LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inbouw koffieautomaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ross
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2009 15:34

inbouw koffieautomaat

Ongelezen bericht door ross »

Hallo,

Ook nog een vraag over een inbouw koffieautomaat....
We hebben nu een los apparaat, werkt prima (nu nespresso).

We overwegen om in onze nieuwe keuken een inbouw te nemen. Dat kost een hoop, staat wel heel mooi :) . Onze vraag aan de mensen die er een hebben is of het bevalt. Duurzaamheid, degelijkheid enz. vinden we belangrijk gezien de kosten.

Een andere optie in onze keuken kan namelijk zijn om het losse apparaat in een kast te zetten of een aantal planken in het keukenontwerp te nemen.

Graag jullie reacties!

hosman
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2010 22:18

Re: inbouw koffieautomaat

Ongelezen bericht door hosman »

koffie smaakt hetzelfde.

is de meerprijs het waard bepaal je zelf.
staat veel mooier maar kost wat

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: inbouw koffieautomaat

Ongelezen bericht door pfffff »

Blijft behelpen zonder vaste wateraansluiting

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: inbouw koffieautomaat

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Neem dan de inbouw koffieautomaat van Miele, die heeft een vaste wateraansluiting.

M'n buurman heeft er eentje in z'n keuken, ben er toch wel enigszins jaloers op, want ik moet met m'n Neff koffieautomaat toch om de dag water bijvullen.

Beide automaten zetten trouwens heerlijke koffie.(maar dat is smaakgebonden)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inbouw koffieautomaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou zelf voor een inbouwapparaat trouwens geen Nespresso apparaat nemen, maar een bonenmachine. Met een inbouwapparaat heb je namelijk geen voordeel van de twee grote voordelen van een Nespresso machine boven een bonenmachine. In mijn optiek zijn de voordelen van een los Nespresso apparaat namelijk dat ze vaak een mooi en compact design hebben, in plaats van de redelijk grote en logge bonenmachines, en de apparaten kosten haast niets, terwijl een losse bonenmachine een rib uit je lijf kost.

Een inbouwmachine is voor bonen even groot als voor nespresso cups en bovendien zijn de inbouw Nespresso machines ook erg duur. Dan kun je volgens mij dus beter een inbouw bonenmachine nemen.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: inbouw koffieautomaat

Ongelezen bericht door legoleek »

kleine correctie en aanvulling
De inbouwnespresso (MIELE) is kleiner (38 cm hoog) tov. van de "normale" koffiemachine's (45 cm)
Van de diverse machine's die Miele maakt, heeft slechts 1 versie maar een wateraansluiting.
De Miele Nespresso heeft een molentje waar je verschillende smaken in kunt zetten (ik meen 5 smaken)
Miele blijft praktischer in onderhoud, de deur is veel handiger dan de lade van Neff(bosch/siemens). In het scherm wordt precies aangegeven wat je moet doen.
Miele maakt iets meer lawaai dan de neff tijdens het malen
Als het water op is bij Miele, na het bijvullen kun je verder gaan waar je was gebleven, Bij Neff zit je met een half kopje
Bediening van de miele is simpler dan de Neff
Miele heeft meerdere kleuren
en.....
Voor wie echt nog een Sloeber-bakkie-troost wil, Etna maakt inbouw machines voor de koffiepad

Aniekkk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2010 23:14

Re: inbouw koffieautomaat

Ongelezen bericht door Aniekkk »

We hebben het over de Miele CVA5060, met een nismaat van 45 cm.

Fijn apparaat. Geeft inderdaad alles keurig aan. Reservoir leeg = bijvullen en hij gaat verder. Ontkalken, filtersysteem reinigen, alles geeft hij keurig aan.
Bij gebruik van melk, voor cappuccino, is het van belang dat je de leidingen niet vergeet te reinigen einde van de dag. Anders kun je je lol op de volgende dag.. :)

Gebruik alleen wel 100% arabica bonen. Bij robuust kun je je filtersysteem laten vervangen binnen 1 á 2 jaar.

Mocht je hem willen, heb nog wel een demomodel in mijn showroom die weg kan! Nespresso heb ik ook, showroommodel. Deze heeft inderdaad een wisselend capsulesysteem. Nis 38. Bij ons zit er een warmhoudlade onder waardoor je nis 45 creeert.

Gesloten