LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 jan 2010 22:18
DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Hallo,
Ik ben ZZP'er in de ICT en heb dringend een nieuwe laptop nodig. Ik heb bij DELL een bestelling geplaatst, waarin niet aangegeven werd wanneer de levering werd gedaan. Ik heb hier helaas niet bij stil gestaan en desondanks de bestelling door laten gaan. Dit was op 11 januari. Het bedrag voor de laptop moest eerst worden overgemaakt voordat er order informatie werd toegestuurd.
Daaruit bleek dat de laptop 42 dagen later, namelijk op 22 februari, werd geleverd!!! Aangezien ik afhankelijk ben van mijn apparatuur voor mijn werk is dat voor mij onaanvaardbaar.
Helaas heb ik een eigen bedrijf (zoals gezegd, zzp'er), recht van retour binnen 7 dagen geldt dus niet voor mij, daarnaast mogen consumenten de bestelling annuleren als het langer dan 30 dagen duurt. Ook dat recht heb ik niet...
Kortom: ik ben 42 dagen voor levering mijn geld kwijt en ik kan deze hele tijd mijn werk niet optimaal doen.
En alles wat Dell zegt in de uitgebreide mailwisseling is: we kunnen u niet helpen. Ik vraag mij ten zeerste af in hoeverre dit niet kunnen of niet willen is.
Om moedeloos van te worden!
Ik had ooit best een goede indruk van DELL, dit is nu over. ZZP-ers, koop niet bij DELL!
Ik ben ZZP'er in de ICT en heb dringend een nieuwe laptop nodig. Ik heb bij DELL een bestelling geplaatst, waarin niet aangegeven werd wanneer de levering werd gedaan. Ik heb hier helaas niet bij stil gestaan en desondanks de bestelling door laten gaan. Dit was op 11 januari. Het bedrag voor de laptop moest eerst worden overgemaakt voordat er order informatie werd toegestuurd.
Daaruit bleek dat de laptop 42 dagen later, namelijk op 22 februari, werd geleverd!!! Aangezien ik afhankelijk ben van mijn apparatuur voor mijn werk is dat voor mij onaanvaardbaar.
Helaas heb ik een eigen bedrijf (zoals gezegd, zzp'er), recht van retour binnen 7 dagen geldt dus niet voor mij, daarnaast mogen consumenten de bestelling annuleren als het langer dan 30 dagen duurt. Ook dat recht heb ik niet...
Kortom: ik ben 42 dagen voor levering mijn geld kwijt en ik kan deze hele tijd mijn werk niet optimaal doen.
En alles wat Dell zegt in de uitgebreide mailwisseling is: we kunnen u niet helpen. Ik vraag mij ten zeerste af in hoeverre dit niet kunnen of niet willen is.
Om moedeloos van te worden!
Ik had ooit best een goede indruk van DELL, dit is nu over. ZZP-ers, koop niet bij DELL!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Als je met creditcard had betaald, was dit probleem er niet geweest. Dell is a. niet aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg waardoor b. vooruitbetalen nóg riskanter is.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 jan 2010 22:18
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
#1:
Nou ja, eerder afleveren gaat bij mij denk ik niet gebeuren, ten eerste is het nu al 16 dagen geleden dat ik de order heb geplaatst, ten tweede staat de afleverdatum nog steeds op 22 februari in de planning. Als laatste is het mij erg duidelijk gemaakt dat "wij verder niets voor u kunnen betekenen".
#2:
Je hebt helemaal gelijk dat de betaling met creditcard teruggehaald had kunnen worden!
Maar ik heb niet met creditcard betaald, in eerste instantie wel, maar ik heb een enigszins normaal kredietlimiet op die kaart staan (1500 EUR), de laptop was duurder...
Nou ja, eerder afleveren gaat bij mij denk ik niet gebeuren, ten eerste is het nu al 16 dagen geleden dat ik de order heb geplaatst, ten tweede staat de afleverdatum nog steeds op 22 februari in de planning. Als laatste is het mij erg duidelijk gemaakt dat "wij verder niets voor u kunnen betekenen".
#2:
Je hebt helemaal gelijk dat de betaling met creditcard teruggehaald had kunnen worden!
Maar ik heb niet met creditcard betaald, in eerste instantie wel, maar ik heb een enigszins normaal kredietlimiet op die kaart staan (1500 EUR), de laptop was duurder...
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Hoewel mijn situatie niet helemaal vergelijkbaar is, wil ik hem toch met jullie delen.
1. Als consument via de Dell website tussen Kerst en Oud en Nieuw een desktop besteld. Verwachte leverdatum 22-2-2010 en betaald met mijn credit card.
2. 18 januari de bestelstatus gecheckt op de website: leverdatum verschoven naar 2-2-2010
3. 20 januari het gehele bedrag afgeschreven van mijn credit card
4. 22 januari einde dag een email dat de bestelling geannuleerd is (model niet meer leverbaar)
5. 22 januari 's avonds: mail gestuurd met verzoek om de afschrijving op mijn credit card ongedaan te maken. Idem via de website.
6. 25 januari het telefoonnummer gebeld van customer care, zoals vermeld op de annuleringsmail. Na aflopen van alle keuzes de mededeling dat Dell geen nederlandstalige customer support organisatie meer heeft en werd ik doorverwezen naar de website.
7. 26 januari mail ontvangen (zonder enige referentie aan de door mij gestelde vragen) met het voorstel om een andere, niet gespecificeerde, configuratie als alternatief te leveren
8. 26 januari gereageerd dat ik het op prijs zou stellen als ik eerst mijn geld terugkreeg voordat ik in gesprek wilde over een alternatief
9. 27 januari een mail ontvangen met de mededeling dat men het terug ging storten en dat daarmee het aanbod voor vervanging verviel
10. 27 januari gereageerd dat ik mij hogelijk verbaasde over de klantonvriendelijke houding van Dell:
- afschrijven zonder te leveren
- telefonische contactmogelijkheid opheffen zonder dit netjes te melden in de annuleringsmail en de website
- koppeling van ongespecificeerd bod koppelen aan het afzien van mijn recht om mijn geld teruggeboekt te krijgen
11. 28 januari als reactie gekregen dat dit nu eenmaal een niet te wijzigen beleid is van Dell!
In afwachting van de terugboeking heb ik alvast maar mijn bank gevraagd om mij de formulieren toe te zenden om de gedane afboeking te betwisten.
1. Als consument via de Dell website tussen Kerst en Oud en Nieuw een desktop besteld. Verwachte leverdatum 22-2-2010 en betaald met mijn credit card.
2. 18 januari de bestelstatus gecheckt op de website: leverdatum verschoven naar 2-2-2010
3. 20 januari het gehele bedrag afgeschreven van mijn credit card
4. 22 januari einde dag een email dat de bestelling geannuleerd is (model niet meer leverbaar)
5. 22 januari 's avonds: mail gestuurd met verzoek om de afschrijving op mijn credit card ongedaan te maken. Idem via de website.
6. 25 januari het telefoonnummer gebeld van customer care, zoals vermeld op de annuleringsmail. Na aflopen van alle keuzes de mededeling dat Dell geen nederlandstalige customer support organisatie meer heeft en werd ik doorverwezen naar de website.
7. 26 januari mail ontvangen (zonder enige referentie aan de door mij gestelde vragen) met het voorstel om een andere, niet gespecificeerde, configuratie als alternatief te leveren
8. 26 januari gereageerd dat ik het op prijs zou stellen als ik eerst mijn geld terugkreeg voordat ik in gesprek wilde over een alternatief
9. 27 januari een mail ontvangen met de mededeling dat men het terug ging storten en dat daarmee het aanbod voor vervanging verviel
10. 27 januari gereageerd dat ik mij hogelijk verbaasde over de klantonvriendelijke houding van Dell:
- afschrijven zonder te leveren
- telefonische contactmogelijkheid opheffen zonder dit netjes te melden in de annuleringsmail en de website
- koppeling van ongespecificeerd bod koppelen aan het afzien van mijn recht om mijn geld teruggeboekt te krijgen
11. 28 januari als reactie gekregen dat dit nu eenmaal een niet te wijzigen beleid is van Dell!
In afwachting van de terugboeking heb ik alvast maar mijn bank gevraagd om mij de formulieren toe te zenden om de gedane afboeking te betwisten.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Mischien maken ze onderscheid - maar ik heb recentelijk 4 laptops besteld - en 3 daarvan binnen 6 dagen geleverd gezien.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 jan 2010 22:18
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Dat DELL soms WEL op tijd levert, betekent niet dat de fouten die wel gemaakt worden ineens weggepoetst zijn.
Verder zijn ze vooral met de betalingen erg klantonvriendelijk. Het hele, niet onaanzienlijke, bedrag 42 dagen van te voren al betalen? Absurd!
Plus dat ze je beter moeten informeren tijdens het bestelproces. Als ik had geweten dat het zo lang zou duren, had ik gewoonweg niet besteld. Ik denk dat dat overigens ook de reden is dat ze het niet vermelden. (Overigens is het vermelden van de levertijd tijdens het bestellen verplicht voor webwinkels, misschien ook niet als het om b2b gaat, maar tijdens het bestelproces is dat bij DELL nog niet bekend!)
Bovenstaand verhaal is ook om te huilen, trouwens. Ik krijg langzamerhand sterk het vermoeden dat DELL geen klantenservice maar meer een soort afschuifservice heeft.
Volgens mij is het zo dat DELL bij grote bedrijven prima diensten levert, maar zo snel als je geen accountmanager waard bent is het geluk hebben, of niet..
Gezien de klachten die ik zo op internet vindt over DELL zijn er in ieder geval genoeg klanten die problemen ondervinden.
Verder zijn ze vooral met de betalingen erg klantonvriendelijk. Het hele, niet onaanzienlijke, bedrag 42 dagen van te voren al betalen? Absurd!
Plus dat ze je beter moeten informeren tijdens het bestelproces. Als ik had geweten dat het zo lang zou duren, had ik gewoonweg niet besteld. Ik denk dat dat overigens ook de reden is dat ze het niet vermelden. (Overigens is het vermelden van de levertijd tijdens het bestellen verplicht voor webwinkels, misschien ook niet als het om b2b gaat, maar tijdens het bestelproces is dat bij DELL nog niet bekend!)
Bovenstaand verhaal is ook om te huilen, trouwens. Ik krijg langzamerhand sterk het vermoeden dat DELL geen klantenservice maar meer een soort afschuifservice heeft.
Volgens mij is het zo dat DELL bij grote bedrijven prima diensten levert, maar zo snel als je geen accountmanager waard bent is het geluk hebben, of niet..
Gezien de klachten die ik zo op internet vindt over DELL zijn er in ieder geval genoeg klanten die problemen ondervinden.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 jan 2010 22:18
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Wat bedoel je in dit geval met onderscheid? In laptops, in bedrijven vs consumenten, of...Guardian72 schreef:Mischien maken ze onderscheid - maar ik heb recentelijk 4 laptops besteld - en 3 daarvan binnen 6 dagen geleverd gezien.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
@ Cindy -
sorry voor de onduidelijkheid.
Ja, ik denk dat men onderscheid hanteerd tussen verschillende bedrijven.
Een kleine ZZPer, of een grote multinational (de laatste werk ik voor).
Nu kan het zijn omdat wij het hoogste service contract hebben (wat ook wat kost) - dat je daarmee voorrang krijgt..
Wel flauw, want ook kleine bedrijven zijn een economische motor..
Ik heb trouwens gister weer 6 laptops moeten bestellen - verwachte leverdatum 9/2 (dus 12 dagen). Het zijn wel standaard laptops, dus niet met exotische afwijkingen - zou ook kunnen helpen.
sorry voor de onduidelijkheid.
Ja, ik denk dat men onderscheid hanteerd tussen verschillende bedrijven.
Een kleine ZZPer, of een grote multinational (de laatste werk ik voor).
Nu kan het zijn omdat wij het hoogste service contract hebben (wat ook wat kost) - dat je daarmee voorrang krijgt..
Wel flauw, want ook kleine bedrijven zijn een economische motor..
Ik heb trouwens gister weer 6 laptops moeten bestellen - verwachte leverdatum 9/2 (dus 12 dagen). Het zijn wel standaard laptops, dus niet met exotische afwijkingen - zou ook kunnen helpen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Het is raadzaam om als consument dure producten via internet te kopen
a) door te betalen met creditcard. Je bent zo verzekerd tegen niet levering, faillissement etc.
b) door alléén te kopen bij webwinkels die zijn aangesloten bij http://www.Thuiswinkel.org
Mocht je een geschil krijgen over levering óf garantie (bepaald niet onbelangrijk bij laptops!!!), dan kun je makkelijk bij de Geschillencommissie Thuiswinkel terecht ipv de kantonrechter:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=thu
Dell is uiteraard niet bij Thuiswinkel.org aangesloten. Ze kijken wel uit!
"Wat te doen tegen Dell?" Vijf jaar oud artikel en helaas nog steeds actueel:
http://www.hcc.nl/eCache/DEF/10/303.html
a) door te betalen met creditcard. Je bent zo verzekerd tegen niet levering, faillissement etc.
b) door alléén te kopen bij webwinkels die zijn aangesloten bij http://www.Thuiswinkel.org
Mocht je een geschil krijgen over levering óf garantie (bepaald niet onbelangrijk bij laptops!!!), dan kun je makkelijk bij de Geschillencommissie Thuiswinkel terecht ipv de kantonrechter:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=thu
Dell is uiteraard niet bij Thuiswinkel.org aangesloten. Ze kijken wel uit!
"Wat te doen tegen Dell?" Vijf jaar oud artikel en helaas nog steeds actueel:
http://www.hcc.nl/eCache/DEF/10/303.html
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Mijn Dell heb ik op 23 november 2009 besteld met levering voor de kerst, echter twee dagen voor de levering werd dit veranderd in 9 februari . Gelijk een e-mail verzonden en binnen 2 dagen een reactie gehad dat dit door problemen met de voorraad kwam. Maar nu ga ik vanavond kijken naar de orderstatus is de verwachte levertijd gewijzigd naar 11 mei Wederom een e-mail gestuurd, met daarin vermeld dat ik dit niet accepteer en dat ze maar met een oplossing moeten komen en als dat niet gaat dat ik er vanuit ga dat de bestelling kostenloos wordt geanuleerd.
Ik had Dell altijd wel hoog zitten, maar het zal aan de afhandeling hiervan liggen of ik ooit nog een Dell koop
Ik had Dell altijd wel hoog zitten, maar het zal aan de afhandeling hiervan liggen of ik ooit nog een Dell koop
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
ook ik ben zzp-er en heb dergelijke ervaringen.
Ik heb half oktober een monitor gekocht, en vooruit betaald.
De levertijd was 3 weken, maar verschoof steeds een paar dagen voor de leverdatum weer een week, twee weken of een maand op.
Ik heb herhaaldelijk gebeld om te annuleren, maar dat kon steeds niet. Elke keer weer om een andere reden.
Tot ik 6 januari iemand aan de lijn kreeg die het ineens WEL kon. Twee dagen later kreeg ik het verzoek om het bankafschrift met de afschrijving te mailen, zodat ze het konden terugstorten.
en wie stond er op 19 januari voor de deur? UPS met mn bestelling. Dus niet geannuleerd.
Ik heb de bestelling niet aangenomen (anders is het voor Dell een afgeronde levering en ga ik als tevreden klant de boeken in).
Sindsdien krijg ik alleen maar smoesjes waarom het geld nog niet is terug gestort: "het verzoek kan alleen per mail naar de andere afdeling en die reageert niet", "het verzoek ik door een glitch in het systeem vast komen te zitten" en noem het maar op.
Steeds beloven ze om terug te bellen of om me periodiek (dagelijks!) op de hoogte te houden, maar dat gebeurt hooguit in 1 van de 10 gevallen.
Intussen is het ge-escaleerd, maar mn geld is er nog steeds niet, en je raad het al: dezelfde smoesjes.
Ik zal van mn leven NOOIT meer bij Dell kopen, dankzij deze zeer droevige werkwijze.
ps: alhoewel de neiging groot is, zal ik de namen van de prutsende Dell-medewerkers niet noemen
Ik heb half oktober een monitor gekocht, en vooruit betaald.
De levertijd was 3 weken, maar verschoof steeds een paar dagen voor de leverdatum weer een week, twee weken of een maand op.
Ik heb herhaaldelijk gebeld om te annuleren, maar dat kon steeds niet. Elke keer weer om een andere reden.
Tot ik 6 januari iemand aan de lijn kreeg die het ineens WEL kon. Twee dagen later kreeg ik het verzoek om het bankafschrift met de afschrijving te mailen, zodat ze het konden terugstorten.
en wie stond er op 19 januari voor de deur? UPS met mn bestelling. Dus niet geannuleerd.
Ik heb de bestelling niet aangenomen (anders is het voor Dell een afgeronde levering en ga ik als tevreden klant de boeken in).
Sindsdien krijg ik alleen maar smoesjes waarom het geld nog niet is terug gestort: "het verzoek kan alleen per mail naar de andere afdeling en die reageert niet", "het verzoek ik door een glitch in het systeem vast komen te zitten" en noem het maar op.
Steeds beloven ze om terug te bellen of om me periodiek (dagelijks!) op de hoogte te houden, maar dat gebeurt hooguit in 1 van de 10 gevallen.
Intussen is het ge-escaleerd, maar mn geld is er nog steeds niet, en je raad het al: dezelfde smoesjes.
Ik zal van mn leven NOOIT meer bij Dell kopen, dankzij deze zeer droevige werkwijze.
ps: alhoewel de neiging groot is, zal ik de namen van de prutsende Dell-medewerkers niet noemen
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
@ reinier -
simpel - sommeer ze om binnen 5 dagen te storten, doe anders aangifte.
En, post je ervaring op zoveel mogelijk klantensites.
Soms is dat het enige dat werkt.
simpel - sommeer ze om binnen 5 dagen te storten, doe anders aangifte.
En, post je ervaring op zoveel mogelijk klantensites.
Soms is dat het enige dat werkt.
Re: DELL lange levertijd, toch vooraf betalen!
Jammer genoeg heb ik dezelfde ervaring met dell. Begin december 2009 bestelde ik 2 laptops met een totale waarde van ruim 2200 euro. De uiterste leveringsdatum werd op eind januari 2010 gezet, want volgens de telefonische dell account manager waren er problemen met de leveringen van de webcam die in de laptop zat. (wat achteraf helemaal niet waar was) Er werd duidelijk afgesproken dat de laptop voor februari geleverd zou worden, dat zou geen enkel probleem zijn.
20 januari stond de status nog steeds op 'werk in uitvoering', dus maar weer eens contact gezocht met dell. En dat is niet eenvoudig nu er geen nederlandstalige servicedesk meer is! Na een smoesje over de populariteit van de bestelde laptops bleek dat ze het gevraagde full hd scherm helemaal niet konden leveren. Na 1,5 maand wachten werd de bestelling dus door dell geannulleerd.
Toen begon de ellende, want enkele dagen later werd het complete bedrag afgeschreven. Na diverse mailtjes en telefoontjes zou ik moeten bewijzen dat ik betaald had? Omgedraaide wereld dus! Uiteindelijk werd beloofd dat het geld na 5 dagen op mijn rekening zou staan. Niet dus, wegens technische problemen. (die ze wel vaker hebben!) Een week later weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk toch mijn centjes teruggekregen, maar dat heeft heel veel moeite gekost....
En excuses van dell? daar zit ik nog steeds op te wachten...
20 januari stond de status nog steeds op 'werk in uitvoering', dus maar weer eens contact gezocht met dell. En dat is niet eenvoudig nu er geen nederlandstalige servicedesk meer is! Na een smoesje over de populariteit van de bestelde laptops bleek dat ze het gevraagde full hd scherm helemaal niet konden leveren. Na 1,5 maand wachten werd de bestelling dus door dell geannulleerd.
Toen begon de ellende, want enkele dagen later werd het complete bedrag afgeschreven. Na diverse mailtjes en telefoontjes zou ik moeten bewijzen dat ik betaald had? Omgedraaide wereld dus! Uiteindelijk werd beloofd dat het geld na 5 dagen op mijn rekening zou staan. Niet dus, wegens technische problemen. (die ze wel vaker hebben!) Een week later weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk toch mijn centjes teruggekregen, maar dat heeft heel veel moeite gekost....
En excuses van dell? daar zit ik nog steeds op te wachten...