LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON-LIANDER==TRANSPORTKOSTEN

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mandarijn330

NUON-LIANDER==TRANSPORTKOSTEN

Ongelezen bericht door mandarijn330 »

GEACHTE LEZER,
is het normaal dat ik een electra verbruik heb van 7,84 in mijn garage.daarover een bedrag van 177,35 transportkosten moet betalen? De transportkosten wat ik ook al belachelijk hoog vind waren verleden jaar 72,99 op een verbruik van 20,29. (niet veel aandacht aan besteed)
ik dacht nu een fout,bel na veel opties NUON en spreek een dame,die vraagt mij weer alle gegevens,de telefoon tikken gaan door GSM.mondeling geef ik haar weer al mijn gegevens, wat is uw klacht, de transportkosten is daar een fout gemaakt? nee deze zijn door de overheid vastgesteld en uitgeblust was ik.hebben meerdere mensen deze klacht, mijn buren eveneens, zeer hoog.iedereen is er verbolgen onder.WAT DOE JE ER AAN?
Ja electrameter dan maar weg,inderdaad. maar nu nog inlichtingen over deze hoge transportkosten. mag dit zomaar.????

Shine

Re: NUON-LIANDER==TRANSPORTKOSTEN

Ongelezen bericht door Shine »

Het toverwoord: Capaciteitstarief! Ingegaan miv januari 2009.
Je betaald niet meer voor je verbruik maar voor de aansluitwaarde van je meter.
Bij weinig verbruik spiegelt dit zich meteen nadelig af.
Gebruik google maar eens of zoek op dit forum.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Je bedoeld het natuurlijk goed Shine, maar precies is het: Je betaald naar de capaciteit van de aansluiting. M.a.w. de grootte van de hoofdzekeringen :wink: .

Shine

OK, wat krom geformuleerd van me, maar mocht niettemin duidelijk zijn :-)
Om het dan maar helemaal de completeren.....
Tadahh..

Capaciteitstarief op uw energierekening:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ca ... ierekening

en
Ik heb een energieaansluiting buiten mijn woning. Hoe kan ik de energiekosten verlagen?
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... n_verlagen

Shine

Trouwens,.........waarom zijn de E-capaciteitstarieven zo enorm uiteenlopend? Deze giga verschillen wist ik eerlijk gezegd niet.
Tussen de duurste en goedkoopste zit zowat 50,-. Niet mis voor de poes.
Er is hier toch geen sprake van zoiets als gasregiotoeslag. Het verhaal van hoe verder je van ... woont hoe meer gasregiotoeslag er betaald moet worden.
Ik snap deze enorme E- capaciteitstarief verschillen dus niet. Ik vind het ook foute boel, temeer daar wij consumenten niet kunnen kiezen in een netbeheerder.

Overigens krijgen geen verblijfsfuncties miv 2010 nu weer een de heffingskorting vd energiebelasting (EUR 119,62). Dat was in 2009 niet het geval.

Johan3

Ongelezen bericht door Johan3 »

Hier ook nuon, in de garage van 7 euro naar 20 euro per maand, hangt alleen af en toe een druppellader aan de auto.
Gaat nergens over, heb de aansluiting jaren geleden zelf laten aanleggen voor een pak geld.

h@rm@n

Ja, die verschillen zijn bij o.a. Cogas, Delta en westland een stuk hoger dan bij andere.
Het is een goede vraag waarom of waaraan dit ligt. Maar zoals wel vaker zijn sommige wegen in de energiewereld ondoorgrondelijk.
Voor de invoering van het capaciteitstarief heb ik al opgemerkt dat er menige aansluiting zou zijn die er flink voor zouden gaan betalen.

Johan3

Het is dus voor niemand goedkoper geworden, alleen voor heel veel mensen heel veel duurder.
Dit gaat om gaat om een extra inkomsten van tientallen miljoenen, en de honderd miljoen per jaar volgens mij.
Trouwens ingevoerd toen bekend werd dat er rond de 30% van de rekening af zou gaan vanwege de lage olie prijs.
Het bekende slikken of stikken dus!

MGBMGB

Ongelezen bericht door MGBMGB »

L.S. Heb garage met electrische garagedeur. Verbruik 1kWH per jaar. Stroomkostenper jaar € 204,38. Kosten berekend door NUON/Liander. Liander berekent € 171,96 ex BTW voor de doorvoer van 1 KWH per jaar! Dat kan niet en dat mag toch niet. Deze zgn transport kosten door LIANDER wegen absoluut niet op tegen geleverde prestatie. Stroommeter hangt er al 38 jaar en dat betekent dus, met dit tarief €7600,00 Voor de doorvoer van 38 KWH. Wat is hier mis en hoe kan ik hier bezwaar tegen maken?

Shine

Capaciteitstarief
Ik heb een energieaansluiting buiten mijn woning. Hoe kan ik de energiekosten verlagen?:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... n_verlagen

jacqline

Ongelezen bericht door jacqline »

Ook wij hadden een verschil van bijna 1000 euro wat we moesten bij betalen inzake de nieuwe regeling mbt verbruik in 2008 en nu 2009 wat voor capiciteit je hebt.
heb navraag gedaan en er is een regeling dat wanneer je minder capiciteit nodig hebt dat je voor 50 euro deze kan laten aanpassen van bijv. 3 x 80 amp naar 3 x 35 amp dit schilt bijna 100 euro per maand en dat krijg je terug over geheel 2009 dus zijn je netwerkkosten erg hoog altijd even checken of je daadwerkelijk zoveel capiciteit nodig hebt.

Johan3

Maar waarom niet bij de invoer een brief met de vraag wat voor elektriciteitsaansluiting men wil of nodig heeft.
Bij mijn garage box was het verbruik nagenoeg (alleen dus die druppellader) nul en dan knal je er gewoon per maand 15 Euro transport kosten op! :roll:
nuon had makkelijk aan de hand van verbruik, een overzicht uit de computer kunnen laten rollen wie er met een veel te zware elektriciteitsaansluiting zit.

Nu moet ik er bij nuon achteraan om hem 25 Amp naar 6 Amp over te laten zetten, ik begrijp dat dat me dan 50 Euro gaat kosten, had dat dan meteen bij aanleg gedaan toch, ik heb niet om 25 Amp gevraagd.
Als je iets invoert wat niet bestond, liggen alle initiatief bij jou, en dat is niet alleen het versturen van de rekening!

h@rm@n

Nu moet ik er bij nuon achteraan om hem 25 Amp naar 6 Amp over te laten zetten
Johan3, bij het capaciteitstarief wordt bij een aansluitwaarde t/m 3x25 A en 1x40 A hetzelfde tarief in rekening gebracht. :roll:

ikkes

Ongelezen bericht door ikkes »

MGBMGB schreef:L.S. Heb garage met electrische garagedeur. Verbruik 1kWH per jaar. Stroomkostenper jaar € 204,38. Kosten berekend door NUON/Liander. Liander berekent € 171,96 ex BTW voor de doorvoer van 1 KWH per jaar! Dat kan niet en dat mag toch niet. Deze zgn transport kosten door LIANDER wegen absoluut niet op tegen geleverde prestatie. Stroommeter hangt er al 38 jaar en dat betekent dus, met dit tarief €7600,00 Voor de doorvoer van 38 KWH. Wat is hier mis en hoe kan ik hier bezwaar tegen maken?
helaas valt dit binnen het wettelijk kader en is alles goedgekeurd door de toezichthouder.
Uw bezwaar zou dan zijn dat u het niet eens bent met het feit dat de netbeheerder de regels correct toepast.
Er is wel een oplossing, anders stemmen met de verkeizingen, misschien gebeurd er dan eens wat.

hbvanderark

Ongelezen bericht door hbvanderark »

Kortom de gene die het minste verbruikt betaald het meeste en is dus de pispaal.
Ik denk dat ik maar ga emigreren of zo. De graaiers staan weer te popelen.

Gesloten