LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de KPN en de achterstallige betaling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

jaja en nog voor ik de specificaties heb gekregen loopt het bij het incassoburo gewoon door, ze zijn nu al zover dat ze met de rechter dreigen.
de KPN zegt ze kunnen niets meer doen want ze hebben de claim doorverkocht en het incassoburo kan me geen gegevens verstrekken want die heeft de KPN.
heb bij het incassoburo een bezwaar ingediend dat ze volgens mij geen recht hebben om dat geld te innen omdat ik bij hub geen contract hen lopen en bij de KPN een bezwaar tegen een niet kloppend telefoon rekening.( wat volgens hun niet meer kan omdat ze het al uit handen hebben gegeven)
ik ben benieuwd wat het antwoord zal zijn

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

keeezi schreef:15.08 liep mijn abonnement af bij de KPN, ik wou hem gewoon verlengen maar moest 160 euro bijbetalen ( ik had volgens het winkelmeisje te weinig gebeld ?)
toch maar overgestapt op een ander abonnement.
het abonnement bij de KPN zou per 15-9 worden opgezegd.

Niets meer gehoord en 15-9 mijn nieuwe simkaart gaan gebruiken.
De KPN schreef niets meer van mijn rekening en stuurde ook geen rekeningen meer , ik nam dus aan dat alles goed was afgelopen.

2-11-2009 kreeg ik een brief van stichting Preventel met de mededeling dat ik sta geregistreerd sta wegens een achterstallige betaling, hiervan heb ik dus nooit bericht gehad!

Er stond een emailadres bij waar ik contact mee kon opnemen, deze blijkt alleen te voor betalingsbewijzen, toch maar gebeld in de veronderstelling dat het opzeggen van mijn abonnement toch niet zo voortvarend was gegaan als ik had aangenomen.
Hoor ik van de telefoondame dat ik een betaling achterstand heb van meer als 2400 euro.
Dit had te maken met internet gebruik op mijn telefoon.( nu had ik inderdaad geinternet op mijn nieuwe telefoon, maar voor zoveel geld ?)
Op mijn vraag op het niet gebruikelijk is om klanten in te lichten bij achterstand kreeg ik geen antwoord, maar ze zou er een aantekening van maken, ook vroeg ik of ze alsnog een rekening konden sturen met daarop mijn gebruik.

15-11-2009 een email naar hun klachtenburo gestuurd met de vraag of zij meer uitleg kunnen geven en of hun een rekening kunnen sturen


21-11-2009 een brief van Vesting Finance dat de KPN haar vordering verkocht heeft een hun.

Nog steeds geen rekening maar alleen of ik 2762,37 wil overmaken


23-11-2009 aangetekende brieven verstuurd naar zowel de KPN en Vesting Finance met nogmaals het verzoek mij een gespecificeerde rekening te sturen.
Tot op heden nog geen enkel resultaat.

3-12-2009 eindelijk een email van de klantenservice ze beloven binnen twee weken een rekening te sturen,(de eerste die ik hoop te ontvangen) ondertussen hebben ze wel dus de vordering doorverkocht en dat kost me dus 300 euro incassokosten
De laatste afschrijving, is deze gestorneerd of is daar iets mis gegaan?
Zo nee, wat is de reden dat de volgende afschrijvingen niet hebben plaatsgevonden?
Heb je een opzeggingsbevestiging ontvangen?
Kijk je zelf de specificaties online niet na, want het gaat hier wel om paar maanden gebruik, en geen rekening, dan moet je je toch afvragen dat er iets niet klopt.
Ook in dit geval zou het kunnen dat je toetsenblokkering niet aanstond, en je per ongeluk internet geactiveerd hebt, als je daar laat of zelfs niet achter komt, tja dan kan het hoog oplopen.
Wel moeten hun in staat zijn een specificatie aan te tonen waar alles op staat, anders hebben ze zelf namelijk ook niets in handen, als het op een rechtzaak aan zou komen.

Laat van je horen.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

De laatste rekening die is afgschreven was gewoon de 20 euro die ik altijd betaalde.
de volgende rekeningen 2 stuks waren boven de 1000 euro en konden niet worden afgeschreven omdat ik niet voldoende saldo had op mijn rekening.
de specificatie die ze stuurde staat alleen op: 8 september 22.32 uur verbruikt 505671 kb.(en nog meer van deze vermeldingen maar ik ga ze niet allemaal opschrijven)
waaraan en/of ik iets gedownload zou hebben kan dus niemand me vertellen.
ik kreeg gisteren een (laatste?) brief van de KPN dat ze me geen informatie kunnen verstrekken, het incassoburo heeft geen informatie en vermeld ook dat ze i.v.m. privacy mij geen verdere info kunnen verstrekken

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door renegade66 »

heeft vesting finance de vordering gekocht of is de vordering uit handen gegeven?

als het is verkocht moet je een acte van cessie hebben gekregen van vesting finance. maar dan vraag ik mij af of dit wel is toegestaan in een klachtenprocedure.
misschien dat de huisdeurwaarder hier antwoord op kan geven?
ik kreeg gisteren een (laatste?) brief van de KPN dat ze me geen informatie kunnen verstrekken, het incassoburo heeft geen informatie en vermeld ook dat ze i.v.m. privacy mij geen verdere info kunnen verstrekken
hoezo kan KPN geen informatie verstrekken? tuurlijk kunnen ze dat wel. ze willen het gewoon niet meer. en waarom vesting finance geen info verstrekken i.v.m privacy? het gaat toch om jou? dit heeft niets met privacy te maken. ze moeten alle gegevens verstrekken, je kunt ze volgens de voorwaarden van NVIO sommeren inzage in het dossier te vragen. jij moet je kunnen verweren dus moeten ze alle gegevens die jij vraagt verstrekken.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

vesting finance heeft volgens een brief van de KPN de vordering gekocht, ik heb geen acte van cessie gekregen, ik vermoed dat dit een zuster bedrijf is van de KPN.
Ik blijf antwoord geven op brieven en info vragen tot ik er bij neer val, in elk geval betaal ik niets tot ze kunnen aantonen hoe deze rekening is ontstaan.
-----------
eerlijk gezegd waar ik nog het meest pissig over ben is dat ze me niet op de hoogte hebben gebracht van de eerste rekening, alls ze dit gedaan hadden was rekening nr 2 nooit ontstaan. (denk ik ?)
-----
in elk geval dank je voor je antwoorden Renegade

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door renegade66 »

vesting finance is geen zusterbedrijf van kpn maar een gewoon incassobureau, zolang jij geen bevestiging van vesting finance hebt gehad waarin staat dat zij de vordering van kpn hebben overgekocht is dit niet waar wat kpn zegt. en is het in dit geval gewoon een normale vordering. wat kpn ook zegt.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

berichtje van hi
Beste keeezi,

Uit je online reactie begrijp ik dat je problemen ondervindt met de bedragen die in rekening zijn gebracht door KPN. Je geeft aan niet op de hoogte te zijn geweest van de achterstallige betaling. Tevens geef je aan dat je hoge kosten hebt gemaakt met het gebruik van het internet op je mobiele telefoon. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar [email protected]? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1053.

- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer

We zullen dan zo spoedig mogelijk je vraag beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Hee dat vind ik nu aardig is zal jullie gelijk een email sturen.
En wel deze.

Ik zou graag op de volgende vragen antwoord hebben :

1 - hoe komt het dat jullie de vordering verkocht hebben zonder mij op de hoogte te stellen van een achterstand van betaling.
2 - graag antwoord op de de aangetekende brieven die ik gestuurd heb waarin ik bezwaar maak tegen de verkoop van deze vordering aan vesting finance en de brieven
waaring ik uitleg vraag over het ontstaan van de bedragen die ik jullie verschuldig schijn te zijn.
3 - jullie hebben mijn contract verlengd zonder met mij te overleggen, graag zou ik dit nieuwe contract van jullie ontvangen

Zie verder de brieven die ik verstuurd heb op : 23-11-2009, 3-12-2009 , 18-12-2009 , 16-01-2010 , 18-01-2010 , 20-02-2010

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Reactie (Lotte )03/23/2010 01:55 NM
Beste C.

Bedank voor je reactie.

Naar aanleiding van je post op het forum van TROS Radar heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat je klacht door een andere afdeling in behandeling is genomen. Je hebt hoge kosten gemaakt met het verbruiken van data. Dit hoeven geen 50.000 internetpagina's zijn maar dit kunnen ook videofilms zijn die worden gedownload. De data is verbruikt op je eigen aansluiting. Je bent als contractant verantwoordelijk voor de mobiele aansluiting en de kosten die hiermee gemaakt worden.

Tevens ben je als contractant verantwoordelijk voor het voldoen van de telefoonrekeningen. Telefoonrekening 25 en 26 zijn gestorneerd. Het kan zijn dat je dit zelf hebt gedaan of dat de bank dit heeft gedaan. De reden hiervoor kun je opvragen bij je bank.

Je geeft aan dat je geen herinneringen hebt ontvangen. Uit de gegevens blijkt dat er inderdaad geen SMS-bericht of een herinneringsbrief is verzonden. Ik begrijp dat dit vervelend is. Omdat je bent doorgezet naar het incassobureau ben je geen klant van Hi meer. Hierdoor is het helaas niet mogelijk enige zaken op te lossen. Ik adviseer je daarom een klacht in te dienen bij het incassobureau dat de procedure van Hi niet correct is gevolgd en je geen betalingsherinneringen hebt ontvangen. Het incassobureau zal dan een onderzoek starten en de vraag terugleggen bij Hi.

Ik begrijp dat het opstarten van deze procedure vervelend is. Helaas is het niet mogelijk om middels deze weg je klacht in behandeling te nemen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Als laatste geef je aan dat je contract opnieuw is verlengd. Dit is niet correct. Je mobiele aansluiting is per 26-10-2009 beëindigd waarbij je contract is niet verlengd.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare
Laatst gewijzigd door keeezi op 14 jul 2010 00:48, 2 keer totaal gewijzigd.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Ik heb geen videofilms gedownload en weet ook niet hoe deze hoge rekening is ontstaan jullie hebben die gegevens en ik zou het waarderen als jullie die vrij geven
en ik heb al een klacht ingediend bij het incassoburo maar daar tot heden niets van vernomen, ik neem aan dat zij ook met jullie geen contact hebben gezocht ?
en mijn contract liep van 18-08-2007 tot 18-08-2009 en is daarna door jullie verlengd. omdat ik 160 euro van jullie moest bij betalen ben ik van provider verandert.
ik denk dat er niet anders op zit dit aan de opta voor te leggen en eens kijken wat zij er van vinden.
groet
Kees Colijn

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Reactie (Lotte 03/24/2010 11:21 VM
Beste Kees,

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat er onduidelijkheid bestaat over het gebruik van het internet op je mobiele telefoon. Het downloaden van videofilms was een voorbeeld. Het kan ook zijn dat je gebruik hebt gemaakt van streaming, of radio, of dat er updates zijn uitgevoerd op je mobiele telefoon.

Je geeft aan dat je nog geen reactie hebt ontvangen van het incassobureau. Ik adviseer je hiervoor contact op te nemen met het incassobureau. Hier kan Hi helaas geen invloed op uitoefenen.

In verband met de privacy wetgeving is het niet mogelijk een specificatie te versturen van het gebruik op je mobiele telefoon langer dan 4 maanden geleden. Deze gegevens worden gewist. Dit is vastgelegd in de wet.

Uit de gegevens blijkt dat de laatste keer dat je je abonnement hebt verlengd 10-12-2007 was. Je contract liep tot en met 10-12-2009. Je contract is wegens wanbetaling op 26-10-2009 beëindigd. Het voldoen van de betalingen is je eigen verantwoordelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare
Laatst gewijzigd door keeezi op 14 jul 2010 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

In verband met de privacy wetgeving is het niet mogelijk een specificatie te versturen van het gebruik op je mobiele telefoon langer dan 4 maanden geleden. Deze gegevens worden gewist. Dit is vastgelegd in de wet
--------------
leuk is dit jullie hebben me zolang geen info gegeven tot jullie geen info meer kunnen geven !?

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Je geeft aan dat je geen herinneringen hebt ontvangen. Uit de gegevens blijkt dat er inderdaad geen SMS-bericht of een herinneringsbrief is verzonden. Ik begrijp dat dit vervelend is.
-----
vervelend ? zelfs onmogelijk om te betalen, zelfs ik kan niet ruiken of aanvoelen wat of hoeveel ik moet betalen en voor jullie uberhaupt een rekening hadden gestuurd hadden jullie de vordering doorverkocht !?
-------------
Telefoonrekening 25 en 26 zijn gestorneerd
deze zijn niet afgeschreven waarschijnlijk wegens onvoldoende saldo.
bij elk ander normaal bedrijf krijg ik dan een herrinering thuis gestuurd.
jullie laten alles oplopen tot een enorm bedrag en hebben niet het fatsoen om mij op de hoogte te brengen van ongewone activiteit op dit contract .
-----------------


Tevens ben je als contractant verantwoordelijk voor het voldoen van de
telefoonrekeningen
nogmaals als ik niet weet wat ik moet betalen kan ik ook niet betalen.

-----

In verband met de privacy wetgeving is het niet mogelijk een specificatie te versturen van het gebruik op je mobiele telefoon langer dan 4 maanden geleden. Deze gegevens worden gewist. Dit is vastgelegd in de wet.

Dus als jullie dus eerder op mijn vragen hadden gereageerd hadden jullie hier wel antwoord op kunnen geven, maar jullie kozen ervoor om mij zolang aan het lijntje te houden tot er niet meer kan worden aangetoond waar deze rekening vandaan komt .
------

groeten Kees

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door renegade66 »

:P :P als er geen gegevens meer zijn, hebben ze ook geen bewijs meer bij een eventuele rechtzaak dus is er ook geen vordering meer. jammer voor Hi :P :P

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

ja we zullen zien, en dat na al die moeite om de cijfers boven water te krijgen, wel grappig dat ze nu in een keer toegeven dat ze me nooit op de hoogte hebben gebracht van een achterstand!

hun laatste antwoord:

Beste Kees,

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat je ontevreden bent over de gang van zaken bij Hi. Zoals ik reeds heb aangegeven adviseer ik je contact op te nemen met het incassobureau. Zij kunnen een onderzoek in werking zetten om de procedure van Hi te laten controloren. Deze procedure is in dit geval niet correct verlopen aangezien je geen herinneringen hebt ontvangen.

Ik adviseer je contact op te nemen met Vesting Finance via 036 - 5477052

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

en bij hun heb ik al 2 x een bezwaar ingediend tegen de aankoop van mijn vordering , nog nooit iets van gehoord , behalve dan de gebruikelike dreigbrieven

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Uit de gegevens blijkt dat de laatste keer dat je je abonnement hebt verlengd 10-12-2007 was. Je contract liep tot en met 10-12-2009. Je contract is wegens wanbetaling op 26-10-2009 beëindigd. Het voldoen van de betalingen is je eigen verantwoordelijkheid

dit is ook vreemd? ik heb in augustus 2007 voor ik met vakantie ging heb ik een nieuw contact genomen bij de HI en niet verlengd ?
en nu duurt dit 2 jarig contract tot 10-12-2009? volgens mij zijn dit 27 maanden, mischien duren de jaren langer bij de KPN HI

Isa2010
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2010 21:50

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door Isa2010 »

Lotte van Webcare geeft toch aan dat HI geen klacht meer in kan dienen hierover. Je moet bij het incassobureau zijn. Nou, daar heb je een klacht ingediend dus als je nog niets gehoord hebt moet je bij hen aan de bel trekken.
Het is de fout van HI dat ze geen herinnering hebben gestuurd maar goed, ik vind dit verhaal wel een beetje een zaak dat de schuld aan 2 kanten ligt. Jij had ook eerder actie kunnen ondernemen.

En hoezo protest aantekenen tegen het feit dat je eigenlijk geen gebruik had kunnen maken van je internet? Ja, HI heeft een fout gemaakt maar jij ook maar je moet nu niet slap gaan zeveren want je hebt gewoon zitten internetten. Of werd je bestuurd door marsmannetjes?

Henkie74
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2010 22:52

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door Henkie74 »

Gezien de wet voorschrijft dat dit gewist dien te worden zal een rechter hoogstwaarschijnlijk de vordering toekenen, reken er dus niet meteen op dat je dit gaat winnen. Tevens is het je eigen zaak om voor betaling zorg te dragen en is een herrinering altijd een service van de betreffene leverancier... Maar KPN had zeker wat vlotter mogen reageren...

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

dat is belachelijk, ik kan moeilijk iets betalen, als ik niet weet wat ik moet betalen,( mischien betaal jij je rekeningen op de gok) en ze maken zich er wel erg makkelijk van af !ondanks meerdere verzoeken om verduidelijking hebben ze net zolang gewacht tot ze de gegevens moesten wissen, zo kan ik ook wel een paar rekeningen rondsturen.
ik heb toch echt mijn best gedaan om er achter te komen wat ik moest betalen, maar de Kpn weigerde inzage en kon en kan nog steeds niet verklaren hoe de rekening is onstaan.
P.s Lotte heeft me wel goed en vriendelijk geholpen

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Isa2010

ik heb degelijk gelijk actie ondernomen nadat ik bericht kreeg dat ik een rekening open had staan ( binnen drie dagen)
Nogmaals ik kan pas iets betalen als ik een rekening krijg.
2-11-2009 vroeg ik of ze me in elk geval op de hoogte wouden stellen van de hoogte van de rekening
21-11-2009 een brief van Vesting Finance dat de KPN haar vordering verkocht.
27-11-2009 kreeg ik de eerste rekening van de kpn

Gesloten