Ik heb een vraag.
Ik heb eind 2007 een zgn. "kapitaalverzekering" afgesloten bij RVS Verzekeringen, waarbij ik per maand 200 euro betaal.
In 2037 zou dit vrijkomen, en de adviseur rekende mij voor dat tegen die tijd ik ca. 160.000 euro zou ontvangen.
Ik heb nu inmiddels 27 maanden een bedrag van e 200,- betaald aan RVS voor de genoemde "Kapitaalverzekering" ( een soort van spaarpot, die met beleggingen, etc. groter zou worden).
Nu kreeg ik enkele weken geleden een brief van RVS, met de "WEV" (waarde in electronisch verkeer), te gebruiken voor aangifte inkomstenbelasting.
Daarin stond dat de waarde in 2008 ( Lees : inhoud van mijn 'spaarpot" bij RVS) 0 Euro was, en in 2009 was het 311,- euro.
Hoe kan dit nu een bedrag ziujn van 311 euro, terwijl ik al 27x 200 euro = 5400 euro heb betaald aan RVS voor mijn kapitaalverzekering.Wat heeft RVS met mijn overige 5089,- gedaan?
IS dit normaal? Ik denk er hard over om dit voor te leggen aan de financiele ombudsman, want ik voel me bestolen door RVS, vooral omdat je denkt een spaarpot gevuld te hebben met E 5400 ( tot nu toe), terwijl er na 27 maanden maar E 311,- in is.
Iemand ervaring / advies?
bij voorbaat dank,
Frank
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapitaalverzekering RVS
Re: Kapitaalverzekering RVS
WEV= Waarde Economisch Verkeer.
Maar daar heb je niet voor gepost. Heb je ooit van RVS een waarde en kosten overzicht ontvangen. (Het zogenoemde model de Ruiter).
Hierin staat de waarde, kosten en evt. beleggingsopbrengsten(kunnen ook negatief zijn )
Sowieso worden er kosten aan het begin van de looptijd ingehouden maar dit klinkt wel heel extreem. Mooi moment om je RVS adviseur/verkoper eens aan zijn hemd te trekken en wat uitleg te vragen.
Maar daar heb je niet voor gepost. Heb je ooit van RVS een waarde en kosten overzicht ontvangen. (Het zogenoemde model de Ruiter).
Hierin staat de waarde, kosten en evt. beleggingsopbrengsten(kunnen ook negatief zijn )
Sowieso worden er kosten aan het begin van de looptijd ingehouden maar dit klinkt wel heel extreem. Mooi moment om je RVS adviseur/verkoper eens aan zijn hemd te trekken en wat uitleg te vragen.