LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door relratje »

hihihi bot321,
heb je dat cursus boek van je hond nog??? :P Ik probeer die drie van mij al zolang te leren praten maar niets hoor... inmiddels is de oudste al zover dat ik ze beter gebarentaal kan laten leren... is voor hun makkelijker met de vier pootjes!!! :wink:

Dan kan er ook niemand klagen over geblaf.... :twisted:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 26 Jul 2007 07:24 door relratje


--------------------------------------------------------------------------------

hihihi bot321,
heb je dat cursus boek van je hond nog??? Ik probeer die drie van mij al zolang te leren praten maar niets hoor... inmiddels is de oudste al zover dat ik ze beter gebarentaal kan laten leren... is voor hun makkelijker met de vier pootjes!!!

Dan kan er ook niemand klagen over geblaf....
Geen boek hoor.Met geduld doe je een hoop hoor relratje :wink:

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door relratje »

geen boek?? :o Hmm... nee, met geduld alleen kom ik er met die drie van mij niet!!!!
Die hopen nog steeds dat ze mij kunnen leren blaffen :P :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door bot321 »

inmiddels is de oudste al zover dat ik ze beter gebarentaal kan laten leren... is voor hun makkelijker met de vier pootjes!!!
Moet je toch mee uitkijken relratje want als hij
ze alle vier gebruikt flikkert hij op zijn donder :wink:

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door relratje »

hihihihi... nu ga ik het zeker doen... domino effect creëren, drie op een rij!!! :wink:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Nou bot321 ... waar blijft de rake opmerking ......
of kom je echt niet meer terug ??? :shock:

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door Spiderben »

Woef waf woef woef woef waf ahoooeeeeeiiiiiiiiiiiii. Dacht dat ik een hond was maar ben een spinnetje.

jojootje
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2007 22:36

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door jojootje »

hoi allemaal...

Ik kreeg vandaag een boze buurman (door de andere buren ook gezien als z*****d maar goed) die kwam klagen over het blaffen van de honden. We hebben twee jack russels.

Van wat ik lees hier op het forum vind een groot deel (correct me if i'm wrong) dat het vaak de schuld is van de hondenbezitters.
Zelf vind ik het ook erg vervelend dat de jongste zoveel blaft en ik schaam me er ook af en toe voor. Hij blaft voornamelijk als we weg zijn en als hij een andere hond ziet en hoort blaffen. We proberen hem al zo vaak mee te nemen is als mogelijk maar af en toe gaat dat gewoon echt niet.

Maar om even op het begin terug te komen. Hij zei dat er een wet bestond dat honden niet meer mochten blaffen. Weet iemand misschien waar ik daar meer over kan lezen. Ik las net al wel dat je hond kan worden afgepakt, maar dat gaat in mijn ogen echt te ver.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Een wet die stelt dat hondengeblaf "verboden" is ???
lijkt me onmogelijk te handhaven en alleen daarom al onzin.
(maarja .. volgens dit topic is er zoiets dus .......)

Zou er ook niet toevallig een wet zijn tegen Z**kende buren ???

>cybertje<

jojootje
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2007 22:36

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door jojootje »

helemaal met je eens, ik baal er zelf ook van dat ze blaffen als we weg zijn, maar een doktersbezoek o.id. is belangrijk en ze kunnen dan echt niet mee.

Ik heb vroeger ook buren gehad van wie de honden regelmatig ontzettend aan het blaffen waren, maar op een gegeven moment went het. Ook als je jong bent (ik heb daar vanaf mijn geboorte tot m'n 18e gewoond) went het, en ik kan me niet herrinneren dat ik ooit wakker ben geworden van het geblaf.

adjepatatje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2009 21:57

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door adjepatatje »

mensen overdrijven jullie niet een beetje je woont nu eenmaal dicht op elkaar ik bedoel jij hebt wat last van zijn haar hun honden zij hebben misschien wel weer op een ander punt last van jou wat willen jullie totale rust dat lukt niet als je zo dicht op elkaar woont wij mensen zijn gewoon grote zeur pieten geworden en kunnen niks meer van een ander hebben
en als je inderedaad totale rust wilt ga je lekker vrijstaand wonen wat een gezeur over een beetje geluid van de andere kant :lol: :lol: :lol:
straks mag je niet eens meer je wc doortrekken en zal ik je nog een een stom voorbeeld geven onze beneden buurvrouw van 81 zwaar doof had er last toen wij aan het kaarten waren zij hoorde de kaarten op tafel vallen
dat zegt toch al genoeg over een bepaalt soort mensen
sommige mesen moeten altijd wat te zeuren hebben maar owee als je wat over hun te melden hebt

alfatrion
Berichten: 22041
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het lijkt me dat hondeneigenaren niet kunnen worden beboet voor honden die normaal geluid maken. Als ze de hele dag lang blaffen ligt dat anders.

jeroen39
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2010 13:52

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door jeroen39 »

Hoi

Ik heb me net geregistreerd om even mijn spanning te luchten ten aanzien van dit onderwerp.

Ik loop met dit zelfde probleem met blaffende honden , ik woon in een flat omringd door 2 onder een dak huizen aan een grote weg.

Ik loop al jaren met klachten zoals borderline kenmerken en verslavings problematiek , dat betekend dat ik voor bepaalde aanhoudende impulsen van buiten af in dit geval blaffende honden erg vatbaar ben mischien meer als iemand die deze klachten niet heeft.

In mijn buurt zijn veel honden zoveel zelf dat ik me wel eens afvraag wat mensen er toe motiveerd om een hond te nemen in een buurt waar al zoveel honden zijn , persoonlijk heb ik het idee dat veel mensen zich daar helemaal niet van bewust zijn dat ze maar impulsief een hond aanschaffen zonder zich af te vragen welke concequenties dat met zich mee brengt en éven belangerijk welke sociaale concequenties het heeft.

Ik ben van mening dat als je een keus maakt om een hond aan te schaffen je tegelijkertijd de keus maakt om dit zo in te passen dat het sociaal acceptabel is
dat betekend dat als bepaalde honden overmatig blaffen het de verantwoording is van de eigenaar is om daar in maatregelen in te treffen is de eigenaar zich er niet van bewust welke inpact een blaffende hond kan hebben op een buurt dan moet hij of zij daarover aangesproken worden .

Om dit te doen hoeft van mij nog niet eens persoonlijk direct van benadeelde naar eigenaar toe het kan bijvoorbeeld ook door middel van een overlast lijn of politie en bouwvereniging niet iedereen is kapabel om dit soort conflicten van persoon tot persoon op te lossen vaak kan deze wijze van aanpak averechts werken omdat de veroorzaker in dit geval zich persoonlijk aangevalt zou kunne voelen of de benadeelde het lef niet heeft om dit aan te kaarten.

Daarom is zo,n regeling in de wet zeer welkom en kan het problemen die makkelijk kunnen escaleren naar ernstigere proporties snel en aan de hand van regelgeving worden opgelost.

Duidelijk zonder teveel gepraat gewoon dit is de wet punt.

Laten we eerlijk zijn de ideeen van een regering die veiligheid op straat wil benadrukken door een grotere politie macht op touw te zetten zal zich voor deze sociaale problemen zeker niet de ogen moeten sluiten sterker nog als je deze problemen niet aanpakt werkt het eerder genoemde ook niet .

Ik hou van dieren maar ik vind het vreselijk als een dier een intimiderende functie heeft binnen mijn bestaan dan voel ik me in het nouw gedreven en krijg ik ondanks dat ik van dieren houd op bepaalde momenten heftige gedachten die gedachten gaan ver als ik mij al bedenk hoe ik dat beest de mond kan snoeren
Ik schrijf dit om dit enigzins van me af te schrijven ik wil wel vermelden dat ik met de hulpverlening die ik sinds anderhalf jaar heb dit soort dingen ook bespreek
maar ik heb het gevoel dat dingen eerst moeten escaleren voordat iets serieus word genomen zoals de laatste dagen maar weer al te duidelijk word als je het nieuws een beetje volgt.

In triest

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door Soraya »

Als iemand een hond wil hebben, omdat diegene een hond wil, en er de zorg voor kan geven die de hond nodig heeft, kan diegene een hond nemen.

En of het nu een grote hond is of kleine hond, dat is de keuze van diegene, niet van de buurt. Ook niet of er veel honden wonen of niet.

Wat de een als overlast ervaart, ervaart een ander totaal niet.
Iemand kan het geblaf van een grote hond irritant vinden en die van een kleintje niet, en een ander persoon andersom.

Tevens zijn mensen tegenwoordig veel sneller geirriteerd, om de kleinste dingen, laten we eerst maar wat toleranter worden en minder gaan klagen.

Om dan direct een instantie erop af te sturen, komt er dreigend over. Zelfs dreigender dan persoonlijk dit doen. En waarom niet eerst zelf erop af stappen? Dit komt al veel fijner over. Daarbij kan iemand eventueel iemand meenemen om erover te praten. En wat ook belangrijk is, is hoe de boodschap gebracht wordt.

Hoek12
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2010 17:00

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door Hoek12 »

Al ruim een jaar heb ik chronische overlast van de Jack Rusell van mijn buren. het moment dat ze weg gaan, en ze zijn veel weg, blijft de hond blaffen. Als ze thuis zijn gedraagd de hond zich. Aangezien beiden onregelmatige werktijden hebben word ik dus zowel 's ochtends 06:15 regelmatig wakker geblaft, 's avonds wakker gehouden en in het weekend zoals vandaag wil ik niet eens thuis zijn. Ik slaap al met oordoppen, maar dat is echt niet prettig.

Ik heb ze er regelmatig op aangesproken, maar met name zij neemt mijn klachten niet serieus. Ik ben dus ook begonnen de politie te bellen, vandaag voor de 5e keer.

Ik weet niet meer wat ik moet doen........iemand tips? Kun je zo'n hond niet "opvoeden"?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door petty1950 »

Misschien moeten de hondenbazen gewoon eens fatsoenlijk opgevoed worden. Zou ,n hoop honden-en burenleed schelen :roll:
Een hond is geen solitair wezen, dus voor je een hond neemt, vraag jezelf effe goed af of je die mensenvriend wel iets gelijkwaardigs te bieden hebt... TIJD bv :evil:

blaffende hond
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2010 08:58

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door blaffende hond »

Hallo mensen.
Ook ik wil over dit onderwerp wel wat kwijt.
Zelf heb ik twee honden, waarvan een verlatingsangst heeft.
Het probleem is, dat ik de deur niet uit kan of ze blaft. Ook als ik 's achts boven lig. Tot ergenis van de buren,...en da's logisch. Zou er zelf ook gek van worden. Mijn hond is nu 7 jaar, en sinds we in dit huis (2 jaar geleden) zijn komen wonen, ging het mis. De buren kwamen er mee, dat dit al weken speelde. Maar ja,..als je zelf de deur uit bent hoor je dat niet. En was dus erg blij dat ze het kwamen melden, al hadden we het liever gehad dat ze meteen waren gekomen, maar goed. Ik raad dus ook iedereen aan, naar je buren te stappen. Is het niet voor jezelf, dan wel voor de hond. We hebben met wat orde en regeltjes het toen weer goed gekregen en het is ander half jaar goed gegaan, tot sinds een paar weken. De gedrags regels werken niet meer, hebben ECHT alles geprobeerd!!!
Zijn nu nog bezig met homiopatischemiddelen en hoop dat het snel goed komt. Voor mijn buren is het erg vervelend, en begrijp dat helaas maar al te goed. Ik ben sinds ik het weet, ook niet meer gaan werken, maar nog blaft ze als ik ook maar even de tuin in loop. Het is gekomen, nadat ik een miskraam van een paar maanden had, en zie nu ook in hoe sterk een band tussen hond en mens kan zijn. En hoop als ik me beter voel, het met haar ook weer beter gaat, en ze wat rust vind. Ondertussen proberen we van alles om haar stil te krijgen.
Ik hoop dus ook niet, dat hier eens de politie voor de deur staat, en mijn hond meeneemt. Wat kan zij er aan doen, dat ze erg bezorgt en waakzaam over me is,..en liever niet wijkt van mijn zij!!! En nee, mijn hond mag niet op slaapkamers komen, boven, of me de hele dag volgen, negeer haar gebalf, proberen haar beetje bij beetje te trainen, dat ze langer alleen kan zijn,..ze krijgt op natuurlijke bassis kalmerende middelen,..dus JA!! we doen er alles aan.
En hoop dat sommige mensen, het ook even van de andere kant kunnen zien. Een hond laat je niet zo maar in slapen, of ruil je of doe je weg. Ik ben ook wel eens lastig of vervelend, maar hoop dat mijn man er dan ook niet zo over denkt :wink: Hopelijk denkt iedereen die last heeft van een blaffende hond, hoe vervelend ook, ook eens even na, over de andere kant van een verhaal.
Lieve groet, baasje van een blaffende hond

winky50
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2010 18:32

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door winky50 »

Je zult maar lekker rustig wonen (in je vrijstaande huis) en je oude bejaarde buurvrouw naast je neemt 2 grote honden.
De éne laat ze nog uit en de ander laat ze in de tuin poepen. Verder is ze de hele dag thuis maar ze zet die honden in de tuin en laat maar blaffen die handel. Ik snap niet waarom je huisdieren neemt als je ze hele dag in de tuin zet. Het begint s'ochtends om 07.45 terwijl ik altijd langer door wil slapen. Soms ook in het weekend om 07.00 uur of per abuis 06.00 uur Maar ook als ik s'middag een dutje wil doen omdat ik moe ben dan kan dit niet vanwege dit geblaf, gejank.
Het lijkt soms wel een wolf. Dan ligt die hond te janken voor haar achterdeur.
Ik zet de radio nooit buiten aan of laat mijn kinderen door de tuin gillen. Ik vind niet dat iemand last van mij of mijn gezin moet hebben. Je staat machteloos tegen geluidsoverlast. Ik vind het een prima idee om er regels voor te maken. Kennelijk is dit nodig om dat er altijd mensen zijn die niet begrijpen dat ze zelf verantwoording moeten nemen. Zich niet in een ander kunnen verplaatsen. Tot ze zelf ergens last van hebben. Dan staan ze vooraan bij de politie. Ik hoop dat er flinke boete's voor komen. Ik hoop dat er ook regels voor hanen gaan komen. Mijn buurvrouw overweegt er ook nog een haan bij te nemen. Dan weet ze zeker dat we geen oog meer dicht doen. Praten? Dat hebben al heel vaak gedaan. Alleen maatregelen helpen bij dit soort mensen.We worden er gek van. Soms gaan we een weekend weg om even geen geblaf te horen. Het grappige was toen haar buren een hond hadden die de hele dag blafte, had ze het hoogste woord daarover. Nu doet ze zelf hetzelfde? Ik snap daar niets van. Er is wel een woord voor: asociaal!
Laatst gewijzigd door winky50 op 12 apr 2010 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim Frens
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2010 17:52

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door Wim Frens »

Winky je kunt dit probleem het beste oplossen door zelf 2 Ara's te kopen.

winky50
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2010 18:32

Re: De nieuwe regel tegen blaffende honden....

Ongelezen bericht door winky50 »

2 Ara's Eten die honden? ha..ha...
Misschien doe ik dit wel. Zit ik alleen met mijn principe dat ik niemand tot last wil zijn. Heb je dat weer! Ik blijf toch bij mijn principe dat ik vind dat ik geen "geluid' overlast wil veroorzaken. Zeikerd of niet.

MVG

Gesloten