LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Adinda1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010 19:24

Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door Adinda1987 »

Hallo allen,

vorig jaar kreeg ik mijn OV Studenten-chipkaart en ik was zo blij dat alles goed was gegaan en dat ik 'm uberhaubt kreeg. Maar tot mijn spijt was deze vreugde al snel voorbij want.....


In januari kreeg iedereen (de meeste althans) een brief waarin stond wanneer je de kaart kon activeren maar ik had deze brief nooit gekregen op het nieuwe adres, maar wel de pas! Was wel verhuisd een jaar ervoor maar zover ik wist, wisten de mensen van die Chipkaart daar gewoon van. Mis gedacht, alles is naar mijn oude adres gestuurd en moest aan vrienden en mensen op school vragen hoe ik 'm nu moest activeren, hoe ik dat moest doen en waar/wanneer. Gelukkig wisten hun de antwoorden en zo gezegd zo gedaan naar een oplaadpunt gegaan. Hier kwam ik voor het feit te staan dat ik mijn product niet kon activeren maar bij status stond al wel dat ik een week-ov had. Dat klopte maar waarom kon ik de bestelling dan niet afhalen? Ik maar gewoon de bus geprobeerd en jawel hij deed 't gewoon zonder dat ik de bestelling had kunnen ophalen. Dit was helaas van korte duur want na een week of twee gaf de kaart aan dat ik saldo tekort had ook door de weeks! Hoe kan dit nou, had een weekkaart en hij vroeg om mijn saldo.

Geprobeerd de servicebalie te bellen van de chipkaart maar, net als zovele mensen, steeds een bandje dat iedereen te druk was en de verbinding werd verbroken. Heb daardoor maar de klantenservice gemaild waarna ik een mail terug ontving dat er zoveel vragen waren dat mijn vraag niet beantwoord kon worden...wat is dat nou weer voor b*llshit! Ik maar weer gebeld en geen gehoor...weer gemaild en eindelijk kreeg ik bericht terug dat ik naar een persoonlijke servicebalie moest gaan. Ik dacht, dat is de NS of dergelijke maar nee, de NS kan niet meer met de kaarten werken en ik werd door de dame vriendelijk verzocht maar weer contact te zoeken met de mensen van de chipkaart.

Maandag heb ik opnieuw gebeld en eindelijk kreeg ik dan iemand aan de lijn hoor! Mij vinden in het systeem was al moeilijk want mijn adres kwam dus niet overeen, wiens schuld was dat...ik kreeg de schuld maar dat was niet het probleem van mijn kaart. Na 10 minuten te hebben gewacht...JAWEL want het systeem was te traag volgens de dame aan de lijn, vond ze mij dan eindelijk en bleek mijn kaart geblokkeerd te zijn. Dat was mijn eigen schuld zei ze want ik had een paar keer niet uitgechecked...hoe wil je ten eerste inchecken als je kaart zegt: saldo tekort want hij checkt niet eens in en checkt dan toch ook niet uit of ligt dat nou aan mij? Er stond 4 euro boete op de kaart want ik had gereisd buiten mijn reisuren ...uhm..woensdag is door de weeks hoor mevrouw en ik heb een weekkaart remember?

Maar goed, de kaart is nu geblokkeerd en ik maar gevraagd hoe nu verder. Ja deblokkeren dus en waar mag ik dan heen? Utrecht, Amsterdam, Rotterdam of Den Haag!! Er zit er dus geen in Arnhem? NEE, je moet naar bovenstaande plaatsen gaan! En hoe kom ik daar dan als mijn ov-chipkaart het niet doet, want op het station gaan de poorten niet open...dan koop je maar een kaartje..PARDON, ja dan koop je maar een kaartje oh en by the way: moet wel even voor 16 maart gebeuren want anders deactiveren wij je kaart en ben je 'm kwijt. Aanvragen voor jou voor een nieuwe kost je 8 weken geduld dus je zorgt maar hoe je op school komt.

Lekker, heb ik weer. Andere mensen misschien hier met hetzelfde geval? Pas geblokkeerd door mensen van die ov(****)kaart zelf en nu op eigen kosten reizen? Belachelijk voor woorden!!!

Gr.

Adinda

stevemcqueen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2010 22:00

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door stevemcqueen »

Hey Hey,

Sinds enige tijd heb ik een OV-chipkaart. Na deze een aantal keren gebruikt te hebben, was hij op een dag in de trein onleesbaar. De conducteur verzocht mij vriendelijk of ik naar het NS service punt wou gaan, om te kijken wat er met de kaart aan de hand was.
De kaart bleek om 1 of andere reden defect te zijn en mij werd verzocht om een nieuwe aan te schaffen, ivm de bekende 16 maart, dan moeten alle chipkaarten zijn geactiveerd, anders riskeer je een boete.
De man van het service punt vertelde mij dat ik contact moest opnemen met http://www.ov-chipkaart.nl om een nieuwe aan te vragen.
Dus ik het telefoon nummer opgezocht en opgebeld.
Eenmaal een medewerker aan te telefoon en mijn verhaal te hebben uitgelegd, moest ik via de site een formulier downloaden, om een nieuwe kaart aan te vragen.
Maar wat staat er op deze kaart!? Het duurt 2/3 weken voordat ik een nieuwe heb! Dat betekent dat ik voor mijn reis naar school en weer terug geen vervoersbewijs heb.
Ik heb contact opgenomen met DUO IB-Group. Ik heb aan de medewerker uitgelegd wat mijn probleem was, en wat kreeg ik als antwoord:
"Zolang ik geen OV-chipkaart heb, moet ik zelf een kaartje kopen en deze zijn niet te declareren bij IB-Group!!!!!!"
Hoe kan dit in godsnaams!?
Ik reis elke dag van Emmen naar Zwolle en weer terug en nu wordt er van mij verwacht dat ik 3 weken lang, mijn eigen vervoersbewijzen ga betalen!!!
Dan even een kleine berekening: een dagretourtje met reductie kost 13.60 en ik moet 5 dagen per week heen en terug. Dat is een bedrag van 68 euro per week.
Deze 68 euro vermenigvuldigen met 3 weken, dat maakt dan 204 euro!!!
Dat is voor menig mens een hoop geld en voor een student al helemaal!
RADAR, DIT KAN TOCH NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

koch4
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2010 14:04

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door koch4 »

Klacht OV-Chipkaart!!!!

In Januari ben ik mijn OV-studentenreisproduct gaan ophalen. Op dat moment kende ik maar één ophaalpunt op het station en dat was in een bus. Omdat we het toch moesten ophalen ben ik het maar in die bus gaan doen. Het bleek echter dat dit echt heel lang duurde en de bus moest dus op een gegeven moment weg en ik moest de transactie afbreken en uit de bus. Later ben ik in zo een ophaalautomaat gaan kijken of er nog een product klaarstond om te controleren of het gelukt was. Er stond er geen meer klaar. Ook heb ik een conductrice gevraagd of mijn definitieve OV-abonnement geactiveerd was en zij zei dat alles oké was.

Een paar weken later (eind februari) werd ik weer gecontroleerd door een conducteur en deze zei dat mijn abonnement niet geactiveerd was. Vervolgens heb ik de volgende dag de OV-chipkaart klantenservice gebeld. Ik heb heel voorgaand verhaal uitgelegd en ze zeiden dat ze inderdaad konden zien dat hij niet geactiveerd was en na 2 werkdagen zou het op een ophaalautomaat klaar staan. Ik ging toen naar zo’n automaat, maar er stond niets voor mij klaar. Toen heb ik weer gebeld en werd mij verzekerd dat hij inmiddels wel geactiveerd was, dus ik dacht dat is dan geregeld.

Inmiddels was het 4 maart en werd ik weer gecontroleerd en zei de conducteur dat mijn definitieve abonnement nog steeds niet geactiveerd was dus ben ik weer gaan bellen met de OV-chipkaart lijn. Weer werd mij verteld dat er wel een geactiveerd weekabonnement opstond, ik moest maar tegen de conducteur zeggen dat ik contact gehad had met de klantenservice en dat alles in orde was en dat was het.

Nu zaten we al op 9 maart en weer bleek dat mijn abonnement niet geactiveerd was, nog een keer gecontroleerd of er nu toch een reisproduct klaarstond in een ophaalautomaat, weer niet het geval. Diezelfde ochtend nog gelijk gebeld, en na het hele riedeltje met keuzemenu, voor veel gestelde vragen zie onze site en na in de wacht te hebben gestaan en na mijn verhaal te hebben aangehoord werd mij gevraagd of ik 3 uur later even wilde terugbellen want er was een storing. Dat dus maar gedaan en ’s middags weer mijn verhaal gedaan en weer werd mij verteld dat hij wel geactiveerd was. Die dag heb ik ook een mail naar DUO gestuurd om te vragen of zei niet iets konden doen.

Woensdag 10 maart: weer gecontroleerd, weer geen geactiveerd abonnement volgens de conducteur, ik moest toch echt even gaan bellen want 16 maart is de bekende deadline. Ik heb haar verteld dat ze bij de klantenservice zeggen dat mijn abonnement wel degelijk geactiveerd is en er ook niets op een automaat klaarstaat. Haar reactie was dat ze wel meer mensen hierover heeft horen klagen. Gisteren dus weer gebeld. Ik vertelde weer dat volgens het OV-chipkaart bedrijf mijn abonnement wel geactiveerd is maar de conducteurs zeggen van niet. Hij noemde dit een kinderziekte en vertelde dat de conducteurs hierover worden ingelicht. Hij vertelde mij dat ik naar een info balie op het station moest en daar de gegevens van mijn kaart moest laten uitprinten en dat als bewijs mee moest nemen. Want als door het OV-bedrijf alles was goed gekeurd dan was het goed. Ik stelde ook een vraag over wat voor producten er precies op mijn kaart stonden want naast mijn week korting en weekabonnement stonden er 2 producten met den naam ‘vraag uw OV-bedrijf’. Hij wist het niet precies en hij kon er ook niet naar kijken want het systeem had weer een storing gehad. Dat moest ik dan ook maar navragen bij de infobalie.

Vandaag 11 maart: Ik werd gebeld door DUO, heel gesprek gehad maar voor het eerst het gevoel dat er echt geluisterd werd. Hij zou nakijken of de fout misschien bij hen zat. Later ben ik weer teruggebeld en bleek dat bij hun nog steeds stond dat ik recht heb op een weekabonnement en dat het alleen nog geactiveerd moest worden en dus moest ik toch weer de OV-chipkaart lijn bellen. Als hij nog iets zou ontdekken over dit probleem of nog verder kon helpen zou hij contact met mij opnemen.

Nu heb ik net dus weer de OV-chipkaart lijn gebeld. Vanaf het begin af aan mijn verhaal verteld, ook weer dat ik mijn transactie heb moeten afbreken, en met de vraag of zij opnieuw een abonnement klaar willen zetten. Zij zei dat ze dat zo normaal niet doen en dat ze opdracht moet krijgen van de IB-groep. Dus ik heb verteld dat de IB-groep mij heeft gezegd dat ik moest bellen met mijn vraag. Zij noteerde al mijn gegevens en zei dat ze gingen uitzoeken waar het mis is gegaan en binnen 5 werkdagen wordt er weer contact met mij opgenomen. 5 werkdagen, als het tegenzit is dat dus 18 maart, dus na de deadline van 16 maart en nee, het kon echt niet sneller!! En waarom eerst alles uitzoeken terwijl ik heb verteld dat het fout is gegaan omdat ik mijn transactie heb moeten afbreken! Ik moet gewoon mijn abonnement voor 16 maart hebben! En dan gaan ze het nu pas onderzoeken terwijl ik het 3 weken geleden ook allemaal verteld heb en ze het toen niet zijn gaan onderzoeken!!


Moet ik dan alles zelf gaan betalen?? En dan zo’n brief laten uitprinten bij de infobalie en dan nog kans hebben dat ik alsnog een boete moet betalen omdat de conducteurs het niet accepteren?? Inmiddels ben ik dus alweer 3 weken bezig. O ja, voordat ik eindelijk mijn OV-chipkaart had, had ik ook al 4 pasfoto’s opgestuurd. Ik ga misschien ook wel een schadevergoeding indienen als alles over is: heel vaak moeten bellen en dan nog de kaartjes en strippenkaarten die ik zelf moet betalen.


Dit is dus typisch een geval van: van het kastje naar de muur worden gestuurd. Dit kan toch gewoon niet!!!

Milja

Laurens89
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2010 14:49

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door Laurens89 »

2 weken terug ben ik mijn ov chipkaart verloren. Omdat er werd aangegeven dat je hem onmiddellijk moest blokkeren, heb ik dat gedaan. Nu 2 weken verder is hij teruggevonden en heb ik hem meteen opgehaald. Nu dacht ik dat ik hem kon deblokkeren en weer verder reizen. Toen ik echter opbelde bleek dit een onomkeerbare blokkering te wezen. Dag ov-chipkaart!. Ik moet dus nu een nieuwe aanvragen wat al zeker 4 weken gaat duren. Lekker handig dat je zoiets niet kan deblokkeren. Belachelijk slecht geregeld!

Laurens

Anke M
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2010 21:07

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door Anke M »

Geefmij maar liever mij oude ov chipkaart terug..
Ik kreeg eerst n ov chipkaart waar helemaal geen chip in zat:O
Nu ben ik vijf weken later nu heb ik weer een nieuwe chipkaart gekregen en die houd erna een week meee op:S
En dan bel je daar heen, en de 1 zegt dat je het el kan declareren en de andere zegt datje het nietkan doen. Wat heb je daar nu aan !!
Ik vind he ook belachelijk dat je niet eens een vervangende kaart krijgt !

Als je een id kaart wilt hebben kan dat ook binnen een week. Mn school pasje wat ongeveerhet zelfde systeem is hebben ze binnen vijf minuten klaar!!!

Wat een Vreselijke uitvinding!!!

creansnl
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2010 15:34

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door creansnl »

Nou.. bij deze mijn verhaal. Mijn ovchipkaart is vandaag in een ongelukje gebroken. Meteen instanties gaan bellen, want ja, ik reis dagelijks op en neer tussen nieuwerkerk en amsterdam, en twee keer per week tussen apeldoorn en amsterdam.

Och mevrouw, vervelend dat hij gebroken is. Wij sturen u een formulier op, dan kan u dat formulier opsturen en dan heeft u over vier weken een nieuwe kaart. (Althans, dat maakte ik ervan, want de persoon aan de andere kant sprak nauwelijks nederlands bij studentenov-chipkaart.)

Op mijn vraag of er een vervangende kaart beschikbaar is, gezien ik die al eerder heb gehad, kon ze geen antwoord geven. Lekker handig dus. Ik bellen naar de gewone ov-chipkaart. Maar ze kunnen niet meer beginnen aan vervangende kaarten. Dus bij gestolen, kapot of verloren ben je zelf de sjaak en draai je op voor minimaal drie weken reiskosten vol tarief.

In mijn geval komt dit op ruim 130 euro per week. Ik krijg 300 stagevergoeding in de maand, en 90 stufi. Ik moet mijn rekeningen betalen. Dan kan ik die treinkaartjes er echt niet bijhebben.

Is hier uberhaupt wat aan te doen? Ik vind het gewoon echt niet kunnen. Mijn chipkaart is 1 keer gestolen geweest, netjes weer thuisbezorgd. En toen kon ik probleemloos een tijdelijke krijgen. Ik heb zelfs voor dit soort situaties mijn groene ovtje bewaard.

Ik kan gewoon niet thuis blijevn, omdat ik hier bij het bedrijf zit om af te studeren.. en ik wil mijn deadline ook niet missen doordat ik geen vierogengesprekken met begeleiding kan hebben..

skater
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2010 20:51

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door skater »

hallo
ook ik heb problemen met mijn ov-studentenchipkaart mijn 2de kaart is inmiddels defect, er is niks aan te zien geen scheur of breuk maar ze kunnen hem niet meer af lezen. moet ik alweer 3 tot 4 weken wachten.duo en ov-chipkaart nemen allebij geen verantwoording, zelf dokken dus. per dag € 32,20 tel uit je verlies. nu meld ik me op dagen met weinig lesuren ziek, zodat ik niet elke dag hoef te betalen. het is toch te gek dat in 2010 een nieuwe pas maken 4 weken moet duren, alle gegeven zijn bekend, druk op de knop en kaar is het kaartje.... ik snap ook echt niet waarom ov-chipkaart mij die extra kosten niet vergoed, ze hebben toch een ondeugelijk product geleverd. niet goed geld terug geld hier dus niet. echt balen!!!!!!!

marcus86
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010 01:36

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door marcus86 »

vandaag kwam ik erachter dat mijn ov studenten chipkaart het gewoon niet meer doet! hij regeert nergens meer, bus service balie niks! dus ik gebeld met het beroemde 0900 nummer... daar kreeg ik 3 hele rare dingen te horen
1. het duurt 8 WEKEN!!! voor ik een nieuwe ontvang
2. in die tussentijd moet ik het volle pont betalen (geen korting, geen vrij reizen)
3. declareren is niet mogelijk.
Ik stond echt zeer verbaasd te kijken en te luisteren! Het is blijkbaar niet mogelijk een tijdelijk iets te krijgen waarin staat dat je student bent en je gratis of met korting mag reizen! 8 weken vind ik errug lang!!! En wat het declareren betreft.... Ik krijg een product door m'n strot geduwd van de overheid, deze levert mij een product waar ik voor betaal!!! jawel, je kan je ov studenten kaart ook niet ontvangen, krijg je meer studiefinanciering, en het product gaat binnen 1 jaar (normale garantie periode) gewoon kapot!!!!

skater
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2010 20:51

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door skater »

ik heb een klein lichtpuntje, ik kreeg na 11 dagen AL EEN NIEUWE PAS wat een vooruitgang, de gemaakte kosten van €32,20 retour krijg ik nog steeds nergens vergoed. ik hoop dat over 2 maanden, want langer gaan die pasjes niet mee, het nog sneller gaat en dat er een vergoeding komt.

skater
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2010 20:51

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door skater »

toch te vroeg gejuigd, kreeg inderdaad na 11 dagen de pas... maar ik kan hem niet laden, weer bellen . oh wat vervelend voor u... overschrijven van de kapotte pas naar de nieuwe pas kan nog wel 2 weken duren... ik ga kijken over er een rechtsbijstand verzekering hier werk van maakt. iemand moet dit toch betalen.help help

skater
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2010 20:51

Re: Ov Studenten Chipkaart werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door skater »

he he ik kan weer reizen met mijn ov-studentenchipkaart (voor zolang het duurt)
in het kort:11 mei ging mijn inmiddels tweede ov-studentenchipkaart defect ook aan deze kaart geen breuk of kras te zien.. de zelfde dag met formulier opgestuurd naar ov-chipkaart, ondertussen veel bellen en mailen dat ik dat ding echt niet kan missen, waarrempel ik kreeg op 21 mei mijn nieuwe kaart dit was supersnel want de vorige kaart heb ik 4 weken op moeten wachten. maar helaas te vroeg gejuicht. bij het ophaalpunt stond niks klaar, weer bellen en mailen, de gegevens stonden nog op de oude kaart (waarom heb ik hem op moeten sturen)Vandaag 7 juni is het uiteindelijk gelukt ik heb weer een werkende ov-studentenchipkaart........een klein rekensommetje ongeveer € 300, aan reis geld kwijt de telefoonkosten (10 cent p.m.) heb ik nog niet geteld.Dit wil dus niemand terug betalen, niemand is verantwoordelijk voor dit waardeloos product.... ik wens jullie allemaal veel succes met jullie prutskaarten.

Gesloten