LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoorsteenveegbedrijf ERKEND

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
MJFD

Schoorsteenveegbedrijf ERKEND

Ongelezen bericht door MJFD »

Afgelopen weekend zijn mijn ouders opgelicht door schoorsteenveegbedrijf ERKEND uit Den Bosch. Ze kwamen niet op de afgesproken dag en tijd, maar op een drukke zaterdagochtend, terwijl mijn ouders op het punt stonden naar het ziekenhuis te gaan. Mijn moeder voelde zich gedwongen toch de schoorsteen te laten vegen. Vanaf het dak begon vervolgens een van de medewerkers te roepen dat de nokpannen loslagen en vastgezet moesten worden. Achteraf bleek dat grote onzin. Tegenspraak werd weggewuifd en mijn moeder voelde zich overdonderd. In de stress heeft ze ingestemd, maar deze werkzaamheden zijn onnodig geweest en slecht uitgevoerd; het afraffelen heeft nog geen uurtje gekost. Er werd bovendien ruim 700 euro voor gerekend. Mijn tip: trap er niet in en ga niet met deze figuren in zee!

harley10

Re: Schoorsteenveegbedrijf ERKEND

Ongelezen bericht door harley10 »

Ga nooit met dit bedrijf in zee. Pure oplichters.
Bejaarde semi demente vrouw wijsgemaakt dat dakgoten schoongemaakt moesten worden. Resultaat is geen goede schoonmaak, GEEN BON, 10 MIN werk EN EEN REKENING VAN RUIM E700.

Buren , tevens bejaaard maar niet dement hebben dit ook laten doen, BON van E35, E70 werkelijk betaald.

WAARSCHUWING: DEZE CLUB DEUGT ECHT NIET

Ik ga aangifte doen en indien dat niet helpt gaan ze wat beleven. Zo laag bij de gronds, zo ontzettend misselijk. Al doe ik er 5 jaar over, ik pak ze.

Harley10

louisemoree

Ongelezen bericht door louisemoree »

Bij ons had een ander schoorsteenveegbedrijf uit Den Bosch hetzelfde verhaal over de nokdakpannen die vastgezet moesten worden anders zouden ze er weleens af kunnen waaien.

Gelukkig zijn wij daar niet op ingegaan en zitten de dakpannen nog steeds stevig vast.

aspaeter

Ongelezen bericht door aspaeter »

Het zal wel hetzelfde schoorsteenveegbedrijf zijn geweest dat bij mij is langsgeweest.
Ze noemen zich 'Schoorsteenveegbedrijf dakservicetotaal' en komen uit Den Bosch, Dongestraat.
Dit bedrijf laat colporteurs aanbellen en hun 'product' verkopen.
Op de dag van de afspraak komt er een duo langs, volgens mijn vrouw een met een vlotte babbel en de andere een onwelriekende grotere man die even het dak op en af gaat en vervolgens niets uitvoert.
Ik ben op hun aanbod ingegaan omdat ik een kauwennest in mijn schoorsteen had.
De heren zijn dus even geweest, hebben een blik op mijn gaskachel geworpen en kwamen als snel tot de conclusie dat het een 'gesloten systeem' was en een zij waren niet gekwalificeerd om een gesloten system van de schouw weg te halen.
Ze plaatsten wel even een firemaster op de schoorsteen want die zorgt ervoor dat er geen vogels meer in de schoorsteen konden.
Ook raadden ze aan om de nokpannen met een goedje aan te laten smeren voor €100 de strekkende meter omdat die anders wel eens van het dak konden waaien. Om het gebrekkige dak te illustreren werden twee kapotte dakpannen naar beneden gebracht (?!)
Mijn vrouw, die Engelstalig is, begreep er niet veel van en heeft mij tijdens hun aanwezigheid op mijn werk gebeld om te weten wat ik er van vond.
De schoorsteenvegers of wat daarvoor door moet gaan zeiden dat een eenvoudige kraaienkap niet paste en dat deze het werk wel zou klaren.
Ondertussen was het vogelnest nog niet weg, maar tot mijn verbazing staat op hun factuur vermeld dat dit bewijs voor de brandverzekering!!
Factuur van €165. Gelukkig niet betaald want mijn vrouw had niet genoeg cash in huis.
's Avonds thuis gekomen heb ik het bedrijf gebeld om mijn ongenoegen kenbaar te maken en na 10 minuten werd de verbinding plotseling verbroken.
Uit onvrede heb ik een ander schoorsteenveegbedrijf ingeschakeld dat wel aangesloten is bij ASPB. Twee medewerkers van dit kwamen met alle gereedschap En vakmanschap de klus klaren, zonder morren of klagen over een 'gesloten systeem'. Ik heb foto's gemaakt van het vogelnest, en heb gezien dat dit een grijze vuilniszak vol was!
Ik heb de medewerkers van dit bedrijf geconfronteerd met de bevindingen van Dakservicetotaal. 'Puur oplichterij' en bovendien gevaarlijk want het vogelnest had voor koolmonoxidevergiftiging kunnen zorgen.
Bovendien constateerde deze medewerkers dat met mijn dak niets mis was en dat er ook geen dakpannen ontbraken. Ra ra waar die twee dan vandaan kwamen.
Na twee maanden ontving ik van dakservicetotaal een aanmaning (vol spel en type fouten) waarin wordt gedreigd met incasso etc. Een stickertje op de brief van DAS rechtsbijstand incasso moet hun voornemen kracht bij zetten.
Ik vertik het deze oplichters te betalen en ik hoop van harte dat mensen NIET ingaan op hun aanbod.
Voor mij is de prestatie vogelnest weghalen, wat door de colporteur werd beloofd, niet nagekomen. Als dit bedrijf medewerkers op pad stuurt die hun werk niet kunnen of willen doen, is dat hun probleem, niet het mijne.

yoicka

Ongelezen bericht door yoicka »

Ook wij zijn opgelicht door schoorsteenveegbedrijf Erkend.

Ze kwamen de schoorsteen vegen en riepen mij naar buiten dat de nokvorsten los lagen en de betonspecie los was. Kosten 645,-- Moest direct beslissen. Aangezien ik het niet vertrouwde ben ik er niet op ingegaan, gezegd dat ik wel zou bellen. Kon niet moest direct want anders kreeg ik grote problemen door lekkage.

Vervolgens dit bedrijf gegoogled en mijn schrik was groot. Ik ben helaas niet de enige. Ik ga aangifte doen tegen dit bedrijf.

Nooit in zee gaan met deze jongens!!!!!

tpoltrip

Ongelezen bericht door tpoltrip »

Ook wij zijn opgelicht door hun. Ook ik werd naar buiten geroepen.
Dit omdat de nokvorsten "los"lagen. Ze kwamen met een goedje om dit dan te reparen. Kosten in totaal 1020 euro. Ik werd voor het blok gezet. Men zei als ik niets deed, dat dan het dak moest vervangen worden (10.00 euro zou dat dan kosten).

Ik voel mij genaaid door deze kl**tzakken. :evil: Ik moet nog 300 euro betalen. Maar dit ga ik niet doen!!!!

Doen ze moeilijk dan ga ik ook stappen ondernemen tegen hun.

yoicka

Ongelezen bericht door yoicka »

Het is idd lastig om stappen te ondernemen. Ze gaan net op het randje. Er is nog iemand geweest van de verzekering maar uiteraard wordt het niet gedekt. Even voor de duidelijkheid, inkoop van een pak nokvorstenpasta is ongeveer 50 euro, tel uit hun winst. Ik zou die 300 euro niet betalen en eventueel contact opnemen met je rechtsbijstand. Mensen hier uit de straat hebben een kraaienkap aangesmeerd gekregen van hub. Gelukkig niet betaald, toen ik kwam met het verhaal wat ze hadden geflikt heeft die man hem gelijk van het dak gehaald en ze konden hem de volgende dag zo mee terug nemen.

Zonde van het geld, hadden we leuke dingen van kunnen doen :? erger is nog de frustratie dat mensen tot zo iets in staat kunnen zijn. :(

directie dakservicetotaal

Ongelezen bericht door directie dakservicetotaal »

Ten eerste wil ik reageren op het verhaal van hr spaeter waar helemaal niets van klopt.Wij kwamen voor de schoorsteen te vegen we wisten niet dat daar een kauwennest in zat,toen wij dat zagen hebben wij tegen mevr spaeter aangegeven.Maar we konden hem niet die dag eruit halen omdat wij het druk hadden met meer klanten die hun schoorsteen wilde laten vegen,dus stelde we voor om het een dag later te komen doen,dat was geen probleem maar ze wilde even haar man bellen.Omdat mevr engels praat heeft mijn collega nog met hr spaeter via de telefoon het hele probleem uitgelegt dat er een nest inzat en dat er wel een beschermming op het kanaal moest omdat er anders nog meer vogels in het kanaal een nest konden bouwen en dat hij zeker nu niet mocht stoken op zijn gashaard.Want dat was gevaarlijk en zeker niet veilig.Zet die kap er maar op zegde hr spaeter maar hij had geen geld in huis dat was voor ons geen probleem want dan kan je op rekening betalen en op die rekening staat altijd dat je verzekerd bent tegen brand (dat staat zo gedrukt) tevens zag mijn collega dat er 2 pannen kapot lagen op het dak en die hebben wij netjes aan die mevr laten zien en vroegen nog aan mevr spaeter of ze 2 nieuwe pannen had dan legden we ze er weer op voor haar.Ze vertelde in engelstalig dat er vorige week al op het dak gewerkt was door een ander bedrijf en dat alles al gemaakt was.Nou vertelde mijn collega dat ze dat niet netjes hadden gedaan en dat er ook 2 nokpannen platgetrapt waren toen ze die werkzaamheden uitvoerden en dat ze dat bedrijf maar moesten bellen dan dat hun dat weer kwamen maken.Dus wij een afspraak gemaakt voor een dag later om dat nest eruit tehalen,word er een paar uur later gebeld naar kantoor een boze hr spaeter en wat denken jullie wel pannen kapot trappen en nokvorsten kapot maken ,dat was vorige week nog goed en jullie hoeven morgen ook niet te komen en ik betaal niet echt een grote mond had deze man,dus gooide hij de telefoon op de haak.Ik hem weer gebeld maar er was niet meer te praten met deze man en nu verteld hij allemaal onzin hier over dat wij oplichters zijn en dat wij 100e per strekkende meter vragen voor nok vorst rep, nou vraag maar aan al onze klanten wat voor een bedrijf wij zijn, er staan ook nergens klachten van ons op het internet of waar dan ook.Dat wilde ik even kwijt sorry voor de late reactie omdat ik het vandaag past hoorde dat wij hier op stonden. (ps hr spaeter heeft ook gewoon zijn rekening betaald achteraf) Directie Dakservice Totaal

landmanboom

Ongelezen bericht door landmanboom »

Pas op, ze zijn in Amstelveen en omgeving bezig.
18 euro vegen of opeens 500 euro omdat er 'iets' niet goed is.
Erg opdringerig/ aandringerig :evil: : 'nu zijn we er, straks is het te laat (?), we zijn nu in de buurt, hij zit al op het dak, etc. etc.'

Ga er niet op in, vraag bedenk tijd en laat een ander kijken ( loodgieter, dakdekker, etc.) en dan blijkt er niks aan de hand te zijn!!

ljr49

Ongelezen bericht door ljr49 »

Dit zijn inderdaad oplichters. Ik heb dezelfde ervaringen. Dakpannen vastgelegd en dakgoot geveegd: 750 euro. Op alle kritische vragen hadden ze direct een antwoord. Duidelijk goed geoefend in het oplichten. Ik heb een melding bij de politie gedaan want aangifte is niet mogelijk (ze zijn niet op heterdaad betrapt toen ze de dakpannen scheef legden). De politie zei dat als iedereen een melding bij de politie doet, er wel degelijk een kans is dat ze aangepakt gaan worden.

ljr49

Ongelezen bericht door ljr49 »

toevoeging: het gaat om schoorsteenveegbedrijf Erkend uit Den Bosch, Ik was vergeten hun naam te vermelden.

schaafstra

Ongelezen bericht door schaafstra »

Zijn nu actief in regio Leiden (Waardeiland) hebben wij vernomen. Kunnen ook collega's van dit bedrijf zijn. € 500,00 voor aansmeren 5,5 mtr nokvorsten. Doen ze in half uurtje met franse slag. Weg €500,00!!!!

huisvrouw1

Ongelezen bericht door huisvrouw1 »

Afgelopen week hebben wij een klacht gemaild richting het schoorsteenbedrijf Correct,(ook uit Den-Bosch) over de opdringerige verkoop van een anti vocht kap voor onze (huur)woning, en de daarop slechte service van het niet terug aan willen sluiten van de gaskachel.
Hierop hebben wij van één van hun werknemers (die hier dus langs was geweest,) een scheldbrief ontvangen.

julia61

Ongelezen bericht door julia61 »

Afgelopen zaterdag ontmoette ik mijn 75-jarige moeder. Zij was nogal overstuur. Het bleek dat een dakbedekker uit Doetinchem bij haar in Vlaardingen (!) had aangebeld met de mededeling dat hij gezien had dat er dakpannen scheef lagen. Omdat zij aan het verhuizen is, iets wat haar na bijna 40 jaar in haar huidige woning enorm aangrijpt, is zij al een tijdje niet helemaal haarzelf. Zij heeft deze dakbedekkers binnengelaten en natuurlijk ontdekten zij zogenaamd nog veel meer te repareren op haar dak. Al met al moest mijn moeder een rekening, en wel contant, van 550,00 euro betalen. Op de rekening staat echter het bedrag van 375,00, tel daar 19% bij op, dan kom je toch echt aan 446,25 euro. Buiten het feit dat deze mannen een oude, alleenstaande en labiele vrouw oplichten kunnen zij niet of veel te goed rekenen. Hier gaat in ieder geval de politie van horen, want ik laat het er niet bij zitten!
Mijn moeder heeft haar hele leven gespaard van een heel klein inkomen om op haar oude dag wat rianter te kunnen wonen en dat laat ik haar niet afpakken door zogenaamd hulpvaardige types.
Julia van Weijen

vlembo

Ongelezen bericht door vlembo »

Wat de naam van het bedrijf was weten we niet...vanmorgen is mijn moeder van 85 jaar er bijna ingestonken. Het leek allemaal oké, ik ben met haar gaan pinnen en terug naar huis gegaan. Blijkbaar was hij, de dakdekker, binnen een half uur weer van de ladder af, heeft op haar zolder(!) gekeken, en wilde dat ze de rekening zou betalen. 1200 Euro, dat was de bedoeling, balk aansmeren, lood vast leggen en een kraaienpot op de schoorsteen zetten waar hij een scheur dicht wilde smeren. Hij had geen gereedschap bij, overlegde zogenaamd telefonisch met zijn baas, en was de vriendelijkheid zelve. Mijn moeder vertrouwde het niet meer, nogal een rekening voor een half uur op het dak, en belde een buurman die haar te hulp schoot. Hij had zijn uniform van de bewaking aan, toeval, maar wel effectief.
De rekening die zij wel ondertekend had, zat in de binnenzak, en zij vroeg die aan de buurman te tonen ivm met de afgesproken werkzaamheden. Toen hij die op tafel legde heeft ze hem weggepakt en in stukken gescheurd, waarop de withete dakdekker al scheldende dreigde met de politie. Mijn moeder bood aan om die de bellen en samen te wachten op hun komst! Hij is met een hoop lelijke woorden vertrokken, mijn moeder bibberde later van kop tot teen, maar ze heeft haar geld nog. Het zijn een stel verschrikkelijke rotzakken met mooie praatjes...en zelf ik trapte erin!

vlembo

Even iets vergeten...mijn moeder woont in Tilburg...dus pas op...

vlembo

Vanmorgen hebben we even de snippers bij elkaar gepakt, op het papier staat geschreven: Dakbedekkersbedrijf DE RUITER Helvoirt 0634006263
Wilco van Wijk is de ondertekenaar.....

Gesloten