LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over klantenservice T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
baltoke

Klacht over klantenservice T-Mobile

Ongelezen bericht door baltoke »

Hallo,

Sinds bijna 2 maanden heb ik een Iphone. Ter verduidelijking voor de lezers, deze GSM zit altijd in een gesloten mapje en is in de tijd dat ik hem heb nog nooit meteen of andere vloeistof in aanraking geweest.

Vorige week had ik ineens een witscherm met kleine zwarte streepjes. Via de winkel van T-mobile deze opgestuurd. Deze week kreeg ik bericht dat het probleem vochtschade en de kosten om het probleem te herstellen voor mijn rekening zijn.

Afgelopen dagen verschillende keren contact gehad met medewerkers van klantenservice T-Mobile. Met als gevolg dat ik ook iedere keer iets anders kreeg te horen hoe verder te handelen. Dit ook bij de laatste medewerker aangegeven en deze gaf zelfs aan dat zijn andere collega's mij verkeerd hadden ingelicht. Verder is mijn ervaring als je belt met medewerkers van T-mobile, deze gewoon volgens instructies een aantal zaken afratelen met de consument / klant en niet echt luisteren na het probleem en wordt na mijn mening geen enkele service gegeven of de indruk gegeven dat het probleem serieus wordt genomen.

Op verschillende forums op internet ook bij T-mobile wordt door andere hetzelfde probleem omschreven wat zij hebben gehad met de Iphone. Het zelfde gedaan als ik met hetzelfde resultaat. Deze personen hebben uiteindelijk hun toestel ergens anders laten nakijken en daar constateerde men dat het probleem heel iets anders was; losse connector van het scherm, scherm gewoon stuk en dus absoluut geen sprake van vochtschade. Als ik deze forums lees krijg ik de indruk dat het probleem van de Iphone een bekend probleem is, maar door de leverancier wordt afgedaan als vochtschade omdat ze anders te veel onkosten gaan krijgen als het onder garantie valt.

Een tip voor T-mobile om de afdeling klantenservice eens kritisch onder de loep te nemen en medewekers een gedegen training te geven.

Zijn er nog meer klanten met dit soort ervaringen?

vipserv

Re: Klacht over klantenservice T-Mobile

Ongelezen bericht door vipserv »

laat me raden... bedrijf wat de reparatie uitgevoerd heeft is solid vision?

welkom bij de club!

zo'n grapje als dit heeft mij een mda vario gekost.

toestel was misgeflashed in de winkel, en opgestuurd. toestel is retour gekomen met de mededeling waterschade. toestel was voorzien van een andere achterkant, die zwaar beschadigd was, en naar diesel olie stonk.

ook het warrenty stickertje was verbroken zodat een second opinion niet mogelijk was, behalve bij solid vision.

na herhaaldelijk verhaal halen bij t-mobile en solid vision is er nooit een oplossing gekomen en heb ik het opgegeven omdat ik een nieuw toestel uit mocht zoeken ivm einde contractperiode

baltoke

Ongelezen bericht door baltoke »

Inderdaad is het bedrijf waar de gsm na toegestuurd is Solid Vision. Ben benieuwd hoe ik de Iphone terug krijg.

Hoe is het in gods naam mogelijk dat een bedrijf als T-mobile zich iedere keer zo makkelijk er vanaf kan maken, zonder dast dit verdere gevolgen kan hebben.

Heb trouwens een aantal emails gestuurd hierover na T-mobile, ze zijn zelfs zo onbeschoft om hier niet op te reageren. Als we het over fatsoen hebben.

Maar meldt je aan als nieuwe klant, dan krijg je wel alle medewerking. Eenmaal klant en je hebt problemen kun je net zo goed dit thuis bepraten tegen je ijskast, want die reageert ook niet terug. Lekker makkelijk toch

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

bij solid vision swappen ze 9 vd 10 keer de iphones. ook onzin!

ar_no

Ongelezen bericht door ar_no »

heb het zelfde gezeik met t-mobile gehad.
de mensen die je je bij de klanten(service) aan de lijn krijgt weten, kunnen, en mogen niks voor je doen.
dit is zegmaar de eerste afpoeier bariere. vervolgens zou je met je klacht naar de afdeling after sales moeten gaan.
een tijdje terug was het nog een soort belspelletje, waarbij het misschien wel eens zou kunnen zijn dat je een medewerker van de aftersales aan de lijn krijgt.

mij is dit gelukkig een aantal keer gelukt, zelfs met mensen die mij dan maar "per ongeluk" doorverbonden.

na contact met aftersales bleef tm voet bij stuk houden. echter, na een boze brief van de rechtsbijstand zijn ze "spontaan" van mening veranderd en kon ik een toestel omruilen.

het enige dat ik daarvoor nog hoefde te doen was eventjes met de klantenservice bellen voor een afspraak.
niet dus.
weer terug naar aftersales! joepie!
het beleid was inmiddels veranderd, en men kon niet meer doorverbinden met aftersales.
ik zou binnen 5 dagen worden terug gebeld.
na 6 dagen maar weer eens contact opgenomen met de klantenservice, die konden mij vertellen dat het inmiddels was opgeschroefd naar 10 dagen.

de advocaat meer weer eens geraadpleegd.

deze heeft de klantenservice gebeld, en ondanks het feit dat ik een machtiging heb afgegeven, wilde men niets doen voor mijn advocaat, ivm het zeer strenge privacy beleid. belachelijk natuurlijk.

al met al heb ik uiteindelijk een vervangende iphone gekregen, maar ben absoluut niet te spreken over de manier waarop.

een ding kan ik je meegeven: t-mobile is als de dood voor een rechtzaak.
dat kost ze sowiso meer dan een nieuwe iphone, en bij een uitspraak voor vervanging in je voordeel, kan het zo zijn dat anderen met het zelfde probleem hier ook op mee kunnen liften.

sterkte...

jurre

Ongelezen bericht door jurre »

Ik ben helaas ook de dupe geworden van 'vochtschade' in de iphone en de bijzonder slechte klantenservice van T-mobile. Hieronder mijn verhaal

Ik was al klant bij T-mobile en ik stapte over naar een 2-jarig iPhone-abonnement. na 12 dagen(!!!) vertoonde het apparaat gebreken: displayverlichting deed het niet en het toestel gaf de melding dat de SIM geblokkeerd was terwijl het toestel de hele tijd aan had gestaan. Ik had het toestel tot dan toe grotendeels binnen en met extra zorg gebruikt (geen druppel vocht zover ik weet of het moet zweet van mijn hand zijn geweest).

Na het toestel bij de T-mobile shop in Utrecht te hebben afgegeven kreeg ik de bekende brief van Solid Vision dat ik het defecte toestel terug kon nemen of de reparatie-/ en overige kosten betalen van meer dan 300 euro! Na niet geholpen te worden aan de lijn met de slordige klantenservice van T-mobile (niet terug bellen en geen aantekeningen maken) moest ik maar een brief sturen naar de afdeling klachten.

Wat ik erg flauw en bijzonder klantonvriendelijk vind is dat T-mobile en Apple zich achter Solid Vision en de bijbehorende procedures verschuilen ten koste van mij als klant. Elk weldenkend mens accepteert toch niet dat een product bij normaal gebruik binnen 2 weken al gebreken vertoond, en verwacht op z’n minst dat het bedrijf in kwestie uit zichzelf zorgt een oplossing.

Solid Vision constateert schade die niet onder de garantie zou vallen en aan hun woord wordt niet getwijfeld, terwijl ik dus per definitie de boosdoener zou zijn. Wie bewijst mij dat er een degelijk product aan mij verkocht is. Wie bewijst mij dat er bij de afgifte in de winkel of bij het transport of bij Solid Vision niets met dit toestel is gebeurd. Of dat Solid Vision op de juiste wijze en met de juiste apparatuur getest heeft. Naar hun zeggen is er alleen een rood lampje gaan branden en dan mogen zij niet verder handelen. Maar ik kom het vaak tegen op internet, van andere iphone-houders die een second opinion lieten doen, dat 'vochtschade' niet altijd het probleem veroorzaakt. Het kan ook een los contact zijn o.i.d.

T-mobile zou op de bres voor zijn klanten moeten springen en zorgen dat er bij een product dat bij T-mobile is gekocht de klant tevreden is en blijft. T-mobile kan zich toch voorstellen dat een klant zeer verbolgen is, als een product na 2 weken ernstige gebreken vertoond, en zou uit zichzelf moeten zorgen voor een oplossing.

De wet voor de consumentenverkoop zegt dat het in Nederland wettelijk zo is geregeld dat de verkoper de eerste 6 maanden na de koop, bij gebreken, moet bewijzen dat de koper het artikel niet juist heeft gebruikt, en anders kan de koper dus aanspraak maken op reparatie of vervanging.

Ik heb inmiddels een brief naar de afdeling klachten gestuurd waar ik nog geen reactie op heb gehad. Vandaag weer de klantenservice gebeld, die mij niet wouden doorverbinden naar after sales of hun supervisor. Terwijl zij mij niet konden helpen. Waarna ze zo klantONvriendelijk als het maar zijn kan de hoorn erop hebben gegooit.

Nu staat een voorbeeld brief die ik van deze site heb gedownload klaar om aangetekend verzonden te worden.

cheesecurve

Ongelezen bericht door cheesecurve »

bij T-mobile kun je inloggen onder my t-mobile in het forum aldaar, mijn ervaring aldaar is dat de moderators aldaar, die ook bevoegd zijn om service te verlenen goed werk verrichten, goed luisteren naar de klachten en hun best doen om deze op te lossen voor zover mogelijk natuurlijk

Cheese

purk_7

Ongelezen bericht door purk_7 »

Wat zijn mogelijke bedrijven voor een second opinion?
Ook ik heb problemen met T-Mobile, reparatie wordt geweigerd onder "vochtschade". Geconstateerd door Solid Vision.
In plaats van dat T-Mobile moeite voor haar klant doet zijn ze volgens mij blij dat ze snel een dossier kunnen sluiten, en onder de "service" lost & stolen je abonnement kunnen verlengen.

Ik hoor als partij Dynafix, maar die komen me niet zo betrouwbaarder over dan Solid Vision.

Jasperr

Ongelezen bericht door Jasperr »

Zojuist heb ik precies hetzelfde mee mogen maken. Na 1 jaar en 11 maanden vlekkeloos gebruik crasht mijn telefoon (een iPhone) terwijl ik hem als wekker op de tafel naast mijn bed heb liggen en nog een keer op 'snooze' wil drukken.

Naar de T-shop gegaan bij het hoofdkantoor (Den Haag HS) en de telefoon laten zien - deze stond nog aan (logo + spinner zichtbaar), en was continu aan het herstarten. Ze hebben toen naar de boven- en onderkant gekeken waar de indicator-strips zitten, en vertelde me dat het een software probleem zal moeten zijn, want de telefoon had in ieder geval geen vochtschade (strips sloegen niet gekleurd uit) en gaf nog beeld. De telefoon is toen opgestuurd, en na een week (gisteren) kreeg ik een brief in de bus van Sold Vision met de probleemomschrijving: Vochtschade.

Nu zijn mijn ervaringen met T-Mobile verder altijd goed geweest, maar hun support liet echt ontzettend te wensen over. T-Mobile heb ik gebeld, en de man van de reparatie afdeling die me te woord stond poeierde me ontzettend af. Wilde geen fout toegeven ("het is jammer dat de winkel u valse hoop heeft gegeven"), en zelfs geen contact opnemen met de winkel of Solid Vision om verhaal te halen. "Het is een professioneel bedrijf. Als ze dit tegen ons zeggen dan kunnen we daar gewoon van uitgaan." was de strekking. Ook vroeg ik waar ik eventueel een klacht naartoe kon sturen, waarop hij antwoorde dat ik altijd welkom was dat te doen - maar die uiteindelijk ook bij hem en zijn afdeling uitkwamen en hij op voorhand al kon zeggen dat het tevergeefse moeite zou zijn.

Inmiddels overweeg ook ik contact op te nemen met mijn Rechtsbijstandverzekering. Dit is echt ontzettend slechte customer service van T-Mobile. Het was al vervelend genoeg dat ik al mijn foto's op de telefoon kwijt was (geen automatische back-up). En dat notabene terwijl mijn contract aan het einde van de maand afloopt en ik altijd een trouwe klant geweest ben.

alexandra89

Ongelezen bericht door alexandra89 »

Ik heb ook flinke klachten over de klantenservice van T-mobile. Ik ben er al een paar maanden mee bezig om mijn toestel simlock vrij te krijgen. Ze beloven mij altijd terug te bellen binnen een paar dagen, maar ze komen dit nooit na. Toen heb ik opgebeld en ze geconfronteerd met het feit dat ze nooit terugbellen, na gezegd te hebben dat het niet weer zou gebeuren, gebeurde het nog steeds. Ik moest mijn telefoon naar ze opsturen om hem simlock vrij te maken, want in hun instellingen staat dat mijn telefoon niet door ze geleverd is, terwijl dat toch echt wel zo is (waarom kan er dan alleen maar een T-mobile simkaart in). Ik kreeg uiteindelijk de mobiel terug, alles zou gefixt zijn en hij was eindelijk simlock vrij. Ga ik het proberen, nog steeds niet. Toen stuurde ze mij een mail met de beschrijving hoe ik dit moest doen, vergaten ze de codes erin te zetten! Ik ben er echt helemaal klaar mee nu, ik heb ontzettend veel telefoonkosten moeten maken. Ik heb een brief naar radar gestuurd, want er komt nog veel meer bij kijken. Ze hebben voor mij echt afgedaan.

Gesloten