LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexifront

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ajschot,

als je niets hebt ontvangen - hoef je natuurlijk niet te betalen.

http://www.flexifront.com/nl/flexifront/form.asp zou een hulpmiddel kunnen zijn.
Echter, men vraagt een lidnummer.

Op facturen (zegt men) staan telefoonnummers en een adres.

emmydijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2009 02:14
Locatie: Purmerend

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door emmydijk »

@ Ajschot,

niet betalen, en even langs het juridisch loket bij jouw in de buurt langs gaan en tevens aangifte doen bij de politie.

Even terug komend op mijn eerder gepost bericht.

Vandaag kreeg ik een brief van Alektum binnen dat zij in opdracht van Flexifront een procedure aan het voorbereiden zijn voor de rechtbank.

Hier heb ik heel hard om gelachen, mijn moeder tevens ook. Morgen ga ik zelf aangifte doen wegens oplichterij en bedreiging.

Houd jullie wel op de hoogte.

groetjes

Emmy Dijk

Semira
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2010 15:21

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Semira »

Heeft een van jullie ook inderdaad een rechtzaak aan de broek hiervoor gehad?

emmydijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2009 02:14
Locatie: Purmerend

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door emmydijk »

Hoi Samira,

ik heb nog geen rechtzaak aan mijn broek. Kreeg laatst een brief binnen van Flaxifront met daarin de tekst dat ze blij zijn met mij als klant (hahaha) en of ik even €23,- wil betalen.
Een week later kreeg ik van Alektum een brief binnen dat ze willen schikken maar dan moet ik wel even €75,- betalen.

Dacht het dus even niet. Heb de brieven weer dicht geplakt en terug gestuurd met retour afzender.

Mij krijgen ze niet. En als ze een rechtzaak willen... dan kunnen ze die krijgen!

Saya
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2010 12:08

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Saya »

Ik heb ook een brief binnen gekregen van Alektum.

Had een proefpakket opgevraagd, betaald en brief gestuurd dat ik niet meer wil.
Blijkt dat ze de brief niet hebben ontvangen, dat ze kennelijk e.e.a. nog verstuurd hebben, zowel produkten als rekeningen.
Ik heb niets meer gezien en nu dus ook of ik even 75,- wil betalen.

emmydijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2009 02:14
Locatie: Purmerend

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door emmydijk »

@ Saya,

Heb jij van die opzegbrief een kopie gemaakt voor je eigen administratie?
Zoja dan kunnen ze je niks maken. Of ze zeggden dat ze het nooit ontvangen hebben en denken dat e je kunnen naaien. Ik zou gewoon niet betalen. Het zijn een stelletje oplichters!

Halow87
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2010 19:34

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Halow87 »

Hoi,

Vandaag deze brief gehad,

Geachte Heer/Mevrouw,

Wij hebben uw adresgegevens geverifieerd en ondanks diverse telefonische, als schriftelijke acties onzerzijds hebben wij tot op heden geen betaling, nog enige reactie van u ontvangen.

Kennelijk zijn er andere maatregelen nodig om u tot betaling te dwingen.

Ten aanzien van de bovenvermelde vordering ontvangen wij gaarne per omgaande het verschuldigde bedrag ad € 62,32 op bankrekeningnummer 60.75.60.304 van de ABN AMRO t.n.v. Alektum Incasso B.V te Amsterdam, onder vermelding van dossiernummer 00382.0011

Indien u alsnog in gebreke blijft is ons bureau genoodzaakt, om in opdracht van onze client Courlux International SA, rechtsmaatregelen jegens u te treffen. Houdt er dan wel rekening mee dat de aanzienlijke proceskosten, griffierechten en deurwaarderskosten voor uw rekening komen.

Vooralsnog vertrouwen wij op een minnelijke afhandeling on onderhavige kwestie.

Hoogachtend

Alektum Incasso B.V


Ik heb bij de vorige brief Alektum incasso gebeld, en hun gezegd dat ik niets besteld of ontvangen heb, van Courlux International. Ik heb gevraagd of ze een soort van betalingsbewijs hadden. Daarop werd geantwoord die zal het bedrijf u wel gestuurd hebben.Oke zei hij ik zal een negetief advies geven aan Courlux international. Vervolgens werd gelijk de hoorn erop gegooit.

Ik dacht hierbij zullen ze het wel laten. Maar voor alsnog de bovenstaande brief vandaag gekregen. Mijn pa zegt dat ik gewoon moet betalen omdat ik anders het risico loop op honderde of zelfs duizende euro's aan proceskosten.

Iemand een idee? Ik ben niet van plan om zomaar te betalen, voor iets dat ik niet besteld heb. Maar heb ook geen zin dat de kosten nog verder oplopen..

Scartsjer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:44

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Scartsjer »

hej allen,

ik ben de zoveelste gedupeerde.

ik heb 2 setjes ontvangen.

de eerste begin 2009, hier zat alleen brief bij van u heeft dit gratis ding besteld etc.

nouwja wat moet ik er mee nooit aangevraagd, dus weggegeven aan mn vriendin.

krijg ik 2 weken later een factuur met dat ik hun ineens moet gaan betalen:?

natuurlijk betaal ik niet

weer poosje later krijg ik weer een factuur binnen deze is hoger :?

halverwege 2009 krijg ik ineens weer een setje met mesjes... ik heb niets betaald en nergens om gevraagd!

na weer een paar facturen te hebben ontvangen ga ik naar hun website, stuur via het mail form een bericht dat ik de 2e set mesjes wel terug wil sturen, en dat ik verder met rust wil worden gelaten.

tevens word ik ook lid af.

hele lange tijd niets meer van hun gehoord, en nu ligt er ineens een brief van alektum in de bus... wat moet ik hiermee?

ik ga morgen met hun bellen, en daarna ga ik aangifte doen vanwege oplichting.

owja ik moet blijkbaar 94,69 betalen! :?

emmydijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2009 02:14
Locatie: Purmerend

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door emmydijk »

Hallo Halow87,

Ik zou in dit geval niet naar je ader luisteren. Als jij niks besteld hebt net als ik dan moet je ook niet betalen. Stuur gewoon alle brieven die je in het vervolg van Alektum of Flexifront krijgt ongeopend retour afzender, maar noteer wel de datum van ontvangst ergens. Zodat je dat allemaal kunt peilen. Doe bij de politie aangifte wegens oplichting. Hoe meer aangiftes er tegen deze 2 bedrijven liggen hoe sneller er actie aan onder nomen wordt.
En die proces kosten krijg je niet. Ik wacht al een aantal maanden op mijn dagvaardiging die ik van hun zou krijgen. Ze weten dat ze fout zitten dus er kan je niks gebeuren.

@ Scartsjer
Ook aan jou het advies om de brief retour afzender te sturen en idd aangifte gaan doen. En ook tven niet gaan betalen.

En mijn algemeen advies aan ieder die gedupeerd is door deze 2 bedrijven. Doe aangifte!!!
Hoe meer aangiftes er komen hoe eerder er meer en meer onderzoek komt naar deze bedrijven.

Kennelijk zijn er andere maatregelen nodig om u tot betaling te dwingen.
En dit mag niet!!! Dit is een PURE bedreiging!!!!!

En als er bij een van ons toch een dagvaarding op de mat komt te liggen, print dan dit forum uit en neem dat mee als bewijs tegen hun. Dan kan de rechtbank zien wat ze aan het doen zijn!

Sneeuwbal
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010 06:14

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Sneeuwbal »

Hier nog een genepte klant...als je het mij vraagt is het incasso buro van dezelfde eigenaar. Ook ik kreeg incassokosten met de mededeling dat na veelvuldige herinneringen ik niet betaald had en daarom 72,32 moet betalen.
Ik belde ze op om te vragen of ik uitstel kon krijgen omdat ik maar 5 euro op de bank heb staan.....ze waren wel bereid. De volgende dag kreeg ik gelijk een nieuwe zending. Toen vond ik het verdacht. En na enig denkenwerk bleek dat er helemaal geen herinneringen waren gestuurd. Toen Googlde ik alektum en kwam de naam ondermeer hier tegen. Nu is mij ineens veel meer duidelijk. Ik zie door de bomen het bos niet meer en 72.32 euro is ontzettend veel geld voor mij.....daar moet ik van eten de hele maand. Ik kan wel betalen maar ben bang dat ze dan me niet meer met rust laten. Wat zal ik doen....? In een rechtbank weten ze na wat Googelen toch ook wel dat het schurken zijn?

Sneeuwbal
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010 06:14

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Sneeuwbal »

Ik was vergeten te vertellen dat ik blijkbaar ook een lidnummer heb....vandaag wilde ik opzeggen en moest daarvoor naar hun site. Daar aangekomen moet ik dus eerst inloggen met een lidmaatschapnummer/BEVESTIGINGSNUMMER

Dat is een mooie.....Ik kan me niet herinneren dat ik lid was geworden en nu willen ze dus dat ik in ga loggen en dus mijn lidmaatschap ga bevestigen en met de voorwaarden accoord ga.

Ik begin me steeds meer op mijn gemak te voelen nu het er op lijkt dat ik door dit soort praktijken meer in mijn recht sta.

Ik heb dus niet ingelogd.....en adviseer iedereen om dit niet te doen.

emmydijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2009 02:14
Locatie: Purmerend

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door emmydijk »

Vandaag werd ik gebeld door Alektum... Ja ze kunne ook bellen:p
Waarop ik tot 2 maal toe heb gezegd op een vriendlijke toon dat ik daar niet op inga aan de telefoon en dat elke communicatie die ze met mij willen hebben via de post moet. Waarop het verweer was dat er niet gereageerd wordt .

Nee dat klopt ik stuur alle post die ik van Alektum of Flexifront krijg retour afzender stuur. Heb ik natuurlijk niet gezegd aan de telefoon.

Ik blijf voet bij stuk houden!! Ik ga niet betalen aan oplichters.
Tevens heb ik een mailtjew gestuurd naar de redactie van Radar met de vraag of zij hier een item over willen maken. Afwachten maar

Sneeuwbal
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010 06:14

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Sneeuwbal »

Ik was van plan om volgende week met mijn afschriften en ongeopende flexi/courlux producten naar de politie te gaan en aangifte van oplichtng doen. Of is het misschien eerst verstandig om naar de wets-winkel te gaan en de situatie uitleggen?

Ik had eerst het plan om ze op te bellen en hun de keuze geven---of mij met rust laten of ik doe aangifte. Maar het lijkt me beter, en verdiend als ze gelijk een proces-verbaal aan hun (onder)broek krijgen.

Eigenlijk moeten we het met z'n alle tegelijk doen, zodat ze gaan zweten en hun koffers pakken.

Je weet het eigenlijk maar nooit met rechtspraak. Af en toe is het zo krom...het staat als een paal bovenwater dat je onrecht is aangedaan en de rechter vind dat eigenlijk ook maar volgens de wet ben je toch de sigaar....of de onderbroek....

Ik krijg een melding via mijn e-mail als iemand reageert op dit onderwerp en doet het mij deugd als iemand mij kan vertellen welke weg ik moet bewandelen om van dit gezeik af te komen.

emmydijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2009 02:14
Locatie: Purmerend

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door emmydijk »

Hey Sneeuwbal,

Ik zou gewoon aangifte doen. Heb ik ook gedaan. Ik weet dat ik sterk in mijn schoenen sta en dat ze me niks kunnen maken. Dus ik blijf ook steeds het advies geven van doe aangifte en neem geen contact op met Alektum of Flexi front. Oja als ze je bellen en je hebt nummer herkennig dan zie je het volgende nummer van Alektum staan 020-4177177. Handig he een incassobureau dat zijn nummer meestuurd. Dat doen die ande niet zoals Intrum Justitia.

Dus nog maals doe aangifte en laat je niet bedreigen!

guidjee
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 15:39

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door guidjee »

Ik heb nu net gebeld en me abonnement is opgezegd maar nog steeds heb ik nu die rekening openstaan die ik dus echt niet ga betalen he. Oplichters als dat incassobureau komt dan stap ik gewoon naar de politie.

nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door nel27 »

:idea: :idea: Ik heb vandaag aanmelding gedaan op het politiebureau, deze meldingen komen landelijk in de pc, doe het allemaal, want mocht hij een van ons slachtoffers voor de rechtbank dagen, is het gemeld, Niet betalen zei de politie. je hoeft zo`n pakkertje, (elk ongevraagt pakketje) niet terug te sturen, niet te betalen, je hebt niets gevraagt. :D :D :D :D :D :o

wendelientje77
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:42

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door wendelientje77 »

hmmm krijg het echt benauwd als ik zo al die berichtjes lees. Mijn moeder heeft ook een paar aanmaningen gehad van alextum in opdracht van courlux int. voor 2 verschillende items, het zijn 2 verschillende facturen.
Aangezien mijn moeder een beetje dement aan het worden is weet ze dus niet of ze telefonisch iets heeft besteld. Via de pc weet ze niet eens hoe het moet.
Nu heb ik wel de inlogcode en lidnr gebruikt en dan komt wel de naam van mijn moeder tevoorschijn, maar dan moet je een email adres invullen voor opzeggen. Maar die heeft mijn moeder niet eens! Wilde eerst mijn eigen email invoeren, maar was bang dat ik straks ook van die ongevraagde pakketjes krijg en er 2 gedupeerde zijn in de familie.

Ik heb nu 1 aanmaning van 72.25 en een van 62.22. Ben bang dat als ik ze betaal er weer meer zooi word opgestuurd naar mijn moeder en die gooit het dan misschien weg en komen we er weer niet achter of ze het wel of niet heeft ontvangen of wat dan ook.

Dan maar aangifte doen en niet betalen ? Of betalen en lidmaatschap opzeggen in de hoop dat het goed komt?

123_ik
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 15:02

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door 123_ik »

Ik heb ook een nare ervaring met alektum/flexifront!
Nu nog steeds krijg ik brieven van alektum.
ik werd zelfs ook bedreigd met de woorden: KENNELIJK ZIJN ER ANDERE MAATREGELEN NODIG OM U TOT BETALING TE DWINGEN!

dit kan dus echt niet! ik heb dus 3x een brief met acceptgiro waarin elke keer andere bedragen op de cent worden aangegeven.
de eerste was €62,17
de tweede was € 62,18
de derde was €62, 20

Dit klopt al niet.
En dan geven ze ook nog aan dat ze telefonisch contact met me hadden....??? Dus niet! ze hebben niet eens een telnummer! Ook hebben ze het over een oderbevestiging per post.... nooit gezien!!!
Die oplichters doen er alles aan om maar geld te zien. Ze krijgen geen rooie cent van mij!
Nu heb ik een vraag aan de mensen die ook opgelicht en misleidt zijn.
Ik had beide pakketten opgestuurd en heb er zelfs voor moeten betalen.
Dit allemaal was in mei.
Ze zeggen dat ze het proefpakket dus niet hebben ontvangen! Nu vragen ze om een bewijs dat ik het heb opgestuurd, ik weet nog dat ik een bon kreeg. maar ik weet zeker dat ik die niet meer heb. Kan ik het nog opvragen op het postkantoor of kunnen jullie mij wat voor stappen ik moet ondernemen?
Ik heb namelijk een biref naar flexfront geschreven en nu heb ik ook een mail naar alektum gestuurd, met de mededeling dat ik zeker niet ga betalen en dat ik aangifte zal doen bij de politie.
Wat kan ik nog meer doen?

m.v.g.

ik

123_ik
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 15:02

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door 123_ik »

oh ja ik ben 23 jaar jong en ben naar de huisarst gegaan omdat ik gestresst ben geworden door dit allemaal!

nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door nel27 »

Weer een brief gekregen van flexifront, met de gebruikelijke tekst
ze zijn hardleers :twisted: nu we wac hten het maar af, ze weten dat ik bij de politie ben geweest, niets van ze gekregen loopt langzaam op dat bedrag, nou ja in zijn dromen denkt die man misschien dat hij miljonair aan het worden is :oops:

Gesloten