LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robeco: veel onderhoud, slechte service! Fout na fout...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rschippers

Robeco: veel onderhoud, slechte service! Fout na fout...

Ongelezen bericht door rschippers »

Hallo,

Ik ben niet snel iemand die direct wil gaan klagen en het hier op het forum kwijt wil. Er zijn veel goede bedrijven (neem bijvoorbeeld Binck Bank, erg tevreden over), maar wat ik met Robeco heb meegemaakt slaat echt wel alles!

Het begint allemaal in september 2009. Ik wil graag inloggen bij Robeco, maar mijn wachtwoord is verlopen. OK, vervelend, dus ik probeer een nieuw wachtwoord aan te vragen. Ik krijg een aantal javascript fouten (zowel in IE als in FireFox), en probeer contact op te nemen met de helpdesk. Tevens zet ik het bij het forum van Robeco, waarop ik deze out of office reply ontvang:

"I will be out of the office starting 14-09-2009 and will not return until 21-09-2009.

Van maandag 14 t/m vrijdag 18 september ben ik niet aanwezig. Maandag 21 september ben ik er weer.

Is het dringend? Loop dan even langs bij de afdeling E-Business op verdieping 6 en vraag het aan één van mijn collega's."

Niet echt professioneel. Ik neem contact op met de directie, zij zeggen er alles aan te doen om dit op te lossen en ik kreeg inderdaad binnen enkele dagen nieuwe inloggegevens. Weer helemaal tevreden.... dacht ik...

Om overzicht te houden besloot ik in november/december 2009 al mijn aandelen binnen mijn Robeco account te verkopen en het geld over te maken naar mijn giro. Daarmee begon de ellende! Het gehele weekend was het niet mogelijk om in te loggen op de Robeco site, dus ik kon mijn aandelen niet online verkopen. Ik na werktijd op maandag alles in de verkoop gezet. Tot mijn verbazing was er dinsdag nog niets verkocht. Ik navragen: blijkt dat orders voor (ik dacht) 2 uur 's middags ingevoerd moeten worden om de volgende dag pas ten uitvoer gebracht te kunnen worden. We leven toch in 2010? Pas op woensdag werd een deel verkocht, het overige deel werd pas op donderdag verkocht!! Daarnaast was het geld dat uit de verkoop kwam niet per direct beschikbaar, dat duurde ook weer. Ik was er zo flauw van, dat ik gemaild heb om mijn rekening op te zeggen... Nog meer problemen!

Ik moest schriftelijk een brief sturen om mijn rekening op te zeggen. Dit heb ik gedaan. Ik werd vervolgens een week later om 21 uur 's avonds gebeld dat ze de opzegging ontvangen hadden, maar dat ik telefonisch al mijn gegevens (waaronder mijn rekeningnummer) moest verifieren. Dat is toch apart? Ik was niet thuis en ik weet het rekeningnummer van een beleggingsrekening niet uit mijn hoofd. Ik alsnog bij kennissen de pc aandoen, mijn rekeningnummer opzoeken, en dacht dat het toen voltooid kon worden. Alles was akkoord, maar op het eind van het gesprek kon de rekening toch niet opgezegd worden: er was ineens een minsaldo van 5 euro. Ik zeg: dat kan niet, ik heb niet meer overgemaakt dan dat erop stond! Erg vreemd verhaal: ze zouden het uitzoeken, mij erover terug bellen en uiteindelijk alles afhandelen.

Nu zijn we 2 maanden verder, ik krijg nog steeds brieven over allerlei wijzigingen bij Robeco, maar mijn rekening is niet opgezegd! Tevens ben ik nooit teruggebeld en heb ik niets meer van ze vernomen. Ik baal er behoorlijk van. Robeco is traag, slechte service, omslachtig, en als je eenmaal klant bij ze bent, kom je er niet meer vanaf. Meer mensen dezelfde ervaring?

Noble

Re: Robeco: veel onderhoud, slechte service! Fout na fout...

Ongelezen bericht door Noble »

(neem bijvoorbeeld Binck Bank, erg tevreden over), maar wat ik met Robeco heb meegemaakt slaat echt wel alles!
Ik kan beide statements onderschrijven....

ik ben al jaaaaren geen actieve klant meer van robeco... zelfde rede als jij.

zit ook al jaaaren bij BinckBank... wat een verademing..
ECHTE professionals.. AANRADER!!

Mk

Re: Robeco: veel onderhoud, slechte service! Fout na fout...

Ongelezen bericht door Mk »

Ik navragen: blijkt dat orders voor (ik dacht) 2 uur 's middags ingevoerd moeten worden om de volgende dag pas ten uitvoer gebracht te kunnen worden. We leven toch in 2010? Pas op woensdag werd een deel verkocht, het overige deel werd pas op donderdag verkocht!! Daarnaast was het geld dat uit de verkoop kwam niet per direct beschikbaar, dat duurde ook weer
Dat zijn niet zozeer de regels van Robeco, maar die van de beurs waarop de fondsen verhandeld worden. Orders moeten voor een bepaald tijdstip binnen zijn om de volgende beursdag uitgevoerd te worden. Dergelijke fondsen worden maar één maal per dag verhandeld.

Hetzelfde kan gelden voor het geld uit de verkoop, het kan zijn dat de transactie pas na een paar dagen definitief wordt en dat dan ook pas de definitieve financiele afhandeling plaatsvindt.

Gesloten