Een update. De NS-kaart is ook binnengekomen. Nu kan/mag ze de andere persoonlijke OV-kaart beëindigen maar is wel 7,50 kwijt voor de kaart en 2,50 administratiekosten + ze mag nu eerst op 2 kaarten het saldo op gaan maken. Navraag gedaan bij de klantenservice, maar daar wordt behoorlijk onvriendelijk gereageerd en doorverwezen naar de NS, omdat die besluit een eigen kaart te gebruiken en niet mee te liften op de OV-chipkaart-kaart.
Ik ben en blijf van mening dat het een onduidelijke situatie is. OV-chipkaart is een 1e ingang mijns inziens en daar zou je dan overal mee moeten kunnen reizen. Tevens is de informatie (ik heb dat nu niet meer gecontroleerd) of in ieder geval was de informatie op de ovchipkaartsite niet duidelijk genoeg. Daar had men dan op zijn minst een opmerking kunnen plaatsen dat als je een NS-abonnement wilt, je geen persoonlijke ov-chipkaart moet aanschaffen bij 'OV-chipkaart'.
Ook van de zotte dat kaarten maar 5 jaar geldig zijn en je dan ook weer op nieuwe kaartkosten wordt getrakteerd. Kan me voorstellen dat dit voor veel mensen (met name minima) erg bezwaarlijk is, zeker als je voor een geheel gezin 4 of meer persoonlijke kaarten nodig hebt.
De ov-chipkaart is een briljant iets om mensen het openbaar vervoer uit te krijgen.

Ik gebruik zelden de bus hier in de stad, maar ga dat wellicht nog minder doen als de strippenkaart alhier ook is afgeschaft, omdat ik er nog steeds niet over uit ben of ik wel een ov-chipkaart aan ga schaffen.