Ik had een contract bij Orange. Dit heb ik in juni 2009 opgezegd. In juli 2009 van "T-Mobile Netherlands B.V. handelend onder de naam Orange" een bevestiging gekregen dat mijn abonnement eindigt in november 2009.
In september 2009 heb ik een brief van T-Mobile gekregen dat Orange en T-Mobile verder gaan onder de naam T-Mobile en dat ik nu klant ben van T-Mobile. Heb een contract opgestuurd gekregen die ik niet hoefde te ondertekenen. Daarin stond einddatum contract: oktober 2009.
Tot mijn schrik besefte ik dat er nog steeds geld wordt afgeschreven van mijn rekening. (Ik gebruik de telefoonnummer niet meer.) Een maand geleden een brief verstuurd maar nog steeds geen antwoord. Heb de laatste nota gestorneerd en krijg nu aanmaningen binnen. Uiteindelijk heb ik telefonisch contact gehad. Er wordt beweerd dat de opzegging niet rechtsgeldig is omdat Orange door T-Mobile is overgenomen. Had ik het contract nog een keer moeten opzeggen. En dat ze dat in een brief aan de klanten hadden vermeld. Zo'n brief heb ik nooit gekregen. Ook in de contractvoorwaarden kan ik dat nergens vinden.
Heb vandaag nog een tweede brief gestuurd en contract nog een keer opgezegd maar ben vreselijk boos en kan me niet voorstellen dat dit juridisch legitiem is. Heeft iemand een soortgelijke ervaring of weet iemand hoe het juridisch zit?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile
Re: T-Mobile
Dit is exact mijn verhaal. Ik heb mijn contract correct schriftelijk opgezegd en inderdaad ook een brief gekregen met T-Mobile logo waarop als eindduur contract 14 november 2009 staat.
In februari merkte ik dat er nog steeds geld geincasseerd werd via een machtiging na diverse keren bellen heb ik nu in een vervelend verlopen telefoongesprek te horen gekregen dat ze er niets van kunnen vinden en of ik maar even met die brief naar een T-Mobile winkel wil komen. Ik heb gezegd dat ik een en ander aangetekend opstuur met de eis van onmiddelijke terugbetaling. Ik had er zo genoeg van dat ik via de bank de incasso van februari en maart alvast terug heb laten storten dus ongetwijfeld ga ik nu ook aanmaningen krijgen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat als je een brief hebt waarop een einddatum van je contract staat je juridisch in het gelijk wordt gesteld als je vanaf die datum niet meer betaald en ik bovendien alle mogelijke moeite heb gedaan om het geregeld te krijgen.
In februari merkte ik dat er nog steeds geld geincasseerd werd via een machtiging na diverse keren bellen heb ik nu in een vervelend verlopen telefoongesprek te horen gekregen dat ze er niets van kunnen vinden en of ik maar even met die brief naar een T-Mobile winkel wil komen. Ik heb gezegd dat ik een en ander aangetekend opstuur met de eis van onmiddelijke terugbetaling. Ik had er zo genoeg van dat ik via de bank de incasso van februari en maart alvast terug heb laten storten dus ongetwijfeld ga ik nu ook aanmaningen krijgen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat als je een brief hebt waarop een einddatum van je contract staat je juridisch in het gelijk wordt gesteld als je vanaf die datum niet meer betaald en ik bovendien alle mogelijke moeite heb gedaan om het geregeld te krijgen.
Re: T-Mobile
Hallo Viruma,
Ik heb inmiddels een aangetekend brief verstuurd naar t-mobile, waarbij ik mijn contract ook nog een keer heb opgezegd. T-mobile heeft telefonisch contact met me opgenomen en toegezegd dat ik het geld terugkrijg vanaf de datum dat ik mijn contract heb beëindigd. Het geld is nog niet overgemaakt maar er is ook geen aanmaning meer gekomen. Ik ga ervan uit dat het nu goed afgehandeld wordt.
Veel succes! Als je nog meer wilt weten over de brief, die ik heb verstuurd, laat het me dan weten.
Gis
Ik heb inmiddels een aangetekend brief verstuurd naar t-mobile, waarbij ik mijn contract ook nog een keer heb opgezegd. T-mobile heeft telefonisch contact met me opgenomen en toegezegd dat ik het geld terugkrijg vanaf de datum dat ik mijn contract heb beëindigd. Het geld is nog niet overgemaakt maar er is ook geen aanmaning meer gekomen. Ik ga ervan uit dat het nu goed afgehandeld wordt.
Veel succes! Als je nog meer wilt weten over de brief, die ik heb verstuurd, laat het me dan weten.
Gis