LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aygo Wateroverlast

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bridgy

Aygo Wateroverlast

Ongelezen bericht door Bridgy »

Ook mijn nieuwe Aygo voor de derde keer in 3 weken terug vanwege wateroverlast bestuurdersplaats. Bij doorvragen vertelde de werkplaats inderdaad dat de probemen bekend zijn. Had ik maar geweten dat het al 3 jaar een probleem was dan had ik nooit een Aygo gekocht.
Hoe mag Toyota deze auto blijven verkopen terwijl ze weten dat er dergelijke problemen zijn met water wat de auto inkomt.
Kun je schade claimen bij Toyota Nederland?

sb1974

Re: Aygo Wateroverlast

Ongelezen bericht door sb1974 »

Heb hetzelfde gehad met mijn Peugeot 107 (is dezelfde auto).
Echter ben hier wel zeker zo'n 10x mee naar de garage terug geweest.
Men deed weinig meer dan de hoge druk spuit erop etc. Uiteindelijk na veel gezeur nieuwe type deurrubbers gekregen en men zou een gaatje tussen het afdichtrubber van een achterlamp hebben gevonden. Dit leek beter te gaan. Voorheen zat ik met een ijskrabber de binnenkant van de voorruit te krabben, met theedoeken etc. op het dashbord voor het "smeltwater". Echt erg. Dit hoefde gelukkig niet meer, totdat we eens door een nieuwe wasstraat gingen, waar je zelf in de auto kunt blijven zitten. Nou we werden compleet gedouched en gewassen (let op: uiteraard zaten de ramen dicht). Kon er nog wel om lachen, temeer omdat ik de volgende dag mijn nieuwe auto kon ophalen.
Komt er eigenlijk op neer, dat dit een K@@ klacht is die misschien wel helemaal niet te verhelpen is (tja auto verkopen misschien). Ben nu wel van de lekkage af, maar heb nu een auto die slecht start en loopt (fonkelnieuwe Ford Ka), dus da's ook geen goede optie,
Succes meer kan ik niet zeggen.

StevenQ

Ongelezen bericht door StevenQ »

Het probleem zat eerst in de deurrubbers, deze zijn nu gewijzigd, ik kreeg echter in mijn 2 jaar oude Aygo ook last met vocht, de dealer heeft toen het 3e remlicht vervangen en afgekit, hierna geen problemen meer ondervonden.

dus laat je dealer eens naar het 3e remlicht kijken.

petermarlie

Ongelezen bericht door petermarlie »

Ik heb een Aygo 2 deurs van aug.2009 en ja de garantie is er net vanaf en merk dat er water links en rechts achterin de kofferruimte staat. Heb tussen de klep en achterlicht al dichtgekit met een klein beetje resultaat, maar het lekt nog steeds. Tegen de garage gezegd en kreeg als antwoord, moet maar de slang op houden en kijken waar hij lekt. Ze deden net of ze er niks vanaf wisten!
Mijn broer heeft ook een Aygo alleen met 4 deuren van nov.2009 en heeft ook lekproblemen. Bij hem worden de achter stoelen nat. Mogelijke oorzaak geen juiste afdichting 3e remlicht. De nieuwe Aygo heeft wel bij de acterdeuren extra rubberenstrip om het water van het dak beter te laten wegvloeien. Er wordt wel wat aan gedaan maar niet genoeg! Hij ruilt hem in voor een Prius en hoopt iets degelijks te kopen.
Jammer van de Aygo voor de rest is het een leuke en zuinige auto.

bartsscooterservice

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Die dingen zijn gewoon heel goedkoop gemaakt, herinner nog dat ik een tijdje terug in een Aygo zat op de snelweg bij 120 km/h en aardig winderig, de deuren zag je gewoon wat los gaan..kortom deuren sluiten waardeloos af.

petermarlie

De waterlekkage van mijn aygo op bericht 27 december 2012 wordt veroorzaakt door het niet goed aanklemmen van het 3e remlicht. Volgende week nieuwe laten monteren en de garage probeert het te verhalen op de importeur van toyota Nederland. Hoop dat dan alle problemen opgelost zijn!

Keosmachine

Ongelezen bericht door Keosmachine »

Ik heb het ook gehad, ben vorige week geholpen door de garage en ze hebben dit kosteloos voor mij gemaakt. Heb nu nergens meer last van.

jolka

Ongelezen bericht door jolka »

Helaas mijn 3-jaarige 5-deurs toyota aygo lekt als een kapotte kraan. Achterbanken en kofferbak zijn drijf nat. Bij de garage hebben ze die nagekeken en niks ontdekt. Eigenlijk weet ik niet hoe moet ik dit probleem aanpaken. Nooit eerder heb ik een lekkende auto gehad. Ik wist niet eens dat auto's ook van binnen kunnen kletsnat worden.Moet ik een grote paraplu laten installeren? of de garage waar heb ik de auto gekocht benaderen? Misschien beter Toyota Nederland bellen?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

jolka schreef:Helaas mijn 3-jaarige 5-deurs toyota aygo lekt als een kapotte kraan. Achterbanken en kofferbak zijn drijf nat. Bij de garage hebben ze die nagekeken en niks ontdekt. Eigenlijk weet ik niet hoe moet ik dit probleem aanpaken. Nooit eerder heb ik een lekkende auto gehad. Ik wist niet eens dat auto's ook van binnen kunnen kletsnat worden.Moet ik een grote paraplu laten installeren? of de garage waar heb ik de auto gekocht benaderen? Misschien beter Toyota Nederland bellen?
Het beste gaat u even langs een Toyota dealer (of Peugeot/Citroën, 't is hetzelfde wagentje). Deze weet precies op welke plekken de autos lekken, op de rubbers, aansluitingen achterlichten/koetswerk en het derde remlicht.

petermarlie

Vandaag naar de garage geweest voor de lekkage van de kofferbak en ja het 3e remlicht was de oorzaak, alleen nu kom ik er achter dat onder de mat van de bestuurderskant vochtig is, dus weer een probleem er bij. Kreeg de opmerking van de monteur dat ik teveel vasiline op de rubbers had gesmeerd (dit voor het vastvriezen van de deuren te voorkomen). Heb de rubbers schoongemaakt, maar denk niet dat het de oplossing is!

jesbo

Ongelezen bericht door jesbo »

Heb ook sinds 2 weken een nieuwe aygo now 5 drs.
Na een week ook een beetje condens in beide achterlichten.
Terug geweest na de dealer en daar werd mij verteld dat dit door temperatuur verschil komt,
en dat dit normaal is en kan geen kwaad.
Klopt dit?

Verder ben ik nog steeds erg blij met m`n nieuwe aygo.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

jesbo schreef:Heb ook sinds 2 weken een nieuwe aygo now 5 drs.
Terug geweest na de dealer en daar werd mij verteld dat dit door temperatuur verschil komt,
Klopt dit?

Terug naar de dealer, dit mag natuurlijk niet.
Het is niet normaal , en kan natuurlijk wel kwaad.
Temperatuurverschil.....ja nog ff :lol:
Laat U zich niet hiermee afschepen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

door hawkwind » 07 nov 2013 18:25

jesbo schreef:
Heb ook sinds 2 weken een nieuwe aygo now 5 drs.
Klopt dit?

Terug naar de dealer, dit mag natuurlijk niet.
Het is niet normaal , en kan natuurlijk wel kwaad.
Temperatuurverschil.....ja nog ff :lol:
Laat U zich niet hiermee afschepen.
hawkwind zeker zelf geen auto?
Dit kan bij ieder merk voorkomen zelfs bij Porsche meestal verdwijnt het weer.
Een "nieuwe auto "heeft wellicht al maanden op een open terrein gestaan in weer en wind.
Kijk maar eens op google 15300 zoekresultaten over condens in achterlichten.
Inderdaad temperatuurverschil is meestal de oorzaak hoef je geen genie voor te zijn om dat te begrijpen dus je kan wel lollig doen echter onterecht.

gr Henk

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Is idd normaal in voor en achterlichten. De mode is lampen met heldere kappen waardoor je alles, dus ook condens ziet. Kan weinig kwaad, komt bij elk merk voor en heel veel valt er ook niet aan te doen (moet zich natuurlijk geen vijver in de lampunits vormen).
En idd. (brom-)fietsen hebben er minder last van dus vandaar dat hawkwind het even niet herkend :mrgreen: .

Gesloten