LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
denice-1982
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2010 18:26

Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door denice-1982 »

Nou waar zal ik me verhaal beginnen laat we zeggen bij het begin.
Mijn vriend en ik zijn op 23 oktober 2009 opzoek gegaan naar een bankstel omdat wij gingen samen wonen.
Uiteindelijk een juiste bank gevonden wat nl niet mee valt omdat mijn vriend boven de 2.00 meter komt en dus een hoog bankstel nodig heeft.
Dus wij bij poppeliers een mooi bankstel gevonden en ook nog in de style die we graag wilden.
Het eerste was al dat de bank zoals die daar stond niet de kleur had en wij graag een effe zwarte stof wilden, kwam er even een meerprijs op waar je u tegen zegt maar goed het was niet anders. ( stond nl een mooie set prijs bij maar ja je kent het )
wilde eerst zon stomme fiets erbij geven waar zowel ik als mijn vriend niks aan heeft omdat het voor ons net kinder fietsjes zijn. maar om het wat mooier te maken.
Dus uiteindelijk hebben we er volgens ons wel een redelijke prijs van kunnen laten maken met flinke korting want anders deden we het niet.
Nu hadden wij aan de verkoper gevraagd of het mogelijk was om de bank nog voor de kerst klaar te krijgen, hij gaf aan dat hij het ons niet kon garanderen maar zou zijn best doen.
Wij eind november gebeld en ze gaven aan dat de bank in productie was maar we konden tijdelijk wel een leenbank krijgen nou ja alles beter dan op kratten zitten.
Mijn vriend een week voor kerst gebeld met het hoofdkantoor om te vragen hoe ver de bank was, waar ze ons mee gaven de bank zal volgende week geleverd worden maar we bellen u nog op welke dag.
Wij de week afgewacht en 2 dagen voor de kerst gebeld om te vragen voor de leverdatum, toen kregen we te horen dat de leverancier niet reed ivm de gladheid.
Goed konden we wel inkomen dus wachten we wel af tot het nieuwe jaar.
Dus wij 1e week nieuwjaar gebeld naar het hoofdkantoor, kregen we eerst te horen u staat niet in het systeem maar we zoeken het even uit en we bellen u binnen 2 dagen terug.
Nou het werd ook werkelijk 2 dagen einde van de dag.
We kregen toen te horen dat de stof net binnen was bij de leverancier dus we konden de bank 2e of 3e week van februari verwachten.
Ja daar liet ik het niet bij zitten dus ik gebeld met de verkoper die zou er voor mij achter aan gaan en zou mij terug bellen'.
Hij mij netjes terug gebeld maar met de mededeling dat de stof nog geleverd moest worden maar wel binnen is.
En de bank idd in de 2e of 3e week geleverd zou worden.
Ik aangegeven dat ze ons in eerste instantie gemeld hadden dat de bank al klaar zou zijn en daarna de stof bij de levernacier was en nu nog geleverd moest worden.
Ja dan krijg je het verhaal maar ja op het hoofdkantoor kunnen ze niet alles zien, en in de computer was ook niet te zien dat wij al eerder gebeld hadden met de vraag wanneer de bank geleverd werd en omdat wij ook de naam niet van de persoon die we gesproken hadden kunnen we verder niks doen, want anders hadden ze wel even de banden afgeluisterd met de opnames die gemaakt worden als je belt. ( wat ik overigens wel vreemd vind omdat dit volgens mij altijd aan het begin van een gesprek gemeld moet worden ivm privicy? )
Maar we kregen wel een vlekkenbehandeling gratis ivm het lange wachten want een korting kon er niet meer gegeven worden omdat we al veel korting gehad hadden.
Nu heb vandaag 4 februari weer gebeld met het hoofdkantoor om te vragen wat de status is van de bank, word mij door dat vrouwtje verteld dat 1e leverdatum er wel in vermeld stond van 2e week januari wat ik dan ook erg vreemd vind maar niet de nieuwe leverdatum maar ze moest dat even navragen maar zou wel binnen 3 werkdagen contact met ons op laten nemen.
Alleen het vreemde is dat de verkoper iom werkplaats of iets heeft afgesproken dat de uiterlijke leverdatum 15 februari is. Terwijl dat al bijna over een week is.
Ik heb dit mogen noteren maar ben bang dat we dan de bank nog niet hebben maar kunnen we daar iets mee?
Ik begin al die smoesjes ed echt beu te worden en eigenlijk wil ik heel die bank niet meer maar ja we zitten nog aan een bepaald termijn vast en dat is geloof ik binnen de 4 maanden leveren anders kan je het niet kosteloos annuleren.
Weet iemand iets dat ons misschien kan helpen want dit is echt niet leuk meer.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je kunt voorlopig weinig anders doen dan wachten. Vervelend, maar om dit soort praktijken staat Poppeliers bekend.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door 16again »

Poppeliers is aangesloten bij CBW, dus CBW voorwaarden gelden.

Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd met een maand heb je recht op ontbinden van de koop.

denice-1982
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2010 18:26

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door denice-1982 »

Oke bedankt voor de reacties.
Alleen nu zit ik nog met de vraag wat is de uiterlijke levertijd...
Ik heb nl 2 bonnen 1 niet getekende met de eerste levertijd van 4 tot 8 weken.
En de 2e 4 tot 12 weken,
Nu hebben we in week 43 besteld en is dezelfde dag nog de deur uit gedaan volgens zeggen en we leven nu in week 5 dus we zitten nu op 15 weken.
En verder kan ik de weken van de kerst en oud en nieuw ook mee tellen of niet??

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Periode kerst/oud&nieuw mag je niet meerekenen, omdat dan heel veel fabrieken dicht zijn.

Meestal staat er op de bon een uiterste leverdatum, die datum moet je aanhouden. Maar als je echt actie wil, dan moet je op zaterdagmiddag daar naar toe gaan met je klachten :-) Ze kunnen dan nog niets doen, maar wel leuk om ze te zien zweten... :wink: haha

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door 16again »

Periode kerst/oud&nieuw mag je niet meerekenen, omdat dan heel veel fabrieken dicht zijn.
Uiteraard telt dat gewoon wel mee. De ondernemer behoort dat soort vrije dagen al in levertijd in te calculeren
1 niet getekende met de eerste levertijd van 4 tot 8 weken.
Daar kun je geen rechten aan verlenen
2e 4 tot 12 weken,
Als dit de uiteindelijke getekende koopovereenkomst betreft, dan geldt max 12 weken, plus de extra maand

denice-1982
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2010 18:26

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door denice-1982 »

Een UPDATE!!!!!

We zijn vandaag gebeld door poppeliers en ze hebben ons toegezgd dat de bank uiterlijk zaterdag 13 februari geleverd gaat worden.
We krijgen er zelfs een bevestiging van en nog een extra korting.
Dus we gaan maar hopen dat ze nu echt hun woord nakomen dan moet ik zeggen dat ze het wel netjes hebben opgelost uiteindelijk.
Doordat eindelijk 1 iemand zich even in de zaak gaat verdiepen en eindelijk kan melden wat echt de reden is van de langere levertijd.
Dus zodra de bank er is zal ik het laten weten.

Voor ieder zijn reactie alvast bedankt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik hoop dat je dan ook lang mag genieten van je bank en niet zoals wij dat we naar 4 maanden al contakt moeten opnemen over het doorzitten van de bank.
We hebben bewust een stevige bank genomen en om gevraagd, nee dat zou bij dit bankstel niet gebeuren........ammahoela dus naar 4 maanden al kuilvorming.
Ze zijn wel netjes gekomen op het maar op te vullen, maar nu paar maanden verder weer hetzelfde gezeik.
Voor mij NOOIT GEEN BANKSTEL MEER VAN POPULIERS !

mim1985
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2010 13:30

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door mim1985 »

Ook wij hebben meubels bij poppeliers gekocht.
Pas na aankoop las ik al de klachten over Poppeliers op dit forum. Ik heb er al wel wat slapeloze nachten van gehad.
De meubels worden volgens de planning in mei geleverd. Ik wacht in spanning af hoe het gaat verlopen. Zou het liefste de koop ongedaan maken maar dat kan natuurlijk niet meer, we hebben namelijk al de helft aanbetaald.
Ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat verlopen..... Ik hoop dat we geluk hebben en het goed gaat.....

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Hier ook nooit meer! Mijn ouders hebben al ontzettend veel gedoe gehad in het verleden en die bank is na 3 jaar naar de stort gegaan, hij was op, echt tot de draad versleten.

Mijn man heeft (voordat hij mij kende 4 jaar terug) helaas ook onze bank bij Populiers besteld. Wel netjes geleverd, daar niks over te zeggen. Echter vanaf dag 1 is hocker groter dan de bank. Er zijn inmiddels stukken zo ingezakt dat je in een kuil zit. Vlekafstotend? Ammehoela! Krijg de vlekken er niet meer uit. En daar waar de katten op de rugleuning liggen zit er ook een deuk. Nee, dan liever de helft uitgeven en inderdaad mindere meubels, maar dan kan ik ze vervangen, want is het goedkoper.

mim1985
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2010 13:30

Re: Help poppeliers oosterhout wat te doen???

Ongelezen bericht door mim1985 »

Ondertussen zijn onze meubels bezorgd. Wel bijna een maand eerder dan gepland maar dat was voor ons geen probleem.
De bezorgers waren vriendelijk, maar ik vond ze wel wat ruw met de meubelen omgaan. Bij 1 kast wilde de doos die er omheen zat niet goed af. De bezorger gaf er toen volop met zijn vuist een paar harde klappen tegenaan... Ik hield ff mijn hart vast, maar gelukkig was de kast niet beschadigd.
Tot nu toe zijn we blij en tevreden met onze meubels..

Gesloten