LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit inbouwapparatuur bij verschillende merken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kloppie24
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2010 17:57

Kwaliteit inbouwapparatuur bij verschillende merken

Ongelezen bericht door Kloppie24 »

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een keuken voor een nieuwbouwhuis. Hiervoor zijn we al langs verschillende zaken geweest, maar we horen veel verschillende verhalen over de kwaliteit van de inbouwapparatuur (koelkast, combi, vaatwasser).

Zit er nog werkelijk veel verschil in merken uit het topsegment (Miele, Siemens) en de wat lager geprijste merken (Zanussi, Whirlpool)?
Natuurlijk besef ik me dat een apparaat van elk merk wel eens kapot gaat, maar ik vraag me wel af wat de ervaringen zijn tussen verschillende merken.

stofzuigertje

Re: Kwaliteit inbouwapparatuur bij verschillende merken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.keukenloods.nl
Kopen hoeft daar niet maar dan zie je de werkelijke prijzen.
Ook als je later wilt vervangen zie je gewoon de normale prijs van elk inbouw apparaat en je mag ook elders gekochte laten inbouwen.

Verder heb je dan zelf de keuze tussen de merken, prijzen en modellen.
RVS is meestal per merk zo verschillend dat ik liever 1 dan meerdere merken heb.

Als je bij bovenstaande link jou offerte opstuur is het niet uitgesloten dat ze ook kasten en plaatsing van zelfde of gelijkwaardige goedkoper zijn.

Maar er zijn meerdere online inbouw apparaten verkopers, maar van deze weet ik hoe goed de service is als het toevallig fout gaat.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Kwaliteit inbouwapparatuur bij verschillende merken

Ongelezen bericht door ice1982 »

stofzuigertje schreef:http://www.keukenloods.nl
Kopen hoeft daar niet maar dan zie je de werkelijke prijzen.
Ook als je later wilt vervangen zie je gewoon de normale prijs van elk inbouw apparaat en je mag ook elders gekochte laten inbouwen.

Verder heb je dan zelf de keuze tussen de merken, prijzen en modellen.
RVS is meestal per merk zo verschillend dat ik liever 1 dan meerdere merken heb.

Als je bij bovenstaande link jou offerte opstuur is het niet uitgesloten dat ze ook kasten en plaatsing van zelfde of gelijkwaardige goedkoper zijn.

Maar er zijn meerdere online inbouw apparaten verkopers, maar van deze weet ik hoe goed de service is als het toevallig fout gaat.
Er word toch gevraagd naar ERVARINGEN met de verschillende apparatuur? Toch niet waar het het goedkoopste gekocht kan worden....???

Zoals gewoonlijk lees je de posts van je voorgangers maar weer half, en geef je nutteloos advies....

Heb je trouwens geen aanknopingspunt gevonden om jouw geliefde Ikea meuk te promoten???

Jij bent het niet eens waard een pannekoek genoemd te worden, eerder een poffertje!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kwaliteit inbouwapparatuur bij verschillende merken

Ongelezen bericht door kweenie »

De opmerking over rvs was wel zinnig. Als je rvs van 2 verschillende merken hebt, dan is het vaak net een ander soort rvs, dus heb je grote kans dat het niet bij elkaar past.

Verder zijn er wel objectieve tests van apparaten te vinden, maar de vraag is dan altijd wel of ze op de zelfde critreria letten als jij. Je ziet dan wel dat merken als Miele en Siemens/Bosch/Neff vaak beter uit de bus komen dan zanussi, whirlpool etc. Maar het is ook afhankelijk van het soort apparaat (een oven is heel wat anders dan een afwasmachine) en de 'prijscategorie'. Niet alleen de mogelijkheden kunnen flink uiteen lopen, ook de kwaliteit van de apparaten kunnen (ook binnen een merk!) verschillen. Ook worden vaak de zelfde apparaten onder meerdere merknamen verkocht. Dus het kan zijn dat de goedkope lijn van een merk gelijk is aan merk A, en de dure lijn gelijk aan merk B.

Wat mij is opgevallen is bij bv. de Miele ovens (heb ik zelf) is dat daar ook goed gedacht is aan kleine zaken, zoals dat je bv. voor het schoonmaken heel eenvoudig de 'rails' waar de bakplaten op schuiven eruit kunt klikken en weer terug kunt klikken. Je ziet dat daar ook op dat detail-niveau aan gebruiksgemak gedacht is.

Maar het zijn natuurlijk wel veel duurdere apparaten. Het is de vraag of het je waard is.

Gesloten