De Casus:
iPhone 3G, ca.10 maanden geleden gekocht bij de Phoneshop in Den Haag (http://www.phoneshop.nl/), de connector waar de headset in moet functioneert niet goed en deze dus ter reparatie opgestuurd naar de Phoneshop. 1 maart RMA nummer gekregen, iPhone 3 maart verzekerd verzonden, sinds 4 maart staat er als status van mijn RMA op hun website 'ontvangen'.
9 Maart eens voorzichtig geinformeerd naar de status. De ENIGE reparateur is ziek (kan gebeuren) maar naar verwachting is deze er binnenkort weer. Mij wordt aangeraden het verzoek om de status en een doorlooptijd te mailen naar de reparatie afdeling van de Phoneshop. Dit gedaan, geen respons gehad.
Vrijdag 12 maart nog maar weer eens gebeld om te zien of de beste man al beter was ,hoe de reparatie gaat en wanneer ik de iPhone weer terug mag verwachten. De dame aan de andere kant heeft geen idee (behalve de status 'ontvangen' op hun website) maar weet mij wel te vertellen dat de "wettelijke reparatietermijn minimaal 4 weken is". Klinklare onzin natuurlijk waarop ze zegt dat mijn enige optie is om nogmaals de reparatie afdeling te mailen alsmede de backoffice afdeling.Dit gedaan, tot op heden nog geen respons gehad.
Vandaag, donderdag 18 maart, nogmaals telefonisch contact gehad en vriendelijk gevraagd wanneer ik mijn iPhone terug kon verwachten. Deze meneer wist mij te vertellen dat mijn telefoon inmiddels is verzonden naar ITALIE om gerepareerd te worden door Apple. De doorlooptijd van dit briljante idee is (vanaf vandaag) minimaal 6 WEKEN!
Onmiddelijk aangegeven dat ik het met deze reparatietermijn niet eens ben en dat ik mijn iPhone zo snel mogelijk terug wil. De medewerker heeft toegezegd dat "de iPhone dan ongerepareerd terug wordt gehaald en dat ik volgende week nog maar even naar de status moest informeren".
Mijn 'beginnersfout' is hier waarschijnlijk geweest dat ik geen redelijke reparatietermijn heb afgesproken of naar heb geinformeerd. In mijn verdediging, er wordt ook niet over een termijn gecommuniceerd door hun medewerkers of op de website van de Phoneshop. Daarnaast wordt ook de status van mijn RMA op geen enkele manier up-to-date gehouden.
Graag jullie advies, kan ik hier nog iets mee of moet ik mij neerleggen bij deze praktijken? Je bent natuurlijk van harte welkom als je daar een telefoon koopt, maar ik heb de 'indruk' dat ik de laatste weken voornamelijk als lastig wordt ervaren. Dit terwijl een beetje communicatie vanuit de kant v/d Phoneshop wellicht een heel verschil had gemaakt.
Met vriendelijke groet,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie iPhone => niets dan problemen met Phoneshop
Re: Reparatie iPhone => niets dan problemen met Phoneshop
Geduld..
Geduld dat moet je hebben. Je moet redelijkerwijs niet denken dat je telefoon binnen een week klaar/terug is. Dat is erg makkelijk gedacht. Er zijn met jou meerdere mensen met een Iphone. Even ter info, hier krijg ik ook vaker Iphones binnen, doorlooptijd gemiddeld 3 weken aangezien hij doorgestuurd wordt.
Makkelijk om gelijk het verkooppunt de schuld van alles te geven.
Geduld dat moet je hebben. Je moet redelijkerwijs niet denken dat je telefoon binnen een week klaar/terug is. Dat is erg makkelijk gedacht. Er zijn met jou meerdere mensen met een Iphone. Even ter info, hier krijg ik ook vaker Iphones binnen, doorlooptijd gemiddeld 3 weken aangezien hij doorgestuurd wordt.
Makkelijk om gelijk het verkooppunt de schuld van alles te geven.