LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cashback / korting op online aankopen ervaringen?
Cashback / korting op online aankopen ervaringen?
Momenteel zijn er allemaal van die sites die cashback aanbieden als je wat via hun koopt.
Nu heb ik net een abbo genomen van Ben bij een cashback site en moet nu wachten totdat deze verkoop is goedgekeurd.
Een andere transactie van een paar euro is wel al goed.
Nu wilde ik eigenlijk weten wie van jullie nog meer aan het winkelen is via dit soort sites? Als je toch je spullen online koopt, dan kan je het toch net zo goed op deze manier doen? ZIjn de spullen nog wat goedkoper.
En zijn jullie ervaringen positief of negatief?
Voor de personen die niet weten waar ik het over heb dit is de wikipedia site met de informatie over dit soort site;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cashback-website
Nu heb ik net een abbo genomen van Ben bij een cashback site en moet nu wachten totdat deze verkoop is goedgekeurd.
Een andere transactie van een paar euro is wel al goed.
Nu wilde ik eigenlijk weten wie van jullie nog meer aan het winkelen is via dit soort sites? Als je toch je spullen online koopt, dan kan je het toch net zo goed op deze manier doen? ZIjn de spullen nog wat goedkoper.
En zijn jullie ervaringen positief of negatief?
Voor de personen die niet weten waar ik het over heb dit is de wikipedia site met de informatie over dit soort site;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cashback-website
-
Re: Cashback / korting op online aankopen ervaringen?
Als je gebruikmaakt van prijsvergelijkingssites als kieskeurig.nl, vergelijk.nl, internetten.nl, gaslicht.com, telecomvergelijker.nl etc dan zul je waarschijnlijk goedkoper uit zijn dan wanneer je meedoet aan cashback-acties. Bij deze acties betaal je eerst teveel. Daarna - na een hoop gedoe - krijg je hopelijk een paar procent terug.
Daar ben ik het niet mee eens.
Op deze sites zie je ook speciale online aanbiedingen van oa tmobile.
Al die vergelijking sites ontvangen net als die cashback sites ook een provisie als je via hun wat afsluit. Bij die cashback sites krijg je tenminste nog een deel van dat geld terug.
Ik vroeg dan ook wie er ervaring mee had, heb je het wel eens geprobeerd Rob? Want ik heb al een keer geld uitgekeerd gekregen net als vele met mij.
Of ben je hier om internetten en gaslicht (die van 1 bepaald persoon zijn) te promoten? Want ook die vangen geld voor het doorsturen van bezoekers, niets meer niets minder. Dat mensen er gemak van hebben is prima en alleen maar fijn.
Maar dan zou ik fijn de goedkoopste uitzoeken via een zogenaamde vergelijker en het kopen op die cashback, dan verdien je er alleen maar dubbel aan. En 40 tot meer dan 100 procent van de verdiensten gaan naar dk opers, dat zie ik de door jou genoemde sites nog niet doen.
Dus ik vroeg, wie heeft er ervaringen verder mee? Wie weet kunnen we meer cashback krijgen
Op deze sites zie je ook speciale online aanbiedingen van oa tmobile.
Al die vergelijking sites ontvangen net als die cashback sites ook een provisie als je via hun wat afsluit. Bij die cashback sites krijg je tenminste nog een deel van dat geld terug.
Ik vroeg dan ook wie er ervaring mee had, heb je het wel eens geprobeerd Rob? Want ik heb al een keer geld uitgekeerd gekregen net als vele met mij.
Of ben je hier om internetten en gaslicht (die van 1 bepaald persoon zijn) te promoten? Want ook die vangen geld voor het doorsturen van bezoekers, niets meer niets minder. Dat mensen er gemak van hebben is prima en alleen maar fijn.
Maar dan zou ik fijn de goedkoopste uitzoeken via een zogenaamde vergelijker en het kopen op die cashback, dan verdien je er alleen maar dubbel aan. En 40 tot meer dan 100 procent van de verdiensten gaan naar dk opers, dat zie ik de door jou genoemde sites nog niet doen.
Dus ik vroeg, wie heeft er ervaringen verder mee? Wie weet kunnen we meer cashback krijgen
-
Nou Eric, het loopt niet echt storm met de ervaringen. Kun je mij een aanbieding aanwijzen die (aanzienlijk) goedkoper is met cashback dan via vergelijkingssites?
Heb net 280 euro cashback ontvangen via Gaslicht. Dit soort bedragen zie ik niet op Cashbuddy.nl (Maar liefst 15 euro cashback bij aanmelding voor energieleverancier E.on. Alsof je een emmer leeg gooit!).
Heb net 280 euro cashback ontvangen via Gaslicht. Dit soort bedragen zie ik niet op Cashbuddy.nl (Maar liefst 15 euro cashback bij aanmelding voor energieleverancier E.on. Alsof je een emmer leeg gooit!).
Het hangt helemaal van je product af. Bij energie etc. weten de leveranciers dat veel mensen via de vergelijkingssites van Ben Woldring e.a. komen, en daar simpel de goedkoopste uitkiezen. Dan geven ze die grote sites dus extra korting, opdat zij bovenin het rijtje komen. En dan hopen dat de mensen volgend jaar vergeten over te stappen.
Bij bv. gsm's zie je dat er veel minder behoefte is om tussen álle producten een vergelijking te maken, maar is meer behoefte aan gewoon een voordelige aanbieding. Daarbij zie je dus dat er heel veel kleine webwinkels zijn die steeds een paar heel voordelige, tijdelijke, aanbiedingen hebben. Juist omdat die winkeltjes ze zo klein zijn, en ze geen energie hoeven te steken in het onderzoeken van álle aanbiedingen, hebben ze weinig kosten en kunnen ze relatief veel van het bedrag dat zij krijgen aan de consument teruggeven. En ze kunnen de leukste deals uitpikken.
Bij bv. gsm's zie je dat er veel minder behoefte is om tussen álle producten een vergelijking te maken, maar is meer behoefte aan gewoon een voordelige aanbieding. Daarbij zie je dus dat er heel veel kleine webwinkels zijn die steeds een paar heel voordelige, tijdelijke, aanbiedingen hebben. Juist omdat die winkeltjes ze zo klein zijn, en ze geen energie hoeven te steken in het onderzoeken van álle aanbiedingen, hebben ze weinig kosten en kunnen ze relatief veel van het bedrag dat zij krijgen aan de consument teruggeven. En ze kunnen de leukste deals uitpikken.
-
Persoonlijk zie ik meer een TrosRadarCard met 50% korting op alles, overal
-
Lees mijn onderwerp over youtellme cashback actie
Cashback betaal je altijd zelf
en verdienen ze nog een aantal cent pure winst op je "cashback"korting
Cashback betaal je altijd zelf
en verdienen ze nog een aantal cent pure winst op je "cashback"korting
Cashback is extra korting op de gewone prijzen van retailers. Alle vergelijkers ontvangen vergoedingen. Alleen de meeste geven daar niets van terug. Vandaar ook de term cashback
Microsoft is er met Bing in de states hard mee bezig.
Partijen met cashback hebben dus vaak een iet wat lagere prijs.
Zelf zou ik er niet door bij een andere winkel kopen. Maar als ik toch al bij die winkel koop is het een prima extratje.
YouTellMe.nl doet prijsvergelijk en cashback.
http://www.youtellme.nl/espresso_en_kof ... te/prices/
Maar goed, de verschillen zijn klein. Ik zou mijn keuze niet op cashback laten hangen. Bij reizen maakt het wel echt veel verschil:
http://www.youtellme.nl/content/voordel ... -vakantie/
Microsoft is er met Bing in de states hard mee bezig.
Partijen met cashback hebben dus vaak een iet wat lagere prijs.
Zelf zou ik er niet door bij een andere winkel kopen. Maar als ik toch al bij die winkel koop is het een prima extratje.
YouTellMe.nl doet prijsvergelijk en cashback.
http://www.youtellme.nl/espresso_en_kof ... te/prices/
Maar goed, de verschillen zijn klein. Ik zou mijn keuze niet op cashback laten hangen. Bij reizen maakt het wel echt veel verschil:
http://www.youtellme.nl/content/voordel ... -vakantie/
-
Cashback is inderdaad een prima concept. Maakt de hele markt gewoon transparanter en dat is altijd fijn. Zelf shop ik via Shopfish en ben daar heel tevreden over.
Het komt namelijk best wel eens voor dat er iets mis gaat ( blijven toch computers ) en dan zijn ze altijd bereid met een compensatie te komen zelfs als ze zelf de commissie niet krijgen. En ik heb een hekel aan bedrijven die niet snel terug mailen en dat is bij hun niet het geval.
Het komt namelijk best wel eens voor dat er iets mis gaat ( blijven toch computers ) en dan zijn ze altijd bereid met een compensatie te komen zelfs als ze zelf de commissie niet krijgen. En ik heb een hekel aan bedrijven die niet snel terug mailen en dat is bij hun niet het geval.
-
Leuk om te zien hoe heerlijk sommige mensen het vinden om voor de gek gehouden te worden. Via Youtellme.nl kost bovenstaande koffiezetter 81 euro incl bezorging en kortingsregelingen.
Via Kieskeurig 77,50: http://www.kieskeurig.nl/koffiezetappar ... en/336295/
Alleen bij Kieskeurig krijg je nooit geld terug. Dan toch maar liever per saldo een paar euro meer betalen bij Youtellme omdat je dan ooit "geld terug" krijgt. Waarbij je dan natuurlijk wél moet voldoen aan alle regels en voorwaarden die in kleine lettertjes op Youtellme.nl staan vermeld om voor deze cashback van een paar dubbeltjes in aanmerking te komen.
Geen wonder dat Nederlanders zo dol zijn op zegeltjes, ook als ze per saldo meer betalen dan bij supermarkten of benzinepompen die niet meedoen aan die onzin.
Hoe meer hoepels om doorheen te springen, hoe beter.
Via Kieskeurig 77,50: http://www.kieskeurig.nl/koffiezetappar ... en/336295/
Alleen bij Kieskeurig krijg je nooit geld terug. Dan toch maar liever per saldo een paar euro meer betalen bij Youtellme omdat je dan ooit "geld terug" krijgt. Waarbij je dan natuurlijk wél moet voldoen aan alle regels en voorwaarden die in kleine lettertjes op Youtellme.nl staan vermeld om voor deze cashback van een paar dubbeltjes in aanmerking te komen.
Geen wonder dat Nederlanders zo dol zijn op zegeltjes, ook als ze per saldo meer betalen dan bij supermarkten of benzinepompen die niet meedoen aan die onzin.
Hoe meer hoepels om doorheen te springen, hoe beter.
-
Volgens mij is cashback best wel een goeie manier om via het internet veel geld te kunnen besparen. Je moet enkel een beetje geduld hebben en weten waar het om draait. Tot nu heb ik enkel heel goede ervaringen gehad en al best wat uitgespaard bij verschillende online winkels... in Nederland én in het buitenland! Ik raad hiervoor de internationale cashback website Planeet Korting aan (www.planeet-korting.nl).
Deze dienst is pas begonnen in Nederland maar doet het al jaren op internationaal vlak. Ik raad het zeker iedereen aan.
Deze dienst is pas begonnen in Nederland maar doet het al jaren op internationaal vlak. Ik raad het zeker iedereen aan.
Er is maar 1 reden waarom leveranciers zo omslachtig doen: eerst alles betalen en dan met een enorme omweg en administratieve (lees kosten) toestanden iets terugbetalen. Veel efficiënter zou zijn om direct de korting te geven.
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom men dat zo doet : men betaalt gewoon niets terug. (of na veel gedoe en gezeur slechts een paar volhouders)
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom men dat zo doet : men betaalt gewoon niets terug. (of na veel gedoe en gezeur slechts een paar volhouders)
-
Sorry, maar dit is gewoon een heel kortzichtige visie. Geen enkel bedrijf zou met zo een attitude kunnen overleven!! In landen als Engeland en Amerika lukt het toch allemaal ook? Hier moet men gewoon nog een beetje de juiste manier van werken vinden.crazyme schreef:Er is maar 1 reden waarom leveranciers zo omslachtig doen: eerst alles betalen en dan met een enorme omweg en administratieve (lees kosten) toestanden iets terugbetalen. Veel efficiënter zou zijn om direct de korting te geven.
De reden dat de cashback soms eerder laat kan betaald worden is omdat het cashback geld komt van de commissie die de cashbackwebsite ontvangt voor de aankoop die jij gedaan hebt via hun link. Zolang de webwinkel geen commissie heeft betaald aan de cashback website kan de cashbackwebsite zijn klant ook niet betalen.
De webwinkel betaalt die commissie immers ook pas wanneer de transactie met de klant helemaal is afgehandeld. Soms sturen klanten een product na 30 dagen terug bijvoorbeeld en vragen ze hun geld terug. Er moet met andere woorden dus gewacht worden.
Daarom moet je cashback gebruiken als een langere termijnsysteem om wat geld op te sparen en niet gewoon eenmalig gebruiken om ergens een korting op te krijgen.
Hier is het artikel waar ik de website die ik gebruik heb leren kennen. Dit legt het concept vrij goed uit...
http://www.artikelpost.nl/financieel/ca ... kopen.html
Nee hoor. Het is een heldere visie die niet met heel veel woorden of filmpjes moet worden uitgelegd. Met cashback tot 55% besparen volgens die planeet-korting site van jou. De marges op die producten laten zo'n percentage niet eens toe. Of komt sinterklaas het verschil aanvullen ?Olliebollie schreef: Sorry, maar dit is gewoon een heel kortzichtige visie.
Het is een loze belofte.
Gewoon nepperij.
Beschamend dat deze site daarvoor wordt gebruikt.
Kijk voor de gein eens naar al die mooie "getuigenissen". Hoe fake kun je zijn ?
-
Absolute blaaskakerij. Jij hebt er duidelijk niets van begrepen.crazyme schreef:Nee hoor. Het is een heldere visie die niet met heel veel woorden of filmpjes moet worden uitgelegd. Met cashback tot 55% besparen volgens die planeet-korting site van jou. De marges op die producten laten zo'n percentage niet eens toe. Of komt sinterklaas het verschil aanvullen ?Olliebollie schreef: Sorry, maar dit is gewoon een heel kortzichtige visie.
Het is een loze belofte.
Gewoon nepperij.
Beschamend dat deze site daarvoor wordt gebruikt.
Kijk voor de gein eens naar al die mooie "getuigenissen". Hoe fake kun je zijn ?
Natuurlijk zul je bij de meeste webwinkels geen 55% korting krijgen. Die "tot 55%" duidt op het hoogste percentage cashback dat er te vinden valt op de site. Wat die getuigenissen betreft, al zit er nog ergens een valse getuigenis bij, denk je nou echt dat dat nergens anders wordt gedaan? Ben jij wereldvreemd of zo? Een bedrijf dat begint op een nieuwe markt kan niet anders dan soms een klein beetje "het lot te sturen." Ze doen er echt niemand kwaad mee.
Natuurlijk gaan ze niet op hun homepage schrijven "Gemiddeld tot 5% korting!" Dat zou gewoon domme marketing zijn. Nogmaals, cashback gaat niet over reusachtige kortingen krijgen maar over telkens beetje bij beetje opsparen op je aankopen en erbovenop vaak nog een promotiecode op kunnen gebruiken. Probeer eerst te begrijpen waarover iets gaat vooraleer gal te spuien.
Als het uistparen via kleine cashback kortingen niet in jouw levensstijl past, dan is dat jouw probleem maar hou op met mensen wijs te maken dat het om afzetterij gaat als je de dienst zelf niet één keer geprobeerd hebt. Wat weet jij er eigenlijk in godsnaam van? Planeet Korting bestaat in 8 landen (Planet Rebates, Planéte réductions, Planet Rabatt...). Ik heb al 5 keer iets gekocht en één keer duurde het even voor mijn cashback gevalideerd werd. Ik heb de klantendienst gecontacteerd en die jongen heeft het toen simpelweg opgelost zonder excuses.
Man, man, het lijkt wel of men moet deelnemen aan een sekte.
Jou manier van praten lijkt op dat van die netwerkmarketeers.
Ik herinner mij die mooie geld terug acties nog wel. Echt, allemaal gegarandeerd je geld over 5 jaar terug. Het is verzekerd, dus er kán écht helemaal niets mis gaan. Absoluut veilig, en vooral eerlijk.
Les 1: geld verdienen lukt niet wanneer je het teruggeeft.
Ergo : geld terugkrijgen kun je vergeten.
Ik herinner mij die mooie geld terug acties nog wel. Echt, allemaal gegarandeerd je geld over 5 jaar terug. Het is verzekerd, dus er kán écht helemaal niets mis gaan. Absoluut veilig, en vooral eerlijk.
-
Jij baseert jezelf gewoon op helemaal niks. Volgens mij heb je nog nooit een cashback website gebruikt. Jij gaat gewoon uit van veronderstellingen die nergens op gebaseerd zijn. Waar heb je het in hemelsnaam over... "geld over 5 jaar terug" ????crazyme schreef:Man, man, het lijkt wel of men moet deelnemen aan een sekte.
Ik HEB mijn geld wel degelijk ontvangen. EEN dag nadat ik de betaling heb aangevraagd. Je hebt trouwens niks te verliezen. Je koopt gewoon wat je anders ook zou kopen voor dezelfde prijs en je betaalt geen inschrijvingskosten dus mocht het nog zo zijn dat je voor een of andere reden je cashback geld niet terug krijgt heb je niet eens wat verloren.
Dat je het de moeite niet waard vindt om een cashback site te gebruiken dat is jouw zaak. Als je er niet in wilt vertrouwen is dat ook jouw zaak. Voor mij toont het enkel aan dat je er niks van snapt. Het is nochtans erg simpel. Het cashback geld dat je ontvangt is de commissie (ontvangen van de adverteerder) die de cashback website deelt met zijn gebruiker.
Op http://www.spaarprogrammas.net staan een heleboel van die sites.
Zelf gebruik ik vaak MoneyMiljonair die betalen vaak al binnen een week of ShopFish die hebben ook heel veel webshops.
Zelf gebruik ik vaak MoneyMiljonair die betalen vaak al binnen een week of ShopFish die hebben ook heel veel webshops.
-
Shopfish heb ik ook gebruikt intussen. Is ook absoluut geen slechte site. Mooi overzichtelijk ook. Een duizendtal shops als ik mij niet vergis.Karelp schreef:Op http://www.spaarprogrammas.net staan een heleboel van die sites.
Het mooie aan Planeet Korting is dan wel weer dat je 6 keer zo veel shops kunt terugvinden, ook shops uit andere landen.
Moneymiljonair ken ik niet... moet ik ook eens bekijken dan.