LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Universal Leven in combinatie met Postbank/ING

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jon-ny
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2009 21:59

Universal Leven in combinatie met Postbank/ING

Ongelezen bericht door jon-ny »

Ik probeer al bijna twee jaar mijn levensverzekering bij Universal (gekoppeld aan een afgeloste hypotheek bij de Postbank) te be-eindigen, maar zonder succes.
Universal Leven blijft maandelijks een behoorlijk bedrag incasseren. De ING heeft inmiddels wel twee maal een "Pandbrief" aan Universal Leven gestuurd maar de ING kan de automatische incasso niet stopzetten. Ook kan ik de rekening (met positief saldo) niet opheffen omdat dit niet mogelijk is vanwege de overgang van Postbank naar ING?

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Universal Leven in combinatie met Postbank/ING

Ongelezen bericht door Rense »

Beetje dubbel:

Een pandbrief betekent dat de verzekering verpand is aan de hypotheek. Als dat zo is kun je hem inderdaad niet zo maar beëindigen. Waarschijnlijk bedoel je een retrosessie verklaring, deze geeft aan dat de verzekering niet langer verpand is.

Is het een verzekering of een rekening?

Als de premie automatisch geïncaseerd wordt kun je deze ook zelf storneren (binnen 59 dagen). Stuur ze tevens een briefje dat de verzekering niet langer nodig is omdat de hypotheek is ingelost.

Groet,

jon-ny
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2009 21:59

Re: Universal Leven in combinatie met Postbank/ING

Ongelezen bericht door jon-ny »

Het gaat om een (levens)verzekering gekoppeld aan een Postbankhypotheek en ik ben de automatische incasso's nu al maanden aan het storneren. Natuurlijk heb ik al gebeld naar Universal Leven, gefaxt, brieven aangetekend verstuurd waarin ik kenbaar maak dat de Postbank hypotheek is afgelost en dat de verzekering daarom ook be-eindigd kan worden. Echter blijven zij maandelijks incasseren.

De rekening waarvan zij incasseren kan niet worden opgeheven, omdat de Postbank-ING overname perikellen heeft.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Universal Leven in combinatie met Postbank/ING

Ongelezen bericht door Rense »

Wat je moet doen is het volgende:

Bij Postbank/ING vragen een retrosessieverklaring te zenden aan de verzekeraar.
Bij de verzekeraar aangeven dat de hypotheek is ingelost.
Nadat de retrosessieverklaring door de verzekeraar is ontvangen kan de verzekering worden opgeheven.

Succes....

icevrees
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2009 15:11

Re: Universal Leven in combinatie met Postbank/ING

Ongelezen bericht door icevrees »

Rense schreef:Wat je moet doen is het volgende:

Bij Postbank/ING vragen een retrosessieverklaring te zenden aan de verzekeraar.
Bij de verzekeraar aangeven dat de hypotheek is ingelost.
Nadat de retrosessieverklaring door de verzekeraar is ontvangen kan de verzekering worden opgeheven.

Succes....

In die polis zit toch ook een opbouw (aflossingsopbouw).

Mijn polis van UL loopt 30 jaar, soort van levensverzekering, en ja 30 jaar moet er een saldo op staan waar ik een hypotheekdeel mee dien af te lossen van 100.000,- Ik betaal 107 per maand, het is tevens een levensverzekering van € 100.000,- waarmee bij overlijden de hypotheek met 100.000,- zakt.

Gesloten