LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door hoveling »

Hallo allemaal,

Ik ben een paar maanden gelden uitgegleden in een Hemavestiging door slordigheid van het personeel tijdens het bijvullen. Ik ben toen ernstig geblesseerd, kon amper nog lopen van de spierpijn, had o.a. pols zwaar gekneusd, enz.... Ik werd aan mijn lot overgelaten, geen bedrijfsleider/BHVer erbij, helemaal niks.... kortom, er werd niet eens naar mij omgekeken en moest maar zien hoe ik thuis kwam. Kon moeilijk lopen, laatstaan autorijden naar huis.
Geen excusses, bloemetje, kaartje ,niks. Mijn dochter heeft boos het hoofdkantoor gebeld en haar is beloofd dat de bedrijfsleider van het fililaal mij zou bellen....ze moeten nu nog bellen! Ik heb toen besloten om een letselschadebureau in te schakelen, maar de HEMA weigert aansprakelijkheid te erkennen!!!!!! Wie heeft ook iets dergelijks meegemaakt waarbij de HEMA ook geen aansprakelijkheid erkende? Hoe is dat verder verlopen? Ik ben nu nog steeds onder behandeling van de fysio en doorverwezen naar een orthopeed.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Chocomelk »

En hoe nu verder, had je geen getuigen bij je toevallig ?
Is toch werkelijk schandalig toch ze het niet erkennen ! :twisted:
Hoop dat je een goed Letselschade advokaat in je armen hebt genomen.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Als het om aansprakelijkheid gaat is de verantwoording altijd
ver te zoeken, zelfs als staat het als een paal boven water
wie de schuldige is. :idea:

Ik zou op zoek gaan naar een goede belangenbehartiger.
Kijk eens op de site van Victory advies en bel eens vrijblijvend
met ze. Dan weet u in ieder geval wat u te doen staat.

HD1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2010 09:17

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door HD1 »

Ik werk al lang bij dit bedrijf, en weet dat dit absoluut niet de normale gang van zaken is.
Ik zou plaatsvervangend het schaamrood op mijn kaken krijgen. :oops:

Bij ons is het gebruikelijk dat er bhv-ers bij mensen komen die onwel worden/ ongelukje hebben etc....
Vaak wordt er ook een taxi/ of familieleden gebeld als mensen zelf niet meer thuis kunnen komen.

Ik weet niet in welk filiaal dit gebeurd is, en dat doet eigenlijk ook niet ter zake, maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten.

Ik zou u aanraden om nogmaals, schriftelijk , contact op te nemen met het hoofkantoor.
Niet via het filiaal zelf, want daar komt u blijkbaar niet verder mee.

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door hoveling »

Even de laatste stand van zake:

De verzekering van de HEMA heeft besloten tot het uitkeren van een schadevergoeding in de vorm van smartegeld. Dit bedrag heb ik inmiddels op mijn rekening gestort gekregen.

Met mijn gezondheid gaat het gelukkig weer wat beter. Ik heb geen fysiotherapie meer nodig en de spalk voor mijn pols is ook niet meer nodig, alleen gebruik ik deze nog als ik weer wat pijn krijg om deze wat te ontlasten. Verder gaat het prima met mij.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Groetjes en een fijn weekend!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het smartegeld wat je hebt ontvangen kon je daarmee ook je schade
'dekken' ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

hoveling schreef:Ik ben een paar maanden gelden uitgegleden in een Hemavestiging door slordigheid van het personeel tijdens het bijvullen.
En ZELF ook niet goed uitgekeken waarschijnlijk ?

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door hoveling »

Chocomelk schreef:Het smartegeld wat je hebt ontvangen kon je daarmee ook je schade
'dekken' ?
Deze val heeft mij maanden beperkt in mijn doen en laten en ik ben afhankelijk geweest van anderen voor o.a. het huishouden, auto rijden, hond uitlaten, enz... Ik heb spierreuma dus deze val heeft grote impact gehad op mijn spieren. Zeker als je een hamstringblessure krijgt en er ook een botbeschadeging aan hebt overgehouden en 3 maanden in een gipsspalk ben gezet, ben ik tevreden met het smartegeld. De HEMA heeft nog steeds geen aansprakelijkheid erkend omdat ze bang zijn voor nog meer schadeclaims van klanten, maar hebben toch besloten uit te keren. Helaas ging bijna de helft naar het letselschadebureau, maar zonder hun had ik helemaal niks gehad, dus ik ben tevreden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Helaas ging bijna de helft naar het letselschadebureau, maar zonder hun had ik helemaal niks gehad, dus ik ben tevreden.
:?: :?: :?:

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door hoveling »

Het was een bedrag waar ik mee kan leven voor al het ongemak en alle pijn die ik heb gehad. Ik ben tenslotte een paar maanden uit de running geweest. Aangezien ik reuma heb heeft het een grote impact gehad en heb ik langer herstel nodig dan een ''gezond'' iemand.

stofzuigertje

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien deze gewonnen zaak had je beter een normale advocaat kunnen nemen die niet 50% vraagt.
Dus jammer dat je nu zo weinig kreeg.

Verder wil ik zeggen dat niet elke HEMA hetzelfde is, er zijn franchise nemers die zo dom reageren.

Dus voor je naar een letselschade advocaat gaat, kijk ook eens naar de tarieven, en No Cure, No Pay lijkt leuk maar deze nemen alleen zaken die voor 90% zekerheid op winst geven.
Dus als zij U willen helpen is de kans op winst erg groot en is een normale aan te bevelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

stofzuigertje schreef: Verder wil ik zeggen dat niet elke HEMA hetzelfde is, er zijn franchise nemers die zo dom reageren.
Hoe kun je een waarde oordeel geven wanneer je de feiten en omstandigheden niet kent ? Wellicht is de TS een aansteller die graag profiteert van de situatie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hoveling schreef:
Ik ben een paar maanden gelden uitgegleden in een Hemavestiging door slordigheid van het personeel tijdens het bijvullen. Ik ben toen ernstig geblesseerd, kon amper nog lopen van de spierpijn, had o.a. pols zwaar gekneusd, enz....

Hoe is dat verder verlopen? Ik ben nu nog steeds onder behandeling van de fysio en doorverwezen naar een orthopeed.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Weet niet of Hoveling nog onder behandeling is van orthopeed, wat precies de klachten zijn en wat er mischien aan overgehouden is, + wat het bedrag is.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik heb een andere ervaring met Hema. Ik heb 3 jaar geleden door mijn eigen lompe schuld mijn hoofd gestoten in de hema (niet slim op eerst te bukken en dan recht op te gaan staan als er een plank boven je hoofd zit)
Ik had me toen flink pijn gedaan en ben ook effe 'weggeweest'. Er kwam toen meteen een bhv-er, die heeft even naar mij gekeken, gezegd dat ik even moest blijven liggen, me een glaasje water gebracht en een taxi gebeld en me naar het ziekenhuis gestuurd.
Ik ben zelf, na een week plat gelegen te hebben terug gegaan naar de hema om de taxi kosten terug te betalen (want die hadden zij betaald) en toen zeiden ze dat dat niet hoefde en dat ze gewoon blij waren dat alles goed was.

ik vind dat heel netjes.

groetjes

Trudy

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door elmo43 »

Hoe kun je een waarde oordeel geven wanneer je de feiten en omstandigheden niet kent ? Wellicht is de TS een aansteller die graag profiteert van de situatie.
Hoe kan jij dan een oordeel geven over TS zonder te weten hoe en wat, door te stellen dat wellicht TS een aansteller en profiteur is.
Ik vind jouw aannamen wel heel erg drastisch en vooral denigrerend naar TS toe.

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door witte angora »

elmo43 schreef:
Hoe kun je een waarde oordeel geven wanneer je de feiten en omstandigheden niet kent ? Wellicht is de TS een aansteller die graag profiteert van de situatie.
Hoe kan jij dan een oordeel geven over TS zonder te weten hoe en wat, door te stellen dat wellicht TS een aansteller en profiteur is.
Ik vind jouw aannamen wel heel erg drastisch en vooral denigrerend naar TS toe.
Je komt op het forum hier van alles tegen, daar niet van. Echter, als je het totale verhaal leest, zie je dat de Hema tot tevredenheid een bedrag aan smartegeld heeft uitgekeerd, maar dat het topicstarter om twee dingen gaat:

- er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard
- er is geen excuses of wat dan ook aangeboden.

Eerlijk gezegd komt uit het verhaal de houding van de Hema een beetje kil over. Heel anders dan de vrolijke en fleurige kleurtjes die de Hema op het ogenblik sieren.

Mijn mening is dat het verhaal van TS geloofwaardig is, en dat de klacht helemaal zo gek niet is.

bolknak

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door bolknak »

Ach je moet niet alles geloven wat een ieder hier schrijft tenzij je een relatie zoekt :D

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door witte angora »

bolknak schreef:Ach je moet niet alles geloven wat een ieder hier schrijft tenzij je een relatie zoekt :D
Eerlijk gezegd heb ik een redelijk gezonde achterdocht ten aanzien van wat op het forum geschreven wordt. Heb wel vaker gezegd: sommige posters hier hebben niet zozeer een probleem met een bedrijf, maar een probleem met zichzelf, en komen vervolgens hier klagen.

In het geval van topicstarter lijkt dat niet het geval te zijn, ik kan me de klacht heel goed indenken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

elmo43 schreef:
Hoe kun je een waarde oordeel geven wanneer je de feiten en omstandigheden niet kent ? Wellicht is de TS een aansteller die graag profiteert van de situatie.
Hoe kan jij dan een oordeel geven over TS zonder te weten hoe en wat, door te stellen dat wellicht TS een aansteller en profiteur is.
Ik vind jouw aannamen wel heel erg drastisch en vooral denigrerend naar TS toe.
Ik neem niets aan. Ik stel niets, uitgezonderd het feit dat je niet alles moet geloven wat wordt voorgeschoteld.

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door hoveling »

Ik wil bij deze iedereen bedanken die wel in mijn verhaal geloofd!!!

Wat er idd gezegd is, is dat ik er werk van gemaakt hebt omdat de Hema geen aansprakelijkheid wilde erkennen, en nog steeds niet doet, en geen excusses wilde maken en mij als een lastige vervelende klant behandelde terwijl ik maanden uit de roulatie ben geweest (het huishouden doen met een gipsspalk, autorijden kon niet meer, hond uitlaten, enz...) het heeft een hele grote impact als je een val maakt als je spierreuma hebt en daarna niet meer kan functioneren en afhankelijk ben van anderen. Met een bloemetje en een excuss wat ik al blij geweest en had ik het daar bij gelaten...nu dus niet want ik laat me niet behandelen als oud vuil...ik ben tenslotte nog steeds een klant (die uitglijdt over een gebakrooster wat ze op de grond hadden gegooid (wat als hygieënisch oogpunt al helemaal niet op de grond mag liggen) en waar ik op ben gestapt en ben weggegleden). Ook waren er een paar klanten als getuigen.
Ik loop nog bij de orthopeed voor controle, want ik had een botbeschadeging opgelopen door het opvangen van de val aan mijn pols en de hamstringblessure is nu over.... gelukkig.

Gesloten