LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tv na week kapot geen garantie bij Mediamart !

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Gerry Pijnenburg

tv na week kapot geen garantie bij Mediamart !

Ongelezen bericht door Gerry Pijnenburg »

Ik koop op 31-01-10 tijdens de btw dagen bij mediamarkt en nieuwe lcd tv
Neem hem mee sluit hem aan perfect beeld niks mis mee . Echter 1 week later
gaat hij al stuk heb 8 febr. geprobeerd contact te zoeken dit lukte niet toen mailtje gestuurd met als enige reactie "welke vestiging" meer heb ik nooit
meer iets gehoord 22 febr. weer contact gezocht weer geen reactie.
Heb de Harendse Smid in Rosmalen gebed en het verhaal uitgelegd deze hebben de tv opgehaald en komen hem morgen gerepareerd teug brengen dat noem ik service dus jullie weten nu bij Media Markt kopen moet je aleen doen als je zelf kunt repareren want zij doen helemaal niets na aankoop.
Dit was ook de eerste keer dat we niet bij onze vertroude Harense Smid kochten en gelijk de laatste keer

met vriendelijke groet,
Franka

Henri-Aalten

Re: tv na week kapot geen garantie bij Mediamart !

Ongelezen bericht door Henri-Aalten »

Ik heb bij de Mediamarkt te Arnhem op 6 november 2009 een LG Blu Ray DVD speler gekocht, die nu al voor de 3e keer ter reparatie is bij deze zaak.

2 keer eerder is al gebleken, dat zij niet in staat zijn, om iets goed te laten repareren.

Ik heb toen ook verteld dat ik eigenlijk recht heb op een nieuwe dvd speler, maar daar wil de Mediamarkt niets van weten.

Maar mijn dvd speler is nu voor de 3e keer ter reparatie.

Wat zijn nu mijn rechten ???

Heb ik recht op een geheel nieuwe dvd speler ?
Heb ik ook het recht het aankoopbedrag terug te krijgen.

Welke wet, en of artikel nummer in de wet, beschermt mij tegen dit soort praktijken??

Ik kan bewijzen, dat hij nu voor de 3e keer ter reparatie is, en heb natuurlijk ook de aankoopnota.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Per aangetekende brief dreigen met een dagvaarding wil nog wel eens helpen. Je hebt namelijk gewoon recht op een nieuwe speler. Mediamarkt weet echt wel hoe de wet in elkaar zit, maar doet er alles aan om dit soort kwesties op de klant af te schuiven.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jk_product

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

de verkopende partij is nooit verplicht om je een vervangend toestel te geven. Ze zijn wel verplicht om als iets niet aan de eisen voldoet, dit binnen een redelijke termijn(staat geen officiële tijd voor) te herstellen. Ze mogen het artikel vervangen.

Als ze iets niet kunnen herstellen kan je als consument overgaan tot het ontbinden van de koop en is de mediamarkt verplicht om je het aankoopbedrag terug te betalen. Maar ze moeten wel de kans hebben gehad om het produkt te herstellen.

Moet wel zeggen dat 3 pogingen om te repareren al wel behoorlijk veel is, maar om over te kunnen gaan dien je mediamarkt nog 1 kans te geven het euvel te herstellen en indien zij hier niet in slagen, je de koop wilt ontbinden. Dit dien je schriftelijk bij ze in te dienen, en natuurlijk aangetekend, want niet aangetekende post gaat natuurlijk direct de shredder in.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

"geprobeerd contact te zoeken"
"mailtje gestuurd"
"nooit meer iets gehoord"
"weer contact gezocht weer geen reactie"
"Harendse Smid in Rosmalen gebed"

Waarom niet gewoon het ding onder de arm genomen, naar de Mediamarkt getogen en gezegd hebbend: "vorige week deed ie het nog, nu niet meer, wat nu?"

Gerry Pijnenburg

Ja je hebt wel gelijk echt wel maar dat doen wij zo maar niet wij vertrouwen ee zaak als wij daar kopen
Maar de Harensesmid heeft alleen het ophalen en terug brengen berekend 49,= euro
dat vindt service en bij die media markt komen wij dus nooit meer !

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

berndv schreef:de verkopende partij is nooit verplicht om je een vervangend toestel te geven. Ze zijn wel verplicht om als iets niet aan de eisen voldoet, dit binnen een redelijke termijn(staat geen officiële tijd voor) te herstellen. Ze mogen het artikel vervangen.

Als ze iets niet kunnen herstellen kan je als consument overgaan tot het ontbinden van de koop en is de mediamarkt verplicht om je het aankoopbedrag terug te betalen. Maar ze moeten wel de kans hebben gehad om het produkt te herstellen.

Moet wel zeggen dat 3 pogingen om te repareren al wel behoorlijk veel is, maar om over te kunnen gaan dien je mediamarkt nog 1 kans te geven het euvel te herstellen en indien zij hier niet in slagen, je de koop wilt ontbinden. Dit dien je schriftelijk bij ze in te dienen, en natuurlijk aangetekend, want niet aangetekende post gaat natuurlijk direct de shredder in.
Twee pogingen tot herstel is nog acceptabel en wettelijk gezien ook toegestaan.
Lukt dat niet dan kan de consument een nieuw produkt eisen of tot ontbinding van de koop overgaan.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

"Ja je hebt wel gelijk echt wel maar dat doen wij zo maar niet wij vertrouwen ee zaak als wij daar kopen"

Als ie stuk is, kunt u vertrouwen zoveel u wilt, maar dan zult u toch echt fysiek terug moeten naar de winkel waar u gekocht heeft. Mailtjes sturen lijkt mij dan niet bijdragen aan een oplossing.

Gerry Pijnenburg

Ja, ook jij hebt gelijk maar wij zijn geen van beiden zo mondfiat om dat even te doen ik heb al gehoord dat we harstikke gek zijn en dat we de tv op de balie hadden moeten zetten en eerder weg te gaan als ze een nieuwe geven gelijk hebben jullie allemaal maar kunnen dat gewoon niet we hebben een andere tv gekocht bij de harendse smid en deze hebben de klacht naar tevredenheid opgelost alleen we hebben nu wel 2 tv 's

eggy99

Ongelezen bericht door eggy99 »

Gerry Pijnenburg schreef:Ja, ook jij hebt gelijk maar wij zijn geen van beiden zo mondfiat om dat even te doen ik heb al gehoord dat we harstikke gek zijn en dat we de tv op de balie hadden moeten zetten en eerder weg te gaan als ze een nieuwe geven gelijk hebben jullie allemaal maar kunnen dat gewoon niet we hebben een andere tv gekocht bij de harendse smid en deze hebben de klacht naar tevredenheid opgelost alleen we hebben nu wel 2 tv 's
Sorry? Is de . toets op de computer stuk?

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Mw. Pijnenburg gaat met een defecte Tv niet terug naar de Mediamarkt, stuurt wel een mailtje (heeft natuurlijk totaal geen zin... met defecte apparaten ga je terug én een defecte TV naar de MM emailen.... gaat niet lukken!)...
en vindt de service van MM dan niet goed.

Dát begrijp ik niet!

M.a.w.: mw. Pijnenburg geeft de MM niet eens de kans om een TV te laten repareren!

Maar wel de Harense Smid een pluim geven en dan durft de Harense Smid nog bijna €50,- te vragen én dat vindt Mw. service?

Zit mw. ook nog met 2 TV's.... geld teveel ? (is wel handig voor in de slaapkamer).

Nee mw. Pijnenburg... u klaagt wel op de MM... dát vind ik volgens uw verhaal geheel onterecht!

Gerry Pijnenburg

Ikheb ze 3 keer gemaild daar de telefoon helemaal niet werkt
Heb ik ze dan niet de kans gegeven en is mailen zo raar op alles en iedereen die ik 1 ker mail krijg antwoord behalve van Media markt
Wat moet ik dan doen dat ding oppakken en met de trein naar eindhoven gaan
Ze horen toch service aan huis tegeven lijkt me
Gaan jullie maar lekker naar media markt lekker goedkoop
Gaan wij wel naar de harense smid TV is terug gebracht met alleen voorrijkosten
zijn ook nog 30 minuten bezig geweest en hebben alle kanalen op mijn voorkeur gezet en ophet KPN ding aangeloten ikben tevreden

__fox__

Ongelezen bericht door __fox__ »

Gerry Pijnenburg schreef:Ikheb ze 3 keer gemaild daar de telefoon helemaal niet werkt
Heb ik ze dan niet de kans gegeven en is mailen zo raar op alles en iedereen die ik 1 ker mail krijg antwoord behalve van Media markt
Wat moet ik dan doen dat ding oppakken en met de trein naar eindhoven gaan
Ze horen toch service aan huis tegeven lijkt me
Gaan jullie maar lekker naar media markt lekker goedkoop
Gaan wij wel naar de harense smid TV is terug gebracht met alleen voorrijkosten
zijn ook nog 30 minuten bezig geweest en hebben alle kanalen op mijn voorkeur gezet en ophet KPN ding aangeloten ikben tevreden
Als ik je stukjes leest denk ik dat je een mailtje heb gestuurd naar het hoofdkantoor van de Mediamarkt, deze hebben gevraagd om welke vestiging het gaat.(ooit de moeite genomen om te reageren?)

Wat mij wel verbaast dat je niet de moeite neemt om terug te gaan naar de Mediamarkt maar wel naar de Harense Smid, en op de koop toe extra kosten neemt.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Je had gewoon langsmoeten gaan hoe moeilijk is dat te begrijpen ??

En bij MM staat toch echt op de bon ruilen binnen 2 weken met bon uiteraard na 1 week kapot ik zie het probleem niet..? Eerder luiheid uwer zijde..

Dus eigen schuld nu ben je 50 euro kwijt aan een gerepareerd geval terwijl hij zo terug gebracht had kunnen worden..

Kansloos noemen we dat..

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

bij mediamarkt kan je wel ruilen, maar dat geld vaak niet voor een defect artikel. ruilen moet vaak in de originele verpakking, zodat ze het ook eventueel weer in de winkel kunnen zetten. ruilen en het niet melden dat het defect is is ook niet toegestaan. Je had gewoon de MM de kans moeten geven om het te repareren en niet naar een ander toe moeten stappen.

Dat MM hoofdkantoor vraagt om welke vestiging is ook logisch omdat het een franchise onderneming betreft en per vestiging, of per paar vestigingen 1 directeur is. En dus ook 1 kantoor vaak.

Gesloten