LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door Bakker Hillegom

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
bertmidd
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:00

Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door bertmidd »

Ik kreeg gisteren de bloembol catalogus van Bakker uit Hillegom. Als "VIP- klant" (Nog nooit iets gekocht!), wordt mij een gratis fotocamera in het vooruitzicht gesteld als ik iets bestel.

Waar ik me mateloos aan stoor is de wijze van marketing De indruk wordt gewekt dat het om merkcamera's gaat. Het duurde even voordat ik de truck doorhad. Tussen de reeks van gratis merkcamera's staat één camera met de waarde van 1 € . Een prul met 1mb resolutie. Bij de bestelling werd ook nog geadviseerd om hiervoor software en batterijen voor 5€ aan te schaffen.
Ik vind dit misleiding wat gestopt moet worden. Ik ben bijvoorbeeld lid van een volkstuinvereniging met vooral oudere leden. Ik heb al ervaren dat deze minder snel de gaten dat ze misleid worden door Bakker Hillegom.

Al met al voor mij reden om NOOIT iets bij Bakker uit Hillegom te kopen.

stofzuigertje

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ook ik zag Canon, Panasonic en Sony van boven de €100,- en minimale bestelling is maar €15,- dus het moet duidelijk zijn dat er slechts 3 camera's zijn voor Geheel Europa!

Deze bollen handel die ook nog enkele andere vaste planten erbij heeft kan dus niet zomaar deze dure uitdelen.
Deze Camera die onder meerdere merken is, kan buiten prima een redelijke foto maken, 1,3 M Pixel is best redelijk en de webcam is ook goed.
Dus voor 10x15 foto zou het buiten best kunnen.
De flitser komt tot max. 3 meter nog redelijk weg in donkere kroeg en ik heb deze onder ander merk als camera in gebruik omdat ik niet de dure in bepaalde situaties wil hebben.

De software; Picasa van Google is gratis en beter, en dus onzin.
Batterijen bij Aldi zijn beter en goedkoper en ik zou liever oplaadbare gebruiken.
Dus voor een dagelijks plaatje of om aan kinderen te geven tijdens schoolreis prima...
Mijn eerste is in zwembad gesneuveld en gezien de aankoop prijs dus geen ramp.

Vergeet niet dat begin deze eeuw dit soort camera's nog F200,- kosten...
En toen was dit nieuw en duur en klaagde niemand.....
Verder worden gelijkwaardige in speelgoed winkels aangeboden tussen de €19,- en €64,- dus zo slecht is dit cadeau ook weer niet.

bertmidd
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:00

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door bertmidd »

Je gaat aan het punt voorbij .Waar het om gaat is de misleiding waar dit soort schreeuwerige reclame op gestoeld is. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je een cameratje van 1€ krijgt.
Dit staat nog los van de milieuvervuiling die het geeft aan papier en plastic.

Voor mij, Bakker Hillegom.... EXIT

Persoon D
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:59

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door Persoon D »

Ook ik ben zeer ontevreden over de manier waarop Bakker de boel misleidt!

Langer dan anderhalf maand geleden kreeg ik een foldertje waarop stond dat ik 1 van de 3 of 4 digitale camera's zou krijgen die daarin stonden afgebeeld; een Panasonic, een Sony, een Canon (zoals stofzuigertje aangaf) en een merkloze camera (Acari).

Daarbij kon ik ook nog winnaar zijn van een LCD tv en ja, ik had 1 van de winnende code's.

Je moest dus voor minimaal 15 euro bestellen wou je in aanmerking komen voor 1 van deze dingen.
Ik dacht dus: "Nou, als ik voor 20 euro een boompje bestel en dan misschien nog zo'n camera, met geringe kans op die TV, dan is dat toch wel okee."
Maar dan waren er ook nog de batterijen en stuurprogramma's (ik dacht dus eerst even: "Misschien kan ik ze gewoon van internet halen".. had ik dat maar gedaan).
De stuurprogramma's had ik toch maar voor de zekerheid besteld en zonder batterijen kun je gewoon niks.
Deze stuurprogramma's bleken dus bij aankomst, gewoon op een cd IN het doosje bij de camera te zitten...
Zouden ze deze nu echt erbij hebben gestopt?... En als ik ze niet had besteld, zouden ze die CD er dan uit hebben gehaald?
100% zeker van niet, want op het doosje van de camera staat gewoon letterlijk dit:

"Arcsoft PhotoImpression Software to download, view, print" en zo verder.

Dat wilt dus zeggen dan de stuurprogramma's bij de camera inbegrepen waren. Hier moet ik dus €2,95 voor betalen. Kom op zeg, dat is gewoon oplichterij.

En dan had je nog verzekeringskosten en bestellingskosten. In totaal 10 euro er bovenop. Verzekeringskosten heb ik aangevinkt omdat ik eerder met een ander bedrijf nooit meer mijn mp3 speler, die voor reparatie naar de fabriek moest, terug heb mogen zien.

De camera bleek bij aankomst dus geen 6.0 megapixel te hebben zoals op de folder lijkt, maar 6.0 Megashot.
Op de lens staat ook nog: 300k PX Video, dat wilt dus zeggen dat je video's kan opnemen met 0.3 Megapixel, tja... dat is echt oude webcam kwaliteit dan.
De camera heeft geen LCD schermpje waarop je je foto terplekke kan bekijken, is geheel van plastic gemaakt en heeft maar 2 knopjes: de AAN/UIT knop en de knop om de foto (als je het een foto mag noemen) te maken. Je kan niet in of uit zoomen, niet scherpstellen, wat zelfs een goedkoop mobieltje tegenwoordig al heeft, die heb je dan met een 4 Megapixel of meer fotocamera ingebouwd, maar ja dat is alleen even een vergelijking dan.

Foto's van de camera zelf:

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Stofzuigertje, jij zegt dat het duidelijk moet zijn dat er slecht 3 camera's voor hele Europa zijn, bedoel je daarmee, dat het voor ons duidelijk moet zijn?
Dat vind ik niet redelijk, want er staat letterlijk dat er X aantal Canon's, een X aantal Panasonic's en een X aantal Sony's gaan naar de eerste bestellers, de merkloze camera is voor alle anderen. Er zijn dus wel meer camera's dan maar 1 exemplaar per merk.
1.5 Megapixel vind ik niet redelijk, dat vind ik erg weining voor een fotocamera, en dan ook nog zonder LCD schermpje achterop?

Hier is een foto gemaakt met de camera:

Klik hier

Dat komt niet in de buurt van 'redelijk'.
We zitten ook niet meer in het begin van deze eeuw, maar we leven nu, op dit moment, en als een bedrijf ons zo bedonderd met hun reclame's, dan vind ik dat deze bedrijven maar eens goed moeten worden aangepakt, misleiding valt toch ergens onder de strafrechtelijke wetten of niet?

Afbeelding

Die mooie gele acceptgiro die ik nog op de bank moet doen laat ik dus even liggen...

Bakker Hillegom mag zich van mij eens goed achter de oren krabben, want dit kan gewoon niet!

moeras99
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2009 22:20

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door moeras99 »

Ook ik kocht een paar bloemetjes om de gratis camera te krijgen, deze kwam gisteren binnen, een waardelooos ding zonder lcd schermpje, en met zeer slechte fotoos.(heb hem inmiddels in de vuilnisbak gegooid). Dat Bakker met deze aanbieding ook nog extra geld verdient vind ik belachelijk, ik moest 4 batterijen betalen, had er maar twee nodig en ik moest betalen voor een software cd'tje.

Dat Bakker een waardeloos cameraatje cadeau doet oke maar op die aanbieding ook extra geld verdient, is belachelijk. Ik koop nooit meer wat bij Bakker Hillegom.

bertmidd
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:00

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door bertmidd »

Het is niet hebberigheid. Ik heb niets gekocht. Het gaat om de wijze van MARKETING en de daaruit volgende :twisted: MISLEIDING. :twisted:
Bakker Hillegom gaat aan elk ethisch normbesef voorbij. Het zal Bakker Hillegom worst wezen ,als zij de bloembollen maar verkopen.

Even los van de vermeende hebberigheid. Het leidt tot veel teleurstellingen,mensen voelen zich bedrogen, en vervuilt, dit zinloze rotzooi op de makt brengen, bovendien het milieu.

Daarom zal ik NOOIT bij Bakker kopen en ander adviseren dat ook niet te doen.

Wim Swinkels
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:42

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door Wim Swinkels »

Ik kwam bij toeval dit onderwerp tegen via google. Een kleine 2 weken geleden werd ik gebeld door een medewerkster van TNT. Als ik nu 100 postzegels kocht kregen we er een digitale camera bij kado. Nu hebben we voor ons bedrijf nogal wat postzegels nodig en moesten toch weer bijna nieuwe kopen dus waarom niet.

Vandaag kregen we onze lang verwachte digitale camera, en wat blijkt het is hetzelfde cameraatje wat ze bij Bakker aanbieden. Zo'n waardeloos plastic rotding waar je gewoonweg niks mee kunt. Ik had hem al aan mijn dochter beloofd maar die zal diep teleurgesteld zijn. Kijk ik verwacht geen digitale camera van een paar honderd euro, maar dit slaat werkelijk alles. Deze gaat dus samen met de postzegels weer linea recta terug naar TNT want dit vind ik gewoon waardeloos.

redwolf
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:30

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door redwolf »

Ik heb zelf ook al eens wat kado's van bakker mogen ontvangen die gelijk de vuilnisbak zijn ingegaan. Ik bestel er niks meer weg, dan heb ik die ergenis ook niet.

Nathalie85
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:05

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door Nathalie85 »

Misleiding is nu ook bij TNT Post
Ze hebben een aanbieding waarvoor je telefonisch word opgebeld.
Als je nu 10 postzegelvelletjes besteld krijg je een gratis digitale camera.
Je hoeft alleen die 10 postzegelvelletjes te kopen.
Eenmalige kosten zijn € 49,95
Was blij en dacht een leuke camera in de wacht te slepen.
Vandaag kwam hij binnen.... nou heb nog nooit zo verbaasd gestaan...
Was echt alles behalve wat ik had verwacht... het lijkt wel een dummie..
Snap niet dat zulke bedrijven hier aan mee doen..., ben dan ook van mening
dat die niet meer mag voorkomen. Verkeerde misleiding.
Wil dan ook de mensen waarschuwen dat er dus bij meerdere firma's voorkomt.
Wees op je hoede.
Groeten Nathalie

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door angry dragon »

Ik koop soms via Bakker, maar doe dat puur voor de bloembollen/planten en trek me weinig aan van de schreeuwerige reclames dat ik alweer een BMW of 25.000 euro gewonnen heb.

H@!
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2010 10:33

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door H@! »

Ik weet niet hoe ze aan mijn rekeningnr gekomen zijn, maar ze hebben zonder mijn toestemming 33,81 van mijn rekening afgeboekt.!
Ik kende heel het bedrijf niet eens!
Omdat ik wilde weten wie dat bedrag had afgeboekt, heb ik Bakker Hillegom gegoogled en kwam meteen hier terecht. Nou, mooi dat ik aangifte ga doen en het bedrag bij mijn bank terug laat storten! :x

mezzosopraan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2010 19:47

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door mezzosopraan »

Ook TNT post beloofde mij een digitale camera als ik 100 postzegels zou kopen.
Nou, vandaag is hij gearriveerd. Wat een waardeloos ding. Schande dat men zoiets aan een klant durft voor te leggen. Het is nog te slecht voor kinderspeelgoed.
Er zit niet eens een schermpje op waar je op kunt zien hoe de foto is geworden.
Hij gaat linea recta terug naar TNT Post.
Ik ga nooit meer op telefonische colportage in. Dat heb ik er mee geleerd.

dv65
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2010 15:33

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door dv65 »

Ook ik mag mij een gelukkige Bakker Hillegom winnaar wanen. Ik heb de Gouden Koffer met 65.000 euro gewonnen want ik ben in het bezit van de geldkoffercode G 2077. Wat een mazzel ! En ook nog eens een gereedschapskoffer en een bosch apparaat, maar goed voor dat klein bier gaan we niet; ik wil die 65.000 wel!

Toch nog eens alles rustig nagelezen want dit komt wel erg readers digest achtig over. 'De rechtsgang is uitgesloten' staat er bij, maar goed dat bepaalt de rechter nog altijd zelf. Alles lijkt te kloppen, wat een bof !

Naar aanleiding van deze posting toch nog eens de tekst gespeld. Aan alle kanten wordt er verteld dat je de koffer met 65.000 euro opent als je de juiste code G 2077 hebt. Maar verderop staat letterlijk dit: Bezit u geldkoffercode G2077 en is uw persoonlijk geluksnummer winnend? Dan krijgt u bij tijdige inzending gegarandeerd vijf-en-zestig-duizend euro uitbetaald!. En verdomd ik heb door alle groot-, vetgedrukte en onderstreepte tekst er 2 keer overheen gelezen, hulde aan de aasgieren van Bakker, want nu blijkt mij dat iedereen die deze code heeft meedingt in een loterij om die 65.000 euro, met zijn/haar persoonlijk geluksnummer. Het was ook te mooi om waar te zijn.

Dagdromend: wat zou het mooi zijn als we in een land leefden waarin een bedrijf als Bakker Hillegom zware boetes moesten betalen voor deze oplichtingspraktijken. Maar nee, meneer Bakker is goed voor de economie want hij licht op Europese schaal op, deviezen dus voor de bv NL.

Ok, wees dus gewaarschuwd en koop uw planten bij een bonafide bedrijf.

stofzuigertje

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft gewonnen staat er meestal niet....

U heeft vermoedelijk of kans op dat U heeft gewonnen....
Dus die woorden zou U ook moeten kunnen vinden.

Stel dat U .... en dan gewonnen is dus niets!

Ik kan zo meerdere voorbeelden noemen van ingekorte teksten, en daarom die zwart gemaakt.
Door deze reclame zal ik juist niets meer bestellen.

Een boom van 60 cm was ook 61 cm indien je de pot zou schudden en de wortels uitgetrokken mee telde!
Dus takje in pot was tot pot maar 43 cm....
Dus hoe bereken je levering hoogte?

domi888
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2010 17:15

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door domi888 »

Ook Mijn Moeder is vandaag gebeld door dat gedoe.
Ze had mij belooft om die digitalecamera te geven.
nu ik dit heb gelezen denk ik van uhh, oke?
egt raar dat zulke mensen dat doen.
ik ben ook maar een meisje van 11 die zich zo verheugd had op haar digtiale camera, Maarja.. Dat verhaal is nu afgelopen.
Gelukkig heeft mijn moeder nog niet betaald dus dat zit goed.
Maar bedankt dat jullie dit hebben geschreven! :D

Groetjes Dominique

Adrie1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2010 20:24

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door Adrie1969 »

Beste forumleden,

Misschien geheel misplaatst op dit topic,
maar ik heb de acari camera van iemand gekregen zonder de software, diegene wilde er vanaf ( geheel begrijpelijk na het lezen van bovenstaande berichten, maar ook omdat ik de software dus NERGENS via googlen kan achterhalen(en hij of zij voor mij dus ook niet!!)!!).
Mijn brutale vraag is dan ook aan iedereen hier: Wie heeft er de software nog van het toestel, en zou hem me per mail willen en kunnen sturen?
Mijn cam is stuk, en ik wil de Acari als alternatieve cam gebruiken.
U zou me er erg blij mee maken.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

Adrie

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Dominique en Adrie, ik zou zeggen: bel Bakker Hillegom :lol:
:roll:

Adrie1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2010 20:24

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door Adrie1969 »

Zo'n reactie had ik eigenlijk wel kunnen verwachten, ho niks mis mee hoor.
Ik dacht gewoon : wie niet waagt wie niet wint.
Dus de camera gaat alsnog de kliko in!

Groetjes Adrie

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: ik heb je een pb gestuurd misschien heb je er iets aan Adrie

groetjes Tiptoo :mrgreen:

estherzaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 21:11

Re: Misleiding door Bakker Hillegom

Ongelezen bericht door estherzaal »

ik werd gebeld of ik een set postzegels wilde afnemen.
ik dacht prima omdat ik een bedrijf heb en ze altijd wel gebruik.
Er zat ook een camera bij ! wauw!

vervolgens;
ik kreeg een plastic camera, die je zelf niet serieus gaat gebruiken.
maar eerder aan een kind zal geven voor de lolfoto's.

maar wat erger is dat ik nu lid ben van de Collectclub.....

ik wil nu de hele handel retour gaan sturen, maar alles is al afgeschreven....

zijn er tips....
zullen we ons samen bundelen?

Gesloten