LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
The Missing Link
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:58

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door The Missing Link »

Yep, de soap aan mijn kant loopt ook nog vrolijk verder. Waar de vriendelijke maar incapabele helpdesk (en dat 'vriendelijke' wordt op een gegeven moment uiterst irritant omdat het allemaal zoethoudertjes zijn - het is dan erg moeilijk netjes en beleefd te blijven doen tegen die mensen, is me tot nu toe nog gelukt maar kost wel steeds meer moeite) afhankelijk van met wie je spreekt (en na telkens weer opnieuw alles te hebben doorgegeven) meer of minder kan zien van "de kaart die gestuurd is maar nooit ontvangen is", was het tot gisteren maximaal mogelijk te horen dat er inderdaad een verstuurd was geweest.
Tot mijn stomme verbazing ontving ik gisteren een email met daarin zelfs het nummer (!) van de verstuurde kaart. Met andere woorden die helpdesk

(1) ziet niet alles in het systeem (ze claimen van wel), of
(2) weet niet alles te vinden in het systeem (ze claimen van wel), of
(3) ziet het wel maar zegt het niet

De feiten wijzen op een combinatie van (2) en (3).

Was er maar een goede route om dit soort zaken te escaleren; gewoon een afdeling naar wie ze probleem gevallen kunnen doorsturen en waar mensen zitten die er nu eens WEL verstand van hebben...

Nog zo'n leuke; iemand van de helpdesk vroeg me welke kleur de kaart had; daarna suggereerde hij dat die kaart nog 4 (vier!) jaar geldig zou zijn (ja hoor, ik had echt de helpdesk voor de studenten OV-chipkaart aan de lijn). Om het helemaal 'af' te maken vertelde hij dat ik de huidige niet (!!) chipkaart dan maar in de automaat moest steken om mijn 'bestelling' op te halen... En dan moet je toch netjes blijven... :roll:

Heleen14
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2010 18:04

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Heleen14 »

Ik heb sinds 1 februari recht op een ov studentenkaart, deze natuurlijk aangevraagd. ik heb nog steeds niets ontvangen, natuurlijk heb ik er achter aangebeld. a 10 eurocent per minuut. ik kreeg (in tegenstelling tot andere berichten) na het bandje te hebben afgeluisterd wel gelijk iemand aan de telefoon, maar juich niet te snel. kreeg alle keren mensen aan de telefoon die slecht geinformeerd zijn over het product. Op de vraag wanneer ik mijn kaart kreeg wordt me elke keer verteld dat hij er het einde van de week is (al 3 weken). verder kan niemand me antwoord geven op de vraag wat ik moet doen met de kosten van mijn treinkaartjes en hoe ik deze kan declarenen, dat is nl ongeveer 100 euro in de week en nu al opgelopen tot 300 euro. dit lijkt mij een meer voorkomend probleem, maar niemand lijkt hier van te weten. de rade me zelf aan om voortaan met mijn bewijs op recht van stufie te gaan reizen, ik reis al lang genoeg met openbaar vervoer om te weten dat conducteurs dit niet gaan pikken.

Niemand kan mij vertellen waar ik met deze, blijkbaar, gekke vraag heen moet en ik kan hier nergens een klacht over indienen, zodat mijn probleem opgelost kan worden. dit is toch te gek voor worden.

Ism0
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2010 15:43

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Ism0 »

Geachte medeslachtoffers,

De laatste maanden probeer ik tevergeefs een ov - studenten chipkaart te bemachtigen, 15 oktober 2009 kreeg ik eindelijk mijn aanvraagformulier. Deze is direct terug gestuurd met de juiste gegevens. Na een aantal weken(begin december) niks te horen heb ik gebeld met de hulp lijn. Wat bleek, ze konden mijn gegevens niet vinden in het systeem en ik moest maar opnieuw aanvragen. Na dit gedaan te hebben en netjes 1 week gewacht op het formulier, heb ik niks ontvangen en weer vonden zij mijn gegevens niet. Weer aangevraagd en ik heb meteen de duo (IB groep) gebeld voor de gegevens te controleren, wat bleek de gegevens waren correct, en ze hadden van de Ov-studentenchip organisatie inderdaad de vraag gekregen als ik recht erop had. Dit hebben zij ook positief bevestig op 22-12-2009. Dus weer bellen en ze namen het in onderzoek, het resultaat …. Vraag maar opnieuw aan…. De laatste maanden word ik van de kast naar de muur gestuurd! Ze hadden dit makkelijk kunnen afhandelen als ze een brief op de post hadden gedaan, en als deze terug komt meteen verwerken.

Ik heb ook een tip voor iedereen die zijn aanvraag er niet doorheen krijgt. Bel de duo(vroeger IB-groep) deze kunnen kijken of de ov-organistatie de aanvraag heeft doorgegeven, om de gegevens te verifiëren. 050-5997755

Met vriendelijke groet

Ismo DeJong

The Missing Link
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:58

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door The Missing Link »

Het schiet maar niet op... kan TROS Radar dit niet oppakken? Wordt dit forum ook door jullie ge-monitored?

Anyway, in het vervolg van de soap zal ik de laatste inzichten weer delen. Dit keer eens wat aandacht voor de email helpdesk. Gebleken is dat dit een duidelijk andere groep mensen is dan die van de Helpdesk. Waar die van de helpdesk duidelijk niet capabel zijn, is dat van de "email-helpdesk" nog niet duidelijk. Waar ik inmiddels wel al achter ben is dat ook deze wijze van support zodanig knullig en onlogisch is opgezet dat ook deze optie alleen maar tot frustraties leidt en nergens tot een oplossing.
Ten eerste wordt elke email (ook een "dank voor de email" antwoord) voorzien van een nieuw case nummer. Het is mij inmiddels gebleken dat alle case nummers onafhankelijk van elkaar (b)lijken te zijn en ook elke email dus door iemand anders wordt opgepakt en beantwoord. Het is net alsof je een gesprek probeert te voeren met een groep van 100 mensen: Je stelt een vraag en krijgt antwoord van nummer 1. Je antwoordt terug dat je het niet begrijpt. Nummer 1 is er echter niet meer en nummer 2 zie alleen je laatste antwoord en antwoordt daar weer op... "wat begrijp je niet?". Je ziet wel dat deze wijze van communiceren al snel heel frustrerend gaat worden.
Verder hebben ook deze mensen een verschillend soort toegang tot de gegevens: nummer 3 vertelde mij dat de kaart verstuurd was, nummer 7 vertelt me net weer dat we helemaal niet in het systeem staat.... Aan nummer 4 vroeg ik een telefoonnummer maar niet (!) die van de helpdesk... nummer 6 gaf antwoord en ja hoor.. het nummer van de helpdesk.

O... en had ik al verteld dat de email case-nummers in het totaal niet bekend zijn bij de telefonische helpdesk? En dat er geen 'case' wordt aangemaakt per klant zodat een volgend persoon kan zien wat de problemen waren / zijn en wat er al is gedaan....

Ja hoor... DUO had ik ook al gebeld: die zijn best aardig hoor maar kunnen verder niets, zij geven alleen maar door of er recht is op een chip-kaart (en dat is er in dit geval), de rest gaat buiten hen om...

Knetter word ik ervan... wie-o-wie kan hier helpen??

mmmr
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:44

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door mmmr »

hallo,

Ik heb een zelfde soort ervaring zoals hier al een paar keer eerder uitgebreid is verteld. (geen vervanging, zelf moeten betalen, oncapabele 'klantenservice' etc)

Als het goed is zal ik nu uiterlijk 11 maart mijn ovchipkaart ontvangen. Dan heb ik 40 dagen zonder gerezen en ondertussen zeer veel geld uitgegeven aan treinkaartjes en telefoongesprekken.

Restitutie is een vies woord bij de klantenservice en bij de DUO kunnen ze er ook niet veel mee (zij gaan niet over de verstrekking van die kaarten).

Donderdag as. ga ik langs de rechtswinkel, ik leen geld onder voorwaarde van DUO. Als ik een ovkaart te laat in zou leveren moet ik hen geld terugbetalen en volgens mij ook een boete, waarom krijg ik nu dan geen restitutie als ik er geen heb. Dat er 'misbruik' van de tijdelijke kaarten is gemaakt is omdat er vanaf het begin zoveel mis was met het systeem. De beslissing om geen tijdelijke kaarten uit te geven zou mij niet moeten benadelen.

En ook al zouden er geen problemen zijn met de verstrekking/activering. Er zijn zoveel dingen die nog niet kloppen aan de rest van het systeem:
-Als je naar het buitenland gaat moet je snel uitchecken op het laatste station voor de grens.
-De ritprijzen die niet gelijk zijn bij precies dezelfde reis.
-Het probleem met de privacy (uberhaupt dat je voor zo'n kaart 7.50 moet neerleggen. En dat er dan geen restitutie aangevraagd kan worden als er door een fout teveel is afgeschreven (hiervoor moet alles opgeslagen zijn en moet je toestemming geven)).
-Het gezeik met in en uitchecken op een doorlopend reistraject omdat er geen gebruik wordt gemaakt van dezelfde vervoersdienst.
Hoezo gemak voor de reiziger? "fijn met 1 kaart het hele ov door"

Ik weet het niet zeker maar volgens mij leest trouwens niemand van radar alles wat hier getypt wordt.

Radar en politiek zou dit moeten oppakken. Ik kan er niet bij dat dit nog niet gebeurt is en dat er een einddatum (16 maart) is vastgesteld terwijl er nog zoveel problemen zijn. Deze hele situatie is echt absoluut belachelijk.

The Missing Link
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:58

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door The Missing Link »

Heb net email naar de Tros Radar redactie gestuurd:

"Er loopt een discussie in jullie forum over de ellende bij de Studenten OV-chipkaart. Doordat een beslissing is genomen dat vanaf 16 maart alleen die kaart nog geldig is gaat er veel mislopen. De helpdesk-ondersteuning is werkelijk beneden alle peil; met name organisatorisch klopt dit van geen kanten. Wat aandacht van Radar zou wellicht kunnen helpen. Er wordt in het forum ook om gevraagd maar het idee is dat Radar de discussies blijkbaar zelf niet volgt. Vandaar deze email."

Misschien doet dit iets? :?:

Svenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 21:29

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Svenk »

Goeiedag,
Veel verhalen hier komen mij bekend voor, ook ik heb zojuist een account aangemaakt bij tros radar om mijn ongenoegen over de StudentenOV Chipkaart te kunnen uitspreken.

Maart/April 2009
Omdat ik gelijk bij het ophalen van mijn Ov Studentenkaart een 2e pasfoto had ingeleverd kon ik mijn OV-Chipkaart ophalen.
Dit heb ik ook gedaan je kon er nog niets mee maar dan had ik hem maar alvast.

Januari 2010
Eindelijk, de OV Chipkaart werd landelijk ingevoerd en voor studenten was het dan nog even wachten hier in Friesland maar rond 15 januari had ik zelfs al mijn reisproduct week opgehaald, alles werkte prima...
Tot ca 2 a 3 dagen na het ophalen van mijn reisproduct, stap een stadsbus in wacht op de * bliep* maar die komt maar niet, buschauffeur proberen, ook niet.
Nou gelukkig hebben we nog de papieren OV en ik mag alsnog gewoon doorlopen.
S'middags gebeld naar de OV Chipkaart lijn, blijkbaar de verkeerde lijn gekozen en moet bellen met de lijn van Studentenov 0900-6655444.
Minuut of 4 in de wachtrij daarna werd de verbinding verbroken.
Nogmaals bellen wederom na ca 4 minuten een rare toon en een dode lijn.
Derde keer meer succes echter wel 10 minuten in de rij deze keer.
"Uw moet even naar een vervoersexploitant om u chipkaart daar te laten uit lezen zij kunnen u verder vertellen wat u moet doen."
Oké op naar het NS loket, mevrouw probeert kaart te lezen, "Nou die is zo dood als een pier!" Euhm.. ja en wat moet ik nou doen dan?
"Ik kan je in ieder geval niet helpen en ik raad je aan om even contact op te nemen met de IB groep ( DUO) of de ov studentenchipkaart lijn. Wat je ook kan doen is even kijken op de website daar staan ook veelgestelde vragen en dergelijke"
Vervolgens ga ik meteen naar de StudentenOV-Chipkaart.nl website om een "vervangende kaart aan te vragen" Er wordt bij vermeld dat wanneer je al eerder een OV chipkaart hebt ontvangen je voor deze optie moet gaan.
Nou ik had mijn OV Chipkaart al in maart 2009 dus dat moet het zijn.
Het formulier zou mij zo spoedig mogelijk opgestuurd worden. Ik denk ik wil toch even zeker weten dat het onderweg is en wat te doen als dit niet voor de vervaldatum van 1 februari rond is.
15-20 minuten in de wacht, ok tuurlijk het is druk op het moment ik ben niet de enige die zich zorgen maakt of dit wel goed komt.
Na dit wachten krijg ik een vrouw aan de lijn met een accent alsof ze de Nederlandse taal nog niet lang beheerst, ik ben verder geen racist en maak zelf ook heus eens een taalfoutje zoals vast ook in dit verhaal. Maar toch versta ik de vrouw soms niet en moet ik een paar keer vragen "Sorry wat zei u daar?" Het komt er op neer dat alles wel goedkomt en ik ben enigzins gerust dat de vervangende OV-Chipkaart die ze noemt wel op tijd zal arriveren.

Februari 2010
Ondertussen zijn we begin februari en het formulier komt binnen gelukkig is er vermeld dat het reizen met de papieren ov is verlengd voor onbepaalde tijd, dat is dan weer een geruststelling.
Ik vul het formulier in, en het doet mij niet erg aan als een vervangend formulier maar ach ze zullen het wel niet voor niets sturen. Ik plak mijn oude Ov chipkaart maar op de plek van de pasfoto, de vrouw zei immers dat ik die mee moest sturen. Ik doe er een kopie van mijn legitimatie en rijbewijs bij (voor én achterkant). De pasfoto hoeft er niet bij omdat er staat dat ze hem inscannen en weer opnieuw gebruiken voor volgende keren.
Een kleine week later is er post van OV chipkaart, de aanvraag is niet in behandeling genomen de kopie van de legitimatie voldeed niet. Ik neem aan dat een kleurenkopie met voor en achterkant van rijbewijs en id-kaart toch voldoende moet zijn, vervolgens bel ik de ov studentenkaart lijn maar weer om verhaal te horen.
Mijn aanvraag is vernietigd en ik naam dus aan ook mijn oude ov chipkaart. Ik had er wel een pasfoto op moeten plakken omdat de toenmalige chipkaarten uit werden gegeven door het postkantoor de pasfoto's blijkbaar niet hebben meegegeven toen ze het hele zooitje uit handel gaven aan OV-Chipkaart.
Nieuwe aanvraag wordt opgestuurd en ik moet een compleet nieuwe aanvraag doen, overigens werd er bij de afwijzing van inschrijving een nieuwe formulier gevoegd maar deze zou anders zijn dan een nieuwe dus moet ik een nieuw formulier aanvragen. Enkele werkdagen later krijg ik het formulier thuisgestuurd, wat blijkt, PRECIES hetzelfde formulier als ik al had gekregen.
Deze keer wederom kopie van legitimatie rijbewijs enz voor en achterkant in kleur bijgevoegd.
24 februari krijg ik de brief thuisgestuurd waarin staat dat mijn aanvraag in behandeling is en dat ik na ca. 2 werkdagen een vervangende kaart zal ontvangen. Zou het dan toch nog goed komen?

Maart 2010
Vandaag heb ik nog steeds geen OV-Chipkaart ontvangen, dan maar weer bellen om te vragen of hij in ieder geval dan onderweg is?...
Na 30 minuten aan de lijn gehangen te hebben krijg ik wederom een vrouw met een accent aan de telefoon deze versta ik echter wel goed.
"Wanneer heeft u uw aanvraag ingediend meneer?"
- Anderhalf á 2 weken geleden.
"Dan is hij waarschijnlijk onderweg meneer"
- Maar ik heb een brief gekregen dat er ongeveer na 2 werkdagen een vervangende kaart zou moeten zijn, ik heb deze nog niet en wil graag weten of hij onderweg is, kunt u dat misschien zien in de computer?
"Ja meneer mag ik u geboortedatum en postcode"
"Een ogenblik geduld alstublieft ik zet u even in de wacht."
- Alweer wachten.....
"Bedankt voor het wachten meneer ik kan geen gegevens over u in de computer terugvinden zal ik anders u gegeven noteren dan laat ik dit achter voor mijn collega's en kunnen zij het verder bekijken."
- Ja ik wil graag weten waar ik aan toe ben wanneer kan ik hem dan verwachten hoe lang duurt zoiets?
"Meneer ik denk dat u gewoon moet wachten en dan denk ik dat het wel goed komt"
- Ja maar hoe lang duurt het ongeveer?
"Drie weken meneer"
- Dan heb ik nog een vraag over eventuele kosten die ik maak voor het reizen terwijl deze onnodig zijn? Kan ik dat terug krijgen.
"Dat stuur ik u in een mailtje meneer"
- Oké en hoe zit het met telefoonkosten, mijn telefoonrekening viel 20 euro hoger uit door de wachtrijen voor de telefoonlijn?
"Daar hebben wij niets mee te maken meneer"
- Dus ik moet gewoon maar weer afwachten? Wat een flop deze kaart!
"Ja meneer ik begrijp u"
- Ja maar dit is toch belachelijk?
"Ja meneer ik begrijp u maar u kunt het beste gewoon wachten"
"Heeft u verder nog vragen?"
- Nou nee ik zal wel weer moeten wachten ik ben al vanaf januari bezig een nieuwe kaart te krijgen.
"Ja meneer ik begrijp u"
"Mag ik u bedanken voor u tijd en geduld"
"Fijne dag verder meneer"
_ verbinding is verbroken_

Tot zover mijn verhaal, en de grote vraag is eigenlijk welke idioot probeert een systeem te vervangen dat altijd goed dienst heeft gedaan?
Wat een flop.

KennethB
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:28

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door KennethB »

DECEMBER
Portomonee verloren / gestolen, in ieder geval geen OV-chipkaart meer. Deze laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd.
Eind december met ze gebeld, er was geen aanvraag ontvangen. Vervelend, kan gebeuren, wist ondertussen dat het voor januari nog goed zou gaan.

JANUARI
Op 3 januari een nieuwe kaart aangevraagd.
28 januari gebeld, waar de kaart zou blijven. Deze stond in het systeem, wordt z.s.m. verstuurd is mij toen verteld (zie ook de ontvangen mail van een paar dagen later).

FEBRUARI
Netjes nog 2 weken gewacht met bellen, maar nog steeds geen kaart. Op 17-2 weer gebeld, toen stond er geen aanvraag meer in het systeem en zou ik een nieuwe kaart moeten aanvragen. Formulier dus maar aangevraagd.
Een 4 tal dagen later het formulier binnen, ze nogmaals gebeld of het nog steeds correct was dat ik een nieuwe kaart zou aanvragen (wilde iig geen problemen). Toen werd er mij verteld dat de aanvraag nog in het systeem stond (zie ook de mail van een paar dagen later) en ik nog maar even zou wachten. Iedere keer werd het doorgegeven aan de spoed-afdeling / afhandeling / .... die het probleem zouden nakijken omdat het toch niet standaard was.

MAART
1 maart nogmaals gebeld, tja, nu staat er wel weer een aanvraag in het systeem (geen mailtje gehad) en moest ik weer wachten.
4 maart werkelijkwaar ontploft aan de telefoon, en slot van het liedje dat ik weer aan de spoedafdeling werd doorgegeven. Nog een keer gebeld, andere medewerker, toch maar weer een nieuwe kaart aanvragen. Dat ga ik vandaag ook nogmaals doen.

Graag zou ik weten wat ik hier aan moet doen en waar ik eventuele kosten die ik ga maken na de 16e maart kan claimen. RADAR, gezien de andere reacties op dit forum, kunnen jullie hier niet eens wat mee doen??????

The Missing Link
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:58

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door The Missing Link »

Volgende update... kreeg nu weer een email dat we de kaart al ontvangen zouden moeten hebben in februari (voor de duizendste keer; dat die nooit is aangekomen, dat lijkt maar niet door te dringen maar dat komt omdat deze email door weer iemand anders is beantwoord...). Ze hadden gekeken en er moest toch echt weer een nieuwe worden aangevraagd (anders zou het niet goedkomen en er werd een beetje gesuggereerd dat het dan allemaal mijn schuld zou zijn!).
Er is inmiddels een nieuwe aangevraagd (vorige week); schokkend dus dat de helpdesk meneer dat niet gezien heeft... blijkbaar is ook dit weer mis...
Tot overmaat van ramp vertelt de helpdesk persoon doodleuk dat we niet voor restitutie in aanmerking komen na 16 maart :oops:
Over my dead-body dus... wat een flauwekul, nu ben ik dus pas echt p...-off!

Dus... heb ik de Nationale Ombudsman gebeld, aardige mensen, maar is toch in eerste instantie niet voor hen. Ze verwijzen naar de Consumentenbond (laat ik daar nu net lid van zijn ;-) ), ik de Consumentenbond bellen, ook aardige mensen maar dit is toch echt niet voor hen. Zij verwijzen naar Postbus 51...
Zeer aardige mensen daar, maar... dit is niet direct iets voor hen... Gelukkig willen ze me wel helpen, noteren mijn verhaal, maken er een case van en beloven het door te sturen naar het ministerie.
Heb inmiddels ook iets ingetikt op www.ovloket.nl.

Ik hou jullie op de hoogte!

The Missing Link
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:58

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door The Missing Link »

Weer een update:

ovloket.nl: Deze hebben inderdaad gereageerd (zo fijn weer eens contact te hebben met iemand die je echt wil helpen). Ik heb de 'case' moeten beschrijven en zij hebben de gegevens doorgespeeld naar de OV-Chipkaart organisatie. Vrij kort daarop kwam er een email van de OV-Chipkaart club dat de nieuwe aanvraag was ontvangen en 'goedgekeurd' (...). Nog steeds niets ontvangen maar een heel klein sprankje hoop...
Dan Postbus 51: Ook die volgen netjes op en hebben inderdaad naar Ministerie van Verkeer en Waterstaat doorgestuurd. Werd zelfs gebeld! Erg vriendelijk werd me verteld dat als ik binnen een week nog niets had gehoord ik contact moest opnemen (en ik kreeg dus contact info! Die ik natuurlijk niet openbaar kan en mag maken, wat een verademing na all OV-Chip helpdesk schijnbewegingen!). Toen ik aangaf dat ontvangst van de Chip-kaart maar een deel van mijn frustratie zou wegnemen en dat ik met name ook zou willen zien dat dit in de toekomst allemaal beter geregeld zou moeten worden was er opnieuw begrip en actie. Ik kan de hoofdpunten van mijn ervaringen doorgeven en die worden dan weer (op hoger niveau) doorgespeeld aan de OV-Chipkaart organisatie. Controleren of dit allemaal werkelijk gebeurt kan ik niet maar ik geloof er wel in: dit lijken serieuze mensen die echt van plan zijn dit te verbeteren. Ik ben nog nergens op dit moment maar het voelt in elk geval al een beetje beter... :)

rinzedegroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:59

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door rinzedegroot »

Na twee keer een aanvraag formulier te hebben ingevuld heb ik behalve een tijdelijke kaart nog steeds geen officiële studenten ov chipkaart mogen ontvangen. Ik heb minimaal 5 keer met de klanten service gebeld waar de wacht tijd vaak meer dan 10 minuten bedraagt. Daar is mij meerdere malen door overigens vaak zeer slecht Nederlands sprekende medewerkers belooft dat een andere afdeling contact met me op zal nemen maar dit word vervolgens nooit gedaan. Ook wordt mij verzocht weer een nieuwe aanvraag te doen. Maar wie garandeert mij dat deze aanvraag wel word behandeld? (ik blijf geen pasfoto’s opsturen) Mijn vorige aanvragen zijn wel degelijk door de postbode bij de goede instantie terecht gekomen maar wat gebeurt daar volgens mee? En waar zijn ze gebleven? Er staan in deze aanvraag veel persoonlijke gegevens waarvan ik niet wil dat deze op straat belanden. De telefoniste van de ov kaart kan mijn probleem in ieder geval nooit oplossen en weet nergens iets van. Ze leest een skript vanaf haar computer maar zodra dit iets afwijkt kan en wil en/of kan ze helemaal niets voor me doen. Het is bijna 16 maart de dag dat mijn tijdelijke kaart niet meer geldig is het is wachten op mijn eerste boete in het openbaar vervoer.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik gister een brief in de brievenbus waarin mij verzocht wordt om mijn studentenreisproduct te activeren. Maar hoe kan ik dit nou doen zonder zo'n studenten reisproduct te hebben ontvangen.

Data van aanvragen:
10 November 1e keer
18 December 2e keer

Dvtoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 11:07

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Dvtoor »

Hier hetzelfde verhaal. Ik ben wel in het bezit van een tijdelijke kaart, maar deze is vanaf morgen (16-03) blijkbaar niet meer geldig. Inmiddels sinds december 3 keer opnieuw alles aan moeten vragen, maar niks ontvangen. Ik snap niet dat er nog geen extern meldpunt is voor dit soort gevallen of een noodoplossing (ja, de zoveelste) om hier als student NIET de dupe van te worden. Het is te gek voor woorden!

KennethB
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2010 14:28

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door KennethB »

Ook een update van mijn kant.
Ondertussen is mijn aangetekende aanvraag ontvangen en zowaar verwerkt deze keer. Ook direct een klacht ingedient bij het OV-loket.
Via hun kreeg ik uiteindelijk een mail van de OV-chipkaart-helpdesk, dat ik binnen een week mijn kaart kon verwachten.

Vandaag even met ze gebeld. Ben ontploft aan de telefoon. De medewerker vertelde mij dat het nog 10 werkdagen duurt, voordat ik mijn kaart krijg. De afdeling van de mail is een andere dan die van de telefoon.

Dat betekend dus, bezig vanaf december, en nu voor de 16e nog steeds geen kaart. Morgen maar weer eens bellen met het OV-loket.

Wordt vervolgd...

Base Mase
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2010 21:02

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Base Mase »

Hier ook een ervaring van mijn kant:

In oktober 2009 voor het eerst iets met de post gekregen over de OV-chipkaart. Het aanvraagformulier netjes ingevuld, met pasfoto.

Na enige tijd niets vernomen te hebben maar eens gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ze mijn vraag zouden onderzoeken en er later op terug zouden komen. Een paar dagen later ontving ik inderdaad een e-mail met daarin het bericht dat mijn aanvraag weer terecht was en ik snel mijn ov-chipkaart zou ontvangen!

Helaas... na een dikke maand gewacht te hebben nog geen OV-chipkaart. Ik wederom gebeld. Dit maal kreeg ik de mededeling dat alle aanvragen van de maand oktober helaas kwijt waren geraakt. Ik moest dus een nieuw aanvraagformulier aanvragen. Na dit gedaan te hebben kreeg ik naar aanleiding van mijn telefoontje een e-mail met daarin wederom het bericht dat mijn aanvraag toch een of andere (miraculeuze) wijze weer gevonden was en ik mijn chipkaart zo snel mogelijk zou krijgen!

Een aantal dagen later kreeg ik het door mij aangevraagd aanvraagformulier met een tijdelijke OV-chipkaart. Deze heb ik niet meer ingevuld en opgestuurd omdat blijkbaar mijn oude aanvraagformulier van oktober toch weer gevonden was.

Na weer een aantal weken gewacht te hebben helaas geen OV-chipkaart ontvangen. Nog eens gebeld en weer te horen gekregen dat het uitgezocht zou worden. De alom bekende mail met "Uw aanvraagformulier is ontvangen en wordt verwerkt" verscheen weer in mijn mailbox. Weer een aantal weken gewacht maar nog steeds geen ov-chipkaart.

Drie weken geleden maar wéér eens gebeld. Kreeg een hele vriendelijke (overduidelijk buitenlandse) meneer aan de telefoon die mij wederom vertelde dat hij mijn vraag door zou spelen naar een andere afdeling. Na een aantal dagen kreeg ik deze keer een e-mail met daarin het bericht dat ik mijn ov-chipkaart nu toch echt kwijt was en ik een nieuw aanvraagformulier zou moeten aanvragen en dus de hele ov-chipkaart opnieuw aan zou moeten vragen.

Zo gezegd zo gedaan. Inmiddels heb ik een mail gekregen met het bericht dat mijn aanvraag is goedgekeurd en ik binnen twee weken mijn ov-chipkaart zou moeten ontvangen!

Ik hoop het maar...

Margreet1988
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:42

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Margreet1988 »

@ mmmr

En ook al zouden er geen problemen zijn met de verstrekking/activering. Er zijn zoveel dingen die nog niet kloppen aan de rest van het systeem:
-Als je naar het buitenland gaat moet je snel uitchecken op het laatste station voor de grens.
Hier heb ik als student over de grens antwoord op :P (studeer in be met ov :P)

Je hoeft bij de trein nog niet in te kloken, Maar is mijn verteld als dit wel zsm gebeurd zal er waarschijnlijke als je een kaartje veder als grens hebt een regeling komen dat er in de IC die over de grens gaat vanaf het overstap/opstap station niet ingeklokt hoeft te wroden (ENKEL BIJ VRIJ REIZEN) en als voorwaarde dat je een kaartje vanaf de grens MOET hebben.

Maar ze zijn er bij de ns mee bezig (ze eens een vraag gesteld :P ze weten nog steeds antwoord niet.. al begonnen begin aug 2009 :P)

Reisje met korting dan moet je gewon een kaartje los kopen (aangeizen dit nog steeds kan)

thessa_meeuwse
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 11:43

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door thessa_meeuwse »

Hallo,

ik heb al meerdere malen contact met het ov chipkaart bedrijf opgenomen omdat ik mijn studenten ov chipkaart nog niet heb ontvangen. Deze heb ik in november aangevraagd en elke keer krijg ik een andere verhaal van een medewerker. Ik heb deze op een rijtje gezet om te laten zien dat dit niet mijn fout is en ik alles geprobeerd heb om in bezit te komen van een studenten ov chipkaart. Ik heb nu wel een mail ontvangen dat mijn kaart eind deze week binnen zou zijn. Eerst zien dan geloven!!



· eind jan/begin februari heb ik gebeld met de klantenservice. Zij vertelde mij dat de kaart in december gestuurd zou zijn. Deze is niet aangekomen en de medewerker zou een nieuwe aanmaken.

· 1 febr. email ontvangen: volgens Sid Visjes zou mij ov-chipkaart naar mij onderweg zijn.

· 5 febr. email ontvangen: volgens Joop van Schagen zou mijn kaart onderweg zijn.

· 13 febr. contact opgenomen met de klantservice. Mijn kaart zou gemaakt zijn maar ze wisten niet hoelang het ging duren voordat ik deze zou ontvangen.

· 25 febr email ontvangen: mijn kaart is gemaakt, maar kan niet verzonden worden. Ik moet een nieuwe aanvraag indienen.

· 1 maart email ontvangen: volgens Saskia Bruin is mijn kaart verstuurd, maar (blijkbaar) niet aangekomen. Ik moet een nieuwe aanvragen. Er zijn problemen binnen het bedrijf door de overnamen. Veel aanvragen zijn kwijt geraakt.

· 2 maart: aanvraag formulieren aangevraagd via de site.

· begin maart aanvraag opgestuurd en medewerkers gesproken die zei dat mijn kaart binnen een week binnen zou zijn en dat er veel problemen zijn bij het aanvragen van een kaart binnen het bedrijf.

· 2 maart email ontvangen: mijn kaart is kwijtgeraakt en ik moet een nieuwe aanvragen.

· 9 maart email van ov loket: mijn klacht is na jullie(ov chipkaart bedrijf) doorgestuurd en er zal contact met mij opgenomen worden(nooit gebeurd)

· 9 maart brief ontvangen: hierin staat vermeld dat mijn nieuwe aanvraag niet ingediend kan worden omdat ik al een kaart in mijn bezit zou hebben.(HEB IK NIET)

· 9 maart contact opgenomen met klantenservice: ik heb een vervangende kaart aangevraagd en dit gaat 3 weken duren. Ik moet mijn reiskosten zelf betalen tot die tijd. Ik heb mijn verhaal voorgelegd aan de medewerker en deze gaf toe dat ik veel verkeerde informatie heb gekregen van haar collega's en dat zij hier achter aan zal gaan



Met deze waslijst wil ik laten zien dat ik genoeg actie heb ondernomen om mijn kaart in bezit te krijgen. En dan komt de het bedrijf nog niet met een oplossing! En mag ik mijn reiskosten betalen. Het is echt belachelijk hoe slecht je geholpen wordt. Het is toch niet zo moeilijk om op tijd een kaart te maken en op te sturen? Of de mensen achter de klantenservice te zetten die er ook ECHT verstand van hebben.



Vriendelijke groet,



Thessa Meeuwse

mmmr
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:44

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door mmmr »

hmm @ the missing link:
Bent goed bezig zo te horen.
Ik ben naar de rechtswinkel geweest en zij hebben me eigenlijk niets verder kunnen helpen. Ik moest volgens hun een aangetekende brief sturen naar ov-chipkaart en eventueel naar DUO.
Dit ga ik dan ook doen, maar vraag me echt heel sterk af wat hier voor een reactie op komt.

Ook het feit dat dat ding gewoon toch nog door de strot geduwd wordt van alle reizigers blijft me boos maken. De optie om een papieren kaartje te kopen zou nooit mogen worden afgeschaft.

En over dat naar t buitenland reizen. T leek mij vrij logisch dat je als je vrij reizen hebt een kaartje vanaf de grens moet kopen. Maar ik vind het vooral een probleem dat ze dus zelf aangeven nog geen oplossing bedacht te hebben maar dat we het wel al in de praktijk moeten gaan gebruiken...

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door melomaan »

Is het geen idee om al deze mensen, die genoeg inspanningen hebben gedaan om hun zaakjes voor elkaar te hebben, bij elkaar te brengen. Samen sta je sterker en kun je eventuele kosten om je recht te halen delen. Studenten betalen uit hun beurs een bedrag voor vervoer waar zij dus ook recht op hebben. Het 'bedrijf' ov-chipkaart blijft in gebreke, dus is aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende kosten. (Dus ook de kosten uit januari en februari)
Dit lijkt mij een mooie casus voor een aantal rechtenstudenten, zodat zij gelijk werkervaring binnen hun vakgebied opdoen. Communicatiestudenten zouden de studenten kunne aanspreken en verzamelen. ICT-studenten een homepage met bv. een forum hiervoor kunnen maken.
Kom op studenten verenig jullie en maak een vuist. Zo haal je je recht.

The Missing Link
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:58

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door The Missing Link »

Nieuwe update: voor mijn geval lijkt er licht aan het einde van de tunnel. Dat gaat niet betekenen dat ik ermee stop. Zoals ik al aangaf wordt een samenvatting van mijn ervaringen zoals ik die aan het miniterie heb doorgemaild, doorgestuurd naar de 'top' van de OV Chipkaart organisatie (is mij verteld). Ik heb in mijn, zeg maar, verslag de zaken kort en bondig getracht te houden, WEL heb ik daar verwezen naar deze site met daarop onze discussie zodat ze misschien ook jullie verhalen zullen gaan lezen!
Helaas te laat voor dat verslag (maar ik zal er volgende week nog wel een mailtje overheen sturen) vond ik op de Rover-site (www.rover.nl) een hoop van dezelfde ellende in het forum daar; misschien is het een tip om ook eens daar te kijken. Ik zal hier blijven updaten als ik meer hoor of te weten kom.

Tot slot moet mij opnieuw van het hart dat hoezeer ik het forum hier op Radar ook waardeer en hoezeer ik ook de functie nuttig vind (het breng mensen met dezelfde problemen bij elkaar), de betrokkenheid van de mensen van Radar zelf is nul-komma-nul. Ik heb ze zelfs enige tijd terug een email verstuurd, zelfs daar komt niet eens antwoord op. Je zou er bijna een apart discussie over gaan opzetten :lol:

marianne-ec
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 17:42

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door marianne-ec »

Wat een drama.
In november de ov studentenkaart aangevraagd. In december toch maar even bellen wanneer de kaart er aan komt. Ik kom niet in het systeem voor. Dus nieuw aanvraagformulier ingevuld met weer een pasfoto. In januari weer gebeld. Ook deze keer kom ik niet in het systeem voor. Voor de derde keer een aanvraagformulier ingevuld met weer een pasfoto. Half februari maar weer gebeld en ja hoor ze hadden het formulier ontvangen en binnen 2 weken zou ik de kaart ontvangen. Na 2 weken gewacht te hebben toch nog maar weer even bellen. De kaart was verstuurd maar moest toch nog maar even geduld hebben. 8 maart nog maar weer gebeld, ik heb geen geduld meer en de tijd begint te dringen. Dan krijg een 1 of andere allochtoon aan de telefoon die je elke keer in de wacht zet omdat hij het niet kan vinden. Ik moest toch maar nog even geduld hebben want misschien was hij nog onderweg. 11 maart weer gebeld. Ik krijg weer een persoon van allochtone afkomst aan de telefoon. Deze spreekt nog slechter nederlands als de vorige. Weer een half uur aan de telefoon gehangen en je komt geen steek verder. Ik moest de post van zaterdag nog maar even afwachten.
Zaterdag geen kaart en weer bellen. Als je dacht dat het niet erger kon krijg je weer een allochtoon aan de telefoon die volgens mij niet verder is gekomen dan 3de klas lagere school. Deze dame zou er een klacht van maken die door een commissie bekeken zou worden. Na verschillende keren spellen van de naam, deze toch nog verkeerd noteren. Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Omdat ik het helemaal zat ben heb ik ook maar een klacht naar Rover gestuurd en die zouden de klacht doorgeven.
Maandagmorgen wordt mijn moeder gebeld. Honderd maal excuses voor de ontstane situatie en wij ontvangen de volgende mail.

Beste student,

Jij hebt via het OV-loket een klacht ingediend, dit omdat je nog steeds niet beschikt over een studenten OV-chipkaart.
Wij hebben even het een en ander nagekeken en zien staat dat er op 22februari een OV-kaart naar jou toegestuurd zou moeten zijn.
Vanochtend 15 maart heb ik met jou moeder gesproken en buiten een brief om met daarin vermeld dat je je studenten OV-chipkaart nog niet hebt opgehaald, en onduidelijke telefoontjes hebt gepleegd met het callcenter heb je verder niets ontvangen.
Om het leed enigszins te verzachten zullen wij jou een tijdelijke OV-chipkaart toe gaan sturen, deze moet je eind van deze week in je bezit hebben, wat je echter zelf dient te doen(dit mogen/kunnen wij niet voor jou doen) is je nooit ontvangen OV-kaart met kaartnummer xxxxxxx laten blokkeren via de website en tevens een vervangende kaart aanvragen.
Als je de aanvraag hebt gedaan en het formulier volledig ingevuld en voorzien van een pasfoto en kopie ID moet je de nieuwe studenten OV-chipkaart met drie weken in huis hebben.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice studenten OV-chipkaart.


Op de website gekeken daar kan je dus niets blokkeren en moet je dus weer bellen a 0,10 per minuut. Dinsdag heeft mijn moeder gebeld om te blokkeren maar dat mocht niet, dat moet ik dus zelf doen.
Nog maar even gevraagd over de tijdelijke kaart. Die bestaat dus niet meer sinds januari. Wel werd gezegd dat ik de kosten die gemaakt worden voor het openbaar vervoer moest bewaren.

Het bovenstaande mailtje komt dus niet van de klantenservice omdat het niet met een naam ondertekend is, maar waar het dan wel vandaan komt is mij onduidelijk.

wordt vervolgd

Gesloten