LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NETWERK VAN T-MOBILE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Heb je zelf, of ken je iemand met, problemen bij T-Mobile?

Ik heb altijd problemen met T-Mobile
16
52%
Ik heb soms problemen met T-Mobile
5
16%
Ik ken iemand die altijd problemen heeft met T-Mobile
1
3%
Ik ken iemand die soms problemen heeft met T-Mobile
0
Geen stemmen
Nee
9
29%

Totaal aantal stemmen: 31

Elledel21

NETWERK VAN T-MOBILE

Ongelezen bericht door Elledel21 »

Ik heb sindsjuli 2009 problemen met het netwerk van T-Mobile. 15 juli jl., heb ik dan ook de eerste klacht neergelegd bij T-Mobile. TOT OP HEDEN IS ER GEEN OPLOSSING..!! T-Mobile blijft maar aangeven dat er ergens iets niet goed is, omdat mijn verbinding iedere keer wordt verbroken en omdat ik soms ineens tijdens een gesprek een toon krijg alsof ik diegene aan het bellen ben, terwijl ik diegene al aan de telefoon heb. Ze weten echter niet wat het probleem is, omdat ik 250 meter bij een mast vandaan woon.

Sinds juli 2009 zijn ze al bezig met onderzoeken hier en onderzoeken daar. Ik heb al meerdere malen een klachtenbrief gestuurd (aangetekend) en dan krijg je nog te horen, die is hier niet aangekomen..! Het enige wat ik te horen krijg is mevrouw, we zijn er mee bezig, we hebben nog geen uitslagen van de onderzoeken. Vervolgens is er wel een uitslag van een onderzoek, is er niets uitgekomen en wordt het weer naar een zogenaamde 'andere' afdeling gestuurd voor een onderzoek, terwijl die mijn 'case' ook al 581 keer hebben gezien.

Twee weken geleden werd ik dan eindelijk gebeld door een mevrouw die het wel echt heel vervelend vond en die zou even wat voor me regelen. Ze heeft mijn 'case' WEER doorgestuurd en zou een week later terug bellen. Als er dan nog geen uitslag zou zijn, dan zou mijn contract ontbonden worden. Ze heeft 1x terug gebeld, met de mededeling dat het iets langer duurde, volgende week was de uiterste datum. Vandaag maar weer zelf gebeld, want als je op hen moet wachten heb ik na mijn overlijden nog een abonnement lopen bij T-Mobile. Eindstand: ze waren nog met een onderzoek bezig (joooohhhhh..!!), daar was nog geen uitslag van, ze ging NOGMAALS eens email sturen dat er spoed achter moet en ja, verder wist ze niets, met andere woorden: "zoek het lekker uit"..!

Iemand enig idee hoe ik in godsnaam van T-Mobile afkom, want ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, en zij weten het nog minder..!

mich24

Re: NETWERK VAN T-MOBILE

Ongelezen bericht door mich24 »

Heerlijk! Ik heb vorig jaar een enorm gigantisch mega probleem gehad met mijn Web 'n Walk stick. Het werkte domweg gewoon niet en na 2 aangetekende brieven, 2 per gewone post en zelfs 1 afgegeven op het hoofdkantoor in Den Haag bij de postkamer, de brief met een prachtige stempel ontvangen.
En wat denk je?? Ze hebben de brieven, nooit ontvangen, zelfs de aangetekende niet waarvan ik een afschrift had van aflevering!

Veel boosheid ten top, en wat denk je? Worden wij uit het niets gebeld na een maandje of 3,5 door de afdeling klachten. Alles was in ene geregeld en in ene was ik van mijn abonnement af, met behoud van de verkregen laptop..

Stelletje prutsers!!!!

Tjé

Ongelezen bericht door Tjé »

Ik heb dezelfde problemen met de Web&Walk van T-Mobile. Vanaf maart 2009 is het hopeloos met de verbinding.
De technische dienst van t-Mobile heeft in juni mij gevraagd 3 screenshots (verdeeld over de dag) te maken zodat zij zelf ook konden waarnemen dat ik thuis moet internetten met een snelheid van 60kb/sec.
5 weken later heb ik eens contact met ze opgenomen omdat ik niets hoorde. Uitslag onderzoek: u heeft bereik en daarmee was het onderzoek afgelopen.
Heel veel mailwisseling gehad maar T-Mobile vindt dat ik bereik heb ookal is dat slechts 3% van wat beloofd is.

Vorige week kreeg ik het verzoek om nogmaals 3 screenshots te sturen voor een nieuw onderzoek.
Een van de medewerkers schreef in een mail dat er in het verleden (inderdaad) problemen waren met de masten in deze buurt :o .
En zo komt de aap uit de mouw !!! :!:
Maanden ben ik voor gek gehouden terwijl T-Mobile wist en weet dat er problemen zijn met het bereik :evil: !

Ook de traagheid van antwoorden ben ik meer dan zat. Vb. T-Mobile heeft er 6 weken over gedaan om uit te zoeken waar de masten stonden voor het bereik. Ik had dit binnen 15 minuten gevonden. En al maanden altijd de standaard beginzin van de mails: "Onze excusses voor de late reactie :P ....bla bla bla...."

Ik heb een contract afgesloten voor 1.8 Mb p/sec. en waar ik mee internet is 60 kb/sec. dit is slechts 3% van wat ze beloven, tis oplichting en niets anders!

Helaas ben ik nog steeds niet van T-Mobile af :( het zijn meesters in vertragen

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ook ik heb last gehad met T-Mobile.
Zomaar ineens viel mijn bereik steeds weg, telefoontjes en smsjes kwamen niet aan.
Naar tig keer met de klantenservice gebeld te hebben en ook loze beloftes te hebben gekregen, was ik het zat nadat een familielid een ongeluk kreeg en ik dus niet te bereiken was.
Daarna heb ik gewoon brieven aangetekend verzonden (altijd doen, dan heb je bewijs) en even lekker met wetteksten geschermd, en waarbij ik ze mededeelden dat alle automatische incasso's werden ingetrokken en het abonnement werd opgezegd. Toen weigerde T-Mobile ook nog eens om mijn nummer vrij te geven.
Weer een brief geschreven, krijg je een bijdehand persoontje aan de lijn, waarom ik het nummer dan nog gebruikte, tja misschien wil ik wel gewoon bereikbaar blijven, al is het miniem...
Uiteindelijk heb ik dat persoontje wel zo eruit gepraat dat ik de helft van mijn abonnementsgeld terug kreeg van de afgelopen drie maanden.

Mijn advies: gewoon volhouden, alleen met medewerkers willen praten die ook iets betekenen en anders hoeven ze niet te bellen, en vooral brieven schrijven! Brieven kunnen en mogen ze niet negeren!

dirkjr

Ongelezen bericht door dirkjr »

Hier ook problemen met T-mobile.

Ik ben woonachtig in Heerenveen, volgens het dekkingskaartje moet ik goed bereik hebben. Niets is minder waar.
Ik heb alleen maar goed bereik als ik buitenshuis ben.
Afgelopen weekend heb ik melding gemaakt van dit slechte bereik, nu heb ik al geruime tijd problemen met het bereik, lees vanaf het begin van mijn abonnement.
Nu had ik gehoopt dat het beter zou worden, maar helaas.
Op dit moment is de situatie met mijn vader vrij ernstig en klaagt mijn omgeving dat ze mij regelmatig niet kunnen bereiken. Ik baal hier dan ook erg van.

Ik krijg vaak de volgende klachten:
- krijg een in gesprekstoon
- tijdens het bellen valt de verbinding weg, soms wel 4 keer opnieuw bellen.
- het lijkt er eigenlijk op dat de mast te weinig capaciteit heeft.

T-mobile zegt dat het in onderzoek is. Nu heb ik veel gelezen op internet m.b.t. hun onderzoeken. Dit geeft mij dus erg weinig hoop.
Wat ik wil is dat ze het contract ontbinden, want niet bereikbaar kan voor mij nu ernstige gevolgen hebben.

Ze adviseren mij nu een kruis-onderzoek (sim kaart in ander toestel en ander toestel met mijn simkaart) te doen, nou dat heb ik uitgevoerd en guess what: geen verbetering!

Ik heb een vermoeden dat dit een lang verhaal wordt, met kosten voor een dienst waar ik geen gebruik van kan maken. Ja buitenshuis en in de grote steden.

Wie kan mij in deze helpen.

@radar: kunnen jullie in deze niet weer wat betekenen, aangezien er weer vele klachten over t-mobile zijn.

vipserv

Ongelezen bericht door vipserv »

hier ook problemen gehad, nog bezig met de afhandeling, abonnement is wel ontbonden, echter aan de gestelde eisen is nooit aandacht besteed.

samenvatting:

- begin augustus begonnnen de problemen, de dekking was weg,gesprekken werden spontaan verbroken, datasessie was niet op te zetten.

klantenservice gebeld,
dekkings onderzoek, probleem niet gevonden, doe maar een kruistest

kruistest bood geen oplossing, klantenservice gebelt,
dekkings onderzoek, nieuwe simkaarten

nieuwe simkaarten geven hetzelfde probleem, klantenservice gebelt,
doe maar een kruistest, aangegeven dat dit al gedaan is
volgende advies, neem maar nieuwe simkaarten, weer aangegeven dat dit al gedaan is

hierna zou het opeens aan het toestel liggen, aangegeven dat het andere toestel exact hetzelfde probleem geeft. tja meneer dan kunnen we u niet helpen.

aangetekende brief gestuurd met een termijn er in van 2 weken, met de optie om de problemen op te lossen of het contract te ontbinden en om te zetten naar prepaid.

hier is pas na de termijn op gereageerd, en toen moest ik opeens mee gaan werken aan een netwerk test. 3 nummers doorgeven.

op dat moment kwam er geen verbinding meer tot stand, dus op terug geantwoord dat ik ze aan de gestelde termijn houd, daarop meldden ze dat ze met dit termijn niets te maken hebben, en er maar 1 optie is, meewerken met verder onderzoek.

hun daarom de optie gegeven om een veldsterkte meting uit te laten voeren, maar dit kon niet omdat de 3 gesprekken niet doorgegegevn zijn.

omdat ik nog steeds geen oplossing had heb ik toch maar meegewerkt, ze in gebreke gesteld en een laatste termijn van 2 werkdagen om tot een oplossing te komengegeven. met wederom dezelfde eis, de problemen oplossen of het contract te ontbinden en om te zetten naar prepaid.

uiteindelijk maar meegewerkt omdat niet kunnen bellen erg vervelend is, na doorgave van 3 testgesprekken die niet tot stand

na 3 werkdagen kwam er een belletje met de mededeling dat de problemen nu eindelijk geconstateerd waren en ze niet binnen 3 maanden een oplossing konden leveren voor mijn probleem.

hierop kreeg ik aanvankelijk 2 voorstellen,
1. een korting van 50% voor de restduur van het contract, en ontbinding na 12 maanden
2. ontbinding van het web & walk plus gedeelte van het contract

hier ging ik niet mee accooord, en heb gevraagt naar ontbinding van het contract zoals gesteld in de aangetekende brief.

dit is na veel aandringen van mijn zijde gehonereerd, ik kreeg een referentienummer waarmee ik de klantenservice kon bellen.

ik de klantenservice gebelt, en toen bleek dat het toestel ivm subsidie terugh gestuurd moest worden. apart verhaal, ik snapte het juridisch niet helemaal, nmaar toch maar het toestel terug gestuurd opl 7-11

uiteindelijk is op 20-11 het toestel ontvangen en het nummer vrijgegeven voor portering, op 27-11 ben ik over gegaan naar vodafone.

achteraf kan ik nergens in de contracten iets vinden over de eis van t-mobile om het toestel terug te ontvangen alvorens het nummer vrij te geven voor portering.

bij navraag van t-mobile zou ik nog een vordering open hebben gehad, dit klopt ook wel, want volgens de procedure die t-mobile hanteerd ben je pas vrij van vorderingen als het nummer geporteert is naar een andere provider.

dit terwijl mijn eis om het contract te ontbinden en om te zetten naar prepaid dus niet ingewilligd is.

ik ben nu dus op basis van het laatste verhaal bezig om het toestel terug te krijgen, want wettelijk gezien hefet t-mobile genoeg tijd gehad, en aan de gestelde eisen is niet voldaan. ik heb volgens de gestelde eis helemaal geen vorderingen open staan omdat het contract ontbonden zou zijn en omgezet had moeten zijn naar prepaid.
Laatst gewijzigd door vipserv op 22 dec 2009 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

john34

Ongelezen bericht door john34 »

Door collega van mij werd ik gewezen op dit topic. Ook wij hebben problemen gehad met T-Mobile in 2008. Mijn vrouw moest een nieuw abonnement en wilde dit bij T-Mobile. In de winkel in Harderwijk werd duidelijk aan haar gemeld dat zij dekking had in ons woongebied. Echter nadat zij de deal had gesloten bleek het tegenover gestelde. In ons deel van onze woonplaats geen bereik. Hooguit op zolder uit het raam hangend. Wij zijn een week of 2 later terug gegaan naar de winkel en daar melde de verkoper dat er een extra mast geplaatst zou gaan worden, maar dat dit al anderhalf jaar de in de planning lag. Nu wist ik dat die mast voorlopig niet zou komen wegens allerlei bezwaren en procedures dus dat dat een utopie zou zijn. Verder gaf de verkoper aan dat er inderdaad slecht bereik was in onze buurt. Hij heeft onze klacht in hun systeem opgenomen en wij zouden gebeld worden. Helaas geen bericht.

Dus zelf gebeld en dat leidde zoals bij velen onder u tot de melding:
- we kunnen u 50% korting bieden en dan eventueel na x maanden ontbinden.

Ik heb toen direct op de volgende wijze een aantal zaken duidelijk gemaakt aan de helpdeskmedewerker:
- korting kon overgeslagen worden omdat de uitkomst duidelijk zou zijn, namelijk ontbinden
- het feit dat het signaal zou gaan verbeteren was een dusdanig onvoorspelbaar verhaal dat dit geen concrete termijn kon opleveren vanaf wanneer dit zou zijn
- verder aangeven dat om medische redenen mijn vrouw te allen tijde bereikbaar moest zijn
- en als laatste de helpdeskmedewerker bij voorbaat verantwoordelijk gemaakt indien er wel een situatie met mijn vrouw zou optreden en dat niet goed zou aflopen.

ook dat leidde in het gesprek niet direct tot resultaat uiteraard. Ik heb toen aangegeven dat doorverbinden geen optie zou zijn en derhalve het verzoek of zij de meling en argumenten van mij wilden briefen aan een beslisser in de organisatie. tevens de zelfde dag ook de winkel in Harderwijk hetzelfde gemeld met ook verzoek dit door te spelen. in beide gevallen heb ik een ultimatum van 3 werkdagen meegegeven om terug gebeld te worden, omdat ik anders uiteraard weer zou gaan bellen en tevens de kosten van het bellen zou gaan verhalen.

Op de 3e werkdag werd ik ook gebeld door een 'intern' iemand van T-mobile. Ook hem duidelijk gemaakt per direct ervan af te willen. Wonder boven wonder werd in dat gesprek de deal gesloten dat (uit mijn hoofd) binnen 5 werkdagen de hele deal ontbonden zou gaan worden.

Kortom gelukkig is het ons wel gelukt, mijn insteek is in deze niet een verzoek geweest telkens maar geeist dat men zou gaan ontbinden.

Tot slot ik ben van mening dat alle argumenten en verzoeken vanuit T-mobile alleen in het leven zijn geroepen om tijd te rekken en consumenten te ontmoedigen de ontbinding door te zetten. Kortom blijf dagelijks hen lastig vallen en ga ook eens via de T-mobile winkel de situatie aanvliegen. In de winkel is men sneller geneigd je te helpen, juist ook als er andere consumenten in de winkel zijn. Want ja ze willen wel blijven verkopen he.

Succes allemaal.

MirandaG.

Ongelezen bericht door MirandaG. »

Zit nu een week bij T-Mobile en baal er nu al zo verschrikkelijk van! Heb vanmorgen maar een mail gestuurd dat het bereik gewoon ronduit slecht is (oke in iets andere bewoording want moest vragen beantwoorden zoals bijv. postcode waar ik slecht bereik heb, merk toestel etc.) Tsja ik ga niet telkens ergens naar binnen om de postcode te vragen als mijn ontvangst weer eens weg valt.
Het liefst wil ik zo snel mogelijk weg bij T-Mobile de gsm ontvangst valt om de haverklap weg. Natuurlijk wil ik mijn telefoon inleveren en de gemaakte gesprekskosten betalen als ik er maar weg kan.
Mijn abonnement is 8 maart ingegaan en zit er voor 2 jaar aan vast normaal gesproken zou ik het niet erg vinden maar wel als ik meerdere keren per dag geen bereik heb. Weet iemand of er een termijn is waarbinnen je een contract kan ontbinden? Heb 30 januari getekent maar abo is pas op 8 maart jl daadwerkelijk ingegaan.

cheesecurve

Ongelezen bericht door cheesecurve »

al geprobeerd op het forum van my-t-mobile deze klacht te deponeren?
mijn ervaring is dat de moderators daar redelijk kordaat kunnen en mogen
ingrijpen inzaken probleemgevallen
Cheese

MirandaG.

@cheesecurve: nee nog niet heb T-Mobile via mail benadert maar zal idd mijn verhaal ook op hun Forum neerzetten (je ziet ben nog niet echt thuis bij T-Mobile). Bedankt voor de tip.

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

tmobile webcare op twitter. Werkt perfect!!

MirandaG.

Zelfs met nieuwe simkaart bleef mijn bereik slecht. Dus opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. In eerste instantie konden ze me alleen 2 maanden 20% korting geven waar ik niet mee accoord ben gegaan. Na lang aandringen werd er overleg gepleegd met vlgns zeggen de teamleider.
Deze gaf aan dat gezien het feit ik nog maar net klant bij ze was en al zoveel problemen had ondervonden het contract ontbonden mocht worden.
Inmiddels heeft T-Mobile ook daadwerkelijk mijn 2-jrg contract ontbonden! moest alleen zorgen dat mijn toestel binnen 5 dagen retour werd gezonden anders zou er incasso plaatsvinden van de waarde van het toestel. Ik ben er vanaf en wens iedereen verder succes met T-Mobile.

hcblids

Ongelezen bericht door hcblids »

Vandaag is de maat echt vol bij mij!!!

Wanneer blijven ze is active die nieuwe masten

Gisteren nog goede ontvang van id-cell 39747 nieuwe mast, Nu weer terug op 7197 en nog in storing ja het is wel goed

T-Mobile KS gebeld, de dame was zeer onvriendelijk aan de telefoon, en zei dat er helemaal geen storing was en dat ik maar moest wachten op die 2 nieuwe masten

Ik:geen storing, nee ik bel jullie zeker voor de lol op om te zeggen dat niet meer werkt, het is van af 28 feb 2010 aan de gang en tot van vandaag nog steeds aan de gang.

Zei:Ja hier is er niks over bekend dus kunnen we niks doen, je moet gewoon afwachten op die nieuwe masten vervolgens werd ze erg onvriendelijk dat ik gewoon opgehangen heb, goed zo t-mobile ga zo door not

Vervolgens heb de opta opgebeld, het verhaal helemaal uitgelegt over storing en zo, de dame zette mij even in de wacht, vervolgens terug zei ze dat ze mij postcode gebied ging onderzoeken en ze gingen mij melding door geven aan de telecom toezicht houder en ook contact moest op nemen met de geschillencommissie, en als t-mobile hun belofte niet na komt na de aangekende brief en meerdere keren vragen, een boete op legen, ik ben ook heel vriendelijk geholpen door de dame

vervolgens de geschillencommissie gebeld, ook het zelfde verhaal uitgelegt en ook zij gaan er werk van maken, ook hier ben ik ook heel vriendelijk geholpen door de dame

GEEN STORING WAT IS DIT DAN!!! Denken JULLIE soms dat ik dit voor de LOL doe!!!
Gele gebied is alleen 3G woord heel kort H woord en dan weer 3G met heel langzaam internet of regelmatig geen internet, streamings vallen uit, site,s laden in eens niet of laden heel langzaam, google maps werkt niet goed meer, 1 op 4 keer kom je er niet door en krijg je de melding er is geen internet verbinding

Groene gebied vol bak hdspa dekking is alleen 3G woord heel kort H woord en dan weer 3G met heel langzaam internet of regelmatig geen internet, streamings vallen uit, site,s laden in eens niet of heel langzaam, google maps werkt niet goed meer, 1 op 2 keer kom je er niet door en krijg je de melding er is geen internet verbinding

Blauwe stippen de test plaatsen
Afbeelding

Hebben meer het gemerkt in het gebied, op de snelweg, in de trein ?

ZO HOORT HET NIET TE WERKEN!!!
Zie screenshots van mij toestel, een mooi overzicht van het probleem van de mast, andere masten werken wel prima zie screenshots van mij toestel
Op mij woonplaats in de wijk t,hul op zolder getest
Afbeelding
Aan de snelweg getest afslag nunspeet, elspeet
Afbeelding

ZO HOORT HET TE WERKEN!!!
In oost nunspeet getest op het binnenhof winkelcentrum
Afbeelding
In oost nunspeet getest op de eperweg bij het Sparrenhorst hotel
Afbeelding[/

Gesloten