LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook erin getrapt bij Mandemakers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door 16again »

.....geeft nu aan dat de voorgestelde nieuwe prijs berust op een fout van de betreffende verkoper, en dat de deal altijd zal worden afgekeurd door hoger management
Dat is puur onzin!
Indien de verkoper je een aanbod doet, dan is de winkel verplicht te leveren zodra je dit aanbod aanvaardt! Een verkoper kan normaal gesproken niet teruggefloten worden door de directie.

Alleen in uitzonderlijke gevallen waarin je als consument moet beseffen dat het aanbod niet klopt (bijvoorbeeld komma verkeerd, en daardoor prijs 10 x te laag) kan de winkel er pas onderuit. In dit geval is daar geen sprake van.

Ik ken die laagste prijsgarantie niet, geldt die wel voor andere filialen?
Normaal stelt die garantie namelijk niets voor, omdat de fabrikant een of ander exclusief fantasiemerkje op de keuken zet, waardoor je nergens dezelfde keuken kan kopen.

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

Ik ken die laagste prijsgarantie niet, geldt die wel voor andere filialen?
Normaal stelt die garantie namelijk niets voor, omdat de fabrikant een of ander exclusief fantasiemerkje op de keuken zet, waardoor je nergens dezelfde keuken kan kopen.
In de winkels worden hier en daar de termen 200% prijsgarantie vermeld. Ook de verkoper heeft hier nog op gewezen toen wij op vrijdag avond ( voor dat ik naar het andere filiaal ging ) langs gingen om nog even op basis van een vriendelijk gesprek nog iets met de prijs te kunnen doen.
Volgens zijn eigen zeggen was de prijs de absolute bodemprijs en was er werkelijk waar niets meer aan te doen. Zo houd ook de filiaal manager nu vol nadat ik deze heb geconfronteerd met de op het andere filiaal verkregen berekeningsformulier en aanbod.

Dat de prijsgarantie natuurlijk een moeilijk geval is in verband van het gebruik van fantasie merken snap ik, maar dit gaat om EXACT dezelfde keuken. Het is immers een keuken gebaseerd op een keuken die zowel in de ene als de andere showroom staat opgesteld. Het gaat dus om precies dezelfde keuken. Het enige dat anders was, is de naam en de postcode die ik had opgegeven.

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

Even een schopje omhoog. lk ben toch benieuwd of er nog mensen met tips zijn om dit verder op te pakken.
Ik heb geprobeerd in contact te treden met het hoofdkantoor, maar weet niet goed welke weg te bewandelen. De mensen van de "klantenservice" lijken niet veel oor te hebben voor mijn problematiek en geven aan eerst maar eens met de filiaal manager er nogmaals uit te komen..

Pfff... Wat vindt ik het jammer dat ik dit forum niet eerder heb bekeken vóór dat ik een keuken ging kopen.. Had het wel heel anders gedaan..

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door 16again »

Doe niets mondeling! Schrijf een aangetekende brief naar hoofdkantoor.
Geef aan dat je gebruik wil maken van laagste prijsgarantie.
Geef aan dat je in een ander filiaal een keuken besproken heb (kopie meesturen), die niet alleen goedkoper is dan de originele aankoop (ordernr xxxxx) maar zelfs uitgebreider. (kopie meesturen)
Verzoek het hoofdkantoor om je bestaande opdracht op grond van laagste prijsgarantie om te zetten in het laatste aanbod.
Geef aan dat indien je binnen 3 weken geen enkele reactie hebt ontvangen, dat je er dan stilzwijgend van uitgaat dat Mandemakers de laagste prijsgarantie niet wil uitvoeren, en dat daarmee de koop ontbonden is (juridisch niet waterdicht, nu moeten ze wel reageren om positie niet te verzwakken)

Verkoper2010
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2009 23:01

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Verkoper2010 »

16again schreef:Doe niets mondeling! Schrijf een aangetekende brief naar hoofdkantoor.
Geef aan dat je gebruik wil maken van laagste prijsgarantie.
Geef aan dat je in een ander filiaal een keuken besproken heb (kopie meesturen), die niet alleen goedkoper is dan de originele aankoop (ordernr xxxxx) maar zelfs uitgebreider. (kopie meesturen)
Verzoek het hoofdkantoor om je bestaande opdracht op grond van laagste prijsgarantie om te zetten in het laatste aanbod.
Geef aan dat indien je binnen 3 weken geen enkele reactie hebt ontvangen, dat je er dan stilzwijgend van uitgaat dat Mandemakers de laagste prijsgarantie niet wil uitvoeren, en dat daarmee de koop ontbonden is (juridisch niet waterdicht, nu moeten ze wel reageren om positie niet te verzwakken)
gekocht is gekocht, moet je maar beter opletten

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door 16again »

gekocht is gekocht, moet je maar beter opletten
Gekocht met laagste prijsgarantie is gekocht met laagste prijsgarantie!
Als die laagste prijsgarantie inderdaad ook voor andere filialen geldt, zoals topic starter beweert, dan kan daar gewoon aanspraak op gemaakt worden.
In dat geval geldt, richting de verkoper in het 2e filiaal:
"Aangeboden is aangeboden, moet je maar beter opletten"

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door quantas01 »

Filiaal waar ik de keuken al heb gekocht geeft nu aan dat de voorgestelde nieuwe prijs berust op een fout van de betreffende verkoper, en dat de deal altijd zal worden afgekeurd door hoger management. De betreffende verkoper heeft de berekening afgelopen zaterdag wel 2 keer laten controleren door een collega volgens zijn eigen zeggen. Die vlieger gaat dus niet echt op.
Dat zeg jij van HOGERHAND is geen collega.
En buiten dat je kan niet weken naderhand aankomen daar is het goedkoper het zal dan ook nog exact hetzelfde moeten zijn papier is erg geduldig daar de eerste geen specifieke types apparatuur heeft neergezet.

Buiten dat klaagt iedereen steen en been over keukenverkopers maar je tekent toch echt zelf.
Gekocht met laagste prijsgarantie is gekocht met laagste prijsgarantie!
Als die laagste prijsgarantie inderdaad ook voor andere filialen geldt, zoals topic starter beweert, dan kan daar gewoon aanspraak op gemaakt worden.
Ze geven je niet de laagste prijs garantie op die manier.
Er zitten ook nog wel wat andere woorden aan vast die dingen uitsluiten.

Maar mensen trappen er zelf in, een offerte kan je meekrijgen maar dan moet je je niet bang laten maken en dat doet 99% wel.

Moet je maar eens kijken als jij niks tekent en opstaat om naar de concurrent te gaan dan loop jij weg met een gespecificeerde offerte.

Maar ja meteen tekenen is gewoonweg het domste wat je kan doen.

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

Hallo beste mensen,

Iedereen nog heel even snel een goed 2010 toegewenst!

Na enige weken dit verhaal met rust te hebben gelaten, is er ondertussen wederom een wijziging in het verhaal gekomen.
Ik wil deze wijzigingen graag via deze weg weer even bij jullie neerleggen om te horen wat jullie ervan denken.

Een van de redenen van aankoop van onze keuken bij Mandemakers, is onderandere het feit dat onze projectontwikkelaar ons hieraan gekoppeld had i.v.m. een "waardecheque" ter waarde van 3000 euro.
Deze cheque kon alleen worden ingewisseld bij aankoop van een keuken bij Mandemakers ( contract tussen deze 2 partijen ).
Door diverse vele klachten van andere kopers binnen ons nieuwbouwproject, heeft de projectontwikkelaar nu de voorwaarde van deze WaardeCheque veranderd, en mag daarom nu bij aankoop van iedere keuken bij willekeurige leverancier worden verzilverd.
Vanzelfsprekend is, dat wij hiervan graag de mogelijheden hadden willen gebruiken, maar gekozen hebben een keuken te kopen bij mandemakers i.v.m. de WaardeChecque.

Zou hier nog iets mee te doen zijn?

Opzouten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 21:14

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Opzouten »

ook erin getrapt bij Mandemakers lijkt me stug. Je lijkt me een slimme jongen maar ik denk dat je op den duur een keuken ergens koopt omdat je een goed gevoel hebt en een leuke prijs. Dat je alles onder de loep gaat leggen ga je dingen zien. soms terecht maar soms ook niet.
Het niet zo dat je met de mes op de keel een keuken moet kopen toch?

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door valbels »

:oops: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ik heb voor de eerste keer helaas HELAAS een keuken besteld bij KEUKENKAMPIOEN in Kaatsheuvel. Ik moest 1 incasso goedkeuren voor een keramische kookplaat twv 500 €... ik heb dit voor akkoord getekend ter goedkeuring en dat er na 1 maart 2010 het bedrag zou afgeschreven worden.

Vdk
Waalwijk :P
Laatst gewijzigd door valbels op 19 mar 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door glith »

Zou eerst even afwachten of het terug is gestort, tussen toezeggen en doen kan ook nog weleens verschil ontstaan

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door valbels »

Ik heb ondertussen mijn SHOWROOM Keuken van Keukenkampioen staan. Montage goed gedaan door 2 monteurs na 500 € handje contantje .

Alleen de manier waarop wij de keuken hebben moeten afhalen.... voor 3500 €...:

op 1 e verdieping stond de keuken onverpakt klaar . Geen goederenlift. Zelf aangegeven het niet in te willen pakken. Uiteindelijk 3 van die jonge mannekes in streeppak ingepakt met veel tegenzin. De verkoper zei wat wilt u voor dat geld, u heeft de keuken gekregen voor niets... Als klant mag je dus niets meer zeggen want je krijgt een grote mond terug. Hoezo service en respect ????

Dus hebben we zelf moeten sjouwen 10 tal keer van boven naar beneden via de trap....
Dan zelf in de auto gedaan terwijliedereen gezellig aan de koffie zat....., grappig als je een eerste afspraak hebt sstaan ze likkebaardend klaar om je te "charmeren" met verkooppraatjes en een keer verkocht ben je niet meer interessant. Grappig want in sept moeten we een nieuwe keuken hebben in ons andere huis van minstens 10 000 €, ik denk niet dat ik nog een keer bij Mandemakers iets koop.... badkamer idem dito....

THuis gekomen na montage geconstateeerd dat er geen gebruiksaanwijzingen zaten bij de combimagnetron of andere apparatuur. Verlichting doet het niet,. 2 x gebeld met Keukenkampioen. Ik heb gisteren een telefoontje gekregen van de verkoper Philippe met de vraag of ik mijn argumentatie maar eens goed kon onderbouwen omdat ik ontevreden ben en hoe ik durf om te CHANTEREN met TRos Radar. Ik werd dus als het ware nog net niet uitgescholden. Ik ben verbolgd over de gang van zaken. Je moet dus gewoon in hun trucs trappen, kopen betalen en je mond houden. Zij zijn immers de grootste en wijmaar een kleine klant die voor 3500 euro niets mag zeggen. .......Zo voelt het voor mijn beleving.
Ik heb nog steeds geen licht, ze komen eindelijk volgende week langs en daarnaast nog steeds geen gebruiksaanwijszing voor mijn apparatuur. M.a.w ZOEK HET UIT . Keukenbranche zijn net als in autobranche. verziekt en service is vervelend. En dat is mijn mening.
Goedkoop is duurkoop.

Vdk
. Waalwijk
:oops: :oops: :oops: :twisted:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Keukenbranche zijn net als in autobranche. verziekt en service is *****. En dat is mijn mening.
En die is snel gevormd als u een slechte ervaring bij 1 keukenzaak op doet....

Kan uw wroeging mij voorstellen (omdat wij en vele andere zaken niet ZO te werk gaan), maar om gelijk nu de hele branche over één kam te scheren?

Omdat ik een keer beroofd ben door een Noord-Afrikaan wil nog niet zeggen dat ik zonder portemonnee bij Najib Amhali op de koffie moet gaan.
Omdat een agent een meisje vermoord heeft zit nog niet het hele korps vol met potentiële agressievelingen.
Omdat een frituurder een keer een koude kroket mee geef, hoeven nog niet alle snackbars bacteriebronnen te zijn.

Dit zijn misschien overtrokken vergelijkingen naar het aanschaffen van een showroomkeuken, doch geven ze wel weer dat alles in het juiste perspectief gezien moet worden. Ik wordt er namelijk persoonlijk doodmoe van dat een verkoopgesprek bij ons meestal moet beginnen met het uitleggen van onze werkwijze omdat deze zo verschilt met een, flink adverterend, deel van de markt. Wij steken liever deze tijd in het gedegen advies geven en een duidelijke overeenkomst te maken.

Kortom....gedane zaken nemen geen keer, uw keuken staat, geniet er gewoon van en probeer via de websites van de apparatenmerken gewoon de gebruiksaanwijzingen op te vragen of te downloaden (dat kan ook vaak).

Zie het als een leermoment.

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door valbels »

ongetwijfeld werkzaam bij dezelfde keukenhandel ?

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Combiwitch »

@ unidentified,

Ik denk dat de verkoper in 1e instantie de cheque dubbel heeft ingerekend. Vandaar het enorme prijsverschil, maar prijs is prijs toch!! Inmiddels heb je nu een gespecificeerde bon en eeen berekeningsformulier.(neem altijd een kopie mee en niet de originelen, kunnen ze die ook niet van je afpakken).
Wat ik zou doen is het volgende. Volgens de 1e vestiging is er een rekenfout gemaakt. Ik zou samen met deze verkoper kastje voor kastje nalopen en de prijs uit het boek halen. Dus ook samen in het boek kijken (ga naast de verkoper zitten ipv tegenover). Nu kunnen jullie ook samen rekenen. Pas de verkregen korting/aktie toe en vervolgens haal je de cheque er van af en dan heb je je prijs, valt er ook niet te twisten naar mijn idee. Wel goed controleren dat de juiste keuken wordt uitgerekend dus type en prijsgroep overeenkomstig met de naam van jou keuken. Meld niet van te voren dat je het zo wil doen, waarschijnlijk gebruiken ze anders een ander/duurder boek. Tevens zal het berekeningsformulier in de eerste winkel ook in je dossier zitten, kun je gelijk controleren of dat klopt. Waarschijnlijk komen die prijzen al niet overeen. Confronteer ze dan met het feit over de gang van zaken en haal ook bij een niet DMG winkel een offerte op hetzelfde product. Hoeveel prijsgarantie kunnen ze dan nog ontkennen?

Uit nieuwschierigheid, wat voor keuken heb je en welke filialen heb je bezocht?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

ongetwijfeld werkzaam bij dezelfde keukenhandel ?


Ik geloof toch dat ik heel duidelijk heb gemaakt dat ik het met u gevoelens eens ben omdat ik de werkwijze ook niet bezig.
en ja ik ben eigenaar van een kleine keukenzaak en werk op m'n eigen manier.
en distantieer mij dus van de DMG praktijken en vind het dus kwetsend om daarmee vergeleken te worden.

Mijn advies luidt dus nog steeds, jammer dat u zo slecht behandeld bent, maar stap er overheen en regel zelf wat zodat je van de keuken kan genieten.

get over it......

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door valbels »

Duidelijk,. inderdaad begrijp ik dat u door mijn algehele blik op keukenwereld u kwets.

Sorry, nuances aanbrengen mijnerzijds zijn niet overbodig.

Maar ik spreek dat over het algemeen de grote logge ketens de markt kapot maken en klanten pas op de laatste plaats komen. Consumentenforums liegen er niet om.

Ik geniet wel van de keuken hoewel nog incompleet en nog vanalles mankeert, maar toch vieze nasmaak.... desalneittemein zal ik bij mijn volgende keuken aankoop voor ons nieuwe huis die nu onlangs opgeleverd is beter uit mijn doppen kijken en bij een kleine zelfstandige keukenfabrikant rechtstreeks kopen of een duurdere en betere adres.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

is beter uit mijn doppen kijken en bij een kleine zelfstandige keukenfabrikant rechtstreeks kopen
:roll: zie je........leermoment.
Maar ik spreek dat over het algemeen de grote logge ketens de markt kapot maken en klanten pas op de laatste plaats komen. Consumentenforums liegen er niet om.
Daarom ben ik ook een kleine zelfstandige geworden.....dus, tot de volgende keer dan maar :wink:

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door valbels »

:shock: :shock: :mrgreen: Andere tip is om bij showroomkeukens vooraf te vragen of ze de prijsstickers er af willen halen... ik heb het afgelopen weekend met behulp van stickerverwijderaar als laatste redmiddel op de muurplaat de stickerresten eraf gehaald, (heel voorzichtig) maar kon niet voorkomen dat het beschadigd is door strepen en krassen....
Ook daar ben ik teleurgesteld en heb dit telefonisch gemeld aan het hoofdkantoor van DMG keukens. Moge het een tip zijn?

Let op met showroomkeukens: zelf halen, zelf monteren/installeren/geen gebruiksaanwijzingen bij apparatuur en last but not least zelf stickerresten van prijzen eraf halen.

Verlichting doet het nog steeds niet want service heeft het laten afweten. Ik heb uit pure wanhoop de monteur Anton gebeld of hij (tegen betaling) weer zou willen langskomen en ik halve dag vrij heb genomen en ze me laten stikken "wegens omstandigheden" . Spijt Spijt Spijt Spijt.
:evil:

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door brabant4life »

hoi ff een vraagje, die monteur die bij jullie de keuken heeft gezet is dat ook via de keukenkampioen geregeld?

Gesloten