LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum weer eens een lachertje....

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bas074
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jan 2010 19:00

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door bas074 »

:lol:

ik bekritiseer hem ook niet, geef alleen mijn mening/kijkwijze op het verhaal :oops:

Maar nogmaals...ik spreek uit eigen ervaring met die bedragen tot 300,- euro. Ik zeg niet dat het per definitie zo is, wel is mij verteld dat het gebruikelijk is.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door renegade66 »

dan heb jij mazzel gehad, wnt ik ben al eens gedagvaard voor €56,-
maar heb hem wel gewonnen :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door snepke »

bas074 schreef::lol:

ik bekritiseer hem ook niet, geef alleen mijn mening/kijkwijze op het verhaal :oops:

Maar nogmaals...ik spreek uit eigen ervaring met die bedragen tot 300,- euro. Ik zeg niet dat het per definitie zo is, wel is mij verteld dat het gebruikelijk is.
  • Ik spreek ook uit ervaring ze hebben mij(niet IJ maar Lindorff)voor 49,95 de rechter gesleept.

bas074
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jan 2010 19:00

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door bas074 »

ok ok ok ok ik weet genoeg :wink:

Laten we verder maar weer ontopic blijven :mrgreen:

Toolboy

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door Toolboy »

Welnu, dat is klinkklare onzin. Kijk de rol van de gemiddelde kantonrechterszitting er maar eens op na, en je zult enorm veel zaken onder de € 300,00 aantreffen. Ik breng vaak genoeg dagvaardingen uit voor bedragen van enkele tientjes...

Zijn dit niet dagvaardingen die als 1 worden behandeld.


T

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door Pavlova »

Toolboy schreef: Zijn dit niet dagvaardingen die als 1 worden behandeld.

T
Bedoel je een rolzitting bij de kantonrechter? http://www.naardekantonrechter.nl/Kanto ... ting).aspx

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Het zijn gewoon aparte zaken. Er worden dagelijks weet ik hoeveel dagvaardingen voor kleine bedragen uitgereikt, dat was mijn punt. Mensen kunnen er niet zonder meer vanuit gaan dat kleine bedragen niet gerechtelijk geincasseerd zullen worden.
Feit blijft wel, mijn inziens, dat gerecht deurwaarders, incasso bureaus etc. niet goed naar het totaal plaatje kijken en er automatisch van uitgaan dat de uitstaande bedragen terecht zijn. Nogmaals, geen persoonlijke aanval richting jou!
Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen hoor, daar is (gelukkig) meer voor nodig! :wink:

Ik denk niet dat je gelijk hebt, voor wat betreft bovenstaande stelling over deurwaarders. Een deurwaarder is simpelweg verplicht om, als de opdrachtgever dat wil, door te gaan. De deurwaarder is niet degene die een vordering moet beoordelen op terechtheid, daar hebben we nou juist de rechter voor.

Al is het natuurlijk wel zo dat ik, als ik een vordering in behandeling heb waar ik mijn twijfels bij heb, eerst maar eens een goed gesprek met mijn opdrachtgever ga voeren met de vraag of hij dat echt wel door wil zetten. Maar als die zegt dat ik dat moet doen, dan heb ik dat maar te doen. Maar dan vraag ik wel eerst een kostenvoorschot... :D

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ mark

als jij al twijfelt bij een vordering en de opdrachtgever zegt tegen jouw advies in dat je door moet gaan, en je reikt een dagvaarding uit, en de klant zegt, ja maar dit zit gerechtelijk niet goed in elkaar. geef jij dan ook eerlijk je mening aan de debiteur en zeg je dan het spijt me maar de opdrachtgever wil dit. of doe je net of je neus bloedt?

ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :wink:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Ik weet natuurlijk niet wat Mark zou doen maar ik laat me tegenover de gedaagde nooit uit over mijn mening over een vordering.
Ik geef wel aan dat de opdrachtgever het geschil door de rechter wil laten beoordelen en dat gedaagde uiteraard zijn verweer mag voeren. Dat doe ik trouwens bij elke dagvaarding.
Zo nodig geef ik ook aan dat ik me te houden heb aan mijn ministeriële verplichtingen.

Guusje

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door renegade66 »

er waren plotseling wel veel deurwaarders rond op dit forum, ben toch blij dat ik een nickname heb :lol: :lol:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door Guusje61 »

volgens mijn paspoort heet ik ook geen Guusje hoor ... :wink:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Guusje61 schreef:Ik weet natuurlijk niet wat Mark zou doen maar ik laat me tegenover de gedaagde nooit uit over mijn mening over een vordering.
Ik geef wel aan dat de opdrachtgever het geschil door de rechter wil laten beoordelen en dat gedaagde uiteraard zijn verweer mag voeren. Dat doe ik trouwens bij elke dagvaarding.
Zo nodig geef ik ook aan dat ik me te houden heb aan mijn ministeriële verplichtingen. Guusje
Het hangt een beetje van de soort zaak en van de reactie van betrokkene af, maar meestal doe ik hetzelfde als Guusje. Vergeet ook niet dat je als deurwaarder de zaken waarvoor je die dagvaarding uitbrengt, vaak helemaal niet kent. Het gebeurt relatief weinig dat ik een dagvaarding uitbreng in een zaak die ik ook zelf door en door ken.

Daardoor kan ik inhoudelijk niet zoveel over de zaak zeggen (en dat is mijn taak ook niet), maar ik kan mensen wel wijzen op de mogelijkheden die ze hebben. En dat kan varieren van "betaal maar gewoon" tot "ik zou een advocaat nemen".

ruzica
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2010 15:08

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door ruzica »

Op 2 maart een brief gekregen van m.G.de Jong Gerechtsdeurwaarders inzake: Lindorff(welke vennootschap de vordering van T-Mobile op u heeft gekocht)??????

Nu komt het :oops: er schijnt een verschuldigd bedrag te staan van 356,57 :oops:

Nou ten eerste zou het jaren geleden zijn dat ik heel kort T-Mobile heb gehad maar altijd keurig mijn rekeningen betaald ook nog nooit een brief gekregen en nu dit :?: :?:

Ik heb op 4 maart via(hun site) email gereageerd en tot op heden nog niets gehoord :shock:

Ik hoor graag of er nog iemand is die dit ook heeft meegemaakt ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door snepke »

Verkeerde topic dit is intrum en geen Lindorff en daar is de vordering van.
  • En er is een topic Lindorff/T-Mobile

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum weer eens een lachertje....

Ongelezen bericht door snepke »

snepke schreef:Verkeerde topic dit is intrum en geen Lindorff en daar is de vordering van.
  • En er is een topic Lindorff/T-Mobile
  • Pag 4 van het forum incasso

Gesloten