LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
hoi allemaal,
ik vind het schandalig dat online je verplicht om via hun smtp mail te versturen. dat je door een internetprovider verplicht wordt tot gebruik van hun uitgaande mailserver is echt belachelijk en alles behalve klantgericht.
je kan niet meer dan 200 mailtjes in een korte tijd sturen vanaf deze smtp dus als je een nieuwsbrief wilt versturen (aan mensen die hebben aangegeven dat ze die willen hebben) dan kan dat niet.
verder zit er een content filter op, waardoor bepaalde mailtjes niet doorkomen.
en deze smtp is niet te gebruiken als je ergens anders via een andere (fatsoenlijke) provider verbinding hebt.
als je ze dan opbelt kunnen ze geen klacht noteren en geen wijzigingen aanvragen. m.a.w. je moet het er maar mee doen. opzeggen kan ook natuurlijk pas na een jaar.
dit is tot nu toe de slechtste internetprovider die ik ooit heb meegemaakt. zelfs telfort is beter!
ik hoop dus dat ze een fatsoenlijke sysadmin zetten op die smtp.online.nl want dit is echt een drama.
ik vind het schandalig dat online je verplicht om via hun smtp mail te versturen. dat je door een internetprovider verplicht wordt tot gebruik van hun uitgaande mailserver is echt belachelijk en alles behalve klantgericht.
je kan niet meer dan 200 mailtjes in een korte tijd sturen vanaf deze smtp dus als je een nieuwsbrief wilt versturen (aan mensen die hebben aangegeven dat ze die willen hebben) dan kan dat niet.
verder zit er een content filter op, waardoor bepaalde mailtjes niet doorkomen.
en deze smtp is niet te gebruiken als je ergens anders via een andere (fatsoenlijke) provider verbinding hebt.
als je ze dan opbelt kunnen ze geen klacht noteren en geen wijzigingen aanvragen. m.a.w. je moet het er maar mee doen. opzeggen kan ook natuurlijk pas na een jaar.
dit is tot nu toe de slechtste internetprovider die ik ooit heb meegemaakt. zelfs telfort is beter!
ik hoop dus dat ze een fatsoenlijke sysadmin zetten op die smtp.online.nl want dit is echt een drama.
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
Niet dat ik Online hier wil gaan verdedigen, maar je hebt wel flink de plank misgeslagen.
Geen enkele provider belemmert je bij gebruik van een andere SMTP server, het zijn enkel de aanbieders van die andere SMTP servers die verbindingen van buiten hun netwerk blokkeren. Zo kom je meteen bij het verhaal dat je niet vanaf een andere verbinding kan mailen via smtp.online.nl.
Providers moeten er alles aan doen om verzending van spam tegen te gaan, dus dan is de keus om alles wat niet binnen hun netwerk valt te blokkeren de meest logische oplossing om malafide mailtjes tegen te gaan. Mocht er dan alsnog spam worden verstuurd, kan de provider hier zelf sancties aan de abonnee voor opleggen in plaats van dat ze machteloos toe staan te kijken en voor de zoveelste keer een IP adres moeten blokkeren.
Als je vanaf een consumenten verbinding heel veel mailtjes wil versturen, dan moet je niet raar opkijken dat ze je uitgaande mail gaan throttlen, je belemmert andere gebruikers namelijk hiermee doordat je een forse load op de server zet. Voor dit soort dingen zijn speciale diensten op heel internet te vinden, sommigen zelfs gratis.
Doe eerst wat meer research voordat je met de beschuldigende vinger naar Online gaat wijzen, want wanneer je met termen als "sysadmin" gaat gooien ga ik er wel van uit dat je iets weet van de ICT en je dus deze dingen had moeten weten voordat je met je relaas op dit forum kwam.
Geen enkele provider belemmert je bij gebruik van een andere SMTP server, het zijn enkel de aanbieders van die andere SMTP servers die verbindingen van buiten hun netwerk blokkeren. Zo kom je meteen bij het verhaal dat je niet vanaf een andere verbinding kan mailen via smtp.online.nl.
Providers moeten er alles aan doen om verzending van spam tegen te gaan, dus dan is de keus om alles wat niet binnen hun netwerk valt te blokkeren de meest logische oplossing om malafide mailtjes tegen te gaan. Mocht er dan alsnog spam worden verstuurd, kan de provider hier zelf sancties aan de abonnee voor opleggen in plaats van dat ze machteloos toe staan te kijken en voor de zoveelste keer een IP adres moeten blokkeren.
Als je vanaf een consumenten verbinding heel veel mailtjes wil versturen, dan moet je niet raar opkijken dat ze je uitgaande mail gaan throttlen, je belemmert andere gebruikers namelijk hiermee doordat je een forse load op de server zet. Voor dit soort dingen zijn speciale diensten op heel internet te vinden, sommigen zelfs gratis.
Doe eerst wat meer research voordat je met de beschuldigende vinger naar Online gaat wijzen, want wanneer je met termen als "sysadmin" gaat gooien ga ik er wel van uit dat je iets weet van de ICT en je dus deze dingen had moeten weten voordat je met je relaas op dit forum kwam.
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
hoi el_burro,
online staat het niet toe om een andere smtp te gebruiken.
ik had voorheen een oud abonnement waarbij wel een andere (niet online) smtp gebruikt kon worden, maar met het nieuwe abonnement wordt poort 25 uitgaand alleen toegestaan voor smtp.online.nl
dit is bevestigt door de medewerkers van online en er is geen mogelijkheid om het abonnement terug te zetten naar het vorige oude abonnement.
edit: FYI deze reactie op het webhostingtalk forum slaat de spijker op zijn kop:http://www.webhostingtalk.nl/techniek-b ... post829124
online staat het niet toe om een andere smtp te gebruiken.
ik had voorheen een oud abonnement waarbij wel een andere (niet online) smtp gebruikt kon worden, maar met het nieuwe abonnement wordt poort 25 uitgaand alleen toegestaan voor smtp.online.nl
dit is bevestigt door de medewerkers van online en er is geen mogelijkheid om het abonnement terug te zetten naar het vorige oude abonnement.
edit: FYI deze reactie op het webhostingtalk forum slaat de spijker op zijn kop:http://www.webhostingtalk.nl/techniek-b ... post829124
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
en dat is niet iets wat door orange/online/wanadoo als enige gedaan wordt. Het wordt door heel veel providers gedaan om bovenstaande redenen. Voor het verzenden van nieuwsbrieven zijn ook heel veel andere handige oplossingen mogelijk waar geen smtp server voor nodig is. En ik heb nooit geweten dat het contentfilter bij online zo scherp staat ingesteld, ik heb er zelf als ex-klant nog nooit last van gehad, maar misschien is de inhoud van mijn mailtjes niet hetzelfde als de jouwe
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
Natuurlijk wordt dit geblokkerd.capsoft schreef:hoi allemaal,
je kan niet meer dan 200 mailtjes in een korte tijd sturen vanaf deze smtp dus als je een nieuwsbrief wilt versturen (aan mensen die hebben aangegeven dat ze die willen hebben) dan kan dat niet.
Hoe moet een server weten als je in een korte tijd 200 mailtjes verstuurd, of dit niet SPAM is, of misschien een mailbomber !
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
het klopt dat de smtp server niet kan weten of het spam is of niet en daarom die nieuwsbrief blockt, maar ik heb dus geen optie om een externe smtp te gebruiken.
wat betreft de mail die niet door de contentfilter kwam: ik had mijn capslock (voor de gein) aan staan
ik hoop dat online de klanten toch zelf de keuze geven welke smtp ze gebruiken. ik heb thuis ziggo en daar werkt het prima mee. evenals kpn (zakelijk) welke ik op een andere locatie gebruik. ik had eerst telfort en daar werkt het ook gewoon bij.
een andere optie is dat de externe smtp die ik gebruik poort 587 open zet, maar dat gaat volgens mij ook niet gebeuren.
tot die tijd moet ik dagelijks de uitgaande mailserver instellen in mijn mailprogramma (outlook 2k7)
wat betreft de mail die niet door de contentfilter kwam: ik had mijn capslock (voor de gein) aan staan
ik hoop dat online de klanten toch zelf de keuze geven welke smtp ze gebruiken. ik heb thuis ziggo en daar werkt het prima mee. evenals kpn (zakelijk) welke ik op een andere locatie gebruik. ik had eerst telfort en daar werkt het ook gewoon bij.
een andere optie is dat de externe smtp die ik gebruik poort 587 open zet, maar dat gaat volgens mij ook niet gebeuren.
tot die tijd moet ik dagelijks de uitgaande mailserver instellen in mijn mailprogramma (outlook 2k7)
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
Volgens mij is er inmiddels voldoende uitleg gegeven. Kijk anders eens naar: http://www.yourmailinglistprovider.com/
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
hoi oppie, wij werken met een maatwerk mailing app. maar het gaat niet zo zeer om nieuwsbrieven versturen, het gaat erom dat door een beperking van de provider ik dagelijks mijn smtp settings moet wijzigen terwijl dit voorheen niet nodig was en dat deze wijziging niet terug te draaien is en er geen bereidheid is vanuit de kant van de isp.
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
Dat is cru maar helaas niet te veranderen. Zoals uitgelegd is dit bij vrijwel iedere provider het geval om heldere redenen. Met de link die ik je gaf kan je voor weinig geld heel wat nieuwsbrieven de deur uit doen. Als je echt zoveel mails moet versturen dan lijkt me dat wel het geld waard. De prijs die je betaalt voor je internet is ook niet te al te veel dus al met al zul je toch een prijs/kwaliteit overweging moeten maken.
Re: online uitgaande mailserver (voorheen, wanadoo & orange)
hoi oppie11,
zoals ik al zei gaat het mij niet om de mailings versturen, maar het feit dat ik en enkele collega's van mij dagelijks de smtp server moeten veranderen.
je zegt dat dit bij vrijwel iedere provider is, maar ik heb op dit moment een zakelijke kpn verbinding waarbij het wel kan, thuis een consumenten ziggo verbinding waar het ook bij kan. ik heb ook een consumenten telfort verbinding getest en daar werkt het ook bij. voor zover ik weet is het alleen bij online en speedlink ofzoiets.
zoals ik al zei gaat het mij niet om de mailings versturen, maar het feit dat ik en enkele collega's van mij dagelijks de smtp server moeten veranderen.
je zegt dat dit bij vrijwel iedere provider is, maar ik heb op dit moment een zakelijke kpn verbinding waarbij het wel kan, thuis een consumenten ziggo verbinding waar het ook bij kan. ik heb ook een consumenten telfort verbinding getest en daar werkt het ook bij. voor zover ik weet is het alleen bij online en speedlink ofzoiets.