Goeiedag,
ik ben bezig met de aankoop van een huis.
Voor de aankoop heb ik koopsubsidie nodig.
ik heb samen met de hypotheekadviseur een passende hypotheek uitgezocht.
Mij was verteld dat voor de aanvraag van de koopsubsidie een getekende hypotheek offerte nodig was.
Nu blijkt dat de koopsubsidie geweigerd is omdat mijn toekomstige loonsverhoging (schriftelijk bevestigd en per 1 mei 2010) niet mee gerekend mag worden omdat ik geen vast contract heb. ( wel werkgeversverklaring met intentie verklaring)
Zonder de koopsubsidie kan ik het gewenste hypotheek bedrag niet lenen en niet betalen...
De koop gaat waarschijnlijk dus niet door.
Nou wil Florius mij wel aan de 1% boete clausule houden omdat het mijn schuld is in hun ogen.
Maar zonder die koopsubsidie mag florius, mij het dan veel te hoge hypotheek bedrag toch niet lenen?
En voldoen hun toch niet aan de voorwaarde?
Ik heb telefonisch contact proberen te zoeken met florius maar dan wordt ik pas over 3!! dagen teruggebeldt.....
Wat kan ik er aan doen om onder de boete clausule uitkomen.
Mvg,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete clausule Florius hypotheek.
Re: Boete clausule Florius hypotheek.
Vind het een raar verhaal. Adviseur heeft steken laten vallen inzake een florius offerte met boetebeding en het verkeerd berekenen van de koopsubsidie mogelijkheden. In de offerte van Florius staat duidelijk uitgelegd dat er een boete kan worden geind, florius kan je niets verwijten (als dat boetebeding er in staat). trek dus aan de staart vd adviseur.
om koopsubsidie aan te vragen heb je een offerte nodig. De koopsubsidieaanvraag moet namelijk ergens op gebaseerd zijn. De koopsubsidiebeschikkingmoet daarna weer naaar de geldverstrekker omhet dossier rond te krijgen. Probleem is dat koopsubsidietraject tergend langzaam gaat. Daaromis het zaak een offerte af te nemen bij een partij die niet een boete in rekening brengt indien de offerte niet wordt afgenomen.
Wie is de adviseur als ik vragen mag?
om koopsubsidie aan te vragen heb je een offerte nodig. De koopsubsidieaanvraag moet namelijk ergens op gebaseerd zijn. De koopsubsidiebeschikkingmoet daarna weer naaar de geldverstrekker omhet dossier rond te krijgen. Probleem is dat koopsubsidietraject tergend langzaam gaat. Daaromis het zaak een offerte af te nemen bij een partij die niet een boete in rekening brengt indien de offerte niet wordt afgenomen.
Wie is de adviseur als ik vragen mag?
De adviseur is de hypotheker,
Maar het komt er dus op neer dat ik zelf voor de boete moet opdraaien....
ook al gaat de de koop niet door.
De situatie is op het moment gelukkig gewijzigd en heb ik vandaag een vast contract gekregen.
Maar betwijfel of ik nog door wil gaan met het hele proces...
Omdat nu ook de rente lager staat bij andere banken en het dus verstandig zou wezen om een andere hypotheek verstrekker te nemen..
Maar dan loop ik dus weer het zelfde risico.
Maar het komt er dus op neer dat ik zelf voor de boete moet opdraaien....
ook al gaat de de koop niet door.
De situatie is op het moment gelukkig gewijzigd en heb ik vandaag een vast contract gekregen.
Maar betwijfel of ik nog door wil gaan met het hele proces...
Omdat nu ook de rente lager staat bij andere banken en het dus verstandig zou wezen om een andere hypotheek verstrekker te nemen..
Maar dan loop ik dus weer het zelfde risico.
Brief aan hypotheker sturen waarin je ze tekennen geeft aansprakelijk testellen voor de schade. Zij horen hetkoopsubsidietraject correct te doorlopen. Er zijn genoeg banken te vinden die geen boete in rekening brengen bij het niet afnemen van de offerte. Ook dat weet de hypotheker. Al met al hebben die dus best wat steekjes laten vallen.
-
Is er ook bewust voor de Florius Profijt 3+3 gekozen? Er zijn immers ook goede alternatieven die geen annuleringsvergoeding kennen.
Er is voor die vorm gekozen omdat daar de rente het goedkoopst was,
Voor de hypotheek vorm die ik wou. (volledig aflossen, Spaarhypotheek)
Ik heb een vast contract gekregen deze week, die per 1 april ingaat.
En uitstel van de ontbindende voorwaarde tot eind april.
Dus ik hoop dat dus toch nog alles goed gaat komen...
Voor de hypotheek vorm die ik wou. (volledig aflossen, Spaarhypotheek)
Ik heb een vast contract gekregen deze week, die per 1 april ingaat.
En uitstel van de ontbindende voorwaarde tot eind april.
Dus ik hoop dat dus toch nog alles goed gaat komen...
Boete clausulle probleem opgelost!!
Florius heeft hun voorwaarde aangepast, als de koopsubsidie geweigerd wordt hoeft er GEEN boete clausulle betaalt te worden
Alleen nog steeds geen duidelijkheid of de koopsubsidie doorgaat.....
vrijdag loopt me ontbinde voorwaarde af dus hoop toch echt dat ze voor die dag uitspraak doen, anders gaat het huis niet door....
Florius heeft hun voorwaarde aangepast, als de koopsubsidie geweigerd wordt hoeft er GEEN boete clausulle betaalt te worden
Alleen nog steeds geen duidelijkheid of de koopsubsidie doorgaat.....
vrijdag loopt me ontbinde voorwaarde af dus hoop toch echt dat ze voor die dag uitspraak doen, anders gaat het huis niet door....