LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom is een rashond zo duur??

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.

Bent u het eens met deze berekening en dat fokkers teveel vragen voor hun pup?

nee
30
54%
ja
20
36%
weet niet
3
5%
intressert me niet ik koop een pup waar ik wil ongeacht de waarschuwingen voor de broodfokkers.
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 56

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Ik snap dit hele onderwerp niet. Als je niet wilt betalen voor een bepaald hondenras, haal dan je pup uit het asiel. Wij hebben 1000 euro betaald voor onze pup, maar ik voel me totaal niet bekocht. Ik bel regelmatig met de fokker en ga er langs. Die heeft heel veel parate kennis en kan me uit de brand helpen bij problemen. Als we op vakantie zijn, kan onze hond daar zelfs logeren.

Die euro's die 'te veel' zijn betaald hebben zich al ruimschoots terugverdiend.

Trouwens... Ik doe mijn werk om er van te verdienen en daarvan te leven. Waarom zou een hondenfokker het voor niets moeten doen?!

paul280
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2008 22:26

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door paul280 »

Bedenk wel ook een rashonden fokker is echt niet heilig.
Kijk naar de volgende dingen als je een pup aanschaf.
Zijn er niet teveel volwassen honden (meer dan 20 liefst zelf minder.) vanaf meer dan 10 zal ik al twijfelen om een daar een pup aan te schaffen.
Mag je de volwassen honden zien een goede fokker zal trots zijn op zijn honden en zal het niet erg vinden dat je ze ziet.
Is er maar 1 nestje maximaal 2 zitten de moeder dieren bij de pups.
Zien de dieren er goed uit
check internet of je meningen over die fokker kan vinden.

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door janamba10 »

perse een pup willen getuigd van weinig dierenliefde. Zolang er nog honden in het asiel zitten, neem daar een hond. Of neem een diertje uit zuid europa in het asiel, die hebben ook pups. Dan pas help je dieren echt.

betyar
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:48

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door betyar »

Ik probeer hier alleen maar uit te leggen dat "hobby" fokkers zeggen dat een nestje bijna altijd geld kost en dit niet klopt.
De prijzen van rashonden worden hoog gehouden door de fokkers.

Waarom kost een golden retriever met papieren 500 euro en een chihuahua meer dan 1000 euro. Omdat ze verhandeld worden als mode items.

De fokkers doen zo schijnheilig misselijk word ik ervan.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door witte angora »

De fokkers doen zo schijnheilig misselijk word ik ervan.
Toch... het fokken van honden kost veel en veel meer dan je denkt. En dan nog.

Ik heb een raskat gekocht, een Turks Angora, maar het geld voor een kitten had ik niet. Eén fokker had echter een poes te koop die twee nestjes had gehad, maar gesterriliseerd zou worden. Toen ik de foto zag wist ik al dat zij het zou worden, toen ik kwam kijken was de klik er meteen tussen haar en mij.

Heb er 200 euro voor betaald, gesterriliseerd en al, inclusief alle papieren, terwijl kittens normaal 450 tot 600 euro kosten. Ze was alleen geen kitten meer, maar 4,5 jaar.

So what? Ik heb er een schat van een beest aan.

En een cattery opstarten - je wilt niet weten wat dat kost. Voor honden geldt hetzelfde.

Je hebt inderdaad fokkers die er een zooitje van maken. Echter, een fokker die van zijn dieren houdt, en goed verzorgd, is meer kwijt dan je denkt.

betyar
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:48

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door betyar »

Honden en katten fokkers zijn de grootste uitzuigers die er zijn en houden de prijzen hoog. En als je als nieuwe fokker er tussen probeert te komen word je compleet zwart gemaakt. Een grote corrupte bende is het waar heel veel geld in om gaat. Een fokker denkt maar aan drie dingen GELD GELD GELD.

Wederom de vraag: Waarom is een Retriever goedkoper dan een Chihuahua?

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door janamba10 »

http://www.arcanoah.eu/

Neem hier een dier en dan help je dieren pas echt.

Trouwens , als je perse een rashond wil dan ben je geen haar beter dan de fokkers.Eeen vuilnisbakje is net zo lief.
Of een turkse angorakat nemen? Pure ijdelheid, het asiel zit vol met leuke katten.

betyar
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:48

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door betyar »

weer een hoop flauwekul over arme dieren uit het asiel.
waarom zou ik de fout van een ander gaan ophalen in het asiel.
Mensen die een hond naar het asiel brengen wisten dus niet waar ze aan begonnen.
Dan zou ik hun hond moeten nemen omdat deze mensen het verdommen om een beetje na te denken over een huisdier?
Dit zeg ik trouwens niet als er een beestje naar het asiel gaat als de eigenaar komt te overlijden. Dat is pure overmacht.
Maar als je gezond bent kun je best een dier onderhouden alleen de mensen willen het beestje niet meer uitlaten als het regent en komen er te laat achter dat zo'n beest veel verzorging nodig heeft.

en een straathond uit Spanje halen zodat deze "goede" instellingen nog meer hun zakken kunnen vullen? Dat geld gooi ik net zo lief in de kachel. Ook al zo'n flauwekul om een hond op afstand te adopteren.

Ik heb hier ook nog een kip die kunt u ook adopteren voor maar 7.50 in de maand. U mag zelfs de kip komen aaien als u wilt!!!

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door janamba10 »

Die zogenaamde fout van een ander waar je het over hebt is toevallig wel een dier met gevoel die ook nog een kans moet krijgen. En uiteraard moeten mensen eerst nadenken voor ze en dier nemen maar neem dan wel een dier dat het dringend nodig heeft.

En jij weet denk ik niet hoe ze in spanje met dieren en vooral honden omgaan en dat die dieren dringend geholpen moeten worden.Mensen die daar de dieren proberen te helpen draaien vaak zelf voor heel veel kosten op dus het idee dat alles verdwijnt is erg dom, het verdwijnt om dieren die hulp nodig hebben medische zorg en voedsel te geven.

betyar
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:48

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door betyar »

en dan blijven we geld naar spanje sturen en de spanjaarden gaan vrolijk verder met het verwaarlozen van hun beesten want die hollanders ruimen de troep wel op hier! En zo denken ze dan!

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door janamba10 »

Tja als je zo denkt dan hoef je nooit meer iemand te helpen, mens of dier....Hopelijk heb jij nooit hulp nodig....

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door Soraya »

Ook ik ben van mening dat dieren vanuit het buitenland hier naar toe te halen niet de oplossing is, en niks eraan bijdraagt dat mensen anders met hun dieren om zouden gaan. Laat ze een voorbeeld nemen aan Brooks Hospital: educatie naar en door eigen mensen en hulp voor de dieren daar. Daar leren de mensen sneller van dan door de dieren daar weg te halen. En de andere instanties die zich inzetten voor de dieren zijn ook nog niet op deze manier bezig.
Ik weet dat de dieren het daar niet gemakkelijk hebben, maar inderdaad sluit ik me aan bij Betyar: "en dan blijven we geld naar spanje sturen en de spanjaarden gaan vrolijk verder met het verwaarlozen van hun beesten want die hollanders ruimen de troep wel op hier! En zo denken ze dan!"

Daarbij zitten in de gewone asiels veel dieren die voortkomen uit liefhebbersnestjes en door mensen die denken zo geld te verdienen. Deze mensen blijven gewoon doorgaan zolang ze de dieren maar kwijt raken.
Of impulsaankopen door mensen die een dier zo mooi vinden, maar niet de verantwoording willen nemen voor de opvoeding.
En de vele mishandelingen in eigen land hebben we ook nog....

betyar
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:48

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door betyar »

janamba10 schreef:Tja als je zo denkt dan hoef je nooit meer iemand te helpen, mens of dier....Hopelijk heb jij nooit hulp nodig....
Ik denk er inderdaad zo over omdat men tegenwoordig denkt dat hun puinhopen wel door anderen worden opgelost. En dan dieren halen uit spanje omdat ze daar verzuimen om voor hun dier te zorgen. Nee dat kan er bij mij niet in.

Maar daar gaat dit topic niet over.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Jamamba
Of een turkse angorakat nemen? Pure ijdelheid, het asiel zit vol met leuke katten.
Je mag het noemen zoals je wilt, hoor. Maar dan moeten we ook maar alle rashonden afschaffen en vervangen door vuilnisbakkies.

Iemand die voor een rashond kiest is volgens jou ook ijdel. Of wil je zeggen dat er wat dat betreft verschil is tussen honden en katten?

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door janamba10 »

nee rashonden vind ik ook zo'n onzin.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door witte angora »

janamba10 schreef:nee rashonden vind ik ook zo'n onzin.
Dan ga ik nu een hele vervelende vraag stellen.

Wat vind je dan van mensenrassen?

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door janamba10 »

De dierenbescherming wil dat er strengere regels komen voor het fokken van rashonden. Veertig procent van de pups wordt geboren met lichamelijke gebreken. Volgens de Dierenbescherming komt dat door inteelt.

Veel hondensoorten worden op uiterlijke kenmerken gefokt. Bij de Cavalier King Charles Spaniel, bekend van Pim Fortuyn, leidt dat tot een schedel die te klein is voor de hersenen. De honden lijden daardoor veel pijn.

Tumor
Sommige rassen zijn zover doorgefokt dat ze niet meer te redden zijn, zoals de Berner Sennenhond. Meer dan de helft van deze honden gaat dood aan een tumor. Ook zijn er rassen met heupproblemen of met permanente ademhalingsmoeilijkheden.

De Dierenbescherming wil dat de fokprogramma's worden aangepast om inteelt te voorkomen.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door witte angora »

janamba10 schreef:De dierenbescherming wil dat er strengere regels komen voor het fokken van rashonden. Veertig procent van de pups wordt geboren met lichamelijke gebreken. Volgens de Dierenbescherming komt dat door inteelt.

Veel hondensoorten worden op uiterlijke kenmerken gefokt. Bij de Cavalier King Charles Spaniel, bekend van Pim Fortuyn, leidt dat tot een schedel die te klein is voor de hersenen. De honden lijden daardoor veel pijn.

Tumor
Sommige rassen zijn zover doorgefokt dat ze niet meer te redden zijn, zoals de Berner Sennenhond. Meer dan de helft van deze honden gaat dood aan een tumor. Ook zijn er rassen met heupproblemen of met permanente ademhalingsmoeilijkheden.

De Dierenbescherming wil dat de fokprogramma's worden aangepast om inteelt te voorkomen.
Dit ben ik helemaal met je eens, er wordt teveel gerommeld met beesten die aan een menselijk schoonheidsideaal moeten voldoen. Neusje langer, oortjes korter, pootjes dikker, noem maar op.

En als de beestjes gesteriliseerd worden blijft er van het schoonheidsideaal niks meer over, mijn kat heeft indertijd wat prijzen gewonnen, maar door de sterilisatie is ze dusdanig in omvang toegenomen dat dat heus niet meer zal lukken.

Je begrijpt dat ik met rassen an sich geen problemen heb, ik houd wel van die variatie, maar ik ben het met je eens dat veel fokkers er een puinhoop van maken. Dat soort lieden mag van mij een levenslang fokverbod krijgen.

Overigens zie je datgene wat je schrijft ook zo goed bij goudvisachtigen: tegenwoordig zijn er de meest bizarre vormen waarbij je je afvraagt hoe het kan dat de ogen bijvoorbeeld er niet afvallen. En die monsters worden nog verkocht ook. Walgelijk.

stefkuhh
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2011 16:00

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door stefkuhh »

Naar mijn mening zijn erkende fokkers ook gewoon broodfokkers....
Ze doen het allemaal voor het geld....

gr

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Waarom is een rashond zo duur??

Ongelezen bericht door ciske »

janamba10 schreef:
En jij weet denk ik niet hoe ze in spanje met dieren en vooral honden omgaan en dat die dieren dringend geholpen moeten worden.Mensen die daar de dieren proberen te helpen draaien vaak zelf voor heel veel kosten op dus het idee dat alles verdwijnt is erg dom, het verdwijnt om dieren die hulp nodig hebben medische zorg en voedsel te geven.

Ik ben wel een beetje op de hoogte van buitenlandse honden ,en ik heb het heel erg te doen met die dieren. Maar als je ziet hoeveel stichtingen er zijn ....dan krijg ik toch heel sterk het gevoel dat het voor geen meter meer om die honden gaat maar om het geld!!!

Gesloten