LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele iDeal afboeking

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
zonoskar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 12:41

Dubbele iDeal afboeking

Ongelezen bericht door zonoskar »

Ik heb vorig jaar augustus iets besteld bij een webwinkel en dit met iDeal betaald. In eerste instantie kreeg ik een error, dus heb ik even mijn bankrekening bekeken of er iets afgeboekt was. Dit was niet het geval. Een half uur later heb ik nog een keer de iDeal betaling gedaan en toen bleek later dat het bedrag 2x van mijn rekening afgeboekt was. Op de website van iDeal staat dit notabene in de FAQ, dus het komt vaker voor. Volgens de FAQ moest ik contact opnemen met de webwinkel en een terug boeking vragen. Dit heb ik gedaan.

In eerste instantie was men heel behulpzaam en zagen zij ook dat het bedrag 2x op hun rekening geboekt was. Er werd mij verzekerd dat het teveel geboekte bedrag terug gestort zou worden. Na een paar weken nog maar eens gebeld en men vertelde me dat ze altijd overschrijvingen doen aan het einde van de maand. Na een maand of 2 (ik had het even niet bijgehouden) merkte ik dat het nog steeds niet terug geboekt was, dus nog eens gebeld en men vertelde toen dat het voor hun onmogelijk was om meer dan 6 weken terug te kijken. Of ik even bewijs wou opsturen van mijn dubbele betaling. Zo gezegd zo gedaan. Een maand later nog niets terug geboekt. Ik werd al een beetje pissig, dus heb ik een nette brief opgesteld waarin ik hen in gebreke stel en deze aangetekend verstuurt. Na 5 weken kreeg ik de brief weer terug, niet aangenomen en niet op het postkantoor afgehaald. Ik had geen afzender vermeld, dus de webwinkel had niet kunnen weten dat het van mij kwam.

Om een lang verhaal iets korter te maken: Ik heb een aantal keer per telefoon de bevestiging gekregen dat het terug geboekt zou worden en zelfs een keer per mail. De laatste keer was de man aan de telefoon ook erg verbaasd dat het zo lang geduurt heeft, dus ik was in goede hoop dat het opgelost zou worden. Dit is nu ook alweer een maand geleden, dus de hoop is alweer vervlogen.

Wat zijn mijn opties? Ik kan niet zomaar een incassoburo sturen aangezien ze mijn aangetekende brief niet geopend hebben, dus ze zijn niet officieel in gebreke gesteld. Het is in een webwinkel zonder fisieke winkel en ook nog eens in Groningen, dus even langs gaan is niet echt makkelijk. De bank kan niets doen omdat ik zelf de transactie in gang gezet heb en de andere partij het geld wel ontvangen heeft. Ik heb de indruk dat bellen toch niet veel zin heeft.

doe normaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:18

Re: Dubbele iDeal afboeking

Ongelezen bericht door doe normaal »

Ze moeten het geld terug boeken op jouw rekening. Doen ze dat niet, dan moet je aangifte doen van oplichting. Waarom geef je de naam van de webshop niet aan?
Als ze een aangetekende brief niet aannemen, om wat voor een rede dan ook, is dit een schuldbekentenis, dus steekt er meer achter dit bedrijf.

Geluk!

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: Dubbele iDeal afboeking

Ongelezen bericht door Henk020 »

zonoskar schreef:Na 5 weken kreeg ik de brief weer terug, niet aangenomen en niet op het postkantoor afgehaald. Ik had geen afzender vermeld, dus de webwinkel had niet kunnen weten dat het van mij kwam.
Als er geen afzender vermeld stond...hoe kwam je brief dan weer terug?

:shock:

Gesloten