Hallo allemaal en radar.
Ik heb hier wat vragen.
Me vriendin is sinds 1 september 2009 begonnen aan een BBL opleiding aan het albeda college haastrechtstraat te Rotterdam.
Nu had zei tijd om TOT 1 oktober 2009 een leer/werk plek te vinden dit was haar en meerdere leerlingen niet gelukt. (5 in totaal want dat was haar hele klas)
Nu heeft iedereen een verlenging gehad TOT 1 november 2009 maar nu komt het.
Het blijkt dus dat als je je voor 1 oktober uitschrijft je het school geld van 1 jaar (€511,-) niet hoeft te betalen maar aangezien ze het zelf hebben verlengd naar 1 november en ze zich op 26 oktober heeft uitgeschreven lijkt het me toch dat ze in haar recht staat om geen opleidings geld te hoeven betalen. aangezien ze zelf alles hebben verlengd naar 1 november want dan hadden ze iedereen gewoon gelijk van school af moeten doen.
Omdat het Albeda College niks voor je doet en ze daar echt ZEER SLECHT! les geven waar ze eigenlijk ook bekend om staan na meerdere keren gezocht te hebben op internet. Heeft ze zich dus zelf ook maar helemaal uitgeschreven.
Ze heeft meer dan 20sollicitaties de deur uitgestuurd en dat is niet niks. Ze is er door heel veel afgekeurd vanwege het gebrek aan ervaring?? (wat verwacht je als je 1e jaars ben) en de rest gaf simpele antwoorden zoals; we hebben geen tijd om iemand opteleiden of alleen als het gratis kan. Al deze bedrijven staan wel ingeschreven als leer/Werk bedrijven wat dus ook een grote Subsidie trekker blijkt te zijn.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen of we Rechtsbijstand in kunnen schakelen of het anders kunnen aantonen wat misschien een hoop tijd en gedoe kan schelen.
Albeda geeft trouwens elke keer weer een ander verhaal. toevallig vandaag gebeld en nu mochten ze opeens weer tot 1 December blijven? aangezien BBL opleidings geld direkt naar het Albeda zelf gaat lijkt het haast wel een opgezet plan om het te verlengen zodat je hoop krijg en dan dik kan betalen als je toch niks heb kunnen bereiken.
Alvast bedankt! kijken of meer mensen zulke problemen hebben.
Groeten Ray Schuurink
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Albeda College opleidings geld betalen na uitschrijving
-
Re: Albeda College opleidings geld betalen na uitschrijving
Maar is het niet zo dat als je BBL gaat doen en je schrijft je in je tekent dat daar in staat dat je werkplek moet hebben? In mijn tijd moest je die hebben voordat je werd ingeschreven. Of iig je stond op de lijst maar als je niks had werd je eraf geknikkerd.c
Lees eerst de getekende papieren goed voordat je rechtsbijstand opzoekt als Albeda in hun recht staat heb jij geen poot om op te staan.
Voor de rest moet je NIKS meer tekenen mij hebben ze uitgeschreven door het vervalsen van mn handtekening. Ik zat alleen op een ander gebouw maar het gezeik was er niet minder om.
Ik denk dat ze die datum alleen verlengen omdat ze anders helemaal niemand meer over houden. Als je je geld niet terug krijgt is het dan geen optie om BOL te gaan doen? Desnoods tijdelijk zodat je ondertussen iets anders kan zoeken? Of verder zoekt naar een werkplek.
Schrijf je zelf niet uit je kan ook een andere opleiding doen scheelt ook geld en is altijd nog verstandiger dan terug betalen aan de IB groep.
Lees eerst de getekende papieren goed voordat je rechtsbijstand opzoekt als Albeda in hun recht staat heb jij geen poot om op te staan.
Voor de rest moet je NIKS meer tekenen mij hebben ze uitgeschreven door het vervalsen van mn handtekening. Ik zat alleen op een ander gebouw maar het gezeik was er niet minder om.
Ik denk dat ze die datum alleen verlengen omdat ze anders helemaal niemand meer over houden. Als je je geld niet terug krijgt is het dan geen optie om BOL te gaan doen? Desnoods tijdelijk zodat je ondertussen iets anders kan zoeken? Of verder zoekt naar een werkplek.
Schrijf je zelf niet uit je kan ook een andere opleiding doen scheelt ook geld en is altijd nog verstandiger dan terug betalen aan de IB groep.