LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen met KCR containerreiniging
Re: problemen met KCR containerreiniging
Omdat wij dezelfde ervaringen hebben als iedereen die ons op dit forum is voorgegaan wilden wij ook ons contract, dat al per 01-01-2009 inging, opzeggen. Nog even bij de Kamer van Koophandel geinformeerd of ze hun contracten nog steeds niet deponeren en dat bleek gelukkig inderdaad het geval. Middels een aangetekende brief gaan wij nu ons contract opzeggen omdat dit, zoals hiervoor al meerdere malen gemeld is, tot 8 dagen na het deponeren van het contract mogelijk is. Wilde dit even laten weten voor een ieder die nog problemen heeft met deze firma.
Re: problemen met KCR containerreiniging
hallo
Ze zijn nu dus ook in zeeland bezig,ze stonden in sep aan de deur
mijn vriend heeft contract getekend geld is al afgeschreven
container niet gereinigd,geen sticker ontvangen
Geprobeerd te bellen 01186-612648 nummer niet in gebruik
zonder 01186 ervoor gaat hij over maar neemt er niemand op.
Ben op internet gaan zoeken naar kcr en zodoende hier terecht gekomen
Ga nu proberen er via colpotagewet ervan af te komen
Zou het nut hebben de politie in te lichten of niet ?
Ze zijn nu dus ook in zeeland bezig,ze stonden in sep aan de deur
mijn vriend heeft contract getekend geld is al afgeschreven
container niet gereinigd,geen sticker ontvangen
Geprobeerd te bellen 01186-612648 nummer niet in gebruik
zonder 01186 ervoor gaat hij over maar neemt er niemand op.
Ben op internet gaan zoeken naar kcr en zodoende hier terecht gekomen
Ga nu proberen er via colpotagewet ervan af te komen
Zou het nut hebben de politie in te lichten of niet ?
Re: problemen met KCR containerreiniging
Op 13 juni 2008 kwam er iemand aan de deur die een verkoop praatje hield over een service waarbij de afval bak gereinigd zou worden. Op het contract stond dat ik het eens was met een aanmelding om de binnenzijde van mijn Duo-bak te reinigeren. De jaarlijkse kosten zouden zijn 69,50 euro, waarbij 12 keer de duo-bak gereinigd zou worden.
Na het tekenen van het contract zou ik verdere gegevens thuis opgestuurd krijgen. Die heb ik inderdaad ook gekregen. Een brief met een sticker die ik om mijn bak moest doen en de data wanneer ik mijn duo bak buiten moest zetten.
Het eerste jaar was ik erg tevreden met de service en werd er een totaal bedrag van 69,50 van mijn rekening gehaald. Het tweede jaar verliep iets anders er werd steeds een bedrag van 29,50 van mijn rekening gehaald. Zo ook afgelopen week toen ik voor de derde keer zag dat er een bedrag van 29,50 van mijn rekening was gehaald. De eerste twee keren dacht ik dat ze het blijkbaar hadden omgezet in een termijn bedrag en maakte ik mij er niet druk over.
Op 13-05 is er een bedrag van 29,50 afgehaald, op 28-07 is er een bedrag van 29,50 afgehaald en op 09-10 is het zelfde bedrag er afgehaald. Maar drie keer 29,50 is meer dan 69,50 euro. Ik belde daarom direct op om navraag te doen. De mevrouw (ene Ester) deelde mij mede dat het bedrag nu in kwartalen eraf zou worden gehaald i.p.v in 1 keer per jaar zou er 4 keer per jaar een bedrag worden afgehaald.
Toen ik haar erop attendeerde dat het bedrag nu al meer dan 69,50 was en dat er steeds na twee maanden het bedrag eraf was gehaald. Vertelde zij mij dat het inderdaad weleens voorkomt dat het bedrag weleens twee weken eerder eraf wordt gehaald. Wat zij over het bedrag vertelde verbaasde mij compleet. Zij deelde mee dat ik het eerste jaar de helft van de schoonmaak beurten gratis had gekregen maar dat dit niet meer voor het tweede jaar gold. Ik sprak mij verbazing hierover omdat dit nergens vermeld staat. Ik had getekend voor een contract waarbij de jaarlijkse kosten 69,50 waren (12 x Duo-bak 69,50). Hoe zij op een bedrag van 4x 29,50 komen is mij nog steeds een raadsel.
Tot slot beargumenteerde zij het recht dat het bedrijf heeft en wat in het contract staat dat het bedrijf gerechtigd is om de prijzen jaarlijks te verhogen volgens de index-cijfers van het CBS.
Dit is natuurlijk het aller-gekste argument gezien het feit dat de kosten met meer dan 40 % verhoogd zijn zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Nu blijkt dat ik getekend heb voor 12 reinigingen waarbij de jaarlijkse kosten 69,50 zullen zijn. (staat letterlijk in het contract.) maar nu blijkt dat zij elke twee weken de bak hebben gereinigd. Dus hebben ze gratis “12 keer” de bak gereinigd het eerste jaar. Het tweede jaar moeten wij hiervoor betalen. Maar ik heb nergens getekend voor een contract van 24 was beurten waarbij ik ook het dubbele moet gaat betalen. Ik heb getekend voor 12 wasbeurten voor 69,50. Nu geldt ook een stilzwijgend verlenging van het contract indien ik niet 2 maanden van te voren mijn opzegging indien.
Het enige wat ik van het bedrijf te horen krijg is dat zij het belachelijk vinden dat ik aan het zeuren ben voor 12 gratis wasbeurten het eerste jaar?
Ik ben van mening dat er tenminste sprake is van enige dwaling, misleiding??? Ik weet het zelf niet.
Mogelijk dat u mij kunt helpen of ik daadwerkelijk alles correct heb gezien. Of dat zij bij het rechte eind zijn.
Na het tekenen van het contract zou ik verdere gegevens thuis opgestuurd krijgen. Die heb ik inderdaad ook gekregen. Een brief met een sticker die ik om mijn bak moest doen en de data wanneer ik mijn duo bak buiten moest zetten.
Het eerste jaar was ik erg tevreden met de service en werd er een totaal bedrag van 69,50 van mijn rekening gehaald. Het tweede jaar verliep iets anders er werd steeds een bedrag van 29,50 van mijn rekening gehaald. Zo ook afgelopen week toen ik voor de derde keer zag dat er een bedrag van 29,50 van mijn rekening was gehaald. De eerste twee keren dacht ik dat ze het blijkbaar hadden omgezet in een termijn bedrag en maakte ik mij er niet druk over.
Op 13-05 is er een bedrag van 29,50 afgehaald, op 28-07 is er een bedrag van 29,50 afgehaald en op 09-10 is het zelfde bedrag er afgehaald. Maar drie keer 29,50 is meer dan 69,50 euro. Ik belde daarom direct op om navraag te doen. De mevrouw (ene Ester) deelde mij mede dat het bedrag nu in kwartalen eraf zou worden gehaald i.p.v in 1 keer per jaar zou er 4 keer per jaar een bedrag worden afgehaald.
Toen ik haar erop attendeerde dat het bedrag nu al meer dan 69,50 was en dat er steeds na twee maanden het bedrag eraf was gehaald. Vertelde zij mij dat het inderdaad weleens voorkomt dat het bedrag weleens twee weken eerder eraf wordt gehaald. Wat zij over het bedrag vertelde verbaasde mij compleet. Zij deelde mee dat ik het eerste jaar de helft van de schoonmaak beurten gratis had gekregen maar dat dit niet meer voor het tweede jaar gold. Ik sprak mij verbazing hierover omdat dit nergens vermeld staat. Ik had getekend voor een contract waarbij de jaarlijkse kosten 69,50 waren (12 x Duo-bak 69,50). Hoe zij op een bedrag van 4x 29,50 komen is mij nog steeds een raadsel.
Tot slot beargumenteerde zij het recht dat het bedrijf heeft en wat in het contract staat dat het bedrijf gerechtigd is om de prijzen jaarlijks te verhogen volgens de index-cijfers van het CBS.
Dit is natuurlijk het aller-gekste argument gezien het feit dat de kosten met meer dan 40 % verhoogd zijn zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Nu blijkt dat ik getekend heb voor 12 reinigingen waarbij de jaarlijkse kosten 69,50 zullen zijn. (staat letterlijk in het contract.) maar nu blijkt dat zij elke twee weken de bak hebben gereinigd. Dus hebben ze gratis “12 keer” de bak gereinigd het eerste jaar. Het tweede jaar moeten wij hiervoor betalen. Maar ik heb nergens getekend voor een contract van 24 was beurten waarbij ik ook het dubbele moet gaat betalen. Ik heb getekend voor 12 wasbeurten voor 69,50. Nu geldt ook een stilzwijgend verlenging van het contract indien ik niet 2 maanden van te voren mijn opzegging indien.
Het enige wat ik van het bedrijf te horen krijg is dat zij het belachelijk vinden dat ik aan het zeuren ben voor 12 gratis wasbeurten het eerste jaar?
Ik ben van mening dat er tenminste sprake is van enige dwaling, misleiding??? Ik weet het zelf niet.
Mogelijk dat u mij kunt helpen of ik daadwerkelijk alles correct heb gezien. Of dat zij bij het rechte eind zijn.
Re: problemen met KCR containerreiniging
Ik had even een opzegbriefje in elkaar gezet, kan iemand mij misschien zeggen of dit zo compleet genoeg is.
bijvoorbaat dank
KCR containerreiniging
t.a.v. Opzeggen
KCR Containerreiniging
Rembrandstraat 1
3262 HN Oud Beijerland
XXXXXXX 30-10-2009
Betreft: opzeggen KCR containerreiniging
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij zeg ik mijn abonnement per direct op, dit wegens het herhaaldelijk niet voldoen aan uw plichten aangaande de schoonmaak van mijn duobak. Ik eis ook terugbetaling van onterecht van mijn rekening afgeschreven bedragen.
De gegevens zijn:
Klantnummer: XXXX XX
Naam: XXXXXX
Adres:XXXXXXXX
Postcode + plaats: XXXXXXXXXXXXXXX
Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren als de datum van beëindiging van mijn abonnement, omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij gemotiveerd de juiste datum van beëindiging mede te delen. In dat geval kan die datum als de datum van beëindiging gaan gelden. De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekeningnummer XXXXXXX komt per direct te vervallen. Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze opzegging graag tegemoet.
Vriendelijke groet,
bijvoorbaat dank
KCR containerreiniging
t.a.v. Opzeggen
KCR Containerreiniging
Rembrandstraat 1
3262 HN Oud Beijerland
XXXXXXX 30-10-2009
Betreft: opzeggen KCR containerreiniging
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij zeg ik mijn abonnement per direct op, dit wegens het herhaaldelijk niet voldoen aan uw plichten aangaande de schoonmaak van mijn duobak. Ik eis ook terugbetaling van onterecht van mijn rekening afgeschreven bedragen.
De gegevens zijn:
Klantnummer: XXXX XX
Naam: XXXXXX
Adres:XXXXXXXX
Postcode + plaats: XXXXXXXXXXXXXXX
Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren als de datum van beëindiging van mijn abonnement, omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij gemotiveerd de juiste datum van beëindiging mede te delen. In dat geval kan die datum als de datum van beëindiging gaan gelden. De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekeningnummer XXXXXXX komt per direct te vervallen. Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze opzegging graag tegemoet.
Vriendelijke groet,
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 dec 2009 00:31
Re: problemen met KCR containerreiniging
Ik kan niet geloven dat deze gasten nog steeds bezig zijn en dat dit ongestraft maar door kan gaan! Ik woon zelf in Drenthe en ook ik ben op 21-11-2008 erin getuimd en heb een contract getekend aan de deur. Alleen mijn groene container is 2 of 3 keer gereinigd. N.a.v. een bericht in het huis-aan-huis blad hier (waarin vermeldt stond dat het oplichting betrof) heb ik meteen het geld terug geboekt (meerdere malen).
Na verschillende facturen en op 5 juni 2009 een laatste aanmaning, ontving ik op 10 augustus 2009 een brief van JI Incasso. Het flinterdunne (zelfgemaakte) postpapier en de inkt van het schrijven zag er zo onprofessioneel uit dat dit vraagtekens bij mij is gaan oproepen. Na enig gespeur op internet blijkt dus dat de eigenaar van de containerreiniging ook degene van het Incassobureau te zijn. Na het lezen van enkele artikelen op internet heb ik besloten hier niet op te reageren.
Op vrijdag 6 november 2009 (bijna een jaar na het tekenen van de overeenkomst ontvang ik wederom een brief van JI incasso. Dit maal op wat dikker papier en met goed leesbaar inkt maar nog steeds erg onprofessioneel. Het allerstomste is nog dat in de brief van 10-08-2009 staat te voldoen 69,50 + 25,00 incassokosten en in de brief van 06-11-2009 wordt ik herinnerd aan de vordering van 10-08-2009 maar staat er 69,50 + 30,00 incasssokosten. Beide brieven hebben een verschillende lay-out.
Tijdens het speuren op internet kwam ik zelfs verhalen tegen van deze dezelfde oplichter uit 2005!! Hoe kan iemand meer dan 4 jaar hier ongestraft mee door gaan? Ik vind het schandalig!
Na verschillende facturen en op 5 juni 2009 een laatste aanmaning, ontving ik op 10 augustus 2009 een brief van JI Incasso. Het flinterdunne (zelfgemaakte) postpapier en de inkt van het schrijven zag er zo onprofessioneel uit dat dit vraagtekens bij mij is gaan oproepen. Na enig gespeur op internet blijkt dus dat de eigenaar van de containerreiniging ook degene van het Incassobureau te zijn. Na het lezen van enkele artikelen op internet heb ik besloten hier niet op te reageren.
Op vrijdag 6 november 2009 (bijna een jaar na het tekenen van de overeenkomst ontvang ik wederom een brief van JI incasso. Dit maal op wat dikker papier en met goed leesbaar inkt maar nog steeds erg onprofessioneel. Het allerstomste is nog dat in de brief van 10-08-2009 staat te voldoen 69,50 + 25,00 incassokosten en in de brief van 06-11-2009 wordt ik herinnerd aan de vordering van 10-08-2009 maar staat er 69,50 + 30,00 incasssokosten. Beide brieven hebben een verschillende lay-out.
Tijdens het speuren op internet kwam ik zelfs verhalen tegen van deze dezelfde oplichter uit 2005!! Hoe kan iemand meer dan 4 jaar hier ongestraft mee door gaan? Ik vind het schandalig!
Re: problemen met KCR containerreiniging
Ik heb een abonnement bij BDR Containerreinging en ik ben totaal niet tevreden. Afgelopen zomer zijn ze 6 weken niet komen wassen en de container is vaak niet echt schoon. Ik heb een folder in de bus gekregen om over te stappen. Van het bedrijf blis containerschoonmaak. Op de folder stond ook hun website (http://www.blis.nl). Voor de rest kon ik op internet niks verkeerds vinden. Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?
-
- Berichten: 32374
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: problemen met KCR containerreiniging
Geen ervaring met welk containerreinigingsbedrijf maar ook, maar ik heb nog nooit gehoord dat ook maar één bedrijf zich aan de afspraken houdt
Ik heb de container altijd zelf schoongemaakt. Is het goedkoopste, en je weet zeker dat het goed schoon wordt.
(woon nu in een flat, heb 8 gemeenschappelijke containers voor 8 woningen, die ook nog eens regelmatig uitgewisseld worden met de 8 van het portiek hiernaast, dus nu doe ik niks wat dat betreft.)
Ik heb de container altijd zelf schoongemaakt. Is het goedkoopste, en je weet zeker dat het goed schoon wordt.
(woon nu in een flat, heb 8 gemeenschappelijke containers voor 8 woningen, die ook nog eens regelmatig uitgewisseld worden met de 8 van het portiek hiernaast, dus nu doe ik niks wat dat betreft.)
Re: problemen met KCR containerreiniging
___
Laatst gewijzigd door joure op 11 jan 2010 00:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: problemen met KCR containerreiniging
Nieuwsbericht 06-01-2010: skarsterlannieuws.nl
www.dekoerier.nu
www.nieuws.nl
www.skarsterlan.nlGemeente ontvangt klachten over KCR Container Reiniging
JOURE - Gemeente Skarsterlân zegt de laatste tijd diverse meldingen over KCR Container Reiniging te krijgen. Het bedrijf zegt samen te werken met de gemeente maar dat is volgens de gemeente onjuist.
KCR uit Oud-Beijerland biedt zich aan voor het reinigen van containers en zegt samen te werken met de gemeente. 'Dit is niet het geval. Gemeente Skarsterlân werkt niet samen met KCR Container Reiniging', laat de gemeente op haar website weten.
Het bedrijf verkoopt abonnementen voor het reinigen van containers. Op internet zijn veel klachten te vinden over KCR.
www.dekoerier.nu
www.nieuws.nl
Re: problemen met KCR containerreiniging
Beste Joure, dubbelposten is op dit forum niet toegestaan.
-
- Berichten: 32374
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: problemen met KCR containerreiniging
Ik had het gister ook al gezien, maar nog niet gereageerd, omdat ik ervan uitging dat Joure zelf wel één van de berichten weg zou halen.pbarendse schreef:Beste Joure, dubbelposten is op dit forum niet toegestaan.
Ik denk dat Joure, omdat hij nog niet zo heel veel posts geplaatst heeft, nog niet helemaal door heeft hoe alles werkt, en als gevolg daarvan even een verkeerde handeling heeft verricht. Met als gevolg een dubbele posting.
@Joure, het is mogelijk om een post helemaal te verwijderen, danwel alleen de tekst te verwijderen. Wil je dat voor een van bovenstaande posts even doen? Dat maakt het topic voor anderen weer wat overzichtelijker.
Alvast bedankt.
W+A.
Re: problemen met KCR containerreiniging
Hallo allemaal,
Ook wij hadden problemen met dit bedrijf. Ik zet hier de brief neer die ik twee weken geleden na herhaaldelijke aanmaningen en dreiging met incassobureau naar KCR gestuurd heb. Er zit wel een beetje bluf in: ik heb geen advocaat achter me staan Na drie dagen had ik al een reactie van het bedrijf: een poeslieve brief dat ze het jammer vinden dat ik het abonnement bij hun beëindigd heb.
Ik hoop dat anderen iets aan deze brief hebben!!!
Groetjes,
Femme84
KCR containerreiniging
t.a.v. Opzeggen
Rembrandstraat 1
3262 HN OUD-BEIJERLAND
[Naam zender]
[Adres]
[Eventueel klantnummer]
[Plaats], [datum]
Betreft: nietig verklaring van ‘abonnement’ bij KCR containerreiniging
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik u aangeven dat wij niet zullen overgaan tot betaling van ons (niet bestaande) abonnement bij u.
Najaar 2009 stond een zeer agressieve verkoopster van uw bedrijf voor de deur, die na herhaaldelijk aandringen mij toch heeft overgehaald om een briefje te ondertekenen voor het afnemen van reinigingsdiensten. Ze vertelde mij dat ik altijd een briefje kon terugsturen als ik alsnog niet tot aankoop over wilde gaan. Aangezien ik mij op de colportagewet wilde beroepen en dus alsnog besloot niet van uw dienstverlening gebruik te maken, heb ik het annuleringsbriefje teruggestuurd.
Dit briefje werd echter na enkele weken weer net zo hard teruggestuurd, met daarbij de melding dat hij niet geaccepteerd was. Na een boos telefoontje van mijn partner heeft een medewerker van uw bedrijf hem verzekerd dat naam en adres niet bij u in de database staan en dat het abonnement dus is geannuleerd. Tevreden met deze informatie gingen wij ervan uit dat dit nu afgehandeld was.
Echter blijven wij herhaaldelijk aanmaningen van uw bedrijf ontvangen. Mijn partner heeft daarop naar uw bedrijf gebeld en werd als een hond ter woord gestaan. De eerste keer is de telefoon er gewoon uiterst onbeleefd opgegooid en de tweede keer werd hij heel kwaad te woord gestaan. Hij zou geen poot hebben om op te staan, hij zou de pineut zijn, enfin…
In de (colportage)wet is vastgelegd dat u de overeenkomst die is afgesloten in tweevoud in een schriftelijke akte vast moet leggen, mits de koopsom hoger is dan 34 euro (wat in deze het geval is). De beide partijen moeten de akte ondertekenen en hiervan een exemplaar ontvangen. Tevens moeten de voorwaarden van de organisatie bekend gemaakt worden. Als dit niet gebeurt, dan is de overeenkomst niet geldig.
Ik kan hierbij dus concluderen dat:
• een medewerker van uw bedrijf gebruik heeft gemaakt van overmatig agressieve verkoop aan de deur;
• u mijn annuleringsbriefje niet heeft geaccepteerd;
• een medewerker van uw bedrijf mijn partner heeft verzekerd dat naam en adresgegevens niet meer in uw klantenbestand voorkwamen en het abonnement dus geannuleerd was;
• wij nooit de voorwaarden hebben mogen vernemen;
• wij alsnog aanmaningen krijgen van uw bedrijf met dreiging van een incassobureau (die overigens toevallig onder een en dezelfde juridische entiteit valt en dus een relatie heeft met de rechtspersoon van uw bedrijf);
• de overeenkomst met mij niet is aangemeld bij de Kamer van Koophandel in Rotterdam en dus geen enkele waarde heeft;
• mijn partner uiterst onjuist te woord is gestaan aan de telefoon;
• refererend aan de wet onze overeenkomst ongeldig is;
• het internet vol staat met klachten over uw bedrijf.
Ik hoef u niet te vertellen dat ik er bij deze vanuit ga dat ons zogenaamde contract nietig verklaard wordt. Tevens heb ik een klacht ingediend bij de ConsuWijzer en heb ik deze brief ook toegestuurd naar consumentenorganisaties en naar mijn advocaat. Dit ter informatie.
Ik heb een goede advocaat aan mijn rechterhand staan. Als wij nog één keer een betalingsherinnering krijgen, dan gaan we zeker stappen ondernemen. Daarbij hoef ik u er natuurlijk niet aan te herinneren dat het internet (met gerenommeerde namen als Radar en Opgelicht) volstaat met klachten over uw manier van handelen.
Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze nietigverklaring graag binnen acht dagen na ontvangst van deze aangetekende brief tegemoet op het bovenstaand adres.
Hoogachtend,
[Naam en handtekening zender]
Ook wij hadden problemen met dit bedrijf. Ik zet hier de brief neer die ik twee weken geleden na herhaaldelijke aanmaningen en dreiging met incassobureau naar KCR gestuurd heb. Er zit wel een beetje bluf in: ik heb geen advocaat achter me staan Na drie dagen had ik al een reactie van het bedrijf: een poeslieve brief dat ze het jammer vinden dat ik het abonnement bij hun beëindigd heb.
Ik hoop dat anderen iets aan deze brief hebben!!!
Groetjes,
Femme84
KCR containerreiniging
t.a.v. Opzeggen
Rembrandstraat 1
3262 HN OUD-BEIJERLAND
[Naam zender]
[Adres]
[Eventueel klantnummer]
[Plaats], [datum]
Betreft: nietig verklaring van ‘abonnement’ bij KCR containerreiniging
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik u aangeven dat wij niet zullen overgaan tot betaling van ons (niet bestaande) abonnement bij u.
Najaar 2009 stond een zeer agressieve verkoopster van uw bedrijf voor de deur, die na herhaaldelijk aandringen mij toch heeft overgehaald om een briefje te ondertekenen voor het afnemen van reinigingsdiensten. Ze vertelde mij dat ik altijd een briefje kon terugsturen als ik alsnog niet tot aankoop over wilde gaan. Aangezien ik mij op de colportagewet wilde beroepen en dus alsnog besloot niet van uw dienstverlening gebruik te maken, heb ik het annuleringsbriefje teruggestuurd.
Dit briefje werd echter na enkele weken weer net zo hard teruggestuurd, met daarbij de melding dat hij niet geaccepteerd was. Na een boos telefoontje van mijn partner heeft een medewerker van uw bedrijf hem verzekerd dat naam en adres niet bij u in de database staan en dat het abonnement dus is geannuleerd. Tevreden met deze informatie gingen wij ervan uit dat dit nu afgehandeld was.
Echter blijven wij herhaaldelijk aanmaningen van uw bedrijf ontvangen. Mijn partner heeft daarop naar uw bedrijf gebeld en werd als een hond ter woord gestaan. De eerste keer is de telefoon er gewoon uiterst onbeleefd opgegooid en de tweede keer werd hij heel kwaad te woord gestaan. Hij zou geen poot hebben om op te staan, hij zou de pineut zijn, enfin…
In de (colportage)wet is vastgelegd dat u de overeenkomst die is afgesloten in tweevoud in een schriftelijke akte vast moet leggen, mits de koopsom hoger is dan 34 euro (wat in deze het geval is). De beide partijen moeten de akte ondertekenen en hiervan een exemplaar ontvangen. Tevens moeten de voorwaarden van de organisatie bekend gemaakt worden. Als dit niet gebeurt, dan is de overeenkomst niet geldig.
Ik kan hierbij dus concluderen dat:
• een medewerker van uw bedrijf gebruik heeft gemaakt van overmatig agressieve verkoop aan de deur;
• u mijn annuleringsbriefje niet heeft geaccepteerd;
• een medewerker van uw bedrijf mijn partner heeft verzekerd dat naam en adresgegevens niet meer in uw klantenbestand voorkwamen en het abonnement dus geannuleerd was;
• wij nooit de voorwaarden hebben mogen vernemen;
• wij alsnog aanmaningen krijgen van uw bedrijf met dreiging van een incassobureau (die overigens toevallig onder een en dezelfde juridische entiteit valt en dus een relatie heeft met de rechtspersoon van uw bedrijf);
• de overeenkomst met mij niet is aangemeld bij de Kamer van Koophandel in Rotterdam en dus geen enkele waarde heeft;
• mijn partner uiterst onjuist te woord is gestaan aan de telefoon;
• refererend aan de wet onze overeenkomst ongeldig is;
• het internet vol staat met klachten over uw bedrijf.
Ik hoef u niet te vertellen dat ik er bij deze vanuit ga dat ons zogenaamde contract nietig verklaard wordt. Tevens heb ik een klacht ingediend bij de ConsuWijzer en heb ik deze brief ook toegestuurd naar consumentenorganisaties en naar mijn advocaat. Dit ter informatie.
Ik heb een goede advocaat aan mijn rechterhand staan. Als wij nog één keer een betalingsherinnering krijgen, dan gaan we zeker stappen ondernemen. Daarbij hoef ik u er natuurlijk niet aan te herinneren dat het internet (met gerenommeerde namen als Radar en Opgelicht) volstaat met klachten over uw manier van handelen.
Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze nietigverklaring graag binnen acht dagen na ontvangst van deze aangetekende brief tegemoet op het bovenstaand adres.
Hoogachtend,
[Naam en handtekening zender]
Re: problemen met KCR containerreiniging
Duidelijke brief... Daar kunnen ze ook bijna niet onderuit!
Re: problemen met KCR containerreiniging
Daarom wilde ik hem jullie niet onthouden!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jan 2010 18:10
Re: problemen met KCR containerreiniging
goedendag.
ook wij zijn nu dus blijkbaar slachtoffer geworden van deze onderneming.
ze zijn bij ons ook nog nooit komen reinigen en wel afschrijven.
nu waren de kosten 73,50,,maar nu hebben ze geprobeerd om er 98 euro eraf te halen,tot 2x toe ondertussen.
gelukkig stond er steeds niks op,en nu de bank een mail gestuurd om het uitteleggen,nu nog daarop wachten.
je kan hun niet bellen of mailen want de nummers klopen niet ook de kamer van koophandel nummer klopt niet het moeten er 8 zijn en er staan 7 cijfers op het contract.
doet radar er iets aan of moet je aangifte doen bij politie???
wij weten het ff niet meer.
graag horen we hoe nu verder.
( we hebben het forum al door gezocht).
groetje's henk en els.
ook wij zijn nu dus blijkbaar slachtoffer geworden van deze onderneming.
ze zijn bij ons ook nog nooit komen reinigen en wel afschrijven.
nu waren de kosten 73,50,,maar nu hebben ze geprobeerd om er 98 euro eraf te halen,tot 2x toe ondertussen.
gelukkig stond er steeds niks op,en nu de bank een mail gestuurd om het uitteleggen,nu nog daarop wachten.
je kan hun niet bellen of mailen want de nummers klopen niet ook de kamer van koophandel nummer klopt niet het moeten er 8 zijn en er staan 7 cijfers op het contract.
doet radar er iets aan of moet je aangifte doen bij politie???
wij weten het ff niet meer.
graag horen we hoe nu verder.
( we hebben het forum al door gezocht).
groetje's henk en els.
Re: problemen met KCR containerreiniging
Henk en Els,
Lees dit draadje even goed door en doe er jullie voordeel mee. Het bedrijf handelt onrechtmatig, dus als jullie ze nou even een brief sturen en dreigen met een procedure zijn jullie zo van ze af. Er staan al wat voorbeelden op dit forum.
Succes ermee!
Lees dit draadje even goed door en doe er jullie voordeel mee. Het bedrijf handelt onrechtmatig, dus als jullie ze nou even een brief sturen en dreigen met een procedure zijn jullie zo van ze af. Er staan al wat voorbeelden op dit forum.
Succes ermee!
Re: problemen met KCR containerreiniging
Zelfde verhaal hier.. Klonk mooi en aardig, en daar ik toendertijd vrij weinig tijd had, laat maar komen die reinigingen.
Dus betaald voor 24 reinigingen (12 reinigingen van 2 bakken). Dat was mei 2009. We zitten nu bijna in februari 2010 en m'n grijze bak is eind van de zomer 2 keer gereinigd, de groene nog nooit. Dus ook van mij een aangetekende brief de deur uit
Met bellen schoot ik er alleen maar mee op dat ik uiterst onvriendelijk te woord werd gestaan, er werd mij zelfs gezegd het zelf maar te doen als ze niet waren geweest..
Dus betaald voor 24 reinigingen (12 reinigingen van 2 bakken). Dat was mei 2009. We zitten nu bijna in februari 2010 en m'n grijze bak is eind van de zomer 2 keer gereinigd, de groene nog nooit. Dus ook van mij een aangetekende brief de deur uit
Met bellen schoot ik er alleen maar mee op dat ik uiterst onvriendelijk te woord werd gestaan, er werd mij zelfs gezegd het zelf maar te doen als ze niet waren geweest..
Re: problemen met KCR containerreiniging
Goeie dag Femme en ook bedankt voor de brief.femme84 schreef:Daarom wilde ik hem jullie niet onthouden!
Ik ben nieuw hier, jammer genoeg omdat ik er gister ook ingetrapt ben.
Heb getekend, en wou eerst met partner overleggen, maar kon binnen 8 dagen het gele copietje retourneren als ik niet van hun service gebruik wil maken , aldus de verkoopster. Partner niet akkoord en vertrouwde het niet.
Ben via google hier terecht gekomen en dat het wantrouwen van mijn vrouw justwas blijkt weer eens. Heb vandaag per omgaande aangetekend het contract terug gezonden met brief dat we van hun diensten geen gebruik willen maken.
Gelukkig nog geen container schoongemaakt of betaald.
Hopelijk komen we er zonder kleerscheuren vanaf; ben wel bij politie mijn ervaring gaan vertellen. Mochten zich problemen voordoen kan altijd terug komen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 mar 2010 12:33
Re: problemen met KCR containerreiniging
ik heb na een verhuizing in november ook problemen met de reiniging van KCR. Ze hebben wel de sticker opgestuurd maar sinds november niet meer gereinigd. Na veel zoeken op internet ben ik erachter dat je beter BDR klantenservice kunt bellen. voor degene die afgebekt willen worden en allerlei volhardingen in procedures en regels willen horen: +31 186 610576
na wat verder "speurwerk" ben ik erachter gekomen dat KCR wel degelijk de algemene voorwaarden online heeft staan namelijk op: http://www.fa-installatiegroep.nl/Klant ... arden.html
Het blijkt dat FA-installatiegroep op hetzelfde adres is geregistreerd als KCR.
het lijkt mij dus een zuster/dochter/gerelateerd bedrijf.
In mijn situatie kan ik dus relateren aan de vergoeding dat ze niet kunnen reinigen vanwege vorst. BDR doet daar niet aan maar de voorwaarden van KCR zeggen duidelijk: de eerste keer wordt niet vergoed-> dit luidt dus dat de overige keren (tussen week 51-2009 en week 7-2010) wel vergoed dienen te worden. Deze periode werd aangegeven door BDR als dat ze niet konden uitrijden ivm vorst.
ik vraag me alleen het volgende af:
Als ik een dienst afneem en ze kunnen de dienst niet door laten gaan wegens ziekte, dan is dat toch geen normaal geldende reden om niet te komen? Ik neem namelijk de dienst af en het is toch de verantwoording van KCR/BDR om die dienst te leveren? Hebben meerdere hier ervaring mee?
Mocht er de volgende week wederom niet gereinigd worden dan onderneem ik ook stappen om mijn geld terug te vorderen.
Tweede vraag:
Is er geen consumenten organisatie die een dergelijk bedrijf kan stoppen op juridische gronden? ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er op zijn minst dubieuze praktijken gaande zijn met BDR/KCR? Er zal toch wel een consumenten recht zijn die burgers beschermd tegen dit soort bedrijven?
na wat verder "speurwerk" ben ik erachter gekomen dat KCR wel degelijk de algemene voorwaarden online heeft staan namelijk op: http://www.fa-installatiegroep.nl/Klant ... arden.html
Het blijkt dat FA-installatiegroep op hetzelfde adres is geregistreerd als KCR.
het lijkt mij dus een zuster/dochter/gerelateerd bedrijf.
In mijn situatie kan ik dus relateren aan de vergoeding dat ze niet kunnen reinigen vanwege vorst. BDR doet daar niet aan maar de voorwaarden van KCR zeggen duidelijk: de eerste keer wordt niet vergoed-> dit luidt dus dat de overige keren (tussen week 51-2009 en week 7-2010) wel vergoed dienen te worden. Deze periode werd aangegeven door BDR als dat ze niet konden uitrijden ivm vorst.
ik vraag me alleen het volgende af:
Als ik een dienst afneem en ze kunnen de dienst niet door laten gaan wegens ziekte, dan is dat toch geen normaal geldende reden om niet te komen? Ik neem namelijk de dienst af en het is toch de verantwoording van KCR/BDR om die dienst te leveren? Hebben meerdere hier ervaring mee?
Mocht er de volgende week wederom niet gereinigd worden dan onderneem ik ook stappen om mijn geld terug te vorderen.
Tweede vraag:
Is er geen consumenten organisatie die een dergelijk bedrijf kan stoppen op juridische gronden? ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er op zijn minst dubieuze praktijken gaande zijn met BDR/KCR? Er zal toch wel een consumenten recht zijn die burgers beschermd tegen dit soort bedrijven?
Re: problemen met KCR containerreiniging
GRRWWWpépé schreef:Goeie dag Femme en ook bedankt voor de brief.femme84 schreef:Daarom wilde ik hem jullie niet onthouden!
Ik ben nieuw hier, jammer genoeg omdat ik er gister ook ingetrapt ben.
Heb getekend, en wou eerst met partner overleggen, maar kon binnen 8 dagen het gele copietje retourneren als ik niet van hun service gebruik wil maken , aldus de verkoopster. Partner niet akkoord en vertrouwde het niet.
Ben via google hier terecht gekomen en dat het wantrouwen van mijn vrouw justwas blijkt weer eens. Heb vandaag per omgaande aangetekend het contract terug gezonden met brief dat we van hun diensten geen gebruik willen maken.
Gelukkig nog geen container schoongemaakt of betaald.
Hopelijk komen we er zonder kleerscheuren vanaf; ben wel bij politie mijn ervaring gaan vertellen. Mochten zich problemen voordoen kan altijd terug komen.
Dus niet, dacht er vanaf te zijn na die aangetekende brief.
Sturen ze me vandaag envelop van BDR met stickers voor de kontainer.
Heb ze niet opengedaan, wel foto van envelop gemaakt.
Die gaat ongeopend retour afzender met dikke vermelding: Ongewenst.
Als ze doorblijven etteren direct mailke naar Tros Opgelicht. Die gaan het lastig krijgen met mij...