LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi - probleem opgelost

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jessica89
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:59

Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door Jessica89 »

30 maart 2009 heb ik mijn abonnement verlengd bij Hi. Dit met een Samsung s8300. Echter, dit toestel heeft vanaf het begin af aan niet naar behoren gewerkt. Ik heb mijn toestel inmiddels 3x ter reparatie aangeboden (voor o.a. hetzelfde probleem). De 4e x dat ik dit toestel aan wilde bieden heeft Judith van Hi Apeldoorn gebeld naar de Reparatieservice. Daar is verteld dat mijn klacht niet serieus genomen wordt, en dat ze hem wel op kan sturen, maar dat er alleen een software update gedaan werd die niet zou helpen.

Dit vond ik al een rare gang van zaken. Ik heb toen gevraagd wat mijn mogelijkheden waren. Er is mij aangeraden om een interne klacht in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan op 20 januari 2010. Er werd mij om mijn klantnummer en reparatiebonnummers gevraagd. Deze heb ik opgestuurd op 29 januari j.l. Diegene waar ik contact mee heb gehad via de e-mail kon mij niet verder helpen en zou het doorsturen naar een collega. Dit zou 10 werkdagen duren.

Ik heb echter nog steeds geen reactie ontvangen, en op 8 maart weer een mail gestuurd. Daar kreeg ik geen reactie op, dus vandaag gebeld naar de klantenservice. Hier krijg ik tot mijn verbazing te horen dat 9 maart mijn klacht ontvangen is en dat dit 15 werkdagen kan gaan duren. Ik vraag meneer waarom de klant niet op de hoogte gehouden kon worden van vordering van zaken, en dat ik nu dus maar gewoon moest betalen voor iets wat niet werkt. Tevens vroeg ik hoe het zat met de tien werkdagen die mij beloofd was. Dat dit nu zo lang duurt was omdat mijn klacht met, zoals meneer beweerd, een omweg op het hoofdkantoor beland is. Hij heeft vast op de stapel gelegen aldus diegene aan de andere kant van de lijn. Het kwam er inderdaad op neer dat ik gewoon moest blijven betalen voor iets dat niet werkte, en of ik verder nog vragen had.

Ik vraag mij af wat mijn mogelijkheden nu zijn. Ik ben zwaar teleurgesteld in de gang van zaken en wil eigenlijk van mijn abonnement en mijn telefoon af, gezien de manier waarop ik behandeld wordt.
Met vriendelijke groet,
Jessica

kopje koffie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:39

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door kopje koffie »

Mijn ervaring met HI abonnement is de laatste tijd ook al niet best.
Eerst wordt zonder mededeling mijn sms tarief verhoogd, fors, van 10 cent naar 25 cent per sms.
Daarna werd ik gebeld, dat ik 1 maand gratis kan sms-en en daarna zou ik voor 10 euro mijn bundel kunnen verhogen!?
Ik zou schriftelijk bericht krijgen wanneer het gratis sms-en in zou gaan.
Nooit iets gehoord.
Bij navraag in de primafoon winkel, bleek dat die gratis periode al in was gegaan zonder dat ik daar bericht van heb gehad.
Ik heb ook nog geen bericht gehad over de bundelverhoging die ik overigens niet wil.
Op mijn HI account de vraag geplaatst wanneer mijn sms gratis periode in zou gaan.
Nooit antwoord op gekregen.
Ik wil van dit abonnement af, maar zit er steeds twee jaar aan vast.

Wil Beijne

kopje koffie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:39

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door kopje koffie »

Na het plaatsen van deze klacht, ben ik per e-mail benadred om de klachten op te lossen.
Vriendelijk en correct moet ik zeggen.
Nu is het afwachten of dat ook werkelijk gaat gebeuren.
Wil Beijne

Jessica89
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:59

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door Jessica89 »

Zelfde geld hier voor. Ik ga mijn gegevens doorsturen en ik ben heel erg benieuwd. Hoop dat er nu eindelijk wat aan gedaan wordt want ik ben er inmiddels zat van.

ronteltap
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door ronteltap »

Beste,

Service van Hi wel erg beroerd,

Een paar maand geleden kreeg ik een smsje dat mijn abonnement verlengd kon worden.
Dus ik naar Hi gebeld en ik kreeg daar te horen dat ik inderdaad kon verlengen en dat daar een bijpassende nieuwe telefoon bij zou horen.
Mijn abonement kon van een oud abonement naar een totaal niewe en goedkopere HI 45 met eindeloos online.
Vervolgens kreeg ik te het advies om niet te gaan voor de N97mini maar voor een N900.
Alleen deze zou pas over een paar weken uitgeleverd worden. Het abonnement zou wel in gaan maar ter zijner tijd zou ik een melding krijgen dat de telefoon zou komen.

Na een paar weken een mail, telefoon kwam later.
Ik weer gebeld en de nogal onaardige meedewerker melden even dat hij het ook allemaal niet meer wist en dat ik maar een andere telefoon moest kiezen of geduld moest hebben. Ik heb hem uitgelegd dat ik dit onacceptabel vond, zijn antwoordt was of ik nog andere vragen had?

Een paar weken geleden heb ik een rekening gehad van Hi(zaterdag), 340 euro? Ja, onberperkt internet maar dat op het oude torenhoge tarief.
Ik gelijk gebeld en nee deze medewerker gaf gelijk toe dat er fouten waren gemaakt. Het zou direct rechtgetrokken worden. Volgens hem had ik twee abonnementen op 1 telefoon?
Op de zelfde middag wordt ik gebeld door een bedrijf dat namens Hi werkt dat ik een keus moest maken.
De N900 zou niet meer geleverd worden, een x6 moest het worden of iets anders.
Toen ik vroeg waarom ik de N900 niet meer zou krijgen kreeg ik het antwoordt: geen idee wij bellen alleen namens de HI. Inhoudelijk weten wij ook niks.
Ik heb ze medegedeeld dat ik dit niet zou accepteren en dat ik later hierover terug gebeld wilde worden. Dit was okay, tot op heden niks van hun meer gehoord.

Dinsdag erna zelf maar gebeld wat de bedoeling nu was:1: ik had zelf het abonnement terug gezet, 2: Ik wilde de N900 niet meer. 3: De medewerker die ik had gebeld van zaterdag bestond helemaal niet. 4: De N900 wilde HI niet meer leveren omdat er software problemen waren. Ook deze mai gaat naar Nokia. Denk dat ze ook wel willen weten hoe hun producten worden verkocht.
Het enigste wat ik kon doen was een klacht indienen om afsluiting te voorkomen.
Hier mochten ze 20 werkdagen voor nemen.
Toch ook deze medewerker vond dat het er allemaal vreemd en niet correct uit zag maar kon ook niks zelf doen. Blijkbaar niemand bij HI.

08-03-2010 een sms, uw nieuwe telefoon wordt geleverd? Wat bleek de nieuwe N900. Zouden ze dat het probleem netjes opgelost hebben denk je dan. Nee wat blijkt in de papieren netjes vermeld dat het abonnement inging op 8-03-2010? Zeer eigenaardig wanneer dit helemaal niet zo afgesproken is.
Hoe kun je nou iets krijgen waaar je volgens HI helemaal geen recht op hebt?
Maar wel de torenhoge internet kosten in rekening brengen.

15-03-2010 definitief smsje voorkom afsluiting betaal de 340 euro.
Vandaag 16-03-2010 wederom gebeld, ik kreeg te horen nu komt het:
Ja uw klacht is over de 20 dagen heen maar ze hebben een achterstand bij de klachten afhandeling.
Na 20 minuten op mijn kosten bellen kreeg ik het antwoordt, u moet eerst overmaken en als uw klacht gegrond blijkt krijgt u het terug gestort.

Vanaf het begin zit ik bij HI, altijd alle rekeningen op tijd automatisch betaald en nu dit. Hoe kun je met klanten omgaan. Tevens knap dat een bedrij dit allemaal kan.

Ik heb ze medegedeeld dat alle kosten die voortvloeien uit deze geautomatiseerde rotzooi van hun op HI zal verhaald worden.

Mochten mensen naar aanleiding van dit verhaal vragen opmerkingen hebben of een soort gelijk verhaal misschien is het een idee om deze te bundelen en een gerechtelijk verzoek in te dienen.

Eric Ronteltap.

plop1234
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:21

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door plop1234 »

Jessica89 schreef:30 maart 2009 heb ik mijn abonnement verlengd bij Hi. Dit met een Samsung s8300. Echter, dit toestel heeft vanaf het begin af aan niet naar behoren gewerkt. Ik heb mijn toestel inmiddels 3x ter reparatie aangeboden (voor o.a. hetzelfde probleem). De 4e x dat ik dit toestel aan wilde bieden heeft Judith van Hi Apeldoorn gebeld naar de Reparatieservice. Daar is verteld dat mijn klacht niet serieus genomen wordt, en dat ze hem wel op kan sturen, maar dat er alleen een software update gedaan werd die niet zou helpen.

Dit vond ik al een rare gang van zaken. Ik heb toen gevraagd wat mijn mogelijkheden waren. Er is mij aangeraden om een interne klacht in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan op 20 januari 2010. Er werd mij om mijn klantnummer en reparatiebonnummers gevraagd. Deze heb ik opgestuurd op 29 januari j.l. Diegene waar ik contact mee heb gehad via de e-mail kon mij niet verder helpen en zou het doorsturen naar een collega. Dit zou 10 werkdagen duren.

Ik heb echter nog steeds geen reactie ontvangen, en op 8 maart weer een mail gestuurd. Daar kreeg ik geen reactie op, dus vandaag gebeld naar de klantenservice. Hier krijg ik tot mijn verbazing te horen dat 9 maart mijn klacht ontvangen is en dat dit 15 werkdagen kan gaan duren. Ik vraag meneer waarom de klant niet op de hoogte gehouden kon worden van vordering van zaken, en dat ik nu dus maar gewoon moest betalen voor iets wat niet werkt. Tevens vroeg ik hoe het zat met de tien werkdagen die mij beloofd was. Dat dit nu zo lang duurt was omdat mijn klacht met, zoals meneer beweerd, een omweg op het hoofdkantoor beland is. Hij heeft vast op de stapel gelegen aldus diegene aan de andere kant van de lijn. Het kwam er inderdaad op neer dat ik gewoon moest blijven betalen voor iets dat niet werkte, en of ik verder nog vragen had.

Ik vraag mij af wat mijn mogelijkheden nu zijn. Ik ben zwaar teleurgesteld in de gang van zaken en wil eigenlijk van mijn abonnement en mijn telefoon af, gezien de manier waarop ik behandeld wordt.
Met vriendelijke groet,
Jessica
Beste Jessica,

ik zou contact opnemen met de klantenservice en eventueel ook met het winkel personeel en vragen aan welke voorwaarden u moet voldoen om uw toestel in aanmerking te laten komen voor een SWAP aanvraag.

Als een toestel namelijk drie keer voor hetzelfde probleem binnen een bepaalde periode is opgestuurd, en nog steeds hetzelfde mankement vertoond dan kan er meestal een verzoek tot een SWAP (omruiling) worden ingediend.

Jessica89
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:59

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door Jessica89 »

Contact met de winkel is al geweest. Die konden niks meer voor me doen, het reparatiecentrum wil de telefoon niet aannemen en zij kunnen niks doen zonder toestemming van dat centrum. Ik heb contact met de klantenservice gehad vorige week. Dit over mijn klacht, die wordt "behandeld' op dit moment zoals gezegd is. Maar dat is dus pas na ruim anderhalve maand gebeurt. Kortom, ik kan nu niks meer doen dan afwachten en er achter aan blijven gaan.

plop1234
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:21

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door plop1234 »

Ik zou rechtstreeks met Samsung contact opnemen. Ik heb even op hun website gekeken en dit kan via het volgende telefoonnummer: 0900 SAMSUNG

Wellicht dat zij u zullen doorverwijzen naar een service center.

U kunt ook meteen via de onderstaande link een service adres voor uw Samsung toestel vinden.

http://www.samsung.com/nl/support/searc ... u=download

Misschien dat u via deze weg wel geholpen wordt.

Jessica89
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:59

Re: Hi - probleem opgelost

Ongelezen bericht door Jessica89 »

Mijn geduld is beloond. Vanmorgen werd ik gebeld door Hi en inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb een ander toestel.

Gesloten