf niet meer incasseren op je rekening.
Daarna....gewoon een factuur laten opstellen door het bedrijf.
Daarna....gewoon een factuur laten opstellen door het bedrijf.