LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poging tot oplichting door T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BenGenaaid

Poging tot oplichting door T-mobile

Ongelezen bericht door BenGenaaid »

Ik ben naar het buitenland verhuisd (lees ge-emigreerd)
:D
en dan denk je... hm T-mobile abonnement afkopen.... dat wil ik niet want met T-mobile grenzeloos bel ik voor 17ct /min. naar nederland. Dat is een stuk goedkoper dan de 50 ct / min. met mijn buitenlandse mobiel. Bovendien wil ik mijn nummer nog een tijdje houden voor lopende zaken. :)

En ik heb een Flex abonnement en daarvan is het beltegoed onberperkt houdbaar, kortom niet bellen voor 4 maanden, kan je daarna binnen je bundel ff lekker bijkletsen met een familielid of vriend / vriendin. :wink:

Dus afkopen is diefstal, je betaald voor iets en krijgt er niets voor terug. :arrow:

Maar dan beginnen de problemen met T-mobile pas.
Want iedereen die denkt dat T-mobile zich aan zijn eigen voorwaarden houdt, die heeft het mis. :x
T-mobile zegt dat je je nederlandse contract kan afkopen als je emigreert, maar ze bedoelen MOET afkopen....Oplichting dus.... ik wil dat dus ook om bovenstaand genoemde redenen niet.

Maar T-mobile wil dat je een nederlands adres houdt, dit is strijdig met de wet en dus onmogelijk. :shock:
Ze willen dat je een nederlandse bankrekening houdt, dat kan.... maar ze willen dat je dan ook een automatisch incasso hebt, dit kan niet, er is geen enkele nederlandse bank die mij een rekening geeft en daar automatisch van laat afschrijven als ik in het buitenland woon en er geen salaris op deze rekening komt. :!:

Bovendien zegt T-mobile dat ze geen acceptgiro naar het buitenland kunnen sturen. Dit is gelogen want ik heb er net 1 op mijn buitenlandse adres ontvangen die aan een herinnering vast zat. :x

Bovendien staan al deze eisen NIET in de algemene en aanvullende voorwaarden voor klanten vanaf 01-07-2009 zoals deze zijn te vinden op de Web pagina van T-mobile en op de achterzijde van je contract. :evil:

Kortom T-mobile probeert je doelbewust op te lichten (dwingen om af te kopen) of je aan te zetten tot frauduleus handelen (ander adres opgeven dan je werkelijke woonadres). :evil: :evil:

Ik ben nu al vanaf augustus 2009 bezig dit te regelen, nog voor mijn contractverlenging in ging op 10 oktober 2009 welke ik heb geregeld in de t-mobileshop op 11-07-2009 toen ik nog niet wist dat ik ging emigreren (2 weken later wel maar T-mobile wist mij toen te vertellen dat ze de contractverlenging die nog niet was ingegaan, niet konden annuleren want ik had er al voor getekend in de t-mobileshop. :(

Bij de klantenservice van T-mobile krijg je na elke email iemand anders die een ander antwoordt geeft wat niet ter zake doet, en spreekt men elkaar herhaaldelijk tegen. Tijd om alle medewerkers eens goed op te leiden misschien???? :mrgreen:

Ik wordt hier erg moe van ondertussen, en dan blijkt ook nog eens een storing niet opgelost te worden van een service die bij het abonnement hoort. :mrgreen:

Dit riekt allemaal naar doelbewuste oplichting, neem nu ook de belstatus problemen even in het achterhoofd en het feit dat iedereen al 2 weken langer op zijn fatuur zit te wachten, gister is die wel bij verschuldigde bedragen bijgeboekt, maar de factuur is nog niet in te zien, deze was een uur geleden nog niet online zichtbaar. Maar ze vewachten natuurlijk wel dat je deze betaald...

Het hele probleem met het behouden van mijn abonnement draait nu om het feit of ik nu wel of niet een acceptgiro van T-mobile aangehecht aan de papieren factuur ga krijgen. Zij zeggen van niet maar de factuur van 16 december heb ik wel op mijn nieuwe adres ontvangen, dit was een credit factuur en is verrekend met de toen nog openstaande factuur van 9 december. De herinnering die ik voor de factuur van 9 december heb ontvangen, is op 7 januari geprint en heb ik hier in het buitenland op de 15de ontvangen, deze was wel voorzien van een acceptgiro....
Het kan dus wel, men wil het alleen niet bij T-mobile. :evil: :evil:

De klantenservice is zo enorm onbuigzaam en onbekwaam en onwetend over hun eigen regels dat ze vertellen de mensen eerst maar iets wat ze ter plekke bedenken of wat op het standaard antwoorden lijstje staat. En daarna krijg je doodleuk een email dat ze verdere email m.b. hierop niet meer behandelen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar jah als ze mij geen factuur meer sturen wilen ze zeker geen geld meer?? ik weet in ieder geval zeker dat ik door deze hele toestand mijn abonnement zeker zal opzeggen per 10-10-2010, de minimum termijn van 1 jaar, ook al heb ik voor 2 jaar getekend. Dit kan wegens onredelijk bezwarende voorwaarden, en hier is een uitspraak van de rechter over geweest. (zie o.a. jurifoon, en hier op het forum). :twisted: :twisted:

Velen denken misschien.... huh je woont toch in het buitenland wat kan jou die BKR schelen, en inderdaad... dat kan me niks schelen, en incasso hier is zonder gerechtelijke uitspraak verboden, maar dat goedkope bellen naar nederland wil ik graag behouden, al is SKYPE natuurlijk gratis dus nog goedkoper.... alleen niet iedereen heeft dat al,.... en op de (Nokia) toestellen wordt dat ongetwijfeld nog tegen gehouden door bijvoorbeeld T-mobile. :!: :!: :!:

Siira

Re: Poging tot oplichting door T-mobile

Ongelezen bericht door Siira »

Goedkoop bellen naar nederland via Skype is heel goed mogelijk. Wat dacht je van skypeout? Als je een computer hebt met een headset kom je al een heel eind. Als je liever belt met een handset, is ook dat mogelijk. Skype via je mobiel is inderdaad een ander verhaal al schijnt het via de iPhone heel aardig te werken.

http://www.skype.com/intl/en/allfeature ... riptionTab

Wat T-Mobile betreft, er is genoeg te klagen, doe maar een zoekopdracht op "T-Mobile" op dit forum :P

BenGenaaid

En het verhaal houdt niet op, lees de volgende email maar eens die ik gisteren kreeg naar aanleiding van dit verhaal. :?:

Ik heb namelijk gister namelijk,...jawel.... een factuur met acceptgiro gedateerd 18 januari 2010 ontvangen per prioritypost, ik heb dit (stom stom stom, maar ik kon het niet laten) gemeld en (vind ik heel terecht) om excuses voor de manier van behandelen gevraagd omdat dit al vanaf augustus 2009 zo gaat.

lees en verbaas jezelf, en let vooral op wat deze dame zegt over de voorwaarden, waarvan ik aan het eind van de email een link zal plakken naar hun webpagina, dan kan je zien dat ze liegt dat het letterlijk gedrukt staat. :arrow:

Email ontvangen van Klantenservice T-mobile:

Geachte heer (CENSUUR = achternaam),

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u via T-Mobile Klantenservice wel geholpen bent en dat u nu uw factuur met acceptgirokaart wel op uw Finse adres ontvangt.
Tevens geeft u aan dat u een excuus verwacht omdat u niet adequaat bent geholpen.

Helaas moeten wij u meedelen dat de procedure voor het ontvangen van een factuur op een buitenlands adres is dat u dient te betalen via
een automatische incasso en dat u in bezit dient te zijn van een Nederlands bankrekeningnummer. Wij vinden het vervelend dat onze collega
van de telefonische T-Mobile Klantenservice niet goed op de hoogte is van het protocol. Deze voorwaarde staat ook in de algemene voorwaarden vermekld.
U denkt nu ten onrechte dat u de verkeeerde informatie heeft gekregen en dat wij niet bereid zijn geweest om u service te verlenen.

Wij moeten helaas bij uw gegevens weer het buitenlands adres verwijderen, zodat u de facturen met acceptgirokaarten niet meer in Finland ontvangt.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Annelies (CENSUUR = achternaam)

Einde email.

Link naar hun voorwaarden: http://www.t-mobile.nl/global/media/pdf ... ons010.pdf

Wat deze mevrouw hier stelt is strijdig met de volgende artikelen van hun voorwaarden:
7.3 (T-mobile kan een vergoeding in rekening brengen voor het sturen van een papieren factuur, maar ze doen het dus wel zoals de nederlandse wet vereist).

Artikelen m.b.t. persoonsgegevens:
12.1 (juiste en zorgvuldige registratie persoonsgegevens = juiste adres)
12.2 lid B en C en E (uitvoering, communicatie en facturering)
12.6 (recht van wijzigen door klant)

Bovendien stelt ze dat " de procedure" = hun "Protocol" = een voorwaarde is die is opgenomen in de algemene voorwaarden, .... :?: :?: zoals iedereen hier kan lezen is dat niet waar.

Ook zegt ze dat ik via de klantenservice wel geholpen ben, dat had ik niet in mijn email gezet, ik had daar in gezet dat het feit dat ik mijn factuur nu wel met acceptgiro ontvang per prioritypost (omdat het anders 2 weken duurt voor ie aankomt) NIET de verdienste was van de klantenservice.

Kortom ze handelt tegen de wet en tegen hun eigen voorwaarden en ze liegt en ze kan niet lezen.

Is dit voldoende reden om mijn contract per onmiddelijke ingang op te zeggen????
Ik vind het ronduit schandalig. Dit is dus bewezen oplichterij.

Mijn Nickname op dit forum heb ik niet voor niets zo gekozen.... :x

T-Mobile Webcare

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste BenGenaaid,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je 06-nummer;
- het forum waarop je gepost hebt;
- je gebruikersnaam van dit forum;

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile Webcare

BenGenaaid

Als reactie op het schrijven van T-mobile webcare, heb ik mijn gegevens doorgestuurd naar Harvey, ik heb hem ook verteld dat ik de laatst ontvangen mail van T-mobile met mijn reply daarop hier zou posten. dus.... zie hier wederom de poging tot oplichting aangezien ik ze al verteld heb dat mijn familie al in Finland woont en mijn vrienden (terecht) op hun voorhoofd tikken als ik ze vraag hun rekening te laten gebruiken voor de automatische afschrijving van MIJN telefoon. Dan zeggen ze het volgende: ik laat mijn moeder dat nog niet eens doen, sterker nog, de enige die automatisch van mijn rekening mag afschrijven is de wegenbelasting!

Reactie van T-mobile klantenservice gister 20-01-2010:

[email protected] wrote:
>
> Geachte heer (Censuur = Achternaam),
>
> Wij bedanken u voor uw e-mailadres en reageren hierop als volgt.
>
> Zoals wij in onze eerste reactie, van 4 januari 2010 al aangaven ( :evil: ze leest de historie niet want we zijn al vanaf begin augustus hierover bezig :evil: ), gelden er bepaalde
> voorwaarden wanneer u uw Nederlandse T-Mobile contract in het buitenland wilt blijven
> gebruiken. Wij vinden het spijtig dat hierover in de loop van de correspondentie wat
> onduidelijkheid is ontstaan, maar kunnen u niet van een andere reactie voorzien.
>
> Voor u geldt dus, dat u een Nederlands bank-/girorekeningnummer aan dient te houden en
> dat u via automatische incasso dient te betalen via dát rekeningnummer. Doet u dat
> niet, dan kunnen wij u niet van dienst zijn wat betreft het juist en tijdig incasseren
> van uw betalingen en loopt u dus het risico dat uw simkaart wordt geblokkeerd in verband
> met bijvoorbeeld een betalingsachterstand.
>
> Wij begrijpen dat u inmiddels niet meer in bezit bent van een Nederlands rekeningnummer ( :evil: Fout :twisted: )
> en een Nederlands contactadres. Dat is dus een probleem. Zoals aangegeven, kan T-Mobile
> dus niet incasseren van uw Finse rekeningnummer en kunnen wij u ook niet een factuur met
> acceptgiro toesturen, die tijdig aankomt op uw Finse adres. ( :evil: fout kan wel :twisted: )
>
> Het is aan u om akkoord te gaan met de door ons gestelde voorwaarden, of om daarmee niet
> akkoord te gaan. Als u niet akkoord gaat, staat het u vrij om uw contract alsnog af te
> kopen. Immers, dat is mogelijk wanneer u verhuist naar het buitenland. In de algemene
> voorwaarden van T-Mobile wordt de procedure 'verhuizen naar het buitenland' niet
> vermeldt. Als u een abonnement aangaat bij een Nederlandse telecomprovider gaat u een
> krediet aan. Dit is alleen maar mogelijk voor mensen met een Nederlands adres en een
> Nederlands rekeningnummer.
>
> Wij geven u meer informatie over het afkopen van het contract in verband met emigratie.
> U kunt ervoor kiezen om het telefoonnummer als PrePaid verder te laten gaan. De tarieven
> voor bellen in en naar het buitenland zijn door de EU wettelijk vastgelegd en zijn voor
> alle inwoners van de EU hetzelfde, of het gaat om een abonnement of om een PrePaid
> aansluiting. ( :evil: ze leest niet want ik bel grenzeloos voor 17ct/m, en dat kan niet met prepaid vertelt diezelfde klantenservice mij :twisted: )
>
> U kunt uw overeenkomst tussentijds uitsluitend opzeggen als u naar het buitenland
> verhuist. In dit geval dient u een bewijs van uitschrijving i.v.m. emigratie van uw
> gemeente te hebben, waarin uw persoonsgegevens zijn opgenomen en eventueel het land van
> emigratie. Dit document kunt u met een begeleidend schrijven versturen naar:
>
> T-Mobile Klantenservice BV
> Postbus 16878
> 2500 BW Den Haag
>
> Vervolgens ontvangt u van T-Mobile een brief met een afkoopsom. Deze afkoopsom is
> opgebouwd uit de resterende maandelijkse kosten tot het eind van de contractperiode. ( :evil: diefstal dus want ik heb Flex en dat is onbeperkt houdbaar :twisted: )
> Bent u al (bijna) contractvrij, dan bestaat de afkoopsom alleen uit de opzegtermijn van
> een maand plus een dag. ( :evil: nee 21x 50 euro = 1050 euro... da's afkopen zeker.....pure diefstal :twisted: )
>
> Als u ervoor kiest het abonnement aan te houden, dient u een Nederlands adres en een
> Nederlands rekeningnummer op te geven. Dit mag ook een adres en rekeninnummer van een
> familielid of een vriend zijn. ( :evil: ja die zijn gek!! :twisted: )
>
> Wij stellen voor hierbij de discussie te beëindigen en gaan ervan uit dat u voldoende
> bent geïnformeerd. ( :evil: en zo maken ze zich er weer makkelijk vanaf :twisted: )
>
> Met vriendelijke groet,
> T-Mobile Klantenservice BV
>
> Melanie (Censuur = achternaam)

Zoals deze mevrouw hier schrijft is het dus toch oplichting, ik moet afkopen, dit betekend 2 jaar volgens hun voorwaarden afkopen, mijn contract loopt tot 10 okt 2011. Zij stelt hier dat het niet mogelijk is mijn factuur op tijd te ontvangen, dit is bewezen wel mogelijk, ik heb hier de factuur van 18 januari 2010 in mijn hand (in Finland) die mij per prioritypost is toegezonden doordat een zeer welwillende medewerker van T-mobile er een priority post stickertje op heeft geplakt.
Het feit dat mevrouw hier handig gebruik denkt te maken van het hebben van een telecom contract gelijk te stellen aan een krediet en dat het daarom noodzakelijk is een nederlands adres te hebben met nederlandse bankrekening is ook niet waar, want dan zou iemand die nog steeds afbetaalt aan studiefinanciering zonder familie en vrienden dus niet het land uit mogen of hij moet eerst alles betalen.... wat een onzin, ik hab namelijk nog een schuld openstaan bij studifinanciering, ik betaal al 13 jaar (dus nog 2 jaar te gaan). En zij vragen dat ook niet. Bovendien praat deze mevrouw over het AANGAAN en niet over het VOORTZETTEN van de overeenkomst.
Klinklare onzin dus, het aangaan van de overeenkomst is gedaan toen ik nog in nederland woonde en zij wilden er zelf niet vanaf, ik heb dat voor het ingaan van het contract nog aangeboden, nee... T-mobile denkt.... effe lekker 1200 euro incasseren zonder een tegenprestatie.. dat is gauw verdiend. :x :x :x

Maar goed... mijn reply hierop was dan ook hetzelfde als alle voorgaande:

Geachte mevrouw Melanie (Censuur = Achternaam) Klantenservice T- mobile Netherlands

Zoals ik OOK al herhaaldelijk heb vermeld, is hetgeen u stelt in strijd met uw
voorwaarden en per definitie onwaar. Het feit dat u stelt dat het niet
mogelijk is voor T-mobile om mij een factuur met acceptgiro te sturen die op
tijd aankomt is onwaar omdat ik de factuur met acceptgiro van 18 januari 2010
op 19 januari 2010 op mijn Finse adres heb ontvangen per priority post (er was
op mijn verzoek een sticker op de envelop geplakt juist om die reden dat hij
anders telaat zou komen).
Kortom.... het is dus WEL mogelijk.

Voorts blijf ik mijzelf hier herhalen, wat u stelt m.b.t. uw genoemde
voorwaarden over behouden van het contract, deze zijn NIET opgenomen in de
voorwaarden waar ik voor getekend heb (achterzijde contract / nederlands
recht) en diengevolge dus ook niet rechtsgeldig en niet van toepassing.

U kunt mij dus met de beste wil van de wereld niet houden aan de door u
gestelde voorwaarden.

Ik heb mij gehouden aan de voorwaarden van het contract, te weten Artikel 2.3
en 2.4

U en/of uw klantenservice handelen in strijd met artikel 2,6 12.1 12.2 lid b,c
en e en 12,6

Verder zijn in dat geval artikel 15,2 lid b en artikel 15,5 van toepassing

En met betrekking tot artikel 15,2 lid b heb ik nu al en schade geleden van
452 euro. hiervoor zal ik binnenkort een vordering aan T-mobile sturen als dit
niet na deze mail is opgelost.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en ga ervanuit dat zonder
tegenbericht T- mobile zich netjes aan zijn eigen voorwaarden houdt zoals zij
tot nu toe (ontvangen factuur met acceptgiro per prioritypost) uitstekend
heeft gedaan, (met de uitzondering van de klantenservice dus).

Ik ga er dus ook vanuit dat ik voorgaande mail van u en uw collega Annelies
Witte als niet geschreven kan beschouwen omdat er anders sprake is van
schending van de voorgenoemde artikelen in de algemene voorwaarden (o.a.
sprake van Opzet !!!). Hiermee is in dat geval de discussie ten einde gekomen.

Zo niet heb ik recht op een schriftelijke reactie op mijn Fax d.d. 23-11-2009
en zal ik voor ik nog enige actie onderneem, deze reactie afwachten.

Met vriendelijke groet,

vipserv

Ongelezen bericht door vipserv »

ik heb zo'n vermoeden dat je deze brief gaat krijgen. het wordt ze immers te moeilijk:
Geachte heer [censuur]

Recentelijk heeft u T-Mobile verscheidene e-mail berichten gestuurd betreffende de afhandeling van uw klacht.

Hoewel T-Mobile begrijpt dat het vervelend is dat u niet de gewenste respons heeft ontvangen, kan T-Mobile u geen antwoord geven. Derhalve handhaaft T-Mobile haar standpunt en wijst zij uw verzoek af. Mocht u T-Mobile verdere correspondentie sturen over deze kwestie, dan zal T-Mobile daar geen inhoudelijke reactie op geven.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Written Complaints
Ik heb deze zelf ook gehad

T-mobile heeft contractbreuk gepleegd, en heeft niet binnen de gestelde termijnen gereageerd. na een tijdje zijn ze heir op in gegaan. echter ik heb mijn toestel in moeten leveren ivm contract ontbinding. omdat ik wettelijk gezien eigenaar ben heb ik erna bezwaar gemaakt. hier werdt op gereageerd met wat leuzen uti hun algemene voorwaarden die wettelijk gezien helemaal niet meer van toepassing waren ivm het in gebreke stellen nadat reactie uit bleef.

op het moment dat ik wetsartikelen heb aangevoerd die tegen hun algemene voorwaarden in gaan kreeg ik bovenstaande brief als communicatie terug.

en ze reageren nu ook echt nergens meer op.ook is de webcare er niet op in gegaan hier op het forum.

ben nu met de geschillen commissie bezig. al zit ik er aan te denken om mijn jurist eens een brief op te laten stellen, al is dat duurder als het terug te krijgen bedrag in mijn geval. het is een principe kwestie geworden.

ik wens je sterkte en hoop op een goede uitkomst voor jou.

BenGenaaid

Webcare heeft contact opgenomen en mij het voorstel gedaan de telefoon zorvuldig en onzichtbaar van buitenaf te verpakken en met verzekering / aangetekend te verzenden vanuit Finland naar T-mobile.

Als ik dit doe, dan wordt mijn contract per direct beindigd en krijg ik de verzendkosten plus de 120 euro betaalde kosten voor de telefoon terug van T-mobile, 2 weken na ontvangst van de telefoon door t-mobile.

Ik hoef in dat geval het contract niet af te kopen.

Het is namelijk volgens de "Procedure" bij t-mobile niet mogelijk dit op een andere manier te regelen wist de vriendlijke meneer van webcare te vertellen. Hij gaf toe zelf geen jurist te zijn (anders verdiende hij wel meer dan dat hij nu doet..) en wist niet hoe het precies juridisch in elkaar zat. ... goed het zij zo.... om een langslepend verhaal kort te maken denk ik dat velen mij zouden aanraden mijn nokia 97 (die al 3 keer ter reparatie is geweest bij nokia zelf) in te leveren.

Ik denk dat ik om van al het gezeik (ook in de toekomst) maar af te zijn, hier maar op in ga en verder skype zal gebruiken voor mijn contact met sommige nederlanders die nog in nederland wonen en daarbuiten. Dat is uiteindelijk toch goedkoper. helaas niet meer mobiel.

Ik heb gevraagd om een schriftelijke bevestiging van webcare, deze zou ik per email krijgen en dat was volgens de betreffende medewerker voldoende.
Ik heb mijn neef (heeft een eigen advocaten kantoor) hierover gebeld en die wist mij te vertellen dat een email toch echt niet genoeg is als bevestiging voor deze regeling, dit dient een ondertekend schrijven te zijn.. maandag maar even bellen en mailen dan weer dus.....

Ik laat hier nog wel weten hoe het is afgelopen... en of ik uiteindlijk inderdaad mijn geld voor de telefoon terugkrijg (zonder dat men moeilijk doet over het ontbreken van de doos en het hoesje van de cdrom en de handleiding in het frans en de gebruikssporen van gebruik sinds augustus 2009)

kortom.... wordt vervolgd.

BenGenaaid

Zoals beloofd, het vervolg van deze affaire. 8)

Dit is uiteraard nog niet het einde, want dat zal pas zijn als alles (terug)betaald is, maar ik heb goede hoop. :|

Ik heb een email ontvangen met bevestiging van de afspraak en heb in een bijgevoege reactie daarop aangegeven dat ik accoord ga met de regeling. :o

Laat wel duidelijk zijn voor ieder, dat ik accoord ga met de geboden regeling omdat ik niet langer zaken wens te doen met T-mobile en of haar klantensevice door de manier van handelen van de klantenservice in de afgelopen periode augustus 2009 tot nu, niet omdat ik van mijn contract af wilde. :(

Zie hieronder de betreffende mails welke ik op verzoek van de betreffende medewerker wederom zelf gecensureerd heb. :wink:

Mijn reactie eerst, daaronder >de ontvangen mail van T-mobile

Geachte heer (CENSUUR = naam medewerker Webcare T-mobile),

Hierbij bevestig ik nog even zoals wij vandaag ook telefonisch hebben
besproken, dat ik inga op eerder genoemd voorstel van T-mobile webcare, om de
telefoon retour te zenden en u mijn contract per directe ingang bij ontvangst
van het toestel zal beindigen, een en ander zoals beschreven in onderstaande
door mij ontvangen mail.

Ik dank u voor de moeite die u heeft genomen dit probleem tot een voor beide
partijen acceptabel einde te brengen. Tevens dank voor uw toezegging de
terugbetaling / verrekening van de gemaakte kosten (aanschafkosten telefoon /
verzendkosten) in de gaten te houden en er op toe te zien dat deze netjes en
op tijd worden afgehandeld.

Met vriendelijke groet

(CENSUUR = mijn naam)

Ontvangen van:
(CENSUUR = Email adres verwijderd op verzoek van T-mobile Webcare) wrote:
>
> Geachte heer (CENSUUR = mijn naam),
>
> Naar aanleiding van ons telefonische onderhoud kan ik u het volgende bevestigen. Helaas
> is het niet mogelijk om uw abonnement bij T-Mobile te handhaven wanneer u geen woonadres
> in Nederland heeft en/of niet kan beschikken over een Nederlandse bankrekening waar
> T-Mobile uw abonnementskosten automatisch van kan incasseren. Uit begrip voor uw
> situatie kan ik u echter het volgende aanbieden.
>
> U kunt het toestel dat geleverd is bij uw abonnement met het mobiele nummer 06-24******,
> een Nokia N97 met IMEI-nummer 354**********, inclusief alle bijgeleverde accessoires,
> goed ingepakt zodat het toestel niet beschadigd kan worden, aangetekend aan T-Mobile
> retour sturen. U kunt het pakket opsturen naar het volgende adres:
>
> T-Mobile Nederland
> T.a.v. (CENSUUR = Achternaam tekenbevoegde)
> Postbus 16272
> 2500 BG Den Haag
>
> Mocht het IMEI-nummer inmiddels gewijzigd zijn als gevolg van een omruil, dan is dit
> geen probleem. Wel wil ik u verzoeken om in elk geval een kopie van de oorspronkelijke
> aankoopbon, waarop staat wat u heeft bijbetaald voor dit toestel, mee te sturen. Indien
> u hierover niet meer beschikt, dan hoor ik dit graag van u. Kosten die u eventueel heeft
> bijbetaald voor dit toestel worden namelijk vergoed aan de hand van deze bon. Mocht u
> ook beschikken over een pakbon behorende bij het huidige, omgeruilde toestel, dan wil ik
> u vragen ook daarvan een kopie mee te sturen. Verder wil ik u verzoeken om een brief bij
> te sluiten met in elk geval het referentienummer 12******. Zodra u het pakket naar
> T-Mobile heeft opgestuurd kunt u een reply op deze e-mail sturen met een scan van het
> verzendbewijs en een kopie van de bon voor de kosten die hieraan verbonden waren. De
> verzendkosten zullen dan, tot een maximum van EUR 50,- inclusief btw, aan u vergoed
> worden via een vergoeding die verrekend zal worden met uw abonnementskosten. Zodra het
> toestel bij
> T-Mobile binnen is, kan uw contract per direct tussentijds stop worden gezet. Indien
> gewenst kan uw nummer ook worden omgezet naar Prepaid. Al het beltegoed dat u heeft op
> de datum dat uw nummer niet langer gekoppeld is aan uw abonnement komt echter te
> vervallen. Als enige alternatief kan ik u aanbieden het contract af te kopen, voor de
> volledige resterende kosten van dit abonnement.
>
> Zolang u geen van beide bovenstaande opties heeft gekozen en/of de door u gekozen optie
> nog niet is uitgevoerd, blijft uw betalingsverplichting voor dit abonnement uiteraard
> bestaan en bent u zelf verantwoordelijk voor het tijdig voldoen van uw facturen. Uw
> facturen worden in principe elke maand rond de zevende dag van de maand opgesteld en aan
> u beschikbaar gesteld via My T-Mobile. U kunt uw facturen voldoen, of eventueel vooruit
> betalen, door het te betalen bedrag over te maken op rekeningnummer 73.39.59.717, onder
> vermelding van uw mobiele nummer, 06-24******, of uw klantnummer, 1.13******. Indien u
> vanuit het buitenland betaalt kunt u de volgende kenmerken vermelden:
>
> Swift/bic-code: DRESNL2X
> IBAN nummer: NL25DRES0733959717
> Dresdner bank
> Amsterdam, The Netherlands
>
> Tenslotte moet ik u helaas informeren dat de dienst Saldo SMS, waarbij u een SMS
> ontvangt wanneer uw beltegoed op is, in verband met werkzaamheden niet altijd
> beschikbaar is. Deze dienst is voor u echter geactiveerd en zou gewoon moeten werken. U
> kunt hier echter geen rechten aan ontlenen.
>
> U heeft aangegeven deze e-mail op het Tros Radar Forum te willen plaatsen. Dat is wat
> mij betreft geen bezwaar, mits u in elk geval, in verband met uw eigen privacy en die
> van de medewerkers van T-Mobile, de namen van betrokkenen en uw klantgegevens niet
> plaatst, wanneer u hiertoe overgaat.
> Verder wil ik u vriendelijk verzoeken om ons e-mailadres niet te vermelden. Op
> bovengenoemd forum heeft u inmiddels ook aangegeven de voorkeur te geven aan een
> bevestiging per brief, deze ontvangt u zo spoedig mogelijk.
>
> Indien u akkoord gaat met de geboden opties of vragen of opmerkingen heeft naar
> aanleiding van deze klacht, dan kunt u een reply sturen op deze e-mail, onder verwijzing
> naar referentienummer 12******.
>
> Ik vertrouw erop u hiermee voldoende informatie te hebben verstrekt.
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> (CENSUUR = Achternaam medewerker T-mobile Webcare)
> T-Mobile Written Complaints

Dat was het weer voor vandaag lieve kijkbuiskinderen, ik laat nog even weten waneer de (terug)betaling is gedaan.

Met vriendelijke groet..

Ben.....

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Met vriendelijke groet..

Ben.....
hé? dat is nu toevallig!!! Ben - T-mobile !!!! :lol:
de afhandeling had toch makkelijker gekund :lol: :wink:

BenGenaaid

Eindelijk alles rond......

Geld terug ontvangen voor de telefoon en verzendkosten, netjes op tijd alles ok....???

Nou dat net niet.... 1 steekje laten vallen... mijn voicemail deed het niet meer en ik kon deze na de reset ook niet instellen vanuit het buitenland.

Dus.... toch maar weer even mijn ondertussen goede bekende van T-mobile webcare gemaild en om uitleg gevraagd....

Na wat heen en weer gebel en gemail is mijn voicemail met een mij bekend password geconfigureerd door de technische mannetjes van T-mobile netwerk en kon ik na het door mijn nu goede bekende van webcare opgewaardeerde beltegoed van mijn nu prepaid nummer, mijn voicemail opnieuw inspreken en configureren.

Dus XXXXXX (= CENSUUR = Naam) Erg bedankt, ik hoop voor alle andere T-mobile klanten dat zij dezelfde goede service krijgen als ik uiteindelijk na een half jaar heb gekregen..... al had ik liever de telefoon en abonnement behouden.. maar jah..... voor deze oplossing heb ik nu gekozen dus so be it.....

Conclusie.... soms moet je schreeuwen om gehoord te worden. :idea: (Forum..)

Nu Unive en IBG / DUO nog.
Dat wordt pas echt een drama....

Gesloten