LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop defect geleverd, rechten en plichten als koper?
Re: Laptop defect geleverd, rechten en plichten als koper?
Tja, het is helaas niet anders, je hebt er goede tussen zitten en kwade. Brul kikkers en regen dansers.
Maar helaas snijd deze verkoper zich wel in de vingers met zijn eerste mail.
Wat ik ook wel ergens vind hoor en ik snap best dat iedereen online wil zijn, maar koop dan iets goeds. Zo is toch nog vaak het oude spreekwoord van kracht, alle waren naar zijn geld. Nu snap ik wel dat je al blij bent dat je een Acer kan kopen, maar spaar dan even verder door voor iets beters.
Ga naar een goede zaak die bekend staat om goede service, uiteindelijk is duurkoop dan goedkoop omdat het jaren langer meegaat.
Waar je gewoon terecht kan en ze je voor lichten, het is trouwens ook bekend dat Acer niet om kan gaan met het geheugen van Vista, gaan ze vaak naar 100 cpu verbruik. En een Aldi waar je een computer koopt? Ik ga toch ook niet naar de slager voor brood?
Sorry mensen, maar ieder bij zijn leest.
Maar helaas snijd deze verkoper zich wel in de vingers met zijn eerste mail.
Wat ik ook wel ergens vind hoor en ik snap best dat iedereen online wil zijn, maar koop dan iets goeds. Zo is toch nog vaak het oude spreekwoord van kracht, alle waren naar zijn geld. Nu snap ik wel dat je al blij bent dat je een Acer kan kopen, maar spaar dan even verder door voor iets beters.
Ga naar een goede zaak die bekend staat om goede service, uiteindelijk is duurkoop dan goedkoop omdat het jaren langer meegaat.
Waar je gewoon terecht kan en ze je voor lichten, het is trouwens ook bekend dat Acer niet om kan gaan met het geheugen van Vista, gaan ze vaak naar 100 cpu verbruik. En een Aldi waar je een computer koopt? Ik ga toch ook niet naar de slager voor brood?
Sorry mensen, maar ieder bij zijn leest.
Om een simpel voorbeeld uit de praktijk te geven:
Zoals bekend lever ik computers op maat en ik stel ze zelf samen, bouw ze zelf.
Laatst een computer met Windows 7 geleverd.
De klacht was dat de ventilator van te processor veel te snel draaide.
Moederbord vervangen van de dezelfde type.
Hielp niet.
Het moederbord vervangen van een ander merk.
Probleem opgelost.
Had ik dan de gehele computer moeten vervangen, waarvan de overige onderdelen nog goed zijn?
Het is echt onzin om onderdelen te vervangen die nog goed zijn.
Het probleem echter is dat veel "collega" winkeliers geen kennis in huis hebben om de problemen zelf op te sporen en op te lossen.
Zij lossen het op door alles maar te vervangen.
Zit er een virus op?
Hupsa, de gehele computer maar vervangen!
Bij een probleem?
Computer vervangen!
En de persoonlijke gegevens?
Die is de koper kwijt!
DAT gebeurd er dus als je een computer koopt bij iemand die er totaal geen verstand van heeft.
Zoals bekend lever ik computers op maat en ik stel ze zelf samen, bouw ze zelf.
Laatst een computer met Windows 7 geleverd.
De klacht was dat de ventilator van te processor veel te snel draaide.
Moederbord vervangen van de dezelfde type.
Hielp niet.
Het moederbord vervangen van een ander merk.
Probleem opgelost.
Had ik dan de gehele computer moeten vervangen, waarvan de overige onderdelen nog goed zijn?
Het is echt onzin om onderdelen te vervangen die nog goed zijn.
Het probleem echter is dat veel "collega" winkeliers geen kennis in huis hebben om de problemen zelf op te sporen en op te lossen.
Zij lossen het op door alles maar te vervangen.
Zit er een virus op?
Hupsa, de gehele computer maar vervangen!
Bij een probleem?
Computer vervangen!
En de persoonlijke gegevens?
Die is de koper kwijt!
DAT gebeurd er dus als je een computer koopt bij iemand die er totaal geen verstand van heeft.
Daarom zei ik al, ik koop ook geen brood bij de slager.
Maar ik vind wel dat het bij een laptop even anders ligt, die schroef je niet zomaar even open! Zo wie zo zijn laptops niet echt mijn favo dingen, ik heb er wel ene hoor, maar het werkt niet fijn, voor mij dan, das mijn mening.
Ik vind de aansluiting van de kabels ook veel te fragiel en de kabel van de accu is meestal de eerste die gaat, de accu's zijn gebouwd op een kort leven, toch heb ik wel een goede en dure.
Maar ja, als je hem onderweg nodig hebt, wat heeft een mens tegenwoordig niet allemaal nodig onderweg? Zijn ze wel gemakkelijk, als ze het doen.
Ik heb drie koelers in mijn comp zitten, van packerd hell leer je veel en ik denk ook dat veel mensen denken, ligt nooit een mij. Wel even lekker off topic, bedenk ik me nu even.
Mensen denken vaak, ik, kan maar aan blijven klooien, het is een computer, nooit van onderhoud gehoord, nog van een goede virusscanner, ach, ik ga door draven denk ik. Voor iemand die 10 jaar geleden nog haar e-mail adres doorgaf met www er voor, ben ik nu een nerd en dat op mijn leeftijd!
Maar doa en de toezegging staat de topic starter heel sterk!
Maar ik vind wel dat het bij een laptop even anders ligt, die schroef je niet zomaar even open! Zo wie zo zijn laptops niet echt mijn favo dingen, ik heb er wel ene hoor, maar het werkt niet fijn, voor mij dan, das mijn mening.
Ik vind de aansluiting van de kabels ook veel te fragiel en de kabel van de accu is meestal de eerste die gaat, de accu's zijn gebouwd op een kort leven, toch heb ik wel een goede en dure.
Maar ja, als je hem onderweg nodig hebt, wat heeft een mens tegenwoordig niet allemaal nodig onderweg? Zijn ze wel gemakkelijk, als ze het doen.
Ik heb drie koelers in mijn comp zitten, van packerd hell leer je veel en ik denk ook dat veel mensen denken, ligt nooit een mij. Wel even lekker off topic, bedenk ik me nu even.
Mensen denken vaak, ik, kan maar aan blijven klooien, het is een computer, nooit van onderhoud gehoord, nog van een goede virusscanner, ach, ik ga door draven denk ik. Voor iemand die 10 jaar geleden nog haar e-mail adres doorgaf met www er voor, ben ik nu een nerd en dat op mijn leeftijd!
Maar doa en de toezegging staat de topic starter heel sterk!
Hihihhi, ik wel!kaarsje69 schreef:Maar ik vind wel dat het bij een laptop even anders ligt, die schroef je niet zomaar even open!
kaarsje69 schreef:Zo wie zo zijn laptops niet echt mijn favo dingen, ik heb er wel ene hoor, maar het werkt niet fijn, voor mij dan, das mijn mening.
Ik heb er 7!kaarsje69 schreef:Ik heb drie koelers in mijn comp zitten, van packerd hell leer je veel en ik denk ook dat veel mensen denken, ligt nooit een mij. Wel even lekker off topic, bedenk ik me nu even.
3 van 20 cm
1 van 12 cm
1 op de Processor
1 op de videokaart
1 van 12 cm in de voeding
Ik heb al vaker een computer afgekeurd die door stof kapot gegaan is.kaarsje69 schreef:Mensen denken vaak, ik, kan maar aan blijven klooien, het is een computer, nooit van onderhoud gehoord,
Koeling is het belangrijkste in een computer.
Vaak plaats ik bij de merkcomputers die ik als reparatie krijg niet voor niets extra ventilatoren om de koeling te verbeteren.
Zekers!kaarsje69 schreef:Maar doa en de toezegging staat de topic starter heel sterk!
Nou dan hoop ik dat we hem geholpen hebben en dat hij er iets mee kan!
Weet je, je zegt, ik heb wat comp's afgekeurd door stof, maar je krijgt altijd te horen, ga er niet zelf aan lopen klooien, anders vervalt de garantie!
En daarna overlijden kasten door stof! Is meestal ook de angst van mensen om er in te kijken, want daar gaat hun garantie! Trouwens, als je niet weet waar je naar moet kijken, waar kijk je dan eigenlijk naar?
Ja, stofnesten, hoop draden en aansluitingen, is net wie weet waar wat hoort?
Ik vind dat daar op gewezen moet worden en er enige coulance in moet komen!
Aan de ene kant moet je dat ding niet laten verstoffen, aan de andere kant mag je hem niet open schroeven!
Beetje dubbel vond ik dat!
Weet je, je zegt, ik heb wat comp's afgekeurd door stof, maar je krijgt altijd te horen, ga er niet zelf aan lopen klooien, anders vervalt de garantie!
En daarna overlijden kasten door stof! Is meestal ook de angst van mensen om er in te kijken, want daar gaat hun garantie! Trouwens, als je niet weet waar je naar moet kijken, waar kijk je dan eigenlijk naar?
Ik vind dat daar op gewezen moet worden en er enige coulance in moet komen!
Aan de ene kant moet je dat ding niet laten verstoffen, aan de andere kant mag je hem niet open schroeven!
Beetje dubbel vond ik dat!
Dit is tweedelig.kaarsje69 schreef:Weet je, je zegt, ik heb wat comp's afgekeurd door stof, maar je krijgt altijd te horen, ga er niet zelf aan lopen klooien, anders vervalt de garantie!
En daarna overlijden kasten door stof! Is meestal ook de angst van mensen om er in te kijken, want daar gaat hun garantie!
Natuurlijk moet je de computer schoon laten maken door een vakman.
En dat die computers verzegeld zijn is ook niet voor niets.
Waar gaat het om?
Statische electriciteit.
De grootste vijand van de gevoelige electronica.
En dat weten de fabrikanten ook.
Er zijn genoeg prutsers die zomaar zonder beschermende maatregelen de computer open maken en met de vingers aan de electronica gaan zitten.
Dat brengt meer schade dan wat dan ook.
Daarom verzegelen de fabrikanten de computers.
Als je niet weet wat je doet en er geen verstand van hebt: computer dichtlaten.Trouwens, als je niet weet waar je naar moet kijken, waar kijk je dan eigenlijk naar?
Met de vingers eraf blijven.
Een deskundige persoon inschakelen die de computer vakkundig schoon kan maken.Ik vind dat daar op gewezen moet worden en er enige coulance in moet komen!
Bij het schoonmaken van een computer, is het niet alleen de stof verwijderen, maar ook kijken of alle ventilatoren nog goed werken en soepel draaien.
Maar als de boel wat warm geworden is en de boel behoorlijk stoffig geweest is, dient ook de warmte geleidende pasta tussen de processor en het koelblok vervangen te worden.
Als de ventilator van de grafische kaart niet goed meer is, dient deze ook vervangen te worden, met daarbij ook eventueel de warmte geleidende pasta.
Bij laptop idem.
Dan gaat de gehele laptop uit elkaar om de boel goed schoon te maken.
Dit zijn geen klussen voor de leek.
Deze werkzaamheden dienen door een deskundige te worden uitgevoerd.
Klopt, maar dat moet je dan wel even weten als consument, ik hoop niet dat je moe van me wordt, want ik werd net even totaal afgebrand!
Dus ik hoop dat ik jou ook genoeg kan vervelen dat je moe van me wordt, lol!
Het is niet alleen een computer aanzetten en hopen dat hij het voor eeuwig doet, vaak valt dat giga tegen, ik was echt een leek tien jaar geleden, ik had, oh, gaat die zo aan?
Nou dat zal dan wel, maar je kan leren en dat vind ik vaak ontbreken bij mensen, knop aan en hij moet het doen.
Als ik al vraag welke scanner heb je, ja weet ik veel, welke browser, ja die ene, ja welke dan, ja ff kijken hoor! verwijder je wel eens dingen, nou ik verwijder account's, is dat niet genoeg dan?
Ik kan dan ondertussen echt wel ontploffen, een comp verreist onderhoud, ik ga bijna mijn comp als haar zien..........
Dus ik hoop dat ik jou ook genoeg kan vervelen dat je moe van me wordt, lol!
Het is niet alleen een computer aanzetten en hopen dat hij het voor eeuwig doet, vaak valt dat giga tegen, ik was echt een leek tien jaar geleden, ik had, oh, gaat die zo aan?
Nou dat zal dan wel, maar je kan leren en dat vind ik vaak ontbreken bij mensen, knop aan en hij moet het doen.
Als ik al vraag welke scanner heb je, ja weet ik veel, welke browser, ja die ene, ja welke dan, ja ff kijken hoor! verwijder je wel eens dingen, nou ik verwijder account's, is dat niet genoeg dan?
Ik kan dan ondertussen echt wel ontploffen, een comp verreist onderhoud, ik ga bijna mijn comp als haar zien..........
Mooie discussie geworden dit, dank allen voor de input.
Echter om e.e.a. on topic te houden;
Het is duidelijk voor mij dat 4launch zich niet aan hun afspraken gaat houden en mijn argumentatie naast zich neer legt.
Wat kan ik doen om wel druk op deze club te leggen. Is aangifte doen een optie? en op welk recht kan ik me dan herroepen?
M.a.w. is 4lauch wettelijk gezien verplicht om mij een nieuw product toe te sturen, danwel te crediteren of staat 4 launch wettelijk gezien in zijn recht om eerst de boel ter reparatie terug te sturen naar Acer en moet ik me daar dus gewoon aan conformeren?
Ben benieuwd of iemand daar een antwoord op heeft
Echter om e.e.a. on topic te houden;
Het is duidelijk voor mij dat 4launch zich niet aan hun afspraken gaat houden en mijn argumentatie naast zich neer legt.
Wat kan ik doen om wel druk op deze club te leggen. Is aangifte doen een optie? en op welk recht kan ik me dan herroepen?
M.a.w. is 4lauch wettelijk gezien verplicht om mij een nieuw product toe te sturen, danwel te crediteren of staat 4 launch wettelijk gezien in zijn recht om eerst de boel ter reparatie terug te sturen naar Acer en moet ik me daar dus gewoon aan conformeren?
Ben benieuwd of iemand daar een antwoord op heeft
Overigens, ik heb nog wel wat gehoord van 4launch, een standaard mail dat mn product afgeleverd is... ik moet er alleen nog maar om lachen eigenlijk.
Zie hieronder, ook mijn reactie;
Ik krijg gisterenavond onderstaand bericht, leuk, maar ik zit nog steeds op een laptop te wachten van jullie.
Groet,
Kopie mail:
Beste,
Op woensdag 10-03-2010 om 22:54 is de status van uw bestelling met bestelnummer 337503 veranderd naar afgeleverd.
Uw bestelling is bij u afgeleverd. Veel plezier met uw aankoop. Wij hopen u in de toekomst weer van dienst te mogen zijn.
Wij stellen het erg op prijs als u een reactie zou willen achterlaten over onze service op een van onderstaande websites.
Tweakers.net
Kieskeurig
Hardware.info
Beslist
Vergelijk
Kelkoo
Nieuw.nl
Prijsvergelijk
Ciao
CheckWebwinkel
Met vriendelijke groet,
4Launch Shop
shop.4launch.nl
Zie hieronder, ook mijn reactie;
Ik krijg gisterenavond onderstaand bericht, leuk, maar ik zit nog steeds op een laptop te wachten van jullie.
Groet,
Kopie mail:
Beste,
Op woensdag 10-03-2010 om 22:54 is de status van uw bestelling met bestelnummer 337503 veranderd naar afgeleverd.
Uw bestelling is bij u afgeleverd. Veel plezier met uw aankoop. Wij hopen u in de toekomst weer van dienst te mogen zijn.
Wij stellen het erg op prijs als u een reactie zou willen achterlaten over onze service op een van onderstaande websites.
Tweakers.net
Kieskeurig
Hardware.info
Beslist
Vergelijk
Kelkoo
Nieuw.nl
Prijsvergelijk
Ciao
CheckWebwinkel
Met vriendelijke groet,
4Launch Shop
shop.4launch.nl
Er ontbreekt nog een website:
forum.omroepgelderland.nl
Is ook een consumentenforum.
forum.omroepgelderland.nl
Is ook een consumentenforum.
Bij het lezen van dergelijke berichten vind ik het bijzonder vervelend dat zwijgplicht mij belet hier dieper op in te gaan. Wanneer ik mijn pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt zal ik hier ongetwijfeld een boek over open slaan. Het beperkt zich helaas niet alleen tot onjuist juridisch advies; ook organisaties als de consumentenbond worden rijk over de rug van de argeloze consument.BBCS schreef: De wetgever heeft dat ook nooit zo bedoelt, dit doen weer die verdomde commerciële organisaties die zogenaamd voor de consument opkomen en de winkelier en de consument tegen elkaar opzetten.
Bij een geschil tussen de consument en de winkelier is het juist de bedoeling dat de partijen dichter naar elkaar toe te brengen, om zo tot een oplossing te komen.
Het is juist niet de bedoeling om de partijen zo tegen elkaar op te zetten, dat de gesprekken totaal vastlopen.
Oordeel zelf zou ik zeggen.
Het is juist niet de bedoeling om de partijen zo tegen elkaar op te zetten, dat de gesprekken totaal vastlopen.
Oordeel zelf zou ik zeggen.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe dit is afgelopen en vooral... hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Zit namelijk zelf met eenzelfde probleem. Heeft iemand tips? Ik weet het ff niet meer.
Hieronder de geschiedenis:
31-12: Iomega Screenplay HD ontvangen
Eind jan: product vertoont kuren en is niet goed te gebruiken. Zelf nog eea geprobeerd, door bijv. minder intensief te gebruiken, anders neerleggen…
8-2: Melding gemaakt van defect bij 4launch
9-2: reactie van 4launch om een RMA aan te maken, aangemaakt en reactie terug dat RMA is ontvangen
11-2: reactie van 4launch dat RMA is geaccepteerd
17-2: product opgestuurd
18-2: reactie 4launch dat product is ontvangen
23-2: 4launch gemaild aangezien ik niets meer heb gehoord
24-2: reactie 4launch dat defect is geconstateerd en dat het product ter reparatie bij Iomega is aangeboden
24-2: gemaild naar 4launch wat de doorlooptijd is en aangegeven dat ik een harde schijf nodig ben voor backup
25-2: reactie van 4launch dat dit 2-4 weken duurt en dat ik 5 euro korting krijg als ik bij hen nog een harde schijf aanschaf. Teruggemaild dat ik daar natuurlijk niet op in ga, dan heb ik 2 HD’s.
26-2: 4launch reageert en beloofd tot spoed
11-3: gemaild naar 4launch dat ze hun belofte van ‘manen tot spoed’ niet nakomen, dat ik niets hoor, dat ik mijn apparaat terug wil en dat het apparaat maar 4 weken heeft gewerkt (bijna DOA) en ik geen enkel begrip of hulp van 4launch krijg.
15-3: reactie 4launch dat het geen DoA betreft en dat ze gebonden zijn aan Iomega en dat de reparatie 2-4 weken kan duren.
20-3: gemaild naar 4launch dat hun maximale reparatietijd is verstreken en vraag wanneer mijn mediaplayer terugkomt
25-3: gebeld met 4launch. De man vertelde dat Iomega niet reageert en ze voor vandaag een telefonische afspraak hadden ingeplanned. Als dat ook geen oplossing zou bieden zou er worden naar gekeken om toch een andere oplossing (bijv. creditering) te vinden.
7-4: gebeld met 4launch wat er nu allemaal aan de hand is. 4launch zou net vandaag proberen om een nieuwe HD te plaatsen in de mediaplayer, want ze dachten dat het misschien daar wel aan lag. 4launch beloofd me voor het einde van 9-4 terug te bellen met het resultaat.
7-4: het telefoongesprek samengevat in een email richting 4launch en tevens gemeld dat als ik niets hoor dat ik de consumentenbond ga in schakelen.
9-4: geen reactie gehad.
10-4: Qshops keurmerk op de hoogte gebracht en om hulp gevraagd
Hieronder de geschiedenis:
31-12: Iomega Screenplay HD ontvangen
Eind jan: product vertoont kuren en is niet goed te gebruiken. Zelf nog eea geprobeerd, door bijv. minder intensief te gebruiken, anders neerleggen…
8-2: Melding gemaakt van defect bij 4launch
9-2: reactie van 4launch om een RMA aan te maken, aangemaakt en reactie terug dat RMA is ontvangen
11-2: reactie van 4launch dat RMA is geaccepteerd
17-2: product opgestuurd
18-2: reactie 4launch dat product is ontvangen
23-2: 4launch gemaild aangezien ik niets meer heb gehoord
24-2: reactie 4launch dat defect is geconstateerd en dat het product ter reparatie bij Iomega is aangeboden
24-2: gemaild naar 4launch wat de doorlooptijd is en aangegeven dat ik een harde schijf nodig ben voor backup
25-2: reactie van 4launch dat dit 2-4 weken duurt en dat ik 5 euro korting krijg als ik bij hen nog een harde schijf aanschaf. Teruggemaild dat ik daar natuurlijk niet op in ga, dan heb ik 2 HD’s.
26-2: 4launch reageert en beloofd tot spoed
11-3: gemaild naar 4launch dat ze hun belofte van ‘manen tot spoed’ niet nakomen, dat ik niets hoor, dat ik mijn apparaat terug wil en dat het apparaat maar 4 weken heeft gewerkt (bijna DOA) en ik geen enkel begrip of hulp van 4launch krijg.
15-3: reactie 4launch dat het geen DoA betreft en dat ze gebonden zijn aan Iomega en dat de reparatie 2-4 weken kan duren.
20-3: gemaild naar 4launch dat hun maximale reparatietijd is verstreken en vraag wanneer mijn mediaplayer terugkomt
25-3: gebeld met 4launch. De man vertelde dat Iomega niet reageert en ze voor vandaag een telefonische afspraak hadden ingeplanned. Als dat ook geen oplossing zou bieden zou er worden naar gekeken om toch een andere oplossing (bijv. creditering) te vinden.
7-4: gebeld met 4launch wat er nu allemaal aan de hand is. 4launch zou net vandaag proberen om een nieuwe HD te plaatsen in de mediaplayer, want ze dachten dat het misschien daar wel aan lag. 4launch beloofd me voor het einde van 9-4 terug te bellen met het resultaat.
7-4: het telefoongesprek samengevat in een email richting 4launch en tevens gemeld dat als ik niets hoor dat ik de consumentenbond ga in schakelen.
9-4: geen reactie gehad.
10-4: Qshops keurmerk op de hoogte gebracht en om hulp gevraagd
nou, jammer dat hier niemand met een tip kwam.
Maar van mij bij deze:
Schakel hun keurmerk Qshops in (waar 4launch nu bij is aangesloten).
Binnen 4 dagen had ik m'n product terug.
Maar van mij bij deze:
Schakel hun keurmerk Qshops in (waar 4launch nu bij is aangesloten).
Binnen 4 dagen had ik m'n product terug.