Ik zit nu al een tijd bij Ziggo en ben niets dan tevereden over de internet snelheid. Ik haal precies wat ze me beloofd hebben, nog nooit zo'n stabiele lijn gehad.
Daarvoor had ik ADSL via o.a. xs4all, tweakdsl, speedxs and planet.
Toen de snelheden eenmaal over de 600KB/s (+/- 5Mbit) gingen bleek dat door het koper in mijn huis ik nooit meer dan 600KB/s zou kunnen halen. Om die reden ben ik toen overgestapt naar Ziggo aangezien een coax kabel daar helemaal geen probleem mee heeft (snelheden van boven de 400Mbit zijn daarmee mogelijk).
Zelf ben ik systeembeheerder en heb al meer dan 15 jaar ervaring met computers bouwen/installeren en heb sinds 1992 al internet. Een klein beetje ervaring heb ik dus wel
Nu mijn verhaal:
Ik werd net gebeld door iemand van KPN. Zij was ervan op de hoogte dat ik naar Ziggo was overgestapt en vroeg welk abonnement ik bij Ziggo had. Ze deed toen een berekening van de internet snelheid: 20Mbit dat is 2,2MB/s. "Weet u dat u bij KPN wel 8MB/s krijgt voor hetzelfde geld?"
Aangezien ik geen vertrouwen heb in KPN ben ik niet op het voorstel ingegaan, hoewel zij mij verzekerde dat 8MB/s te halen was via ADSL (technisch gezien al niet mogelijk als je naar de specificaties van ADSL2 kijkt). Het netwerk was volledig ge-upgrade volgens haar waardoor dit mogelijk was.
Ik ben na het gesprek op de website van KPN gaan kijken en zie daar tot mijn verbazing dat de snelheid 8MBit betreft.. Dat komt neer op 1MB/s. Dat is dus 1/8 van wat zij mij beloofde, voor bijna dezelfde prijs als mijn Ziggo account.
Het moet eens afgelopen zijn met het voorliegen van consumenten wat betreft het verschil tussen MB/s en Mbit! Overal wordt dit misbruikt om de consument te misleiden!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN marketeer loog (misbruik verschil tussen MB/s en Mb/s)
Re: KPN marketeer loog (misbruik verschil tussen MB/s en Mb/s)
Maar dan begrijp ik het volgende nietZelf ben ik systeembeheerder en heb al meer dan 15 jaar ervaring met computers bouwen/installeren en heb sinds 1992 al internet. Een klein beetje ervaring heb ik dus wel
Dan is er volgens mij iets mis het koper in je huis, want met een normale netwerkkabel kom je tot 100 MBit (ongeveer 10MB/s als je de overhead meerekent) als ik me niet vergis. ADSL komt inderdaad niet verder dan maximaal 20 Mbit (= 2 MB/s) maar dan moet je in de centrale wonen. De snelheid is (onder meer) afhankelijk van de afstand tot de centrale en niet van het koper in je huis. En volgens mij zit er in een coax kabel ook gewoon koper maar goed.bleek dat door het koper in mijn huis ik nooit meer dan 600KB/s zou kunnen halen.
Maar dit alles neemt niet weg, dat je volkomen gelijk hebt in het feit, dat er heel veel mensen zijn die denken dan MBit hetzelfde is als MB en daar maken de telefonische verkopers misbruik van. Maar ja, die zeggen ook dat alles perfect werkt, toch.....
Dirkie schreef:Maar dan begrijp ik het volgende nietZelf ben ik systeembeheerder en heb al meer dan 15 jaar ervaring met computers bouwen/installeren en heb sinds 1992 al internet. Een klein beetje ervaring heb ik dus welbleek dat door het koper in mijn huis ik nooit meer dan 600KB/s zou kunnen halen.
Ja, ik zou zeggen, slaap even lekker verder. Waarom altijd zo interessant doen, is toch helemaal niet relevant. Met koper word hier natuurlijk bedoeld telefoondraad en waarschijnlijk bevind deze persoon zich op zon afstand van de centrale dat zijn verbinding theoretisch noot boven deze snelheid uit kan komen. Lijkt me vrij logisch toch?Dirkie schreef:Dan is er volgens mij iets mis het koper in je huis, want met een normale netwerkkabel kom je tot 100 MBit (ongeveer 10MB/s als je de overhead meerekent) als ik me niet vergis. ADSL komt inderdaad niet verder dan maximaal 20 Mbit (= 2 MB/s) maar dan moet je in de centrale wonen. De snelheid is (onder meer) afhankelijk van de afstand tot de centrale en niet van het koper in je huis. En volgens mij zit er in een coax kabel ook gewoon koper maar goed.
En sinds wanneer bepaald de netwerkkabel de snelheid van je netwerk? Cat5e kan tot 1000 Mbit btw.
M.i. kan een netwerkkabel maximaal een bepaalde snelheid doorlaten, afhankelijk van de componenten in je netwerk (modem/router/switch/nic).
Bovendien kan ADSL2+ een maximum theoretische snelheid behalen van 24 Mbit.
Als je het dan beter weet, zet het er dan wel goed neer.
Kan ook zijn dat de verkoper glasvezel bedoeld.
Ik snap dit hele topic niet, hij is tevreden bij Ziggo, waarom dan KPN afzeiken?
Ik ben ontevreden over Ziggo/@home, wel betaald voor de tel, nooit gekregen, na 9 maanden kon ik nog steeds niet bellen. De kast van de tv heeft het nooit gedaan, wel betalen!
Ik zit nu heel tevreden bij de kpn, sorry hoor!
Kan altijd bellen, kan mijn facturen inkijken, mijn internet is stabiel, heb tv en als er iets mis is, stuur ik een mail en anders bel ik
Ik ben ontevreden over Ziggo/@home, wel betaald voor de tel, nooit gekregen, na 9 maanden kon ik nog steeds niet bellen. De kast van de tv heeft het nooit gedaan, wel betalen!
Kan altijd bellen, kan mijn facturen inkijken, mijn internet is stabiel, heb tv en als er iets mis is, stuur ik een mail en anders bel ik
Dat geeft niet kaarsje, dat komt omdat sommige mensen wel de moeite nemen om de openingspost goed door te lezen en anderen half lezen en dan gaan schreeuwen.kaarsje69 schreef: Ik snap dit hele topic niet, hij is tevreden bij Ziggo, waarom dan KPN afzeiken?
Als je nu eens goed gelezen had voor je begon te schreeuwen, had je gemerkt dat het ging om foutieve informatie, verstrekt door de KPN medewerker die belde. Hij bood een abbonnement aan dat qua prijs vergelijkbaar is met ziggo, maar qua snelheid +- 87,5 % lager.
Hij klaagt dan ook niet over KPN maar over de medewerker die dit vreemde aanbod deed.
Dat is heel fijn voor je, maar wat heeft dit te maken met de verkeerde voorlichting die gedaan is door een kpn medewerker? Heel fijn dat je je goede kpn ervaring wilt delen met ons, maar het slaat natuurlijk nergens op. Eerst vraag je je af waarom de TS kpn door het slijk haalt, vervolgens doe jij hetzelfde, maar dan met ziggo! Vaag...kaarsje69 schreef:Ik ben ontevreden over Ziggo/@home, wel betaald voor de tel, nooit gekregen, na 9 maanden kon ik nog steeds niet bellen. De kast van de tv heeft het nooit gedaan, wel betalen!
Maar goed, neem in het vervolg de moeite om het openingstopic even goed door te lezen voordat je weer off topic info plaatst.
-
Weet je heel zeker dat dit om de "echte" kpn ging?
Ik ben namelijk zelf ook gebeld , hoewel ikzelf bij de kpn zit, met precies hetzelfde verhaal!
Na nog eens heel duidelijk na te vragen of ze wel van kpn was , werd mevr brutaal en zei dat ze vanuit Kenia belde,nou goed en pleurde de hoorn erop.
Dat terwijl ze in het begin toch echt zei dat ze belde uit naam van de kpn
vr.gr. Monique
Ps , redelijk tevreden over kpn , maar is stabiel na upcshit en vodafone (die nam mijn zeer goedwerkende en snelle quicknet over )
Ik ben namelijk zelf ook gebeld , hoewel ikzelf bij de kpn zit, met precies hetzelfde verhaal!
Na nog eens heel duidelijk na te vragen of ze wel van kpn was , werd mevr brutaal en zei dat ze vanuit Kenia belde,nou goed en pleurde de hoorn erop.
Dat terwijl ze in het begin toch echt zei dat ze belde uit naam van de kpn
vr.gr. Monique
Ps , redelijk tevreden over kpn , maar is stabiel na upcshit en vodafone (die nam mijn zeer goedwerkende en snelle quicknet over )