LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ferias, Sentif, Vivenda uitvaartverzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pino182

Ferias, Sentif, Vivenda uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door pino182 »

Enige tijd geleden werden wij gebeld door een dame die begon te ratelen over een uitvaartverzekering. Dit ging zo snel dat de naam van het bedrijf in eerste instantie niet duidelijk was.
Omdat we recent daarvoor een schrijven hadden ontvangen over wijzigingen in onze eigen reeds bestaande uitvaartverzekering, en zij op de een of andere manier op de hoogte waren van de gezinssamenstelling (toeval?) ging mijn vrouw er van uit dat het onze eigen verzekering was en heeft zij een aantal persoonsgegevens bevestigd per telefoon. Toen bankgegevens werden gevraagd ontstond er argwaan en hebben wij aangegeven geen verzekering telefonisch af te willen sluiten. Na een week ontvingen wij een brief van dit bedrijf met een overzicht wat een begrafenis wel niet zou kosten (blijkbaar standaard gouden kist). In die zelfde brief werd aangegeven dat er binnen twee weken contact werd opgenomen. Nergens een melding dat een polis was afgesloten.
De brief verdween de prullenbak in, dus geen verdere info bewaard.
Vandaag werden wij gebeld door iemand van ditzelfde bedrijf om te verifieren of de polis juist was afgesloten. Toen wij aangaven dat we echt geen polis hebben aangevraagd of afgesloten werd hierop gereageerd dat er twee dagen eerder om exact 18:03 tot en met 18:06 een telefoongesprek heeft plaatsgevonden dat was opgenomen op band. Aangezien er geen gesprek heeft plaatsgevonden op dat tijdstip (wel enkele keren de telefoon letterlijk 2 seconden overgegaan en vervolgens opgehangen) heb ik gevraagd de bandopname te mogen beluisteren. Dit mocht echter niet want de man was alleen gemachtigd om vragen te stellen ter bevestiging van de polis. Ik moest nog maar eens goed met mijn vrouw praten want er had toch echt een gesprek plaastgevonden. Toen ik vroeg waarop hij dat baseerde kreeg ik alleen het antwoord dat het gesprek is opgenomen en dat dat gecontroleerd is. Toen ik vroeg wat er dan besproken is werd aangegeven dat hij het gesprek niet kende en dus niet op de hoogte was van de inhoud. Als de afdeling die verantwoordelijk was voor dit onderdeel dat aangeeft was het ook zo. Ik moest nog maar eens met mijn vrouw vragen om bevestiging.....De afdeling die verantwoordelijk was, was uiteraard niet te bereiken!

Toen ik vroeg welke persoonsdata ze van ons hadden, kreeg ik hetzelfde antwoord en de toevoeging dat dit volgens de protocollen, de wet en van de Authoriteit Financiele Markten niet was toegestaan. Blijkbaar heeft de man inderdaad geen machtiging voor het geven van antwoorden en is hij tevens niet op de hoogte van de wet... Na een hele discussie van wat wel en niet zou zijn gebeurd kwamen we bij het proberen te beeindigen van de zogenaamd aangevraagde verzekering.

Ik stelde mij op het standpunt dat dat niet nodig was aangezien wij niks hebben aangevraagd/afgesloten, doch daar kon hij niks mee en dreigde er mee dat incasso's etc gewoon zouden starten aangezien de verzekering was aangegaan. Uiteindelijk konden we niet anders dan weer door een aantal vragen heen te lopen waar we alleen ja of nee op mochten antwoorden, dit zou op band worden opgenomen. Dit begon weer met persoonsgegevens die blijkbaar fout waren vastgelegd. Op de vraag bent u... konden wij dus niet anders antwoorden dan nee. Hierop liepen we weer vast en werd ons gevraagd dan maar de onjuiste gegevens te bevestigen. aangekomen bij de vraag "u geeft aan de verzekering per datum x te willen beeindigen?" hebben wij telkens geantwoord "ja want er is geen verzekering aangevraagd" maar ook dit werd niet geaccepteerd...We moesten toch nu eindelijk eens gaan meewerken want anders kon men niks doen en liep de verzekering door...

We hebben uiteindelijk maar toegegeven en alle namen en tel. nrs gevraagd van degenen die ons gebeld zouden hebben. Tevens aangegeven dat een klacht zou volgen naar AFM etc... De man werd ineens heel erg vriendelijk en gaf aan dat ik ook moest begrijpen dat hij niet anders kon om zijn baan te behouden.... mijn reactie was simpel: Ik zou zelf maar ontslag nemen als dit je opdracht is...

Maandag gaan we toch maar even bellen met dat bedrijf en degene die verantwoordelijk is voor de klachtenafhandeling (ene dhr. Lamberts 036-8001075).

Vreemd genoeg vind ik niks van ferias (althans als de naam klopt die ze hebben doorgegeven) maar wel van Sentif of Vivenda financieel advies. Blijkbaar is e.e.a. gelinked aan Yarden en lijkt het erop dat al deze bedrijfjes ook aan elkaar.

Ben dus gewaarschuwd!

mvans

Re: Ferias, Sentif, Vivenda uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door mvans »

Wees gerust, een uitvaartverzekering is een eenzijdige overeenkomst en kan ieder moment opgezegd worden. Dus zelfs als ze je rekeningen zouden sturen hebben ze geen poot om op te staan. Zodra ze eventueel de moed hebben een polis op te sturen, deze gewoon weer te retourneren naar de verzekeraar. Wordt de verzekering per ingangsdatum weer geroyeerd.

Gesloten