LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BMI Baby vliegmaatschappij

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
lvanmerwijk

BMI Baby vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door lvanmerwijk »

Mijn vrouw heeft deze week online geboekt bij BMI Baby. 2 tickets naar Birmingham en terug. Ook daarna een online boardingticket voor beide personen aangemaakt (doen we ook altijd bij andere maatschappijen / lekker snel als je voor een paar dagen wegmoet).
Vandaag bij balie BMI Baby: Initialen i.p.v. volledige voornamen op boarding pas. Boete voor beide personen moeten betalen van 350 euro?! Zou nieuwe regelgeving zijn (anders mochten we niet aan boord). We moesten en hadden daarom geen keus!
Volgens mij zijn we volledig opgelicht door deze maatschappij....!
2 x zoveel nu voor tickets kwijt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit nu echt een slechte maatschappij waarmee je zeker niet moet vliegen (onbetrouwbaar) of is dit echt nieuwe wetgeving in de UK (zoals medewerker noemde / sinds vorige week).
En moet zo'n maatschappij dat niet duidelijk aangeven op zijn site of zelfs de site (booking) zo inrichten dat je geen intitialen kan ingeven?
Graag een antwoord als iemand dat weet. Uit principe is mijn korte verblijf in UK al weer verstoord.
Hartelijke groeten,
Leo van Merwijk

engelien

Re: BMI Baby vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door engelien »

Deze gegevens staan in het reserveringsformulier op de boekingssite van BMI Baby:

passenger details
Please enter the details of the passengers who will be flying, exactly as they appear on their passports or other photo ID. Entering any of the names incorrectly may result in a name change fee being applied or passengers being refused travel. Please note that initials are not acceptable.

Dus uw vrouw had het kunnen lezen bij boeking. Helaas voor u!

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Zeker voor personen die vaker vliegen moet het toch bekend zijn dat de naam op de tickets gelijk moet zijn met de naam op het id-bewijs :?:

meniles

Ongelezen bericht door meniles »

Regelmatig met deze low cost dochter van BMI gevlogen en heb nooit klachten gehad. Het invoeren van de volledige voornamen staat inderdaad duidelijk in de voorwaarden en ik heb hier ook nooit problemen mee ondervonden...

Ik kan er niet meer van maken.

lot30

Ongelezen bericht door lot30 »

Ik heb precies hetzelfde gehad op de airport van Manchester.
Alle gegevens klopte alleen had ik de initialen ingevoerd en niet de volledige naam.
Uit ervaring weet ik dat als je iets fout invoerd dat je een foutmelding op je scherm krijgt. Wat hier niet het geval is.
Alles word geaccepteerd.

Bij mij was er bij de incheckbalie ook niks ana de hand. Op het moment dat we gingen boarden zei mevrouw Hanna dat we niet aan boord mochten omdat de gegevens niet goed zijn ingevuld.
Naar mijn weten heeft de vrouw bij de incheckbalie haar werk dus niet goed gedaan.
De enige mogelijkheid was 100 pond per persoon betalen.
De regels zijn allemaal per 1 Januari 2010 aangescherpt. Mijn ouders zijn daar en tegen 2 weken voordat ik vloog van Amsterdan naar Manchester gevlogen die hadden helemaal niks ingevuld toen ze aan kwamen op Schiphol
Die moesten 5 pond betalen.

overigens staat dit op de website vermeld:
Please note if this information has not been provided in full prior to arriving at the airport, there will be a charge of £5 per passenger per sector for BMIbaby to administer this at the airport.

kortom ik voel me ook aardig opgelicht.
En adviseer ook niemand meer deze vliegmaatschappij aan!

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

bij mij was me handbagage een klein koffertje 1 cm te groot[lag aan het wieltje]
moest dacht 30 pond betalen want hij paste niet in het bagage rek boven me hoofd zeiden ze
mooi wel dus totaal geen probleem

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Als je echt iemand bent die vaker vliegt had je het zeker moeten weten en het staat ook overal duidelijk vermeld.

Dit staat b.v. vermeld op internet site e bookers
Moeten de naam op mijn ticket en mijn paspoort gelijk zijn?

Ja - Het is zeer belangrijk dat de naam op uw ticket exact gelijk is aan de naam op uw paspoort. De huidige beveiligingseisen bepalen dat dit moet en het is dus essentieel dat u dit controleert tijdens het maken van de boeking. Bovendien zal elke wijziging na de boeking kosten met zich meebrengen en het kan zelfs noodzakelijk zijn de boeking te annuleren en opnieuw te boeken tegen aanzienlijke kosten. Wij adviseren u daarom dringend om zeer zorgvuldig te zijn tijdens het maken van uw boeking en opnieuw te controleren zodra u documenten ontvangt. Als om wat voor reden dan ook de naam op het ticket niet gelijk is aan de naam op het paspoort -- bijvoorbeeld door het gebruik van een bijnaam of verkeerde initialen --neem dan zo snel mogelijk contact op met onze XXXXXXXXX om te kijken wat er nog aan gedaan kan worden. Hoe eerder we dit weten des te groter is de kans dat we u nog kunnen helpen.
En zo staat er bij elke site wel iets dergelijks vermeld. Bij D-reizen kregen we na een boeking een berichtje of we goed wilden conntroleren of de naam op het ticket excact hetzelfde was als in het paspoort. De fout ligt toch echt bij je vrouw in het vervolg eeerst goed de voorwaarden doorlezen alvorens definitief te boeken.

gr Henk

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Iedereen wil weer voor een dubbeltje op de eerste rang......... helaas voor de meeste van jullie, gaat dat niet altijd!!!

sigrid66

Ongelezen bericht door sigrid66 »

Ik denk dat het grootste probleem is dat de boete niet echt in verhouding staat tot het foutje. Is althans mijn mening. Veranderen van initialen naar naam, wiens fout het ook is, hoeft ECHT geen 350 euro te kosten. Ik denk als het een redelijk bedrag had gewees, (zeg, 5 euro) meneer hier niet een verhaal had geschreven.
En 350 euro is bepaald geen dubbeltje

mangogirl

Ongelezen bericht door mangogirl »

Het bedrag dat bijbetaald dient te worden in het geval van een aanpassing in de naam is altijd het verschil tussen de dagprijs en de prijs die u voor het ticket betaald heeft. Waarom? Langer van te voren zijn tickets over het algemeen goedkoper, er waren tijden, toen naamswijzigingen toch weinig tot niks kostten dat reisorganisaties alle goedkope stoelen inkochten onder de naam "Jansen" en die vervolgens voor een veel hoger tarief aan hun klanten doorverkochten en pas kort voor vertrek aan de luchtvaartmaatschappij doorgaven dat de naam nog even aangepast moest worden.

In dit geval is het erg jammer van het geld, maar wel een wijze les, weliswaar een dure wijze les, maar in het vervolg weet u dat u de naam uit het paspoort over moet nemen. Dit is trouwens bij alle luchtvaartmaatschappijen het geval.

nooitBMIBABYmeer

Ongelezen bericht door nooitBMIBABYmeer »

Geld onterecht voor bagage afgeschreven via creditcard. heeft nog iemand dit ervaren?
BMIBABY is bekend als een oplichting bedrijf ook mijn ervaring heeft dit helaas weer bevestigd.
Een aantal maanden geleden zijn we van AMS naar Nottingham gevlogen bij aankomst op schiphol werden we door de balie geholpen en op het laatste moment en is ook een goede reis aan ons gewenst. Echter was het een drama! bij aankomst bij de gate ca 5 min na de incheck werden we niet aan board toe gelaten omdat dat mocht niet van de kapitein terwijl het toestel nog ca 30 min daar nog stond.
Omdat we toch dezelfde dag wilde vertrekken hebben we nieuwe tickets aan de balie van BMIBABY gekocht met de creditcard voor belachelijke hoge bedrag (ca 5 x zoveel als via internet) maar we konden gelukkig 12 uur later vertrekken.
Bij het ontvangen van de creditcard afschrift waren bedragen afgeschreven voor bagage door de firma East Mids Baggage! terwijl we helemaal geen bagage hebben. na veel gebel en brieven naar BMIBABY in Engeland zijn we nog niet uit.

Ik ontving een brief ondertekend door een dame waar ze beweert dat ik bij East Mids Baggage moet zijn maar als ik deze wil bellen dan wordt me verteld dat het BMIBABY is. op het brief staat een telefoon nummer die niet correct is want als je hem belt dan krijg je een ander nummer en daar weer een sprekende computer die je verteld dat je alleen schriftelijk bij hun terecht kan. ben nu 5 maanden verder en is het probleem nog niet geholpen. ben paar honderd Euro kwijt en niemand kan je helpen. bellen helpt ook niet want je krijgt steeds een andere telefoon nummer en dat is hun trucje om mensen op te lichten en vervolgens niet te woord staan. Gr

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Als ik het verhaal zo leest, dan waren jullie in de eerste instantie eigenlijk al te laat bij het incheck. Maar waarschijnlijk naar lang aandringen, hebben ze jullie alsnog ingecheckt. Maar de kapitein heeft nu eenmaal het laatste woord en heeft jullie geweigerd. Maar jullie waren al te laat voor het inchecken.

Gesloten